Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 957 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът "Подкрепа за независим живот" насърчава социалното включване и развитие на личността на младежи, настанени в резидентни услуги. Целева група по проекта са 14 деца и младежи от Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи с увреждания гр. Дупница и 8 младежи от Център за настаняване от семеен тип за лица с умствена изостаналост общ. Бобов дол. По проекта се реализират дейности и мерки в посока формиране на умения за самостоятелен живот, учене и работа чрез разработване и прилагане на програми за индивидуална и групова работа във връзка с подкрепа на личностното развитие и социалното включване на младежите с основен фокус: 
1. провеждане на терапевтични дейности за компенсиране трудностите в развитието 
2. Включване на децата и младежите в групи по интереси, откриване и развитие на таланти в областта на сценичното и танцово изкуство 
3. Професионално развитие чрез трудова реализация в обичайна и специализирана ( защитена и интегрирана) работна среда. 
4. Осигуряване на съдействие за ползване на интегрирани междусекторни социални услуги в общността и подкрепа на местни социални структури и институции за по-нататъшно продължаващо изпълнение на индивидуалните програми за личностно развитие и пълноценно социално включване. 
5. Работа с родителите и общността на родните места на част от включените в проекта. 
Приоритет на проекта е осигуряване на условия за самостоятелен живот за децата и младежите от ЦНСТ гр. Дупница и организация за разкриване на работни места в специализирана среда за част от младежите от ЦНСТ Бобов дол. Дълбоката  умствена изостаналост и множеството увреждания на настанените млади хора в Бобов дол е пречка за осигуряване на работа в обичайна среда, докато младежите от ЦНСТ гр. Дупница се нуждаят от придобиване на трудови навици и могат след известен период от време да преминат от интегрирано работно място с наставник към самостоятелна работа в обичайна среда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности по информация и комуникация. Изграждане на партньорска мрежа със заинтересовани страни. Привличане на съмишленици за реализиране на целите на проекта.: Дейността е неразривно свързана с целите на проекта и приоритетите на организацията кандидат. Тя има пряко отношение към промени на обществените нагласи и преодоляване на скритата дискриминация по отношение на хората с увреждания и настанените в резидентните услуги. Дейността поставя началото на проекта. Тя цели ангажиране на всички заинтересовани страни ( институции, заведения за социални услуги, училища, читалищни дейци и самодейци, академичната общност, театрални и културни институции, група на равните, доброволци, Общински съвети, Кметства, журналистически среди и др.). Общността следва да бъде информирана за проекта, неговите цели, целеви групи; да получи пълна информация за безвъзмездната финансова помощ и иновативните дейности по проекта. Акцентът на дейността, като неин първи етап, е организирането на две кръгли маси – една в гр. Дупница и една в гр. Бобов дол с цел привличане на съмишленици и работодатели, обучителни и обществени организации, създаване на партньорска мрежа от асоциирани партньори за популяризиране на проекта и мерките, насочени към подобряване живота на младите хора в неравностойно положение. По време на кръглите маси ще се разяснява необходимостта от привличане на знаещи и можещи професионалисти, които да изпълнят качествено дейностите по проекта и които са мотивирани да работят в екип по посока постигане на максимални резултати за социално включване и личностна реализация на децата и младежите, целева група по проекта. За модератор на кръглите маси се кани представител на академичната общност, за лектори – експерти от МТСП, АЗ, АСП. Кръглите маси се провеждат под формата на дискусионни форуми, представят се доклади и презентации. Търси се експертна и консултативна подкрепа от водещи експерти за медийна комуникация, по въпроси за същността на защитената заетост и преходните работни места, за подобряване живота на децата и тяхното професионално ориентиране. Канят се представители на браншови организации на работодатели, търси се тяхното активно съдействие. Формат на провеждане на Кръгли маси с продължителност 2 дни: 1. Презентиране на проекта от ръководител проект с акцент описание на целевата група- характеристика, прегради, наличие на стигма и дискриминационни практики; съпротива на работодатели; липса на пазар на труда и подходящи работни места. 2. Представяне на възможностите за професионална реализация по проекта за специалисти, които са мотивирани да въвеждат иновативни междусекторни, мултидисциплинарни услуги и подкрепа за целевата група. 3. Представяне на докладите и презентациите по въпроси за трудовата реализация на младежите от целевата група, организация на работния процес, наставничеството, същност на защитените работни места, привличане на работодатели, професионалното ориентиране на юношите, изграждане на партньорска мрежа. Провежда се дискусия по докладите. Експертите отговарят на поставени въпроси. 4. Аналитично представяне и обобщение на работата и дискусии – постигане на начално разбиране за работещ модел в сферата на създаване на защитени и преходни работни места, пълноценно социално включване и личностна реализация на децата и младежите от целевата група; възможностите за привличане на асоциирани партньори от работодатели, НПО, академични среди, медии, държавни и браншови организации. Вторият етап от дейността обхваща комуникация и продължаващи дейности до края на проекта и след това по отношение на комплексна работа с работодатели, обучителни и културни институции, привличането им като партньори в процеса на промени в живота на младите хора и упражняване правото им на труд и продължаващо обучение. Третият етап, продължаващ и в следпроектно време, е свързан с непрекъснат процес на организация на публични срещи и опити за преодоляване на негативните нагласи на общността към хората с увреждания, което е сложна задача, свързана с миналото и изгражданата години наред народопсихология на отричане правата на хората, скрити в социални домове, далеко от погледа на всички. 1 980.00 1 980.00
Подбор и назначаване на мултидисциплинарен екип от специалисти и експерти за разработване и изпълнение на индивидуални програми за подкрепа на личностното развитие и социалното включване на младежите от целевата група. Сключване на трудови и граждански договори.: Целта на дейността е да се сформира мултидисциплинарен екип за разработване и изпълнение на програми за индивидуална и групова работа с децата и младежите от целевата група във връзка с тяхното личностно развитие и социално включване. Мултидисциплинарният екип ще извършва както дейности на терен в резидентната услуга, така и мобилна работа при издирване на семейства, роднини, близки, заинтересовани страни, потенциални работодатели. В екипа ще бъдат включени специалисти и експерти, които имат различни профили на компетентността си - социално, здравно, педагогическо, икономическо и друго необходимо образование, за да се гарантира интегрирания подход при оказване на помощ и подкрепа, за пълноценно и качествено изпълнение на индивидуалните развиващи програми. Подборът и назначаването на мултидисциплинарния екип преминава през няколко етапа: 1. Сформиране на комисия по подбора с участие на представители на резидентните услуги, експерт от сдружението, ДБТ, екипа за управление на проекта. 2. Обяви на свободните работни места в дирекциите "Бюро по труда" - Благоевград, Бобов дол и Дупница. 3. Прием на документи - електронно на електронния адрес на сдружението- подписани и сканирани ( заявление по образец, автобиография, копие от диплом, доказателства за професионален опит) 4. Анализ на документите и изготвяне на списък за допуснатите до събеседване кандидати. Уведомяване. 5. Провеждане на събеседване с одобрените кандидати - определят се места за събеседване - Офис на ЦНСТ Бобов дол и офис на ЦНСТ Дупница. В комисията за съответното населено място участват представители на местната и държавна власт от съответната община. Всеки член на комисията попълва формуляр по зададени критерии и точки, изготвен от екипа за управление на проекта. 6. Слот анализ на получените резултати по документи и от събеседване. 7. Класиране на кандидатите. 8. Определяне на утвърдените специалисти. Уведомяване. 9. Сключване на трудови договори по КТ и на граждански, съгласно ЗЗД . Възнагражденията, които ще бъдат отразени в договорите са съобразени с насоките за кандидатстване. Мултидисциплинарният екип включва специалисти на трудов договор и експерти с висока квалификация за извършване на определена работа и постигане на планираните резултати. За качествено и ефективно действие на екипа в бюджета на проекта са предвидени транспортни разходи, поради местонахождението на резидентните услуги в два различни региона. За експертите на граждански договор се планират командировъчни в рамките на нормативната уредба. По дейността се издава заповед за сформиране на екипа за организация и управление на проекта, сключват се договори за възлагане. 0.00 10 894.06
Идентифициране на нуждите и проблемите на целевата група, оценка на потребностите за социално включване и личностно развитие.1. Обследване на дефицитите и наличните ресурси за самостоятелен живот.2. Обследване и определяне на компонентите на индивидуалната програма за личностно развитие и социалната интеграция на целевата група.3. Практическо разработване на програмата.4. Съгласуване.: Дейността има за цел чрез директно свободно наблюдение, анкетиране чрез свободно водено или фокализирано интервю, обследване, обстоен анализ и изграждане на хипотези да се определят компонентите, задачите и дейностите, които да се отразят в индивидуалните програми за личностно развитие и социално включване на 22 потребители на резитентни услуги - деца и младежи. Нейните етапи, в тяхната последователност, са отразени в наименованието на дейността. Поставя се основата на планирането на интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване на личностното и професионално развитие на младежите, разкриването на нови възможности за социална интеграция на включените в проекта. Дейността започва с предварителни проучвания, които постигат уточняване на наличните ресурси, установяване на индивидуалните потребности от полезни умения; определят се специфичните подходи на обучения, съобразени с възможностите, дефицитите, силните и слаби страни и др., т.е. с индивидуалните характеристики и възможности на личността. За практическото изготвяне на програмите се наблюдават, изследват и анализират детайлно: 1. Здравен статус. Съдействие за разширяване на междусекторните социално - здравни услуги. 2. Образователна степен. Прилагане на нови образователни мерки и продължаващо образование 3. Общо физическо, психическо и личностно развитие. Дефицити. Нужда от терапевтични дейности, компенсиращи трудностите в развитието. 4. Психични процеси, в частност когнитивни. Съдействие за психологическа рехабилитация; прилагане на иновативни терапии. 4. Цялостен психо-емоционален статус и равнище на психичното равновесие, наблюдение и анализ на поведението на личността в различни житейски ситуации и пространства. Наличие на двигателно безпокойство, апатия или агресия. Възможности за отстояване на стрес и фрустрация в нейните форми- агресия, регресия или ресигнация. 5. Комуникативни умения на всички равнища. Възможности за компенсиране на дефицити в речевото развитие и комуникацията чрез прилагане на нетрадиционни мерки и методи. 6. Определяне на възможностите за упражняване на труд - вид трудова заетост в обичайна или защитена / интегрирана среда. Изготвяне на трудова програма за придобиване на трудови навици и упражняване правото на труд. Интереси, възможности, желания. Личностни ресурси, силни и слаби страни, опорни точки. Професионално ориентиране на децата 7. Степен на социална изолация. Възможности за вграждане в трудов колектив, общност, група на равните, приятелски и роднински кръг. 8. Възможности за деинституализация .9. Нужда от обучения - мотивационни, за самостоятелно справяне, обучения по ключови компетентности. В обобщен вид при практическото им изготвяне програмите съдържат: * цел – краткосрочна и дългосрочна, *дефицити за корекция чрез междусекторна и мултидисциплинарна подкрепа; *опорни точки ; * Задачи, изпълнени чрез терапевтични дейности за компенсиране трудностите на развитието; * Дейности и задачи за интеграция на личността в трудов и/или учебен процес, подпомагане процеса на адаптация при нови житейски ситуации; *Обучения за самостоятелно справяне, ключови компетентности и мотивационна подкрепа;* Индивидуална трудова програма; * Развитие на таланти и участие в арт терапевтични дейности, свързани със сценично изкуство. Задачите на индивидуалната програма са свързани още с: развитие на комуникативността; овладяване и синхронизиране на вербалната и невербална реч; доизграждане на уменията за адаптация и социално вграждане в малки и големи общности и групи; доизграждане на уменията за самостоятелност, автентичност, вземана на решения, отстояване на позиция и др. Усвояване на техники за самоконтрол; Усвояване на техники за активна почивка; Личността да изгради адекватни модели за отреагиране на предразсъдъците на околните; Стимулиране и мотивиране за самоусъвършенстване; придобиване на активно поведение на пазара на труда. В програмата са набелязани методите за деинституализация и изпълнение и очакваните резултати. 35 665.00 36 379.23
Прилагане на практика на индивидуалните програми за индивидуална и групова работа във връзка с подкрепата на личностното развитие, социалното включване и деинституализацията на децата и младежите от целевата група по проекта. Предоставяне на нови иновативни междусекторни услуги, незалегнали в номенклатурата на предлаганите от екипите на резидентните услуги и социалните услуги в общността.: Дейността има за цел да осигури ефективно и качествено изпълнение на индивидуалните програми за развитие на личността, социално включване и възможностите за деинституализация на децата и младежите, настанени в резидентни услуги. Цялостното изпълнение на програмите се осъществява с предоставяне на услуги от мултидисциплинарния екип за 20 потребители, извън услугите, които младежите вече получават и с оказване на съдействие за психологическо, социално, правно, здравно консултиране в резидентните услуги и в социалните услуги в общността. От мултидисциплинарния екип отпадат- логопед и психолози, присъединява се организатор събития и обучения и специалист връзки с общността. Етапи на дейността: 1. Подготвителен - доставка на материали и сформиране на групи по интереси към кукловодството за децата от ЦНСТ Дупница и към танцовото изкуство за младежите от двете услуги, включване на деца в групите по танци. 2. Пряка работа по изграждане на умения и развитие на таланти в областта на театралното и танцово изкуство. Куклотерапия с речеви изяви и терапия чрез танци и музика с езика на тялото. 3.Провеждане на мотивационни обучения за младежите от ЦНСТ гр. Дупница. 4. Интензивна работа по издирване на семейства, роднини и близки на потребителите, за които има данни и сведения за личната история. При нужда- работа на терен и търсене възможност за деинституализация. 5. Мобилизация на наличния личностен ресурс, силни страни и опорни точки чрез индивидуална работа за насърчаване ползването на социални услуги в общността и самостоятелен живот извън институцията, особено за децата от ЦНСТ Дупница 6. Предоставяне на рехабилитационни услуги за потребителите от резидентната услуга в Дупница. (услугата не в номенклатурата на социалните услуги в общността, в екипа на резидентната услуга няма рехабилитатор) 7. Организиране на срещи с работодатели на принципа на "Отворени врати" 8. Индивидуална работа с работодатели за мотивирането им да осигуряват защитени, преходни и обичайни работни места за настанените в резидентни услуги. 9. Провеждане на занятия за професионално ориентиране и мотивация за продължаване на образованието за децата от ЦНСТ Дупница. Групите по интереси и заниманията в секции за куклотерапия и танцово изкуство имат за задача достигане на емоционална устойчивост и саморегулация на личността; постигане на социално взаимодействие, развитие на комуникативните умения, на грубата и фина моторика. Усъвършенства се езика - речта и езика на тялото, подпомага се формирането на художествен начин на мислене, развитие на паметта, наблюдателността; изграждат се навици за елементарно обобщение. Постига се общуване в група посредством езика на изкуството. Мотивационните обучения се провеждат с цел постигане на желание за самостоятелен живот извън институциите и резидентните услуги и включване в пазара на труда; за развитие на комуникативността, себепредставянето, себеутвърждаването, активното социално включване, позитивните нагласи и придобиването на нови социални умения и продължаващо учене. Интензивната мобилна работа по издирване на семейства - биологични и/или разширени, на роднини и близки е продължаваща дейност от усилията на резидентните услуги. Тя е подчинена не само на откриване и пряка работа с роднини и близки на семействата с цел деинституционализация , но и с приобщаване на общностите по родните места за осигуряване на работа, подслон и подпомагане за организация на самостоятелен живот след напускане на резидентната услуга. Усилията ще са насочени повече към деинституционализация на настанените в Дупница, тъй като за настанените в ЦНСТ Бобов дол са налице обстоятелства за отказ от родителски права и въведен правен режим на попечителство, извършвани са дейности преди настаняване. 68 080.00 67 331.44
Организация и провеждане на обучение по дигитални компетентности: Целта на обучението е придобиване на познания по ключова компетентност 4. Дейността има няколко етапа: 1. Избор на обучаваща организация за обучение, която отговаря на условията за кандидатстване, регистрирана е в НАППО, да има опит в предоставянето на най-малко по едно подобно обучение през последните две години, предхождащи годината на кандидатстване. Сключване на договор с избраната организация 2 . Сформиране на групата по интереси и на две групи за участие в обучението 3. Представяне и одобряване на програмата за обучение. 4. Провеждане на обучението и издаване на документ за участниците, преминали успешно обучението - сертификат за придобита ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“. Обучението се провежда в две групи о 7 участника, общо 14 обучаеми, настанени в резидентната услуга- ЦНСТ гр. Дупница. Хорариумът на обучението е 50 учебни часа, с продължителност на учебните часове: 45 минути. Модулът на обучението се разделя на две части - теория 20 часа и 30 часа практика. Времетраенето на курса ще се определи според учебния план, натовареността на обучителната организация и заетостта на курсистите, но в рамките на изпълнение на договор с кандидата по схемата и в рамките на предвидени 5 месеца за провеждане на обучението. Обучението по ключова компетентност 4 задължително включва в програмата си следните модули: 1. Работа с операционна система 2. Работа с текстообработваща програма (MS Word 2010) 3. Работа с Интернет 4. Безопасно общуване в социалните мрежи. В края на обучението обучаемите следва да притежават знания, умения и компетенции за работа с ресурсите в компютърната система като програми, файлове и папки, в средата на операционната система Windows 7, търсене на информация, оптимизиране и организиране на работата в интернет, ефективно използване на електронна поща, текстообработване с цел създаване, оформяне и отпечатване на професионални текстови документи, включващи таблични и графични обекти, работа с електронни таблици - оформление и управление на клетки, работни листове и книги, използване на формули и функции, визуално представяне, анализиране и организиране на данните. 3 250.00 3 250.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.