Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 959 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Основната цел на проекта е Реализация на комплексни действия в посока улесняване достъпа до заетост на лица с увреждания, включително и чрез предоставяне на иновативни социални услуги. Тази цел ще бъде постигната чрез реализиране на специфичната цел за предоставяне на комплекс от иновативни услуги за подкрепена заетост на лица с увреждания, включително техни семейства. 
Проектът се фокусира върху две ключови потребности:  Първата е необходимост от специализирано и интегрирано третиране на хората с увреждания в сравнение с други групи в неравностойно положение на пазара на труда, защото те имат специфични проблеми като липса на самочувствие, развити трудови навици, недостатъчна квалификация и опит, трудности във вписването в смесени колективи, специфични изисквания за условията на труд и други. Втората потребност е обръщане на негативните обществени нагласи и най-вече тези на работодателите и самите лица с увреждания по отношение на техния трудов потенциал. 
Очакваните резултати по проекта са:
1. Предоставяне на професионално ориентиране и консултиране на минимум 30 лица с увреждания
2. Предоставяне на специализирани услуги за подкрепа за заетост на около 50 лица с увреждания, които включват:
- Реализирани 3 еднакви десет дневни обучения за повишаване пригодността на заетост на минимум 30 лица с увреждания, разделени в три групи и членове на техните семейства
- Реализирани 5 еднотипни десет дневни групови сесии за повишаване пригодността за заетост на минимум 30 лица с увреждания, разделени в 5 групи и членове на техните семейства
- Предоставени 720 часа индивидуални консултации на минимум 30 лица с увреждания и членове на техните семейства
- Минимум 50 лица преминали през някоя от посочените форми на работа с лицата с увреждания
3. Провеждане на масирана информационно - мотивационна кампания за създаване на позитивни нагласи сред общество, работодатели и хора с увреждания относно неизползвания трудов потенциал на лицата с намалена трудоспособност.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Професионално ориентиране и консултиране на лица с увреждания: Професионалното информиране, консултиране и ориентиране се осъществява с цел подпомагане на лицата в съответствие с техния личностен профил и индивидуални характеристики при избора им на професия, подходящо обучение и кариерно развитие. Понеже това е първата дейност по проекта то тя ще включва и една спомагателна дейност по идентифициране на целевите лица по проекта. Тази спомагателна дейност ще засегне и дейност 2, където ще се работи със същите целеви групи. Идентифицирането е процес, който включва различни етапи и предполага разнородни по характер действия, които имат за цел активиране на лицето за участие в програмата и по-дългосрочно за участие на пазара на труда. Тази поддейност ще се проведе в конкретни региони от страната, където има идентифицирани целеви групи, които проявяват интерес за участие. Първоначално ще бъде изработен профил на лицата с увреждания. На този етап на подготовка са идентифицирани следните водещи характеристики на тези лица: - лица с увреждания над 18 години, които още са: - некативни и/или - безработни и/или - работещи в бедност или риск от загуба на работа, с ниска степен на пригодност за заетост или В рамките на тази дейност ще бъде оформен допълнителен индивидуален профил на база на вида на увреждане, образование, статут на пазара на труда, наличие на зависимости, наличие на грижа за или от членове на семейството, специфични изисквания за условия на труд и други. Намирането на лицата ще се осъществи главно чрез работа с различни организации на хората с увреждания в България - Съюза на глухите, Съюза на слепите, Съюза на инвалидите и други. С тези организации НФРИ има много близко и дългогодишно сътрудничество. Планира се да бъдат идентифицирани за участие 50 лица с увреждания. Ще бъде изработен и резервен списък с лица, ако има отказали се в процеса на изпълнение на проекта. След като бъдат подадени лица от тези организации ще бъде осъществен контакт с тях чрез телефон, електронна поща и/или лични срещи. На края, този етап приключва с вземане на съгласие за участие в проекта от страна на лицата. Получаването на съгласие е най-важният етап и ще се осъществи от психолозите по проекта, подпомагани в работата си от специалистите по подкрепена заетост. След даване на съгласие лицата ще стартират с участие в дейността професионално ориентиране и консултиране. Професионалното ориентиране ще се провежда в индивидуални и групови форми. То ще бъде насочено към 30 лица с увреждания. Основната цел на професионалното ориентиране ще бъде ориентиране на лицата за това към каква професия могат да се насочат или каква смяна на работата биха желали или каква квалификация или обучение биха могли да потърсят. От идентифицираните 50 лица, предвиждаме около 30 да вземат участие в дейността по професионално ориентиране. След това същите тези лица ще бъдат включени по дейностите за подкрепена заетост, включващи услуги за социална рехабилитация и интеграция с цел заетост и по-висока пригодност за заетост. Дейността ще обхване групово ориентиране за 2 дни и след това всеки един от участниците ще мине индивидуална форма на ориентиране. Индивидуалните форми на ориентиране ще обхванат включително въпроси относно упражняването на трудови и осигурителни права на лицата, включително такива, които полагат грижи за зависими членове или на хората с увреждания. 10 000.00 6 000.00
Подкрепа за намиране на работа и подобряване достъпа до заетост на хората с увреждания, вкл. чрез интегрирани комплексни мерки и предоставяне на подкрепящи иновативни услуги в общността по методологията „подкрепена заетост”: Тази дейност представлява предоставяне на иновативна интегрирана социална услуга „Социална рехабилитация и интеграция с цел заетост" чрез прилагане на методологията „подкрепена заетост”. Дейността включва интегрирани услуги за социална, когнитивна и психологическа подкрепа на лица с увреждания над 18 години , които искат да намерят работа и/или да подобрят своята пригодност за заетост. Услугата, която на кратко ще наричаме „подкрепена заетост” ще бъде предлагана в конкретни области в страната, където са идентифицирани представители на целевите групи, и които са проявили желание за участие. Целта на този подход е да се даде възможност на лицата с ниска пригодност за заетост и с увреждания да имат достъп до трудовия пазар, да получат и да запазят заетост чрез подходяща помощ. Подкрепата включва индивидуален и групов подход, но поставящ личността в центъра и едновременна работа с потребителя на услугата и неговото семейство. Последното се прави с цел засилване ефекта на подкрепата. Услугата обхваща изготвяне на индивидуални профили на търсещите работа, дейности по увеличаване на пригодността на заетост на лицата, както и подкрепа на лицата при търсене на работа, включително и след стартирането на трудова дейност, докато лицето се адаптира устойчиво на работното място и по-общо на пазара на труда. Дейността ще обхване 50 човека - лица с увреждания, които не са активни и/или са безработни, и/или са работещи бедни, които поради изпълнението на ниско-квалифициран труд и липсата на адекватна квалификация, умения, мотивация и самочувствие са в непрекъснат риск от бедност, загуба на работа и изключително нисък стандарт на живот. Планира се по всеки един от видовете занимания, учебни, групови и индивидуални да участват около 30 човека. Разликата в сравнение с общата целева група от около 50 човека е поради факта, че не всеки от лицата е задължително да участва във всяка една от предлаганите под-услуги. Дейността ще бъде насочена към 30 лица, които са от групата на 50-те идентифицирани лица по дейност 1, които са с увреждания над 18 години, безработни и/или неактивни и/или в работещи в риск от бедност, загуба на работа и с ниска пригодност за заетост. След това ще се осъществи реализация на подкрепа за хора с увреждания за подобряване на техните способности да намерят работа чрез главно три типа инструменти: - обучения - ще бъдат проведени 10 дневни обучения на 3 отделни групи от лица с увреждания и членове на техните семейства. Всяка група ще бъде между 10-15 човека. - практически ориентирани групови занимания за по-малки групи от 6-8 човека (отново лица с увреждания и членове на техните семейства). Груповата работа ще бъде общо 10 дни и ще обхване около 30 човека, разделени на 5 групи. - индивидуални консултации - Дейността ще обхване около 720 часа консултации Темите, по които ще се извършва работата в трите групи занимания са: управление на стреса, повишаване на самооценката, представяне пред работодатели, изграждане на социални умения, работа в екип, формиран на лични и колективни очаквания, умения за търсене на работа, явяване на интервю, оценка на собствената пригодност за дадена работа, подготовка на автобиография, ориентация в професиите на пазара на труда, трудови ателиета, идентифициране на индивидуален план на развитие, справяне с личностни проблеми, обсъждане на евентуални индивидуални решения и дилеми за личностно и професионално развитие, анализиране на конкретни ситуации и информации, обсъждане на ежедневни проблеми от семейството или работата, решаване на конфликти в смесени колективи. И при трите вида занимания ще бъдат включвани членове на семействата на лицата, участващи в проекта. Заниманията ще обхванат различни стадии от развитието на включените в проекта лица като активизиране на пазара на труда и/или търсене на работа и/или стартиране на работа и/или смяна на работно място и други. 78 240.00 52 026.56
Инициативи за информиране и представяне на възможностите на хората с увреждания и позитивната им роля в обществото с цел разчупване на стереотипите и промяна на нагласата на обществото и работодателите спрямо тях чрез информирането им в достатъчна степен за възможностите на хората с увреждания. : Целта на тази дейност е да има мотивираща и вдъхновяваща роля в живота на хиляди лица с увреждания, които не са достатъчно активни в обществото и пазара на труда и живеят в непрекъснат риск от бедност и социално-икономическа изолация. На второ място дейността цели да разкрие потенциала на лицата с увреждания като пълноправни членове на пазара на труда сред работодатели и общество. Дейността включва интегрирани поддейности с цел популяризиране на трудовия потенциал на лицата с увреждания: 3.1. Събиране на добри практики за реализирани на пазара на труда лица с увреждания - включва намирането и описанието на 12 практики за трудова реализация на лица с увреждания. Те ще бъдат описани в книга от около 150 стр., издадена в 500 бр., която освен на хартия ще бъде разпространявана и електронно. 3.2. Проучване на възможностите за реализиране на пазара на труда на групата на лицата с увреждания - цели се разкриване на потенциалните възможности за трудова реализация в различни пазарни сегменти. Прочуването ще анализира съществуващи работни места и/или незаети такива, които са подходящи за лица с различни видове увреждания, оценка на нуждите от адаптирани работни места и други. Целта на изследването е да послужи като помощен материал, изводите и данните, от който да бъдат разпространявани в рамките на другите поддейности от тази дейност. Доклада ще се разпространява на електронен и хартиен носител. 3.3. Изработване на късометражен филм за успешно реализирани лица с увреждания на пазара на труда - филмът ще бъде около 20 минути и ще показва вдъхновяващи истории за трудова и/или обществена реализация на лица с увреждания. Филмът ще се разпространява по електронни медии, на събития, в youtube, професионални мрежи като linkedin, ще може да се сваля от страниците на двата партньора и други. 3.4. Заснемане на видеа, показващи устойчиви модели за заетост на лица с увреждания и разпространение в социалните мрежи - тази дейност включва заснемането на 10 вдъхновяващи истории за лица с увреждания от около 5-6 минути, които ще се разпространяват по youtube и други социални мрежи. 3.5. Участие в радио предавания, показващи устойчиви модели за заетост на лица с увреждания - предвиждат се 24 участия в радио предавания. Участие ще вземат лица с увреждания, работодатели и представители на гражданския сектор, работещи в областта на трудовата реализация на хората с увреждания, представители на институции и др. 3.6. Участие в телевизионни предавания, показващи потенциала на лицата с увреждания в икономиката - предвиждат се 12 участия в телевизионни предавания с икономическа и социална насоченост. Ще участват експерти, лица с увреждания, работодатели и представители на гражданския сектор, представители на институции и др. 3.7. Разпространение на материали в печатни и електронни медии за устойчиви модели за заетост на лица с увреждания - планират се 24 публицистични материала с икономическа и социална насоченост. Част от материалите ще включват и адаптирани версии от книгата с добри практики и прочуването от поддейност 3.2. 3.8. Организиране на форум "Дни на равните възможности" - това ще бъде национално изложение в София, където ще участват лица с увреждания, работодатели, институции, НПО. В рамките на форума ще бъдат организирани и Фотоизложба на тема: „Един живот – една история”; форум от типа „Дни на кариерата” и творчески работилници „Аз мога”. Форумът ще продължи 5 дни. 3.9. Създаване на онлайн пазар на труда за подкрепена заетост - цели се създаване на виртуален пазар на труда, където ще бъдат включени лица с намалена трудоспособност, които предлагат своя труд и експертиза, но в контекста на тяхната намалена трудоспособност. От другата страна работодатели ще могат да се свързват с лицата с увреждания и да ги наемат, да споделят опит, да търсят съвети. Целта е платформата да се превърне в постоянно действащ популяризатор на потенциала на лицата с увреждания като част от активната работна сила в България. 216 640.00 210 346.35
Информация и комуникация: Целта на дейността е информиране на широката общественост за дейностите на проекта на всеки етап от изпълнението му, прилагане на принципите за прозрачност и спазване на изискванията на договора за безвъзмездна финансова помощ и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. Дейностите по информиране и публичност ще отговарят на условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. 2 800.00 2 718.00
Управление на проекта: Цел на дейността е добро, прозрачно, ефективно и ефикасно управление и спазване клаузите на договора за безвъзмездна финансова помощ и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. Дейността включва традиционни дейности като: Сформиране и управление на екип по проекта, планиране, счетоводство и финансов мениджмънт, мониторинг и контрол, управление на доставките и процедурите по ЗОП, отчетност, комуникация със заинтересованите страни и други. Дейността ще бъде изпълнявана през целия срок на проекта. В дейността ще участват и двамата партньора. Екипът ще се състои от един ръководител проект, двама координатори и един счетоводител във водещата организация . Функциите на всяко лице в екипа са както следва: - Ръководител проект: Ръководи изпълнението на дейностите по проекта. Отговаря за спазването на графика за изпълнение на проекта; Организира цялостната дейност на екипа за управление на проекта; Организира изпълнението на предписанията и препоръките, съдържащи се в доклади от проверки на място, осъществени от представител на Управляващия орган; Осъществява контакт с органи и институции, които имат отношение към изпълнението на проекта; Организира провеждането на процедурите по избор на изпълнители за дейностите, попадащи в обхвата на проекта, включително осъществяването на контрол /съгласуването от страна на Управляващия орган/; Осигурява достъп на представители на Управляващия орган до цялата документация и информация по проекта. Ангажираността на ръководителя е почасова. - Координатор партньор: Координира дейности по проекта, които са отговорност на партньора. Координира екипа, предоставен от партньорската организация, планира и управлява дейностите на територията на гр. Пазарджик, финансово отчитане и др. Ангажираността на координатора е почасова. - Координатор водеща организация - Подпомага работата на ръководителя на проекта за пълноценно изпълнение на неговите задължения; Изготвя кореспонденцията с всички заинтересовани страни; Изготвя доклади, справки и друга текуща документация във връзка с развитието на проекта, междинни и окончателен доклади за изпълнение на проекта и ги предоставя за одобрение на ръководителя на проекта; Координира работата между екипа за управление на проекта и екипа на експертите, участващи в проектните дейности; Участва в подготовката на документация за избор на изпълнители и при повеждането на процедури за възлагане на дейности, попадащи в обхвата на проекта; Отговаря за поддържането на цялостен архив на документацията по изпълнението на проекта. Изготвя и поддържа регистри на документацията и архива на проекта. Ангажираността на координатора е почасова. - Счетоводител проект във водещата организация (финансова отговорност): Осчетоводява и поддържа счетоводната документация, извършва плащания, планира разходи и упражнява контрол върху плащанията, подготвя документация за искане за плащания и верифициране на разходи, както и друга счетоводна документация; Подготвя плащанията във връзка с дейностите по проекта; Извършва наблюдения на плащания и лимити, на справки и отчети по проекта; Отговаря за целесъобразността на извършваните разходи и плащания и поеманите задължения по проектните дейности; Регистрира своевременно счетоводните документации съобразно действащото законодателство; Осъществява хронологично, двустранно, синтетично и аналитично счетоводно записване и съставя отчети, съобразно изискванията и принципите на Закона за счетоводството; Начислява възнаграждения, данъци и осигурителни вноски по проекта; Изготвя удостоверения, справки и други във връзка с възнагражденията по проекта; Организира и отговаря за съхранението и архивирането на цялостната счетоводна документация. Ангажираността на счетоводителя е почасова. 29 725.68 29 183.31

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.