Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Динамично променливата същност на съвременните трудови пазари създава необходимостта от планирана дългосрочна интеграция на безработните младежи до 29г. Тяхното активно и устойчиво включване на пазара на труда се разглежда като предпоставка за успешното намаляване в перспектива на дела на лицата, живеещи в риск от бедност или в силна зависимост от системите за социално подпомагане. В средносрочен план намаляването на безработицата сред посочената група представлява основен фактор за постигането на приоритета за приобщаване, заложен в стратегията "Европа 2020" и на основните принципи на "Националната стратегия за намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване 2020". 
Настоящото проектно предложение цели създаване на подходяща среда за достъп до заетост на безработни младежи до 29г. чрез трансфериране на социална иновация - трудов уеб портал. Така проектното предложение ще им даде реална възможност за получаване на предложение за дистанционна работа в информационно-технологичния (ИТ) сектор  в Германия. 
Изисква се участниците в портала да имат минимум висше образование или да са студенти в специалности в сферата на информационните технологии (софтуерни инженери, програмисти, дивелъпъри и други сходни) 
Планирани дейности: 
1. Организация и управление  
2. Информация и публичност 
3. Идентифициране и адаптиране на социална иновация 
4. Разработване на трудов интерактивен уеб портал  
5. Изготвяне и осъществяване на информационна стратегия за популяризиране на социална иновация   
6. Пилотно тестване на социална иновация  
7. Оценка на постигнатите резултати и потенциала за въздействие на социалната иновация
Очаквани резултати:
- План за изработване и популяризиране на трудовия уеб-портал като социална иновация
-  Изработен трудов интерактивен уеб портал
- Проведена информационна стратегия за популяризиране на трудовия уеб портал
-  Проведен пилотен тест за функционалност на уеб портала
-  Осъществена оценка на постигнатите резултатите
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление: Основната цел на дейността е да се сформира екип за управление, координиране, мониторинг и отчитане на проекта. В рамките на дейността бенефициентът ще осигури достъп до проектната документация на: всички заинтересовани страни - финансиращия орган, ИТ фирми и организации на работодатели, НПО и държавни институции, ангажирани с проблема със заетостта на младежите. Дейността се осъществява от ръководителя, координатора и счетоводителя и включва следните етапи: - отделяне на 1 стая в офиса на бенефициента за целите на проекта оборудвана с 3 компютърни места, обезпечено с нужното оборудване; - установяване на задълженията на екипа за управление съвместно с изпълнителния директор на "ИНСИС" ООД; - изготвяне на длъжностни характеристики и сключване на договори с членовете на екипа за управление. - изготвяне на детайлен график на организационните и оперативни дейности ; - разработване на инструментариум за мониторинг и методика за подбор на безработните младежи, които ще бъдат назначени; - провеждане на регулярна оценка на дейностите по проекта и работните постижения и проблеми на новонаетите младежи. Със старта на проекта ще се сключат договори с членовете на екипа за управление, които ще се ръководят от принципите на добро управление, периодична отчетност и своевременно изпълнение на проектните дейности. Мониторингът и оценката през целия проектен цикъл ще се провеждат спрямо индикаторите на Програмата и на проекта чрез: - аналитична проверка на проектната документация; - обективно оценяване на провеждането на проектните дейности и на възможностите за възникване на рискове за тяхното изпълнение; - наблюдение на постиженията, проблемите и удовлетвореността на наетите четирима младежи чрез изискване и анализ на даваната от тях обратната връзка; - проследяване на съхраняването и обновяването на документооборота и спазването на времевия график на проекта; Регулярният мониторинг на проектните дейности ще се осъществяват чрез - периодично наблюдение на индикаторите за резултати по съответните дейности, представяне периодични финансови и технически отчети според изискванията на Програмата. Изработените длъжностни характеристики за всички участници в проекта ще включват всички необходими условия за неговото успешно и навременно изпълнение. Дейността ще се осъществява през целия период на проекта поради необходимостта от управление, периодична оценка и контрол на изпълняваните дейности. Дейности - обект на външно възлагане поради липса на експертиза на партньорите за справяне.: - дейността по превод на продуктите и материалите по проекта и изготвяне - осъществяване на информационна стратегия (Дейност 5 ) и деиността по информация и публичност (Дейност 2) ще бъде възложена на външна фирма - осъществяването на оценка на проектните резултати (Д7) Всички експерти посочени в останалите дейности (Д3-Д7), пряко заети с осъществяването на проектните дейности са членове на екипа на Кандидата. 11 556.21 11 555.44
Информация и публичност: Основната цел на дейността е да промотира и популяризира проектните дейности и резултати, целите на програмата и приоритетите на ЕСФ сред целевите групи и заинтересованите страни. Дейността ще бъде осъществявана от ръководителя на проекта и включва следните етапи: - изготвяне и разпространение на 140 бр. информационна брошура (3 стр., А4 формат/сгъваеми на 3); - изготвяне и разпространение на 30 бр. информационен плакат (1 стр., А4 формат); - осъществяване на 2бр. платени публикации в печатни медии за началото и края на проекта, които ще популяризират целта и резултатите на проекта; - публикуване и поддържане на актуална информация за проекта на сайта на бенефициента "ИНСИС" ООД. Промотирането и популяризирането ще се осъществяват чрез публикуване на информация за началото и края на проекта в печатните медии, както и посредством разпространение на информационните материали сред широк кръг работодатели -партньори на "ИНСИС" ООД и по време на събитията, в които организацията участва. - провеждане на 2 еднодневни пресконференции (1 в началото и 1 в края на проекта) с по 20 участника, представители на организации на работодатели; неправителствени организации, работещи по проблема с младежката заетост; служители на бюра по труда; ИТ специалисти, медии и други заинтересовани страни. Пресконференциите ще популяризират сред широка аудитория целите, дейностите и очакваните резултати от проекта. Пресконференциите ще бъдат проведени в гр. Бургас, като най-динамичното развиващата се среда в сектора на ИТ услугите. Партньорите ще поддържат връзка на английски език основно чрез Skype, E-mail, Facebook и други комуникационни канали. Всички информационни материали ще бъдат изготвени на немски, английски и български език. Дейността ще се осъществява през целия период на проекта поради необходимостта от регулярно информиране за резултатите от проекта и съответните европейски и национални приоритети.. Дейността ще се осъществява съобразно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 2 396.00 2 396.00
Идентифициране и адаптиране на социална иновация - трудов уеб портал: Дейността се състои от две основни поддейности: А. Провеждане на проучване на нагласите на работодатели и кандидати за работа Проучването ще бъде проведено сред клиенти и партньори на немската организация в сферата на ИТ услугите, както и сред търсещите работа в ИТ сектора в България. За целта ще бъде разработени он-лайн въпросници (1 за рабтотодатели и 1 за безработни младежи до 29г.), базиран на текущата ситуация на пазара на труда във Гермаиия и България, като ще бъдат отчетени спецификите свързани с европейското, немското и българското трудово законодателство и актуалните тенденции в ИТ сектора. Въпросниците ще бъдат изпратени до контактните мрежи на клиенти и партньори на Парньора, както и до безработни младежи до 29 г. в България чрез популярни социални и вритуални медиини канали (Facebook, Twitter, информационни и дискусионни сайтове за ИТ технологии и други подобни) В рамките на проучването ще бъде идентифициран най-добрия модел на иновативен трудов уеб портал за заетост в ИТ сектора в рамките на Германия. Ще бъде изготвен и анализ (индикативно 30 стр.) на резултатите от проучването на немски, английски и български език. Анализът ще послужи като база за последващото осъществяване на проектните дейности съобразно идентифицирания модел на социалн иновация. Изготвянето на въпросниците, провеждане на проучването и изготвянето на анализа ще бъдат осъществени от един български и един немски експерт. Б. Провеждане на две работни дискусии за обсъждане, адаптиране и планиране на изработването на трудовия портал Ще бъдат проведени две тридневни работни дискусии с по 12 участници всяка (една в Германия и една в гр. Бургас, България). Кандидатът и Партньорът ще осигурят участници в събитията чрез контактите си с малкия и средния бизнес в ИТ сферата в своята страна. Участниците ще бъдат представители на партниращите организации, IT специалисти в разработването на интерактивни уеб-платформи, представители на бюра по труда, работодатели и студенти в ИТ сектора. В рамките на срещите ще бъдат дискутирани и детайлизирани основните параметри на изработването и адаптирането на трудовия портал спрямо спецификите на българския и немския трудови пазари и съществуващите подобни платформи в Германия и други страни от ЕС. След провеждане на дискусиите ще бъде начертан План за изработването и популяризирането на трудовия уеб портал. Работните дискусии ще бъдат базирани на вече идентифицирания работещ иновативен модел на трудов уеб портал в Германия. Работните дискусии ще бъдат с участието на преводач от немски. 5 610.00 5 610.00
Разработване на трудов интерактивен уеб портал: Трудовия уеб портал ще съдържа база данни с потенциални работодатели и потенциални служители в България и Германия, актуални новини, съвети при търсене и намиране на работа, подходящи образователни и квалификационни курсове, актуална информация за промени в релевантното европейско и национално законодателство. В същността си платформата ще представлява двупосочен двуезичентрудов портал, който предлага: За търсещи работа - индивидуални профили на ИТ фирмите разположени на територията на България и Германия, които ще включват: - актуални фирмени проекти, продукти, услуги - актуални свободни работни места и стажове - актуални фирмени събития, изложения, ревюта - актуални фирмени обучения - виртуални интервюта За работодателите: - база данни с индивидуални профили на завършващите университети и училища, която ще включват: - квалификации и умения (завършени образователни степени и сертификати) - професионален опит (опит в ИТсферата и работата с конкретни софтуерни приложения) - предпочитания за бъдеща трудова реализация (позиции, от които кандидатът се интересува) - мотивационен видео запис, в който всеки кандидат се представя и накратко обяснява мотивацията и амбициите си за развитие в ИТ сектора -виртуални интервюта Предвижда се организиране на обучения по актуални теми в ИТ сектора, като новост тук е предвидената възможност за провеждане на дистанционни обучения и интервюта чрез директен уеб интерфейс интегриран в платформата Интернет платформата ще осигури популяризиране на неактивните младежи до 29 години като добри служители с потенциал за развитие в ИТ сектора и ще събере в себе си всички резултати, продукти, обратни връзки и новини около настоящия проект. Платформата ще бъде поддържана от един администратор, а след края на проекта със собствени средства на организацията на Кандидата. Интернет платформата ще бъде изготвена от четирима експерта на екипа на Кандидата и консултирана с експерти на Партньора. Предвижда се да бъде около 25 стр. текст (индикативно) 80 730.00 80 725.10
Изготвяне и осъществяване на информационна стратегия за внедряване на социална иновация - трудов уеб портал: Информационната стратегия ще служи за повишаване осведомеността за популяризиране на трудовия уеб портал и възможностите, които той предлага за обучение и заетост в ИТ сектора в Германия. Стратегията ще включва: - изработване на специално проектно лого; - изработване на информационен банер - ще бъде използван при публичните събития по проекта; - изработване на стратегия за позициониране в Гугъл и оптимизация на платформата за немския и българския пазар; - изработване на стратегия за партниране с уебсайтове в b2b сферата където се очаква да бъде достигната целевата група; - изпълнение на маркетинг стратегията и координация с партниращите фирми; - провеждане на кампания в социалните медии; - заснемане и качване в уеб портала на 2 кратки 7-10 минутни видео-филма, представящи гледните точки на работодатели и търсещи работа за проекта; - осъществяване на 4 публикации във виртуални медии, информиращи за напредъка и постигнатите резултати по проекта. - 4 публикации в немски информационни уеб сайтове Информационната стратегия ще популяризира, легитимира и валидизира във времето очакваните проектни резултати. В допълнение стратегията ще позволи разширяване на кръга на потенциални целеви групи, излизане извън ИТ сектора и развитие на портала на национално и международно ниво. Изготвянето и последващото реализиране на информационната стратегия ще бъде осъществено с участието на български външни и вътрешни за партньора експерти и консултирано от експерти на Партньора. 17 686.09 17 686.09
Пилотно тестване на социална иновация - трудов уеб портал: Провеждане на две двудневни обучения за работа с платформата след нейното изработване - едно за работодатели (12 човека) и едно за безработни младежи до 29 г. (24 човека). Участниците ще бъдат подбрани сред клиенти и партньори на бенефициентите, както и чрез обяви в Интернет пространството. Всяко обучение ще се състои от разясняване на функциите на портала, изготвяне на персонализирани профили (на работодатели и търсещи работа), лесни стъпки за най-бързо намиране на желаната работа или желания служител. Обучението за работодатели ще се проведе в Германия, а за кандидати за работа, в гр. Бургас, България... След провеждане на двете обучения всеки участник ще има за задача в рамките на три месеца да изпробва функционалността на платформата. За целта ще бъде изготвен озвучен видео-наръчник и предварителен оценъчен въпросник и формат за обратна връзка, по които участниците ще се водят в процеса на оценка на платформата и работа с нея. Въпросника и наръчника ще бъдат качени на портала и достъпни он-лайн. Освен изпробване на функционалностите на портал аи даване на обратна връзка участниците ще имат и индивидуални задачи както следва: - работодатели - в рамките на 3 месеца всеки работодател трябва да е провел поне 6 виртуални интервюта за работа и да е предложил работа на поне един безработен младеж до 29 г. (в писмен вид) - безработни младежи до 29 г. - в рамките на 3 месеца всеки кандидат трябва да е провел поне 6 виртуални интервюта и да е получил поне едно предложение за работа (в псмен вид) Обученията ще се водят от двама експерти в сферата на ИТ технологиите (един български и един немски). Въпросника и видео-наръчника ще бъдат консултирани от немски експерт и ще бъдат преведени на английски и немски език. Въпросника ще се състои от 5 стр. (индикативно). Видео-наръчника ще бъде с времетраене 5 мин. (индикативно). И двата продукта ще мултиплицират проектните резултати отвъд рамките на проекта, ще оптимизират процеса на боравене с трудовия уеб портал и ще го направят по-достъпен за широки кръгове заинтересовани страни. Резултатите от обратните връзки на участниците ще бъдат систематизирани и описани, заедно с изводите от тях в Доклад за мониторинг и функциониране на социалната иновация - трудов уеб портал. Екипът на Кандидата се ангажира да изготвя и публикува на страниците на уеб портала подобни доклади всяка календарна година и след края на проекта. Докладът ще се състои от 50 стр. (индикативно). 6 670.00 6 667.22
Оценка на постигнатите резултати и потенциала за въздействие на социалната иновация: Избиране на външен изпълнител за: • Проследяване постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удовлетворяване потребностите на целевата група; • Особености при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта; • Ефективност и ефикасност на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати. След провеждане на комплексната оценка ще бъде изготвен Доклад за оценка на постигнатите резултати и потенциала за въздействие на социалната иновация - трудовия уеб-портал. Докалдът ще бъде съставен от 40 стр. (индикативно), преведен на немски и английски и ще бъде достъпен на уеб-портала. 2 470.00 2 470.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.