Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Специфични цели, към които е насочено проектното предложение:
	Придобиване на ценен първи професионален опит, необходим за заемане на свободни работни места, заявени от работодатели; 
	Придобиване на професионален опит от включените в проекта младежи;
	Съкращаване престоя на пазара на труда на лицата от целевата група чрез включването им в стажуване, обучение по време на работа или осигуряване на заетост при работодател;
	Постигане на по-високи нива на заетост, доходи и социална интеграция на включените в проекта безработни младежи;
	Постигане на комбинация от знания, умения, трудови навици и опит на включените в проекта младежи, съответстващи на изискванията на пазара на труда;
	Обезпечаване на работодателите в рамките на проекта с квалифицирана работна сила, съобразно специфичните им потребности;
	Насърчаване на географската и професионалната мобилност на включените в проекта младежи;
	Мотивиране на определените от работодателя ментори чрез допълнителен материален стимул, запазване на заетостта и утвърждаването на авторитета им на работното място;
	Осигуряване на възможност за приемственост между поколенията при усвояване на професионален опит и практически умения чрез наставничеството/ менторството;
	Възможност за наемане на включените в проекта младежи на постоянна работа след приключване на стажа, обучение по време на работа или осигуряване на заетост при работодател.
	Осигуряване на възможност на включените в проекта младежи до 29-годишна възраст за работа в България.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: „Организация и управление на проекта": С цел успешно управление и изпълнение на проекта се сформира екип от експерти, които ще ръководят и координират проектните дейности в съответствие с клаузите на сключения договор за предоставяне на БФП. Екипът за организация и управление на проекта се състои от Ръководител, Координатор, Юрист, Счетоводители и Експерти от различни области, имащи отношение към успешното изпълнение на дейностите по проекта. За успешната реализация на проектното предложение се предвижда екипа за организация и управление на проекта да бъде от служители в централна администрация и в териториалните поделения на Агенция по заетостта, като разпределението на отговорностите ще бъде възложено със заповеди или договори съгласно действащата нормативна уредба и методология за възнаграждения. Отговорностите на екипа ще бъдат както следва: Експерти с място на работа в ДБТ: ще бъдат ангажирани с информиране на работодателите за възможностите предоставяни на работодателите за стажуване и обучение по време на работа. Тяхно задължение е: да приемат заявки на работодателите, подадени отчетни документи за изпълнявани дейности и извършени разходи; обезпечават сключването на договор, както и да въвеждат необходимата информация в деловодната система „Архимед”, Регистъра на постъпилите заявки на работодателите, Национална база данни на пазара на труда и ЕСФ. Насочването на безработните лица, както и проверката за включване в обхвата на целевата група по схемата също ще се извършва от експертите в ДБТ. Извършват прием и обработка на искания за плащане от работодатели; проверка на място; архивират и съхраняват документацията по проекта съгласно разписаните в АЗ процедури. Експерти с място на работа в ДРСЗ: Изготвят писмена кореспонденция във връзка с изпълнение на проектните дейности; в случай на необходимост извършват проверки по допустимостта на безработните лица/работодателите по проекта; извършват текущо наблюдение и контрол при изпълнението на Проекта; извършват мониторинг на дейностите по проекта; подготвят и проверяват необходимите документи, свързани с извършване на разходите по проекта; работят с електронните и информационни системи на АЗ; архивират и съхраняват документацията по проекта съгласно разписаните в АЗ процедури. Експерти с място на работа в ЦА на АЗ: В ЦА на АЗ ще се извършва проверка и контрол относно допустимостта на работодателите за участие в дейностите по Проекта. В ЦА на АЗ ще се поддържа регистъра за подадените заявки от работодатели и безработни лица, като експертите ще следят за коректното въвеждане на информацията в него. Ще се следи за законосъобразността и адекватното прилагане на нормативната уредба, свързана с извършваните дейности, включително ще се координират и съгласуват дейностите, свързани с подготовката на тръжната документация, необходима за възлагането на обществени поръчки, съобразно процедурите на Закона за обществените поръчки (възложител по ЗОП е изпълнителният директор на Агенция по заетостта съгласно Устройствения правилник на Агенцията). Експертите от ЦА на АЗ изготвят платежни документи и ще извършват финансов контрол, плащане и осчетоводяване на плащанията по проекта. Те ще водят кореспонденция с ДО, ще изготвят искания за авансови, междинни и окончателни плащания, ще следят за архивиране и съхранение на документацията по проекта съгласно разписаните в АЗ процедури. В ЦА на АЗ ще се извършва контрол на работата на ДРСЗ и ДБТ, включително ще се извършват насрещни проверки за прилагане на приложното поле и произтичащите нормативни разпоредби от Регламент ЕС 1407/2013 г. Финансови контрольори: oсъществяват предварителен контрол за законосъобразност на всички документи. Осъществяват проверки преди вземането на решения за поемане на задължения и за извършване на разход. Одобряват или отхвърлят предложенията на разпоредителя за поемане на финансово задължение или за извършване на плащане съгласно изискванията на Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор. 0.00 13 627 804.56
Дейност 2: „Информиране на работодатели за възможностите по схемата”: За периода на изпълнение на проекта се предвижда провеждане на информационна кампания, с цел информиране на работодателите и представителите на целевата група за възможностите по схемата. Кампанията за информиране на работодателите ще се извършва чрез следните информационни канали: - Периодично публикуване на информация за проекта на официалната електронна страница на Агенцията по заетостта www.az.government.bg. Информацията за възможностите по проекта ще бъде изнесена на информационните табла в Бюрата по труда. - Популяризиране на възможностите за участие в проекта на работодателите и представителите на целевата група в ДБТ в областните градове. На заинтересованите лица ще се предоставят презентационни материали с информация за проекта. Териториалните поделения на Агенцията по заетостта ще информират и консултират работодателите за възможностите за включване в проекта. Служителите в ДБТ и ДРСЗ ще провеждат регулярни срещи с работодатели за да ги информират за предоставените възможности по схемата. Участието в проекта дава възможност на работодателите да удовлетворят потребностите си от допълнителна работна сила, чиито възнаграждения и осигурителни вноски за сметка на работодателя са осигурени от бюджета на проекта. В рамките на дейността всички работодатели, подали заявки за разкриване на СРМ, ще получат индивидуални писма за одобрение/неодобрение. 0.00 0.00
Дейност 3: „Осигуряване на стажуване при работодател за младежи с определени от него наставници”: В ДБТ се обработват заявките на работодатели за свободни работни места, на които ще наемат безработните лица от целевата група по проекта за стажуване. Информация за заявените работни места за стажуване се изнася на информационното табло в ДБТ. Съгласно разработена Процедура от ЕУП, която съдържа необходимите указания и формуляри, след получаване на заявка за свободни работни места за стажуване от работодател, служителите в ДБТ извършват подбор на безработни лица от целевата група, при спазване на изискванията за включване в проекта. Насочването на лицата към работодателя се извършва от експертите в ДБТ. Работодателите предоставят обратна информация в ДБТ за одобрените за включване в стажуване лица. Лицата, одобрени от работодателите се включват в стажуване въз основа на: сключен договор за осигуряване на заетост между Работодателя и Агенция по заетостта и сключване на договор с условие за стажуване по чл. 233а, чл. 233б и чл. 233в от Кодекса на труда между работодателя и насоченото от ДБТ лице – представител на целевата група. Осигуряването на стажуване при работодател е с продължителност до 9 месеца, като договорът за стажуване не може да бъде за период по-кратък от 6 месеца. Работодателят следва да осигури наставник за периода на стажуване за своя сметка. В случай че сключат безсрочен трудов договор след изтичане на договора с условие за стажуване за срок от 6 месеца със стажувал/стажуващ младеж за заемане на длъжност, съответстваща на квалификацията на стажанта, ще се предоставят стимули за работодателите. За срок от 6 месеца от началото на безсрочния договор ще се осигурят, със средства по проекта, разходите на работодателя за социално и здравно осигуряване. В бюджета на проекта предвидените разходи са изчислени въз основа на осреднена стойност на Минималния осигурителен доход и съответните осигурителни вноски за сметка на работодателя и други разходи, съгласно Насоките за кандидатстване, както и разходите за стимули на работодателите. Органи на изпълнителната власт, съгласно ЗМСМА, както и общинските предприятия по чл. 52 от ЗОС са допустими работодатели и имат право да осигуряват стажуване и обучение по време на работа при работодател за младежи. Органи на централните администрация на изпълнителната власт и териториалните им структури, съгласно чл. 38. ал.1 от Закона за администрацията имат право да осигуряват само стажуване при работодател за младежи със завършено висше образование. 0.00 33 732 649.64
Дейност 4: „Осигуряване на обучение по време на работа при работодател за младежи с определени от него ментори” : В ДБТ се обработват заявките на работодатели за свободни работни места, на които ще наемат безработните лица от целевата група по проекта за обучение по време на работа. Информация за заявените работни места за обучение по време на работа се изнася на информационното табло в ДБТ. Съгласно разработена Процедура от ЕУП, която съдържа необходимите указания и формуляри, след получаване на заявка за свободни работни места за обучение по време на работа от работодател, служителите в ДБТ извършват подбор на безработни лица от целевата група, при спазване на изискванията за включване в проекта. Насочването за представяне пред работодателя на безработното лице се извършва от експертите в ДБТ. Работодателите предоставят обратна информация в ДБТ за одобрените за включване в обучение по време на работа лица. Лицата, одобрени от работодателите се включват в обучение по време на работа, въз основа на: сключен договор за осигуряване на заетост между Работодателя и Агенция по заетостта и сключване на трудов договор с условие за обучение по време на работа по чл. 230, чл. 231, чл. 232 и чл. 233 от Кодекса на труда между работодателя и насоченото от ДБТ лице – представител на целевата група. Осигуряването на обучение по време на работа със средства по проекта е с продължителност 6 месеца. За обучението по време на работа, работодателят определя ментори, на които по проекта ще се предоставя месечно възнаграждение в размер на ½ от минималната работна заплата, установена за страната за съответната година. В бюджета на проекта предвидените разходи са изчислени като са предвидени за 23813 лица, възнаграждение в размер на минималната работна заплата. В бюджета са посочени разходите за 6 месеца на 16857 ментори на 50% от минималната работна заплата. Органи на изпълнителната власт, съгласно ЗМСМА, както и общинските предприятия по чл. 52 от ЗОС са допустими работодатели и имат право да осигуряват стажуване и обучение по време на работа при работодател за младежи. 0.00 91 475 673.67
Дейност 5: „Осигуряване на заетост на лица от целевата група на длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г., за период до 9 месеца с осигурен ментор”: Целта на дейността е осигуряване на заетост на лицата от целевата група. Наемането на лица от целевата група ще се извърши при прилагане на националното законодателство на длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г., за период до 9 месеца. На наетите лица ще бъде осигурен ментор от страна на работодателя. Осигуряването на заетост на лицата по проекта гарантира постигане на по-високи нива на заетост, доходи и социална интеграция. В рамките на дейността се предвижда работодателите да наемат по трудово правоотношение в съответствие с разпоредбите на КТ и КСО одобрени от тях лица от целевата група. Възнаграждението на наетите лица от целевата група по проекта ще бъде в размер на минималния осигурителен доход за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии за съответната година. По дейността се предвижда да бъдат осигурени ментори от страна на работодателя за период до 9 месеца за младежите, наети на свободни работни места. Менторството се определя като необходим инструмент за придобиване на знания и най-вече практически умения при младите хора. Посредством него се предоставя възможност за придобиване на конкретен и практически опит на работното място, което от своя страна ще допринесе за последователното им навлизане в работния процес и успешната им бъдеща реализация. Разходите за месечни възнаграждения на осигурените ментори, които ще отговарят за обучението на наетите чрез субсидирана заетост младежи, са в размер на ½ от минималната работна заплата, установена за страната в съответната година. Етапи на изпълнение: Желаещите да се включат в проекта работодатели подават заявление в ДБТ за участие. Агенция по заетостта сключва договор с одобрените работодатели, като към заявените от тях свободни работни места се насочват подходящи лица от целевата група. Работодателите наемат одобрените от тях лица на длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г. за период до 9 месеца. На назначените лица работодателите осигуряват ментор за период до 9 месеца. Разходите за възнаграждения на наетите лица и техните менторите, както и за свързаните с тях разходи за сметка на работодателя за задължително социално и здравно осигуряване представляват минимална помощ за работодателя, съгласно изискванията на Регламент (ЕС) № 1407/2013 (с изключение на общините, общинските предприятия по чл. 52 от ЗОС и органите на централните администрация и териториалните им структури). 0.00 25 085 925.56
Дейност 6: „Осигуряване транспорт на целевата група от и до работното място за първия месец от стажа/ обучението по време на работа/ заетостта при работодател”: За първия месец от стажа/обучението по време на работа/ заетостта при работодател на представителите на целевата група ще се възстановяват средствата за разходи в реален размер за транспорт от и до работното място. Допустими за възстановяване по тази дейност ще са разходите за обществен превоз на пътници с автобуси по утвърдените републиканска, областни или общински транспортни схеми или за железопътни превози на пътници, в случаите когато безработното лице е приело предложената от Агенция по заетостта „подходяща работа“ по смисъла на Закона за насърчаване на заетостта. Разходите за транспорт покриват стойността на билетите, съответстващи на отработените дни за първия месец от стажа/ обучението по време на работа. Разходите за транспорт на целевата група в бюджета на проекта са изчислени според заявени от работодателите при стартирането на проекта намерения за 40% от представителите на целевата група да ползват транспорт от и до работното място за първия месец от стажа/обучението по време на работа/ заетостта при работодател. 0.00 123 264.78
Дейност 7: „Информиране и публичност”: Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта ще бъдат спазвани стриктно изискванията на „Насоките на ЕС за визуална идентификация при външни действия” и Ръководство за изпълнение на дейности за информиране и публичност по ОП РЧР 2014 - 2020 г. В съответствие с подписания договор, кандидатът ще предприеме всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ. С цел популяризация на дейностите по проекта и в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС, се предвиждат и следните мерки: • организация на 2 пресконференции по проекта, в които ще вземат участие представители на печатни и електронни медии. • Организация на събитие, посветено на Международния ден на младежта; • 28 информационни събития, в които участие ще вземат работодатели и заинтересовани страни. Целта е да се постигне широка информираност относно постигнатите резултати по проекта. В рамките на информационните събития на участниците ще се предоставят информационни/рекламни материали, по проекта в съответствие с изискванията на Ръководството за изпълнение на дейности за информиране и публичност по ОП РЧР 2014 - 2020 г. Информационните материали ще бъдат поставени в зоните за самоинформиране на клиентите във всички ДРСЗ/ДБТ и ЦА на АЗ. • Провеждане на мащабна информационна кампания с цел популяризиране на проекта сред безработни младежи и работодатели; • публикувана актуална информация за проекта на Интернет-страницата на Агенцията по заетостта в секция „Новини”. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. Широката информираност е безусловно необходима за постигане на траен ефект от проекта. 0.00 17 220.40

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.