Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение цели да подобри качеството на живот и достъпа до подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги за социално включване на лица с увреждания, в т.ч. и деца и възрастни хора над 65 години с невъзможност за самообслужване, с което отговаря на потребностите на общността в община Баните.  По проекта се създава Център за почасови услуги в общността и домашна среда, с което се осъществяват комплексни действия за осигуряване на дългосрочна грижа за нуждаещите се. Чрез ремонтни дейности, оборудване и обзавеждане на базата на Центъра се осигуряват подходящите материални условия за подпомагане рехабилитацията и двигателната активност, за провеждане на арттерапия и трудотерапия в помощ на деца и възрастни. Съобразно оценката на потребностите, извършена от интердисциплинарен екип специалисти, потребителите ползват интегрираните почасови услуги. Те се предоставят от 45 лични асистенти, социални асистенти и домашни помощника, които осигуряват лична грижа, помощ в домакинството, подпомагане за социално включване и от 5 специалисти , които предоставят здравна и социална помощ и подкрепа на потребителите. По време на проектните дейности се предоставя работно облекло и лични предпазни средства, осигурява  се поддържащо обучение, супервизия  и психологическа подкрепа на екипа на Центъра.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организиране на информационни кампании, изработване на рекламно-информационни материали: Цялостната дейност по публичност и информираност се извършва при спазване изискванията Правилата за информация и комуникация 2014-2020, съгласно указанията на УО. Дейността е насочена към осигуряване на публичност на предоставената безвъзмездна финансова помощ по проекта и към информиране обществеността и общността за целите, напредъка и резултатите от проекта. Заинтересованите страни и целевите групи /хората с увреждания и семействата им, самотно живеещите възрастни и кандидатите за работа/ получават необходимата информация и възможност за участие в дейностите по проекта. Включва три информационни кампании в началото, в средата и края на дейностите - за старта и резултатите от проекта се организират информационни срещи - пресконференции. Те се провеждат в зала на общината с участието на граждани, медии, организации и представители на общността, социални институции, кметове на населените места. Публикуват се 3 платени съобщения за старта на проекта, неговия напредък и резултатите; редовно се публикуват информации и съобщения за сайта на общината; Предвижда се изработване и разпространение на следните рекламно-информационни материали – 350 флаери за информиране на общността, 250 дипляни, 250 кутийки /органайзери/ за лекарства с визуализация. За публичните прояви се изготвя банер, пред Центъра се поставя информационна табела, поставят се и 6 табели за външна и вътрешна визуализация на Центъра. За персонала на Центъра се изготвят 51 идентификационни карти /баджове/. 2 314.80 2 093.52
Ремонт, оборудване, обзавеждане и материално обезпечаване дейността на Центъра за почасови услуги в общността и домашна среда: Със стартиране на проекта Центърът се регистрира в Регистър БУЛСТАТ като общинско предприятие по реда на чл. 53 от ЗОС. Извършва се текущ ремонт на помещенията, предоставени за дейност съгласно решението на ОбС Баните от декември 2015г. Центърът разполага с 4 помещения с обща площ 74,50 кв.м, коридор и WC. Те са частна общинска собственост, част от 3 етаж на масивна сграда в центъра на с. Баните, като с ремонта се оформя пряк достъп от улица. На същия етаж са разположени офисите на Дирекциите „Социално подпомагане” и „Бюро по труда”. Предвиденият ремонт се състои в направа на подход с парапет и ръкохватка за достъп на лица с увреждания, демонтаж и монтаж на дограма /врати и прозорци/, просичане на отвори в стари тухлени зидове, доставка и монтаж на алуминиеви витрини с врати, очукване на варова мазилка по вътрешни стени, демонтаж и монтаж на нова настилка, гипсова шпакловка по стени и тавани, боядисване с латекс на стени и тавани, направа фаянсова облицовка на стени, ремонт и подмяна на ел. инсталации, ремонт на ВиК инсталации, ремонт мокро помещение WC, закупуване и монтаж на климатици 4 бр и др. съгласно КСС, с което се осигуряват условия за дейност. С ремонта се оформят следните функционални помещения на Центъра за почасово предоставяне на услуги: Кабинет за двигателна активност и рехабилитация, предназначен за подпомагане рехабилитацията и възстановяване двигателната активност на деца с вродени проблеми и възрастни с увреждания, за подпомагане възстановяване след прекарани травми и др. инвалидизиращи заболявания. Кабинет за арттерапия и трудотерапия /работа с вълна, прежда, мъниста, дърво и др. природни материали, цветарство и др. приложни дейности/, който ще се използва и като многофункционална зала, Кабинет за индивидуална работа и релаксация, който ще се ползва за релаксиране след рехабилитация и др. занимания от деца и възрастни с увреждания, за консултиране, срещи, разговори с потребители и семействата, Офис на Центъра. Обзавеждането и оборудването, както и доставката на материали и консумативи, ще осигурят условия за работа в Центъра с лица с двигателни затруднения и различни видове увреждания, в т.ч деца, както и възрастни в риск от социална изолация и загуба на социални умения. Дейностите по ремонта и доставката на оборудване, материали и консумативи се възлагат на външни изпълнители по изискванията на ЗОП. 74 306.60 64 616.60
Оценка на потребностите на кандидат-потребителите и подбор на потребители на почасови интегрирани услуги: Дейността по подбор на потребители включва организиране и провеждане на процедурите по кандидатстване, оценка и класиране на кандидат- потребителите. Тази дейност се предшества от кампания за информираност в общността при старта на проекта; Изготвя се Методика за оценка и подбор на кандидатите, в основата на която е Методиката за извършване на оценка на потребностите от услугата „Личен асистент” и определяне на индивидуален месечен бюджет по проект „Независим живот” и опита от предишни проекти, като се отрази и иновативния характер на услугите и подбора за тях. Началото на процедурата е подаване на заявления от кандидат-потребителите за ползване на услугите на Центъра в домашна среда и в общността. Документи подават 25 потребителите на услугата ЛА по проект „Нови възможности за грижа”, които вече са приключили с ползването на услугата, както и други кандидати от целевите групи от общината. Очакваният брой на кандидатите е над 170 - лица с увреждания, в т.ч. деца и възрастни над 65 с проблеми в самообслужването. Подадените заявления със съпътстващите документи се оформят в досиета на кандидатите и се предават на организация с опит като доставчик на услуги, с която се сключва договор за извършване на оценка на потребностите. При възлагане на услугата се изисква от организацията да гарантира комплексен подход при оценяването на потребностите. В процеса активно участва кандидат- потребителя и/или на неговия законен представител. Оценката на потребностите отчита индивидуалната специфика на кандидат-потребителите по отношение на вида и степента на увреждане, дейностите за подкрепа и тяхната интензивност, вкл. подкрепа за здравни услуги и социална подкрепа. На основа на методиката оценяващия екип формира оценка и предложение за индивидуален месечен бюджет за ползване на интегрираните услугите. За определяне на индивидуален месечен бюджет за ползване на услугата и класиране на кандидат-потребителите създадена комисия определя индивидуалния месечен бюджет на всеки кандидат съобразно часове за услуги в домашна среда и специализираните услуги на Центъра и при спазване разпоредбите на КТ за назначаване на трудов договор. Водещо при вземането на решение на комисията е предложеният в оценката индивидуален месечен бюджет, но той може да се редуцира съгласно цитираната Методика. Изготвя се списък с класираните по низходящ ред кандидати и се поставя на видно място в Центъра. Кандидатите се уведомяват за резултата от оценяването и за процедурата за възражения. Жалбите и сигналите се завеждат в Дневник и разглеждат по реда, начина и сроковете, разписани в изготвената Процедура за приемане и разглеждане на жалби и сигнали. 3 720.00 3 100.00
Подбор и назначаване на персонал на ЦПУОДС Баните: Персоналът на Центъра се състои от професионалисти с различен профил, което осигурява интегрирания подход при предоставяне на услугите. При подбора и назначаването му водещи са професионалните и личностни качества и не се допуска дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др. За наемане на персонал на Центъра на трудов договор /45 лични асистенти, домашни помощници и социални асистенти и 1 специалист арттерапия и трудотерапия от специализирания екип/ се провежда Процедура за кандидатстване, оценка и класиране. Процедурата започва с подаване на заявления в офиса на проекта, следва оценка на кандидатите чрез интервю, класиране според получения резултат и приключва със сключване на трудови договори с одобрените. Кандидатстват мотивирани и заинтересовани лица, но при подбора пенсионери се назначават само в случай, че в населеното място няма подходящи лица в трудоспособна възраст. При подаване на заявления кандидатите заявяват предпочитания за заемане на длъжност/и и за работа с конкретен потребител, информират се за процедурата по оценка и класиране,за условията за работа в Центъра, в т.ч за предоставяне на една или повече услуги на един или повече потребители в зависимост от потребностите, за договора - срочен трудов договор на пълно или непълно работно време. Заявленията са придружени със съпътстващи документи, регистрират се във входящ дневник. На всеки кандидат се създава лично досие, в което се съхраняват подадените документи и което се архивира след приключването на проекта. За оценка и класиране на кандидатите се сформира Комисия за оценка и подбор на персонала с участието на ръководителя на проекта, управителя на Центъра и представител на общността. Комисията прави преглед на подадените документи и провежда интервюто с кандидатите. Всеки кандидат се оценява индивидуално от всеки член на комисията чрез „Формуляр за индивидуална оценка”. Комисията води протоколи и изготвя списък на класираните, който се обявява в Центъра. Всеки кандидат има право да подаде възражение за резултата от оценката и класирането, то се регистрира в Дневник за жалби и сигнали и в 7-дневен срок се отговаря писмено на жалбоподателя. Кметът на общината сключва срочни трудови договори с избраните лица в съответствие с разпоредбите на КТи КСО, които се регистрират в НАП, назначават се 45 ЛА, ДП и СА и 1 специалист социална подкрепа – арттерапия и трудотерапия. Сключването на договори по реда на ЗЗД със специалисти за предоставяне на специализираните услуги на Центъра се извършва с процедура съгласно правилата на ЗОП. Предвижда се спортно-рехабилитационните занимания в Центъра да се провеждат от специалист с подходяща квалификация - рехабилитатор, кинезитерапевт. Центърът предоставя достъп до здравни услуги чрез 3 специалисти с квалификация медицинска сестра – услугите се предоставят в Центъра или като изнесена услуга по график в домовете на потребителите. Назначените се запознават с Правилника за вътрешния ред, Правилата и процедурите по проекта, подписва Декларацията за спазване на поверителност на личните данни и информацията и длъжностна характеристика. На персонала се осигурява работно облекло и ЛПС, както и идентификационни карти /баджове/. На назначените на трудов договор се провежда начален /и периодични/ инструктаж за безопасност на труда. На всеки член на екипа се създава работно досие, което включва документите по кандидатстване, подбор и назначаване, отчетни документи, графици, заявления и заповеди за отпуск и др документи. За функционирането и управлението на Центъра се назначава управител - на трудов договор, пълен работен ден. Поради участието му в различни процедури /подбор на потребители, подбор на персонал/ подготовка на договори, планове и графици за стартиране на услугите договорът е за период от 19 месеца. Процедурата за провеждане на подбор на персонала е разработена като част от Правила и процедури за дейността на Центъра, които ще бъдат възложени за разработване на изпълнител по правилата на ЗОП. 840.00 700.00
Предоставяне на почасови интегрирани услуги : Предоставянето на почасовите услуги от Центъра се основава на идентифицираните нужди, изготвената индивидуалната оценка и месечен бюджет на всеки потребител. Представящият услугите персонал е с различен профил на компетентност, което е възможност да се предоставят интегрираните услуги от мултидисциплинарен екип. Екип от 45 заети на трудов договор предоставят услугите „ДП”, „ЛА”и „СА” в рамките на 4788 часа/месечно. Екип от 5 професионалисти предоставя специализирани услуги в рамките на 320 часа месечно. Предоставянето на услугите на Центъра стартира с 60 потребители, но екипът има готовност за и включване на нови потребители, когато по обективни или др. причини се налага прекратяване участието на потребител.. На основа на конкретните специфични потребности на потребителя се разработва индивидуалния му план за интегрирани услуги, оценяват се ресурсите му, възможностите за тяхното съхранение, рисковете и дейностите за тяхното намаляване. Те се актуализират на 6 месеца или при необходимост. Сключва се договор между Кмета/Центъра и потребителя, в който се определя вида, обхвата и мястото на предоставяне на конкретните услуги, разработва се и график. Центърът предоставя следните почасови услуги: Услуга за лична помощ – личен асистент подпомага потребителя за поддържане на лична хигиена, хранене, вземане на лекарства, извършването на рехабилитационни или други услуги, придружаване до учебно, болнично заведение и др; Почасова услуга за комунално-битови дейности - потребителят се подпомага от домашен помощник за поддържане на хигиената в жилището, дребни битови ремонти, приготвяне на храна, плащания и др . Почасова услуга в подкрепа на социално включване -предоставя я социален асистент, подпомага за организиране на свободното време, социални контакти, придружава потребителя и друга социална работа. Предоставените услуги в дома се отразяват в Дневник на потребителя. Потребителите ползват и специализираните услуги на Центъра. Специализираният екип предоставя услугите по график, води съответна документация. В центъра медицински специалисти предоставят здравна услуга /измерване на кръвно налягане, тегло, консултиране режим, индивидуални и групови беседи със здравна насоченост/. За потребители с индикации /лежащо болни, трудно подвижни/ услугата се ползва в домашни условия / извършват се допустими манипулации извън здравно заведение: поставяне на инжекции, профилактика и обработка на декубитални рани, смяна на превръзка, проследяване жизнени показатели – пулс, кръвно налягане, температура и др. Осигурява се изнесена услуга чрез графици за посещения по домовете. Услугата за рехабилитация и двигателна активност се ползва в Центъра, при необходимост и в домашни условия съгласно график. Предоставя се от рехабилитатор. Насочена е към потребители с нужда от рехабилитация, раздвижване и подпомагане физическата дееспособност. В условията на Центъра се ползва оборудваната зала, разработва се програма за потребителя, в домашни условия се подпомагане рехабилитация след инсулт, инфаркт, при артрити, травми и др. Услугите са насочени и към преодоляване на социалната изолация, поддържане на социални контакти, развиване на умения и компетентности чрез индивидуални и групови занимания по трудотерапия и арттерапия, дейности за организиране на свободното време, провеждани от специалист. За всеки потребител се създава досие, в него се съхранява документацията на потребителя -заявление; формуляр за оценка на потребностите, протокол и решение за класиране, договор за предоставяне услугите между Кмета на общината, Центъра и потребителя, индивидуален план и график за предоставяне на услугите; правила за достъп на персонала до дома, копия от жалби и сигнали, формуляри за мониторинг ; дневник на потребителя . 396 305.00 389 595.61
Обучение, супервизия и психологическа подкрепа на персонала : По проекта се планира да бъде осигурено обучение и да бъде предоставена супервизия и психологическа подкрепа на персонала като условия за предоставяне на качествени социални услуги на потребителите от общината. За целта се предвижда да бъдат сключени договори с външни изпълнители с опит при спазване условията на ЗОП. Обучение на персонала - провежда се под формата на обучение за ключови компетенции. Предвижда се провеждане на въвеждащо и поддържащо обучение на персонала. Въвеждащото обучение се провежда преди назначаване на работа, в рамките на 3 дни, 18 учебни часа. Съгласно изискванията на ДО, въвеждащо обучение преминават само лицата, които не са преминали обучение в други проекти. За въвеждащото обучение се формира една група от 5 участника /прогнозен брой/, които отговарят на условието . Поддържащо обучение се провежда по време на проекта. От персонала се формират 3 учебни групи, провеждат се 3 еднодневни обучения, общо 18 учебни часа. Поради обстоятелството, че работата с уязвими групи, каквито са потребителите от целевите групи по проекта, често води до професионално прегаряне, предоставящите услугите има нужда от професионална подкрепа за избягването му. Ето защо по проекта се предвижда предоставяне на супервизия като форма на планирана помощ, предоставяна от експерт/и със сходна практика и професия. Тя цели проследяване и проверяване на работата на супервизирания член на персонала на Центъра, за да се гарантира предоставянето на качествена грижа на обслужваните потребители и избягването на професионалното прегаряне. Основната цел на супервизията, която се планира, е да съдейства за повишаване на качеството на работата. За изграждане на професионално самочувствие, подпомагане разтоварване от стреса, подкрепа при определени житейски ситуации се предвижда оказване на психологическа подкрепа на персонала на Центъра, като за целта се търси помощта на външен експерт. 4 500.00 1 650.00
Организация и управление на проекта: За осъществяване дейностите по организация управление на проекта със заповед на Кмета на община Баните се определя екип по проекта за период от 21 месеца в състав ръководител, координатор и счетоводител. Дейността по управление на проекта се осъществява със първоначалното планиране дейностите – провежда се основна работна среща, изготвя се подробен план-график на дейностите и подробен план за изразходване на средствата. Извършва се разпределение на дейностите в екипа. Работни срещи на екипа се провеждат се ежемесечно, на тях се извършва преглед на изпълнението на дейностите съгласно времевия график, обсъжда се качеството на предоставените услуги и резултатите от мониторинга им след доклад на управителя на Центъра, проследява се напредъка по планираните дейности, формулират се възникнали проблеми, вземат се съответни решения и се уточняват предстоящите задачи за периода. Регулярно се прави се преглед на изпълнението на бюджета на проекта, при нужда се предприемат действия за финансови корекции, съгласно изискванията. Съществена част от дейността е изготвяне на тръжните документи и провеждане на тръжни процедури за избор на изпълнители за дейности по проекта съгласно правилата на ЗОП. Съгласно предварително съставен график на екипа се изготвят и внасят регулярно междинни отчети пред донора, месец след приключване на проектните дейности се представя и финалния отчет. 17 949.00 15 093.56

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.