Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

През последните години в Община Ардино нараства групата от млади хора, които не са заети и не участват в никакви форми на обучение или образование. Факторите за това са обективни и се предопределят от състоянието на пазара на труда (безработица, заетост, доходи, условия на труд) и субективни – пасивност и слаба мотивация за учене и работа. В същото време, предвид липсата им на професионален опит и трудови навици, те често не са предпочитани от работодателите. Не на последно място, част от младите хора с ниска степен на образование и/или професионална квалификация, са напуснали преждевременно образователната система и шансовете им за реализация без посредничество и подкрепа за повишаване пригодността им за заетост са минимални.
Настоящият проект е изготвен с цел  да постигне точното идентифициране на младежите от тези групи и определянето на техните специфични потребности е задължително условие, както за правилното насочване на съществуващите услуги и мерки за тяхното активиране, така и за разработване и прилагане на нови диференцирани услуги и мерки за обучение и заетост в бъдеще.
Проекта ще се изпълнява от Община Ардино-кандидат, в партньорство със СНЦ "МИГ Ардино-Джебел" и Фондация "Разпространение на знание и социални дейности-Авицена" 
Основните дейности се изразяват в: 
Дейности по организация и управление;
Дейности по информираност, публичност и прозрачност; 
Дейности по идентифициране-осъществяване на контакт с неактивни младежи, за организиране на неформални събирания и  
Предоставяне на мотивационна подкрепа за активирането им; 
Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация и ключова компетентност в областта на чуждоезиковото обучение  с цел постигане на заетост, лична реализация, социално включване  и  активна гражданска позиция в динамично променящите се  условия на  пазара на труда.
Осигуряване на заетост от 6 месеца на 30 неактивни младежи до 29 годишна възраст
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: "Организация и управление на проекта" : Дейността осигурява подходяща среда за безпроблемно организиране, координация, управление, изпълнение и отчитане на проектните дейности. Отговорността за правилното администриране и управление на дейностите по проекта е на Община Ардино. Организацията и управлението на проекта се осъществява в съответствие с изискванията на Управляващия Орган по ОП „Развитие на човешките ресурси“. Дейността включва: 1) Сформиране на Екип за управление на проекта /ЕУП/от следните членове: Ръководител, Координатор и Счетоводител. Ще се подготвят и подпишат 3 броя допълнителни споразумения към основния трудов договор, съобразени с изискванията на ПМС № 119 от 20.05.2014 година. Планирането и отчитането на разходите за възнаграждения на персонала,свързан с администрирането на проекта ще бъде съобразено с Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020. Екипът на проекта ще организира дейностите за ефективно управление. Ще се ситуира офисът и ще се подготви необходимата документация. 2) Изготвяне на подробен(актуализиран) план - график за изпълнение на дейностите по проекта. Във връзка с необходимостта от синхронизиране на включените дейности в проекта с определени изисквания, ще се изготви подробен план - график с точно определяне на датите на стартиране/начало на съответните проектни дейности. 3) Разработване на план за мониторинг Планът ще се изготви съгласно изискванията за управление на проекта и създаване на ясна организация и изисквания от страна на екипа към изпълнителите на възложените проектни дейности/задълженията на партньорите. 4)Управление на проекта Екипът за управление ще заседава ежемесечно или извънредно, при форсмажорни обстоятелства. Срещите и заседанията ще бъдат документирани в протоколи. Ще се изградят: система за комуникация и документооборот; система за вътрешен финансов контрол; Ще се провеждат ежемесечни заседания на екипа, ще се изготвят отчетни доклади, доклади за напредъка по проекта и др. доклади, изискуеми от УО на Оперативната програма. 26 106.88 24 183.57
Дейност 2 :"Реализиране на мерки и дейности за информиранe и публичност": Спазвайки условията и изискванията, описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, в рамките на дейността ще се изпълнят следните дейности за информиране и публичност: - пресконференции /встъпителна и заключителна/- Ще бъдат организирани 2 броя пресконференции, по една в началото и в края на проекта, на които ще бъдат представени целите и очакваните резултати по проекта. Ще бъдат поканени представителите на Дирекция "Бюро по труда", дирекция "Социално подпомагане", директори на училищата на територията на общината, представители на стопанския и нестопанския сектор, всички кметове по населени места, както и местни и регионални медии. Събитията ще бъдат отразени във вестник "Ардински глас" и на официалната интернет страница на общината. - транспаранти - ще бъдат изготвени 2 броя транспаранти съгласно изискванията за публичност, които ще се използват при реализиране на дейностите през целия период на изпълнение на проекта. - публикуване на информация на електронната страница на бенефициента- на Интернет страницата на община Ардино: www.ardino.bg. ще бъде публикувана следната информация: кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз. - плакати - Ще бъдат изработени 120 броя плакати (размер А3) с информация за проекта, които ще се поставят на видни за обществеността места- таблата пред кметствата/на площада на селото във всички 52 населени места на територията на общината и на видни места в града. Плакатите ще съдържат необходимите минимални изисквания; - информационни стикери - Ще бъдат изработени 20 броя информационни стикери за закупеното оборудване, необходимо за изпълнение на дейностите по проекта. - промоционални материали - ще бъдат изработени 500 броя химикалки - информационна табела пред офиса по проекта - Във всеки изготвен документ, свързан с изпълнението на проекта ще се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фондовете ЕСФ и ИМЗ. 2 677.20 2 227.00
Дейност 3" Идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст включително, които не са в образование или обучение, и активиране за включването им на пазара на труда " : Дейността е комплекса и съдържа поддейностите:идентифициране и активиране. 1.В рамките на изпълнение на поддейност "Идентифициране" ще се осъществят контакти /директно лице в лице, по телефон, чрез социалните медии/ с неактивните младежи до 29 годишна възраст чрез: -поименно определяне на младежите, които не учат, не работят и не са регистрирани в"Бюро по труда" -изготвяне на списък/Регистър на младежите, които не учат, не работят и не са регистрирани в "Бюро по труда" с актуален адрес за осъществяване на контакт -намиране и осъществяване на контакт с младежите. 2.В рамките на изпълнение на поддейност"Активиране"ще се активират като се насърчават и подпомагат да изберат от следните възможни "пътеки" за активиране: - връщане в образователната система:отпадналите от образователната система ще бъдат насочвани към образователни институции за продължаване на образованието - Регистриране в Дирекция "Бюро по труда - Насочване към включване в обучение във връзка с възможност за работа - Насочване към реализация на пазара на труда С цел провокиране на активното поведение на пазара на труда на неактивните младежи, задачата на екипа на СНЦ "МИГ Ардино-Джебел" е да съкратят/прекратят престоя на младежите без работа и да ги насочат към реализация на трудовия пазар посредством мотивирането им да се регистрират в бюрата по труда. За целта експертите ще работят активно с целевата група на проекта. Ще провеждат формални и неформални, неоповестени и оповестени срещи с младежите – групови и индивидуални. Провеждането на подобни срещи е първата стъпка, която трябва да се предприеме за всеки младеж с цел информиране и определяне на личния шанс за започване на работа. При провеждането на срещите целта е да се определи от експертите на СНЦ "МИГ Ардино - Джебел" съществуват ли обективни-преодолими или непреодолими пречки пред неактивните младежи да си намерят и да започнат работа (пречки, които поставят младежа в неизгодно положение на пазара на труда - те могат да бъдат свързани с:личността-пол, възраст, етническа принадлежност; професията-дали се търси или не на местния пазар на труда; липсата на квалификация и трудов стаж; личностните качества). Екипът на СНЦ "МИГ Ардино-Джебел" ще работи съобразно индивидуалните потребности и характеристики на неакивните младежи, информира ги и ги мотивира да бъдат активни на пазара на труда. За постигане на тези цели членовете на екипа ще работят във всички населени места. Членовете на екипа ще изпълняват следните дейности: •организиране и провеждане на информационни кампании за регистриране в бюрото по труда–за представяне на законовите разпоредби и запознаване с различни правни казуси, касаещи статута на заетите, безработните, неактивните–техните права и задължения и възможности и насочване на младежите към активно поведение на пазара на труда; •провеждане на предварително оповестени неформални семинари с цел изграждане на умения у участващите за ефективно търсене на работа, подготовка за кандидатстване и участие в интервю с работодатели. Семинарите помагат в неформална обстановка на участващите лица да се асоциират към активно търсещите работа; •идентифициране на групите от неактивни лица и техните потребности чрез провеждане на неформални срещи–индивидуални и групови, по въпроси, свързани със заетостта, професионалното информиране и консултиране; •индивидуална работа с неактивните младежи-предоставяне на съвети на безработните, които имат нужда от помощ за намиране на работа, съобразени с индивидуалните им потребности: помощ при изготвяне и редактиране на автобиография, анализ на различните техники на търсене на работа, избор на подходящо обучение; •включване в мотивационно обучение; •създаване на умения и навици за търсене на работа и подпомагане включването в заетост–търсене на обяви в различни източници като вестници, списания, интернет; •предоставяне на практически насоки за търсене на работа; •създаване на активни контакти между членовете на екипа и неактивните младежи. 33 066.89 28 071.18
Дейност4: "Организиране и провеждане на мотивационно обучение за активно търсене на работа " : Целта на мотивационното обучение е да засили мотивацията на младежите от целевата група за обучение и работа, като му даде повече знания за професиите, образователната система, изискванията и тенденциите на пазара на труда, и като изгради у него умения за себеизследване и себеутвърждаване, и кандидатстване за работа. В рамките на 8 дни, по 6 часа дневно ще се проведе мотивационно обучение на тема “МОТИВАЦИОННО ОБУЧЕНИЕ”- АКТИВНО ПОВЕДЕНИЕ НА ПАЗАРА НА ТРУДА със следните параметри и характеристики: - форма на обучение: дневна - Продължителност – общо 48 учебни часа (8 дни по 6 часа/ден), от които: Теория – 16 учебни часа Практика – 32 учебни часа - Наименование на модулите: Модул1: Личностни качества и възможности за развитие на способностите - 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика) ТЕМИ: 1.Мисловните качества 2.Комуникативни способности 3.Организаторски способности 4.Личностни качества 5.Кариерно проучване. Модул 2: Определяне на целите и изготвяне на план за действие - 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика) ТЕМИ: 1.Формулиране на целите. Определяне на настоящи знания, умения и способности. 2.Определяне на възможните си от действия 3.Попълване на личен прозорец – SWOT анализ 4.Ориентиране, конкретизиране и назоваване на работата, която всеки обучаем би желал да работи 5.Съставяне план за действие. Поставяне на определящи въпроси. Изготвяне на последователна система спрямо целите и способностите за постигането им Модул3:Вербално и невербално поведение. Работа в екип- 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика) ТЕМИ: 1.Принципи на невербалната и вербалната комуникация. Функции на невербалната и вербалната комуникация 2.Колко важна е невербалната комуникация. Видове невербални сигнали 3.Интерпретация на вербалните и невербалните знаци 4.Създаване на екип. Цел за създаването му. Участие в екипна дейност. Използване на способностите на членовете. Работа върху връзката с останалите от екипа. Модул4:Разрешаване на междуличностни конфликти и адаптиране към колектива- 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика) ТЕМИ: 1.Възникване на конфликтна ситуация между опонентите в резултат на осъзнаване от двете страни на неделимостта на обекта; 2.Прекратяване на конфликта или задълбочаване на конфликтната ситуация. 3.Приобщаване към екипа и екипна работа. Тиймбилдинг. 4.Изолиране на потенциални проблеми и отблъскваща среда в работния процес. 5.Ролева игра. Симулиране на конфликт. Изграждане и приобщаване към колектив Модул5:Предприемачество и предприемачески дух- 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика) ТЕМИ: 1.Стимули за изграждане на предприемачески дух. Вдъхновяващи бизнес истории. 2.Изготвяне на бизнес план по поставени цели. Предпоставки за започването на нов бизнес и успешното управление на малки, средни и големи фирми. 3.Основен мотив за стартиране на нов бизнес. Среда на предприемача 4.Видове предприемачески прозорци. Предприемачески стратегии. 5.Поддържане на предприемачески дух. Модул6:Мотивационен тренинг- 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика) TЕМИ: 1.Упражнение за загряване. Обучаемите споделят нещата, които ги вълнуват и интересуват, какво им се е случило предишния ден 2.Ролева игра за обединение на екипа и определяне на добрия лидер. 3.Събеседване за работа.Последващи стъпки.Вербална и невербална 4.Тренинг на обучаващи подходи и ролеви игри – формиране на квалификационна стратегия. Информационни материали на мерки и програми за повишаване на квалификацията 5.Оценка на настроението и емоционалното състояние на обучаемите в края на учебния ден Модул7:Подготовка на документи за кандидатстване за работа- 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика) Модул8:Усвояване на умения за ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места и за успешно представяне пред работодател - учебна програма - 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика) 19 194.00 15 716.42
Дейност 5: "Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация" : Дейността е насочена към осигуряване на професионална квалификация по професии, отговарящи на непрекъснато търсене на пазара на труда в секторите „Туризъм”, и "Озеленяване" пряко необходими за осъществяване на целите на проекта. Информация за предвиденото обучение: 1.Наименование на обучаващата организация: Фондация "Разпространение на знание и социални дейности - Авицена', 2.Номер на лицензията от НАПОО: 201112909 3.Наименование и код на професията и код на специалността: 3.1.За Група А - от 15 младежи Наименование на професионалното направление и код: Код 622 Градинарство /паркове и градини/ Професия 622020 Озеленител Специалност 6220202 Парково строителство и озеленяване Степен на професионална квалификация Част от Втора степен на професионална квалификация Хорариум на обучението: 300 уч. Часа ( 100 уч. часа теория и 200 уч. часа практика) Брой обучавани лица: 15 Документ доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионална квалификация. 3.2.За Група Б - от 15 младежи Наименование и код на професионалното направление код 812 Пътувания, туризъм и свободното време, Професия код 812010 Организатор на туристическа агентска дейност Специалност код 8120102 Селски туризъм, Степен на професионална квалификация Част от трета на професионална квалификация Хорариум на обучението:600 уч. Часа (250 уч. часа теория; 350 уч. часа практика) Документ доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионална квалификация. 59 625.00 60 449.30
Дейност 6: "Предоставяне на обучение по ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици" : Територията на Община Ардино се посещава годишно от около 10 000 души от чужди туристи. Единствено Туристическия информационен център бе с необходимия капацитет за представяне на адекватна информация на английски език. С преустановяване на дейността на ТИЦ се породи остра нужда в сектор "Туризъм" на кадри владеещи английски език. Именно за тази цел е заложено чуждоезиково обучение С цел адекватно информиране и обслужване на туристите, посещаващи общината и забележителностите й, се поражда необходимостта от чуждоезиково обучение (по Английски език ) на лицата, които ще бъдат в субсидирана заетост към Общината. в сектор "Туризъм" Информация за предвиденото обучение: 1.Наименование на обучаващата организация: Фондация "Разпространение на знание и социални дейности - Авицена', 2. Хорариум на обучението: 300 учебни часа 3.Брой на обучаваните лица:15 4.Документ доказващ завършеното обучение: Сертификат 21 750.00 17 849.31
Дейност 7:"Осигуряване на субсидирана заетост на 30 икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст включително": Общо 30 младежи от 15 до 29 годишна възраст, преминали обучение за професионална квалификация и ключова компетентност "чуждоезиково обучение" ( само 15, което изисква работното място)ще бъдат включени в субсидирана заетост, т.е. назначени на трудов договор за 6 месеца от кмета на община Ардино , на длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011,както следва: 1. Наименование на професионалното направление и код: Код 622 Градинарство /паркове и градини/ Професия :622020 Озеленител Специалност: 6220202 Парково строителство и озеленяване Степен на професионална квалификация:Част от Втора степен на професионална квалификация Отговорности: Лице, придобило втора степен на професионална квалификация по професията „Озеленител", може да засажда и полага грижи за дървесна, храстова и цветна растителност на открито или в оранжерии, да подготвя посадъчен материал и да 3 извършва размножаване на растенията, да аранжира композиции от цветя, да изгражда и да поддържа паркова архитектура. В своята работа озеленителят използва различни видове градинска малогабаритна техника и инструменти за предварителна подготовка на площите, за почвообработка; за бране и добиване на семена, плодове и резници, за изваждане и садене на фиданки, за сеене; за оформяне и поддържане на зелени площи; за напояване и др. При изпълнение на някои дейности озеленителят може да работи с вредни химически препарати - торове, препарати за растителна защита и др. За да изпълнява част от дейностите, озеленителят трябва да може да разчита проекти и работни чертежи. Лицата, практикуващи професията, трябва да бъдат физически издръжливи, подвижни и сръчни. Работното време на озеленителя е стандартно, възможна е сезонност в работата, понякога се налага да се работи и в почивните дни. 2.Наименование и код на професионалното направление код 812 Пътувания, туризъм и свободното време, Професия :код 812010 Организатор на туристическа агентска дейност Специалност :код 8120102 Селски туризъм, Степен на професионална квалификация:Част от трета на професионална квалификация Отговорности: Организаторът на туристическа агентска дейност изпълнява основно посреднически, търговски, информационни и комуникационни дейности, свързани с планирането, представянето и продажбата на туристически продукти според туристическото търсене и потребителските предпочитания. Организаторът на туристическа агентска дейност извършва подготвителни, основни и заключителни дейности. Подготвителните дейности включват: предоставяне на информация и детайлно познаване на предлаганите продукти (дестинация, маршрути, забележителности, допълнителни екскурзии, потенциални рискове и заплахи, визови и паспортни формалности) и/или услуги; климатични, географски и други особености, език, култура, бит и други за предлаганите туристически места и дестинации; установяване на връзки и договорни отношения с производителя и/или доставчика на туристически продукти (услуги) - условия за резервация, записвания, потвърждение, анулирания, неустойки, разплащания, комисиона, такси, отстъпки, тарифи, разписания и друга информация, свързана с предлагания туристически продукт/услуга; предварителни проучвания за специфичните характеристики на реалните и потенциалните потребители на услугите. Познава, прилага и спазва установените стандарти и нормативни документи, свързани с туристическото обслужване. Във връзка със задачата на организатора на туристическа агентска дейност да предоставя информация и да общува ефективно е необходимо той да има добра артикулация и езикови познания. Предвид спецификата на професията организаторът трябва да владее на необходимото професионално ниво един или два чужди езика. 106 500.00 100 557.51
Дейност 8:" Мониторинг и отчетност на проекта": Разходването на публични средства от Европейския социален фонд, от Инициатива за младежка заетост и от националния бюджет изисква внедряване и прилагане на процедури за гарантиране на ефективността и целесъобразността на изразходваните средства. Един от начините за това е чрез осъществяване на системи за постоянен мониторинг. Мониторингът представлява непрекъснат процес на събиране на информация, с цел наблюдение изпълнението на проекта и осигуряване на съответствие със сключеният договор за безвъзмездна финансова помощ, както и осъществяване на контрол за ненарушаване на правилата на Структурните фондове и законодателството на Република България и ЕС. С оглед правилното и навременно изпълнение на дейностите по проекта, мониторингът е текущо и систематично набиране и анализ на информация, която се използва в процеса на управление, контрол и вземане на решение. Изпълнението на тази мярка се налага от необходимостта за проследяване правилното изпълнение на предвидените проектни дейности и законосъобразното разходване на средствата, отпуснати с безвъзмездната помощ, да се гарантира постигането на целите на проекта и приносът му за постигане целите на настоящата схема. Екипът за управление на проекта ще бъде ангажиран в постоянното наблюдение на проектното изпълнение и за наблюдението на първоначално договорените изисквания и крайни срокове. Като резултат от постоянното наблюдение, проектният ръководител ще изработва регулярни отчети за проектното изпълнение, съобразно изискванията на Управляващия орган. В хода на реализация на проекта ще се извършва постоянен текущ мониторинг от страна на членовете на Екипа по проекта. Община Ардино,СНЦ "МИГ Ардино - Джебел" и Фондация "РЗСД - Авицена" ще упражняват непрекъснат контрол върху: • качеството на изпълнение на дейностите; • ефективното изразходване на средствата; • спазване на трудовото законодателство и трудовата дисциплина. В обхвата на тази дейност се включва и изготвянето на междинни доклади и заключителен доклад, състоящи се от техническа част и финансова част и се изготвят съгласно образеца от Ръководството на бенефициента за изпълнение на договори по процедура BG05M9OP001-1.002 „АКТИВНИ“. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.