Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 969 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Грижа и подкрепа за независим живот в община Крумовград" цели подобряване качеството на живот и достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността. Хората от целевата група ще имат възможност да изберат желаната и необходима за тях услуга според специфичните им потребности на основата на извършена индивидуална оценка на потребностите им.
По проекта ще се предоставят интегрирани услуги за хората с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане, като се съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, включително социални и здравни услуги. Това ще осигури заетост на безработни лица в трудоспособна възраст, а от друга страна ще даде възможност на хората с увреждания да ползват различни услуги, съобразно нуждите си. 
За гарантиране на интегрирания подход на услугите персоналът ще включва експерти с различен профил на компетентността си: лични асистенти, домашни помощници, социален работник, психолог и медицинска сестра. 
Настоящият проект ще надгради постигнатите добри резултати по схема  "Независим живот", „Помощ в дома“, схема „Алтернативи“ и други мерки, финансирани по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2007-2013 г., както и процедура „Нови алтернативи”, финансирана по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. чрез прилагането на по-широк обхват и спектър на дейностите в посока предоставяне на интегрирани социално - здравни услуги и други, според потребността на възрастните хора и хората с увреждане.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор на персонал за предоставяне на интегрирани услуги : Цел на дейността: Подбор на персонал, притежаващ знания и практически умения за качествено предоставяне на услугите по проекта. Подборът на персонала на предоставяне на интегрирани услуги в домашна среда включва: 1. Подбор на персонал за управление на услугите по проекта; 2. Подбор на персонал за предоставяне на услуги в домашна среда; 3. Подбор на специалисти за предоставяне на психологическа и здравна подкрепа. Екипът за организация и управление на проекта ще разработи критерии за подбор както за персонала за управление на услугите, така и за персонала, ангажиран с предоставяне на услуги в домашна среда. Критериите ще включват образование, професионален опит, опит в предоставянето на социални услуги /работа с хора/, мотивация за извършване на социална работа и др. Персоналът за управление на услугите ще включва един социален работник. Приемът на заявления за длъжността ще започне със стартиране на проекта. Специалистът ще бъде назначен през втория проектен месец. Персоналът на звеното, ангажиран с предоставяне на услуги в домашна среда ще включва домашни помощници и лични асистенти. Подборът на персонала, предоставящ услуги в домашна среда, ще се осъществи през първите три месеца на проекта, чрез провеждане на ясна и ефективна процедура по подбор и договаряне с кандидатите за персонал, извършващ услуги по домовете, отговарящ на нуждите на потребителите. Кметът на общината ще сформира комисия за подбор на всички горепосочени длъжности. Комисията ще проведе интервю с кандидатите, с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. Съответният кандидат ще се оценява индивидуално като се изготви „Формуляр за индивидуална оценка на кандидата”. Комисията ще изготви списък на оценените кандидати (с брой точки, според получената от формулярите средноаритметична индивидуална оценка), подредени по низходящ ред. Одобрените кандидати за домашни помощници и лични асистенти ще преминат въвеждащо двудневно обучение. В обучението няма да бъдат включени лица, преминали идентично обучение по други проекти/програми. Всеки кандидат, завършил обучителен курс по сходни програми/проекти, трябва да приложи копие на удостоверение/сертификат. Обучението ще бъде проведено от външен изпълнител. На работа ще се наемат само кандидати, които са показали удовлетворителни резултати по време на събеседването, намират се в добро физическо и психическо състояние и не са осъждани. За предоставяне на здравна подкрепа на лицата от целевата група ще бъде назначен медицински специалист, а за предоставяне на психлогическа подкрепа на потребителите и супервизия на персонала, предоставящ услуги в домашна среда ще бъде назначен психолог. Подборът им ще бъде извършен по предварително утвърдени критерии. 0.00 2 154.52
Подбор на потребителите, уточняване вида на индивидуално предлаганите услуги: Цел на дейността: Определяне на лицата, които ще са преките ползватели на услугите по проекта. Осигуряване на достъп до кандидатстване за услугите на всяко лице от определената в проекта целева група и обективна оценка на потребностите му. В настоящия проект ще се включат хора с увреждания, хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване и възрастни в риск. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. Лицата, които желаят да ползват услугите по проекта ще подават заявление – лично, чрез законния си представител или изрично упълномощено лице, по настоящ адрес в общината. Сроковете за приемане на заявленията ще бъдат своевременно оповестени. След приключване на приема на заявленията, същите, с приложените документи към тях ще бъдат предадени на специалисти, определени за извършване на оценка на потребностите. Това ще даде първоначална информация за обстоятелствата, свързани с индивидуалните нужди на кандидатите за ползване на услуги. В хода на изпълнение на проекта община Крумовград ще приложи собствен механизъм за актуализиране на първоначалната информация, което ще бъде основа за индивидуално планиране на необходимостта от почасови услуги за всеки потребител. Екипът за управление на проекта ще организира срещи между класираните потребители и одобрените лица за предоставяне на услугите. В тези срещи ще участват и социалния работник. 0.00 3 137.89
Предоставяне на интегрирани услуги: Подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания, хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване и възрастни в риск. По проекта ще се разшири дейността на Звеното за услуги в домашна среда, създаден по схема "Помощ в дома". Екипът ще включва експерти, които да имат различен профил на компетентността си – социално, медицинско, здравно, за да се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите. Предоставянето на услуги ще се основава на идентифицираните нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях. Ще се предоставят следните услуги: 1. Домашен помощник; 2. Личен асистент; 3. Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите по проекта; 4. Психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ услуги в домашна среда; 5. Предоставяне на здравна услуга на потребителите по проекта. За целта ще се наемат домашни помощници, лични асистенти, социален работник, психолог и медицински специалист. За всяка длъжност ще има длъжностна характеристика/задание за работа с определени задължения и отговорности. Социалният работник ще бъде назначен от 2-ри проектен месец и ще участва в подбора на персонала за предоставяне на услуги в дома. След стартиране на услугите той ще организира и координира начина на предоставянето им. Ще разработва планове на потребителите и графици за работа на персонала; ще приема отчетите на персонала; ще извършва мониторинг на предоставяните услуги. Домашните помощници/личните асистенти ще предоставят почасови услуги в домашна среда за лична помощ, комунално-битови дейност, социалното включване.Психологът ще оказва психологична подкрепа на потребителите, домашните помощници и личните асистенти. Психологическата подкрепа на потребителите ще се изразява в мотивация, установяване на самоувереност и ясна себеоценка на възможностите, позитивиране на потенциала на потребителя, подпомагане на потребителите да изразяват чувствата си и да ги владеят, насочвайки ги към съзидателни дейности. Психологическата подкрепа на персонала ще се изразява в методическа подкрепа, регулярно консултиране на персонала, както и супервизия и психологическа подкрепа на лицата, ангажирани с почасови услуги по домовете на потребителите. Тази подкрепа има за цел подобряване на общото психологическо състояние на обслужващите лица. С помощта на психолога те ще могат да преодолеят трудните моменти в работа, да останат здрави, мотивирани и продуктивни.Този процес ще съдейства за подобряване взаимоотношенията между персонал и потребителите и ще бъде от полза и за двете страни. Мед. специалист ще следи за здравословното състояние на потребителите и при необходимост ще подпомага потребителите при тяхното лечение и свързването им с личния лекар; Консултиране относно здравословното състояние на потребителите, за хигиена и хранене; Измерване на кръвно налягане, консултиране относно ползване на мед.изделия. Психологът и мед. специалист ще бъдат назначени на граждански договор с непълна трудова заетост и ще работят по предварителен месечен график. Предоставянето на услугите ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител,, изготвен на база оценката на потребностите от почасови грижи. Интегрираните услуги ще се предоставят по начин, който зачита достойнството и личното пространство на потребителя и се съобразява с начина му на живот. Кандидат-потребителите на интегрираните услуги ще могат да подават заявления през целия период на реалната дейност по предоставяне на услугата.По проекта няма да се допусне предоставянето на една и съща услуга, за едно и също лице от целевата група от различни източници на финансиране.Личните асистенти и домашните помощници ще бъдат включени в поддържащо обучение и тренинг-обучения за повишаване отговорността при предоставяне на услугите и надграждане на умения за организиране на дейности. 0.00 261 713.78

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.