Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 959 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът има за цел да осигури обучения за повишаване на квалификацията на 10 заети служители на фирмата - 5-ма със средно или по-ниско образование и 5-ма над 54 годишна възраст. Това ще допринесе за подобряване на работната среда във фирмата.
Дейностите, които са планирани за изпълнение са:
1. Предоставяне на обучения за придобиване на професионалната квалификация на заетите в "Петров агро консулт" ООД
2. Предоставяне на обучение за придобиване на Ключова компетентност 4 „Дигитални компетентности” за заетите лица в  "Петров агро консулт" ООД
3. Осигуряване на достъп до иновативни форми за учене през целия живот
4. Разработването и внедряване на системи за съобразено с нуждите на работодателя обучение на заети лица, отговарящи на високи стандарти за качество
В резултат от изпълнението им ще се повишат уменията на заетите, което от своя страна ще допринесе за подобряване на бизнеса, ще се повиши производителността на труда им и ще се създадат условия за устойчива им заетост и съответно заемане на по-качествени работни места. 
Ще бъде внедрена иновативна система за вътрешно-фирмено обучение, която ще бъде надградена със система за самообучение и интерактивни методи за обучение. В този контекст проектът ще има дългосрочен ефект за заетите лица и бъдещите служители на фирмата.
Дейностите съответстват на подходът ВОМР, като подпомагат повишаването на заетостта и мобилизиране на наличния, но все още неразработен напълно местен потенциал за растеж, което да допринесе за подобряване качеството на живот на населението в дружеството, находящо се на територията на МИГа.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предоставяне на обучения за придобиване на професионалната квалификация на заетите в "Петров агро консулт" ООД: Ще бъде избрана обучаваща организация/институция по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г., която ще проведе професионалното обучение, в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение. Предвидено е обучение на 10 заети лица от фримата, които ще придобият II-ра степен на професионална квалификация, удостоверена със съответните документи съгласно чл. 38, ал. 2 и ал. 3 от ЗПОО. Обученията са по професия и специалност, включени в Списъка на професиите за професионално образование и обучение, утвърден от Националната агенция за професионално обучение и образование (НАПОО). Предвиденото обучение отговаря на длъжностите във фирмата и след него 10 служители ще придобият ПК II степен по професия Финансов отчетник - Код 343020, със специалност Финансова отчетност - Код 3430201. Това обучение представялва задължителна допълваща подготовка, която ще създаде подходящи умения в лицата за изпълнение на длъжностите им. Чрез придобиването на таза професионална квалификация лицата ще придобият умения за работа в сферата, които ще бъдат полезни за кариерното им развитие и утвърждаването им като специалисти в областта, притежаващи умения, знания и опит. 12 000.00 0.00
Предоставяне на обучение за придобиване на ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” за заетите лица в "Петров агро консулт" ООД : На 10 служители ще бъде проведено обучение по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”, като ще бъде избрана обучаваща организация/институция по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. Придобиването на дигитални компетентности е от първостепенно значение в съвремената динамична икономика, в която голяма част от комуникациите и дейностите протичат на дигитално ниво. Много често лица със средно или по-ниско обраозавине и/или над 54 годишна възраст имат минимални или никавки умения в тези дейности и е необходимо да бъдат развити и подобрени тези техни умения, така че да са адекватни и конкуретни на съвремения пазар на труда. Същото е в съответствие със заеманите длъжности, задълженията на обучаващите се и новите изискванията към техните компетентности, а именно притежаване на дигитална компетентност, необходима във връзка технологичната модернизация и изискванията на съвременния пазар на труда, изискващи от работещите притежаване на дигитална компетентност. Обученията по КК трябва да бъдат извършени от организация и преподаватели с опит в предоставянето на най - малко едно обучение от същия вид. Обучението по КК, следва да завърши със съответен документ, удостоверяващ придобитите знания и умения - сертификат. Обучението по КК 4 следва да отговаря на изискванията за минимална продължителност и допустима цена, както следва:  по ключова компетентност 4 - мин. 45 учебни часа – 250 лв.; 2 500.00 0.00
Осигуряване на достъп до иновативни форми за учене през целия живот : Интерактивни методи на обучение ще включват: иновации в обучението, симулации, казуси, мозъчна атака, дискусия, ситуационни казус, симулация, игра, дискусионни беседа, дискусия, дебати, брейнсторминг, игрови ролеви игри, психологически тренинг, неигрови казус, груповите дискусии и др. При тези методи цел на обучението е развитието на определени качества на мисленето - любознателност, разсъдливост, мъдрост; личностни качества - твърдост, отговорност. Пълноценното обучение ще помогне за справяне с предизвикателствата на бъдещето. Бързото разпространение на новите технологии допълнително увеличава пропастта между търсене и предлагане на пазара на труда. Това рефлектира и върху предлаганото качество, което прави още по-неотложна необходимостта от прилагане на иновативни инструменти за обучение, като доказано по ефективност е обучението за учене чрез правене. Това ще доведе до високо ниво на знания, възможност за иновации, адаптивност спрямо промените в естеството на работата и пълно социално включване. Превръщане на ученето през целия живот е фактор за успех и конкурентоспособност на гражданите, институциите и организациите. Целта е да се подпомогнат служителите да използват пълния набор от творчески дисциплини за изграждане на ключови умения. Иновационният процес е най-важната част от цялостната стратегия на всяка организация. Чрез тези дейности обучаваните проявяват активност на мисълта при възприемане и използване на информацията. Ученето не се измерва със запаметената информация - тя не може да се съхрани трайно, ако не се обработи и най-вече приложи в практиката за постигане на някаква цел. Интерактивното обучение създава предпоставки за постигане на учебни цели по атрактивен и ориентиран към практиката начин, защото то дава възможност за: • поставяне на обучаваните в центъра на учебния процес; • силно насърчаване на тяхната активност, ангажираност и практическа заетост; • насърчаване на креативно, дори рисково и нетрадиционно мислене, на аналитичност - търсене на решения, заключения, изводи; • връзка с налични знания и натрупан предишен опит и прилагане на наученото на практика; • съвместяване на индивидуална и колективна дейност и споделяне на опит между самите участници и между тях и преподавателя; • търсене на постоянна обратна връзка относно постигнатите резултати и настроения; • задължителна самооценка, взаимна оценка. Интерактивният подход насърчава проявата и развитието на личността, като: • прави обучението приятно, интересно, атрактивно, раздвижено, намалява рутината и умората като ангажира обучаваните, активира мисленето и действието им, съсредоточава вниманието им; • развива чувство за отговорност към самите тях и другите в групата; • развива социална компетентност; • развива чувство за самостоятелност, самоувереност и смелост за вземане на решения и същевременно носене на отговорност, за самокритичност; • развива творческия потенциал на обучаваните; • повишава мотивацията и самочувствието им; В допълнение по дейността ще бъде закупен софтуер за провеждане на интерактивни обчения - онлайн уебплатформа за курсове, даваща възможност за динамично управление на съдържанието, както и необходимия лиценз за нея за 12 м. През индивидуален профил, който ще дава схема на взаимодействие с платформата и предвидения материал за изучаване в конкретния хронологичен ред. Следват логическите етапи: - решаване на тестове със затворени въпроси; - оценяване - дигитално, без субективен човешки фактор. 18 420.00 0.00
Разработването и внедряване на системи за съобразено с нуждите на работодателя обучение на заети лица, отговарящи на високи стандарти за качество: Тази дейност е от голямо значение за фирмата, поради това, че липсва система за обучение на персонала. Ръководството осъзнава, че това са сериозни проблеми и за това внедряването на такива системи са приоритет във фирмената стратегия. Приоритет при внедряването на тези системи ще бъде оптимизацията на работните процеси във връзка с особеностите на служителите с ниско образование и/или над 54 годишна възраст и въвеждането на практики за самообучение и вътрешно-фирмено обучение. Обучението на персонала е системен процес на обогатяване на знанията, нагласите, уменията на заетите лица с цел да се усъвършенства тяхното трудово представяне. Развитието на персонала е свързано с управление на кариерата на персонала, служебно и професионално израстване. Политиката за обучение и развитие на персонала отразява възгледите на ръководството за осигуряване на качествена работна сила. В случаите когато компаниите предпочитат да си осигурят обучени кадри от пазара на труда, това често създава проблеми поради необходимостта от по-високо заплащане, трудна адаптация на новоназначените и не винаги намиране на нужните специалисти. Обучението на персонала е средство за мотивиране на служителите чрез предоставяне на възможности за професионално развитие и израстване, сплотяване на екипите и приобщаване на хората към ценностите на фирмата. Не на последно място служителите следва да са запознати с работните процеси и методи при конкретния работодател, което в случая с консултантски сектор дава широка възможност за обогатяване на знанията за работа. Ето защо е излючително важно разработването и внедряването на собствена система за обучение на заети лица в „Петров Агро Конуслт” ООД. Целите на обучението конкретизират нуждите и определят какви трябва да бъдат знанията, уменията и нагласите на обучаемите след края на обучението. За да се определи правилно целта на обучението трябва да се отговори на следните въпроси: • Очаквано поведение в края на обучението; • Критерии за оценяване на очакваното поведение; • Условия, при които да се постигнат резултатите. Правилно определените цели на обучението са полезни, когато се съчетаят с подходящи методи за обучение, конкретизиране на задачите и оценяване на ефективността на проведеното обучение. Ролята на човешкият капитал като фактор за развитие, възстановяване и постигане на целите на дружеството нараства с всеки изминал ден и все повече се усеща нуждата от висококвалифицирани и мотивирани за развитие кадри. В тази връзка е много важно да се правят непрекъснато инвестиции в персонала, които ще формират трудно за постигане и невъзможно за имитиране конкурентно предимство, водещо до постигане на поставените цели и реализиране на стратегическите приоритети на фирмата. Всичко това може да се постигне чрез разрабоването и внедряването на собствена система за вътрешнофирмено обучение, с прилагането на която фирмата ще създава и развива собствени мотивирани и добре обучени кадри. Професионалната квалификация представлява съвкупността от професионални и лични качества за заетите лица. Професионалните качества съдържат знания и умения на лицата, които осъществяват трудовата дейност и позволяват постигане на целите. Персоналните качества зависят преди всичко от личните характеристики на лицата заети в дружеството. Голяма част от качествата на заетите лица и добиването на необходимите знания и умения зависят от фирмата и от нейната политика за обучение и развитие на персонала. Цел на дейността: Системата за вътрешнофирмено обучение ще задоволи портребностите на дружеството да има обучен, мотивиран и активно работещ персонал.Вътрешнофирмените обучения ще предоставят възможност на фирмата да квалифицира своя персонал по всяко едно време с нужните умения и знания.Обучението на служителите няма да се ограничава само до подготовка към функционалните им задължения, но ще включва в себе си и възпитание и формиране на корпоративна култура. 7 420.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.