Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Основната цел на проект "Създаване на условия да бъдем активни" е активиране и интеграция в заетост на младежи до 29-годишна възраст, които не са нито в образование, нито в заетост, вкл. не са регистрирани като безработни лица. Целева група по проекта са 60 икономически неактивни младежи извън образование и обучение на възраст до 29 г. вкл., които не са получили предложение за обучение, работа, стаж или обучение по време на работа, или са насочени към продължаване на образованието. С изпълнението на проекта ще се реализират дейности по идентифициране и мотивиране за активно поведение на пазар на труда на неактивни младежи от целевата група с последващи дейности за включване в продължителна заетост и обучение. Подробно дейностите по идентифициране ще бъдат представени в Методология за идентифициране. На включените в обучение за придобиване на професионални умения по професия "Охранител" и ключови компетенции ще бъде предоставена възможност за заетост при работодател. Работодателите са партньори по изпълнението на проекта. В резултат на изпълнението  75 % от идентифицираните и включени в проекта младежи ще бъдат включени в субсидирана заетост с предшестващи обучения за придобиване на професионална квалификация и ключови компетентности заявени от работодателите. Останалите младежи ще бъдат насърчени да се регистрират в дирекции "Бюро по труда" като търсещи работа лица за да използват възможности за включване в други операции и мерки на пазара на труда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности по идентифициране на неактивни младежи до 29 годишна възраст включително, които не са в образование или обучение, и активиране за включването им на пазара на труда.: Осъществяване на контакт с неактивен младеж, а именно: 1. Поименно определяне на младеж, който не учи, не работи и не е регистриран като търсещ работа в дирекция "Бюро по труда", заедно с адрес за осъществяване на контакт с него. 2. Достигане до младежи, които не работят, не учат и не са регистрирани в ДБТ, което практически представлява намирането и осъществяването на контакт с младеж от целевата група. Ще бъдат проведени серия от дейности за идентифицираните на неактивни младежи за тяхното активиране и насърчаване да изберат от следните "пътеки" за активиране: 1. Връщане в образователната система; 2. Регистриране в дирекция "Бюро по труда"; 3. Насочване към включване в обучение във връзка с възможност за работа; 4. Насочване към реализация на пазара на труда. 13 260.44 0.00
Предоставяне на мотивационно обучение за активно търсене на работа : Провеждане на мотивационно обучение за 50 лица от целевата група. Обучението ще бъде проведено така, че лицата от целевата група ще придобият знания и умения за търсене и избор на подходяща заетост. Обучението ще бъде насочено към усвояване на умения за подготовка на документи за кандидатстване за работа, усвояване на умения за ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места, умения за успешно представяне пред работодател. 6 600.00 0.00
Предоставяне на умения за придобиване на професионална квалификация по професия "Охранител".: Партньорът по проекта е охранителна фирма с обекти за охрана в цялата страна. Изборът на партньор е предопределен от изследване на Националната агенция за професионално образование и обучение, съгласно което "Охранител" е най-желаната професия в България за последните две години. Новите икономически и обществени реалности, които се обуславят преди всичко от развитието на пазарните отношения, защитата на собствеността, появата на нови субекти на стопанска дейност, както и увеличените рискови условия, в които функционират стопанските обекти и индивидите, ръстът на престъпленията и честите посегателства върху собствеността, пораждат необходимостта от развитие на организираната професионална дейност по охрана на стопанските обекти и физически лица. За да предложи заетост в продължение на 6 месеца охранителната фирма изисква младежите да притежават трета степен на професионална квалификация на професия "Охранител". За времето на провеждане на професионалното обучение младежите ще получават стипендии. 112 200.00 0.00
Представяне на обучение на ключови компетентности в областите чуждоезиково обучение и дигитална компетентност: Съгласно изискването на работодателя за младежите, включени в професионално обучение ще се проведе и обучение за придобиване на познания по: Ключова компетентност 2 "Общуване на чужд език - английски език". Повишените изисквания на работодателите поставят условия не само за подходяща възраст и определени физически качества, но и ниво на езикова и компютърна подготовка. Професията "Охранител" реално се упражнява от десетки хиляди служители в охранителни фирми и звена за самоохрана в банки, стопански организации и фирми. Притежаването на тези допълнителни умения ще повиши пригодността за заетост на младежите и конкурентоспособността им за заемане на свободни работни места в реалния сектор. 39 600.00 0.00
Наемане на лица от целевата група на длъжност "Охранител" във фирма "Саламандър АСО" ООД: Наемане на длъжност "Охранител" на 33 лица, успешно завършили обучение за придобиване на професионална квалификация и обучение по чужд език. Назначението на младежите ще представлява нетно увеличение на броя на персонала в сравнение със средния брой на персонала през последните дванадесет месеца. Фирма "Саламандър АСО" ООД е охранителна фирма с обекти за охрана на територията на цялата страна. За целите на проектното предложение ще бъдат наети младежи в обектите, намиращи се в градовете Димитровград, Кърджали и Пловдив. 98 045.64 0.00
Дейности по информиране и публичност: Възлагането и изпълнението на тази дейност е свързано с изискванията и правилата на Европейския съюз за информация и комуникация на всеки проект, финансиран със средства от европейските фондове. Мерките за осигуряване на информация и публичност ще бъдат изцяло съобразени с изискванията на ОП РЧР и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 и гарантират популяризирането и представянето на проекта пред широк кръг лица и най-вече пред лицата, търсещи работа. По проекта са предвидени следните мерки за информация и комуникация: начална/откриваща пресконференция, с минимум 20 участника, която има за цел да информира обществеността, заинтересованите лица и медиите за целите и дейностите предвидени за изпълнение и финансовата рамка на проекта, целевите групи, към които е насочен, начина за включване в дейностите по проекта. Заключителна пресконференция с минимум 20 участника, която ще се проведе в последния месец от изпълнението на проекта след приключване на предвидените за изпълнение дейности, която има за цел да информира обществеността, заинтересованите лица и медиите с изпълнението и постигнатите реални резултати по проекта. Изработване на интернет банер на проекта, който има за цел да привлече вниманието, да предизвика интерес на целевата група към проекта, да подтикне към търсене на допълнителна информация за проекта. В рамките на проекта ще с публикуват 2 обяви в местни вестници. Ще бъдат изработени следните рекламни материали: 30 броя информационни плакати с логото на ОП РЧР и ЕС и информация за проекта, които ще бъдат поставени на публични места и в залите за пресконференции и обучения по проекта; 200 броя флаери, съдържащи информация за проекта и програмата; 500 броя информационни брошури, които имат за цел да популяризират проекта. 3 030.00 0.00
Дейности по организация и управление на проекта: Членовете на екипа ще отговарят за прилагане на всички необходими мерки за избягване на конфликт на интереси; носят отговорност за запазване поверителността на всички поверително предоставени документи, информация или други материали; отговарят и контролират воденето на точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на договора; изготвят междинните и финалния доклад, съгласно указаните образци на Управляващия орган. Отговарят за цялата документация, която се съхранява или под формата на оригинали, или в заверени версии верни с оригинала на общоприети носители на данни. ЕУП ще разработи документации за избори на външни изпълнители, при спазване на условията на ПМС 118/2014 г.; ще разработи, организира и прилага система за вътрешен мониторинг и контрол по проекта. 30 300.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.