Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 959 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Целта на проектното предложение е, чрез съвместни действия на партньорите по проекта, да спомогне за адаптацията на целевите групи по процедурата-работодатели и заети лица, към условията, вследствие от икономическото преструктуриране, включително подобряване състоянието на работещите и работната среда.  
Предвидените дейности в проектното предложение са насочени към разработване и внедряване на нов модел за управление на ЧР, с цел развитие на устойчив социален капитал и включват: Комплексно проучване на състоянието на работната среда и ЧР сред голям кръг представители на целевите групи по разработена методология; Анализ на резултатите от проучването; Организиране на фокус групи, уъркшоп; Изготвяне на нов модел за управление на ЧР, Апробиране на новия модел - пилотно въвеждане; Междинна оценка на модела; Прецизиране и внедряване на модела; Пилотни обучения на екипи за внедряване на модела; Мерки и действия за подобряване на социалния диалог; Информационен масив с електронно съдържание.
Предвиденият по проекта нов модел за упр. на ЧР е иновативен способ/инструмент да се развие социален капитал - да се надгради развитието на ЧР с ново качество, а именно – да се постигне подобрена мрежа за достъп на човешкия капитал до ресурси за развитие като професионална информация, юридическа компетентност, подкрепяща психологическа среда, здравна култура, сигурност на работната среда и др. От своя страна развитият социален капитал води до ефективно решаване на проблеми в работния процес, споделяне на знания, подобряване на професионалното ниво чрез взаимно обучение, просоциално поведение, ангажираност към работния процес, доверие към работодателя, психологическа сигурност и като резултат  - по-добро индивидуално и организационно представяне, оптимизиране на възможностите за работа на хората от всяка възраст и вследствие на това - повишаване на продуктивността на предприятието. По този начин ще се постигнат специфичните цели и очакваните резултати от проекта, описани по-долу.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 - Извършване на комплексно проучване на състоянието на работната среда и човешките ресурси сред целевите групи по проекта - работодатели и заети лица. Поддейност 1.1.Изготвяне на методология и инструментариум за извършване на комплексно проучване.: Дейност 1 има за цел да извърши комплексно изследване на основни елементи от работната среда, трудностите и препятствията пред работодателите и заетите лица в предприятия, членове на КРИБ и други, за да се установи актуалното състояние и проблемите на ЧР, силните и слабите страни на съществуващия социален диалог, възможности за неговото подобряване. Изпълнението на дейност 1 е обвързано със СЦ1 и СЦ2 на проектното предложение, тъй като данните, които ще осигури проучването, ще бъдат база за анализ и изводи за необходимите компоненти и съдържателна насоченост на новия модел за управление на ЧР, който ще бъде изготвен и апробиран по проекта, за да способства за преодоляване на установените проблеми пред целевите групи. За да се получи надеждна информация и достатъчно голям масив от данни по изследваните маркери, се предвижда проучването да се проведе сред 200 предприятия/работодатели, от минимум 3 сектора, на територията на 6-те региона на страната. Дейността е комплексна, изисква ангажирането на експерти с различна професионална експертиза и компетентност, предполага строга и логическа етапност на изпълнение, тъй като от качеството и обема на събраната информация, зависи качествено изпълнение на дейностите на проекта и постигнатите резултати. Поради това тя ще бъде извършена чрез поетапното изпълнение на следните поддейности: Поддейност 1.1 Изготвяне на методология и инструментариум за извършване на проучването; Поддейност 1.2 Извършване на изследването на работната среда и ЧР по изготвената методология; По време на изследването ще се извършва двуетапно систематизиране на събраните данни; Поддейност 1.3 Проучване и систематизиране на информация от други изследвания, налични в заинтересовани институции - МТСП, АЗ или публично достъпни източници по сходни проблеми и съдържателни акценти, с цел сравняване на получените данни и преценка за качеството им на достатъчно ранен етап. Този подход е важен за гарантиране на качеството на получената информация и минимизиран на риска от непълнота/неточност или недостатъчност на данните. Тази оценка, чрез сравнение на данните, ще гарантира пълнотата и надеждността на информацията, която ще се използва за по-нататъшните дейности по проекта. Тъй като реализацията в цялост на Дейност 1 изисква многоетапна комуникация с разнородни респонденти - мениджърски екипи, екипи ЧР, заети лица, институции, публична информация за проучвания, библиотечни и справочни центрове, дейността ще се координира цялостно от комуникационен екип. Дейност 1 ще бъде финализирана след изпълнението на всички поддейности. Поддейност 1.1: Изготвяне на методология и инструментариум за извършване на проучването, ще представлява първи етап от изпълнението на Дейност 1. Изготвената методология по Поддейност 1.1. следва детайлно да описва подходящи, съвременни методи и начини, чрез които да се извърши проучването; как и според какви съдържателни маркери да се систематизира информацията. Инструментариумът, който ще се използва за извършване на проучването ще включва съдържателно разработените инструменти, за извършване на проучването, по предписаните от методологията методи и начини - въпросници за интервюта на място към ръководните екипи, екипите човешки ресурси, заети лица в необходимото количество и видове, за да се получи информация по всички аспекти на изследването - психологически, фактологични, специфични и строго професионални, в зависимост от секторите на изследваните предприятия, въпросници за онлайн проучване, както и други инструменти предвидени в методологията. Ще бъдат подготвени техническите способи за провеждане онлайн проучването, както и въпросници за блиц анкети. Целта на рзработената методология е да обхване всички аспекти на проучваните въпроси и да даде надеждните методи за цялостно охарактеризиране на изследваните целеви групи - работодатели и заети лица. От качеството на изготвената методология и инструментариум зависи успешното провеждане на изследването, което е предмет на следващите поддейности. 0.00 59 296.86
Дейност 1 - Извършване на комплексно проучване на състоянието на работната среда и човешките ресурси сред целевите групи по проекта - работодатели и заети лица. Поддейност 1.2: Извършване на изследването на работната среда и човешките ресурси по изготвената методология.: Поддейност 1.2: Извършване на изследването на работната среда и човешките ресурси по изготвената методология има за цел да се събере необходимата информация по предписаните методи и инструментариум. За реализацията на поддейността е необходимо да се извършат предписаните от методологията действия - онлайн анкета, интервюта на място, блиц-анкети и други инструменти предвидени като подходящи в зависимост от профила на респондентите на изследването. Информацията, събрана по описаните начини, следва да отговаря на следните критерии - необходимост, достатъчност и надеждност. Изследването ще се извърши сред 200 работодатели/предприятия, 3 000 заети лица, в минимум 3 сектора. Събраната информация е необходимо да покрива всички съдържателни аспекти засегнати в методологията, като за тази цел при извършване на проучването ще бъде проведено и систематизиране и експертна оценка на информацията на два етапа - междинен и финален. Междинният етап на систематизация и експертна оценка на информацията ще се извърши с цел прецизиране на инструментариума и при необходимост да се извършат промени и допълване. Междинният етап на оценка на информацията ще се извърши при 1/3 част събрано количество информация от респондентите. Тъй като събраната информация ще бъде с голям физически обем, но също и съдържателно разнообразна, като следващ етап от реализацията на подейност 1.2, следва да се извърши финално систематизиране на информацията по обекти от целевите групи - работодатели и заети лица - отдели, теми, характеристики на заетите лица, сектори, региони и по всички съдържателни маркери, определени в методологията на изследването. Поддейност 1.2. е съдържателно обвързана с поставените СЦ1 и СЦ2 в проектното предложение, тъй като нейното изпълнение ще осигури информационната база за разработване на новия модел за управление на ЧР, чрез който ще се въздейства върху проблемните области на изследваните целеви групи. Начин на изпълнение За реализацията на Поддейност 1.2: Извършване на изследването на работната среда и човешките ресурси по изготвената методология е необходимо да бъдат ангажирани на трудов договор - 15 бр. експерти на длъжност "Анкетьор" за 5 месеца с опит в работата с информация - минимум 3 год., с код по НКПД - 42270002, които ще извършват действията по самото проучване, според инструкциите на методологията и с изготвения инструментариум, като спазват изготвения график за провеждане на проучването. Основните действия, които ще бъдат извършени от експертите са следните - провеждане на интервюта на място, блиц анкети, онлайн анкета, документални проучвания в статистическите отдели и др. (при необходимост). На експертите ще бъдат разпределени различен брой обекти за изследване - работодатели и заети лица, като се направи преценка за мащаба на обекта с оглед равномерна натовареност на експертите, добро качество на изследването и с оглед спазване графика за изследването. Планираните разходи за възнаграждения на експертите са на база продължителност на заетостта, брой експерти, които ще бъдат ангажирани и часова ставка определена съгласно Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020, статистически данни предоставени на страницата на НСИ, икономическа дейност "Административни и спомагателни дейности", или общо 86 906,74 лв., в т.ч. разходи за възнаграждения в размер на 73 080,00 лв. (15 експерта*5 месеца*21 работни дни*8 часа*5,80 лв.) и осигурителни вноски за сметка на работодателя съгласно разпоредбите на КСО в размер на 13 826,74 лв. (73 080,00 лв.*18,92%). Описаните разходи са планирани в бюджетен ред 1.1. Възнаграждения на експерти продължава в секция "начин на изпълнение".. 0.00 143 024.19
Дейност 1 - Извършване на комплексно проучване на състоянието на работната среда и човешките ресурси сред целевите групи по проекта - работодатели и заети лица. Поддейност 1.3: Проучване на други изследвания, налични в компетентните институции ( Агенция по заетостта и Министерство на труда и социалната политика ) или в публичното пространство по изследваните проблеми на целевите групи.: С цел обективност и пълнота на проучването, ще се направи допълнително проучване за други изследвания, чиито резултати са налични в компетентните институции ( Агенция по заетостта и Министерство на труда и социалната политика ) или в публичното пространство по теми сходни с темата на настоящото проучване. С цел развитие на цялостен модел за устойчив социален капитал, ще бъде допълнен събрания работен масив от информация, с данни от такива проучвания. По този начин, информационният масив по темата на настоящото проучване, ще представлява база данни на национално ниво. Проучването е необходимо да се съсредоточи в търсене на актуални изследвания и данни по сходни проблеми и съдържателни акценти с настоящото проучване, за да се сравнят получените данни и да се извърши преценка за качеството им на достатъчно ранен етап. Този подход е важен за гарантиране на качеството на получената информация и минимизиран на риска от непълнота/неточност или недостатъчност на данните. Тази оценка, чрез сравнение на данните, ще гарантира пълнота и надеждност на информацията, която ще се използва за по-нататъшните изводи и дейности по проекта. Подходящите проучвания следва да бъдат анализирани от експертите и релевантната информация по съвпадащи маркери от изследването, да се включи към информационния масив от систематизирана информация, формиран по поддейност 2.1. С изпълнението на настоящата поддейност 1.3. се финализира изпълнението на цялостната Дейност 1. Тъй като реализацията в цялост на Дейност 1 изисква многоетапна комуникация с разнородни респонденти - мениджърски екипи, екипи човешки ресурси, заети лица, институции, публична информация за проучвания, библиотечни и справочни центрове, дейността ще се координира цялостно от комуникационен екип. 0.00 47 730.07
Дейност 2. Анализ на резултатите от комплексното проучване на състоянието на работната среда и човешките ресурси сред целевите групи по проекта. : Целта на Дейност 2 е изготвянето на анализ на събраната и систематизирана информация и данни от комплексното проучване, извършено по дейност 1. Анализът следва да съдържа констатации и обосновани изводи по всички поставените маркери за анализ в събраната информация до момента, както и изводи по нови съдържателни аспекти, които експертният екип следва да определи допълнително с цел максимално покриване на тематичния кръг на обследваните проблеми пред целевите групи, залегнали в СЦ1 и СЦ 2 на проектното предложение. Експертите също така следва да сравнят изводите и констатациите с налични такива по сходни съдържателни аспекти в проучванията и данните от институциите и публични източници с цел обективизация на изводите. Извършването на такова сравнение ще допринесе за достигането до извод, кои компоненти на променящата се икономическа среда във времето са довели до появата на едни или други особености на обследваните обекти - състояние на работната среда и човешките ресурси в контекста на адаптация към промените. По този начин ще се получат възможно най-обективни и обосновани изводи за особености на работната среда и в частност състоянието на човешките ресурси по отношение на: потребностите на различните генерации заети лица, възможностите за работа на по-възрастното поколение (над 54 годишна възраст) и пречките пред тази специфична група, предизвикателствата за работодателите произтичащи от процеса на дигитализация на икономиката, точните причини за текучеството на работната сила, състоянието на социалния диалог и как то влияе на икономическото съсътояние на предприятията чрез човешките ресурси, негативните демографски тенденции и връзката им с обследваните обекти, динамичните процеси на движение на работната сила свързани с емиграция и достъпа до европейския пазар на широки слоеве от работоспособното население. Основен акцент в анализа ще бъде достигането до извод за наличието или необходимостта от създаването на социален капитал в предприятията и необходимостта от въвеждане на комплекс от мерки за установяване на корпоративна социална отговорност или създаване на т. нар. "споделена стойност" като елементи на социалния капитал и условията на труд в предприятията; изводи и препоръки за тяхното подобряване на ниво предприятие и сектор. Анализът ще бъде насочен към намиране на конкретни решения за проблеми, свързани със стратегическото управление на човешките ресурси с цел създаване на устойчив социален капитал в предприятия от различни сектори, за да се постигнат заложените цели. Работата по дейността ще включва два паралелни компонента - от една страна ще се извършва допълнително систематизиране на информацията по съдържателни аспекти, които експертите "Човешки ресурси" ще констатират, в резултат на сравненията с други проучвания и в резултат на текущия анализ, който ще извършват. От друга страна ще се извършва самият анализ на информацията и данниte, както в систематизиран, така и в първоначален вид, за да може експертите "Човешки ресурси" да работят с цялата палитра от данни от изследването и това да обогатява тяхната база за изводи. Необходимо е също така, анализът да съдържа препоръки за начините на подобряване на изследваните аспекти, които са с негативни характеристики. 0.00 217 075.93
Дейност 3. Организиране на фокус групи.: След извършването на Дейност 1 и Дейност 2 по събиране, проучване и анализиране на информацията по проблемите на целевите групи е създадена необходимата информационната база за осъществяването на следващите дейности по проекта. Тъй като основната цел на проектното предложение е успешното адаптиране на предприятия в избрани сфери на действие, разширяване приложното поле на добре функциониращ социален диалог, чрез съвместни действия на партньорите, а изготвеният анализ по Дейност 2 съдържа необходимите изводи за проблемите пред работодателите и заетите лица и препоръки за подобряване на изследваните характеристики с негативни тенденции, е необходимо получените изводи да бъдат дискутирани с представителите на обследваната среда - работодатели, заети лица, а също така заинтересовани институции - МТСП, АЗ, представители на социалните партньори, асоциираните партньори по проекта, секторни сдружения, браншови организации, сдружения на работниците, синдикати. Дискусията по резултатите от анализа следва да бъде експертна, в работен порядък и с цел да се прецизират изводите и препоръките, да се дообследват и някои институционални или законодателни причини за негативните характеристики на някои изследваните компоненти. Като подходящ формат за такъв съдържателен тип дискусия е моделът на фокус групите, тъй като групата която ще бъде партньор в дискусията е конкретно и тематично фокусирана. За тази цел се предвижда по проекта да бъдат организирани 3 бр. фокус групи, за участие в които ще бъдат поканени представители на всички споменати по горе организации и институции. По време на фокус групите ще бъдат представени резултатите от проучването и анализа по дейност 1 и 2 и ще бъде проведена дискусия по тяхното съдържание. Целта на дискусията по време на фокус групите е да се обогатят препоръките за подобряване на аспектите, за които са констатирани негативни характеристики и да се прецизират или потвърдят изводите от анализа от представители на целевите групи и заинтересованите страни. Водещо при провеждането на дискусиите е да се работи по препоръките и изводите от анализа конкретно насочени към подобряване условията на труд и колективното трудово договаряне, социалното партньорство, и останалите съдържателни компоненти залегнали в СЦ1 и СЦ2 на проектното предложение, както и да се достигне до обобщени изводи на секторно ниво за минимум 3 сектора за приложими мерки за адаптиране на предприятията и заетите лица към промените чрез мерки в областта на човешките ресурси. 0.00 13 726.36
Дейност 4. Организиране на workshop - работен дискусионен форум: След извършването на Дейност 3, препоръките и изводите от анализа на резултатите от комплексното проучване на състоянието на работната среда и човешките ресурси сред целевите групи по проекта ще бъдат обогатени и консултирани с всички заинтересовани страни, с представителите на целевите групи, както и с представители на секторно ниво. За адаптиране на предприятията и заетите лица към промените чрез мерки в областта на човешките ресурси, каквато е основната насока на заложените цели СЦ1 и СЦ2, в проекта, е заложено да се разработи нов модел за управление на ЧР с цел създаване на устойчив социален капитал. Необходимите проучвания, анализ и консултиране на изводите са извършени по предходните дейности. Налични са всички предпоставки за разработване на иновативен инструмент за въздействие върху ЧР, освен една съществена предпоставка. Проучване и прилагане на друг иновативен опит, вече приложени в практиката работещи модели в същата насока. За тази цел е необходимо да се проучи и приложи международен опит, тъй като проблемите на целевите групи са обусловени от процеси, които са характерни и за други страни, но с конкретни особености. За да се осъществи проучването на международен опит се предвижда по проекта да се проведе 1 бр. международен дискусионен форум. За участие във форума ще бъдат поканени представители на всички заинтересовани страни, асоциираните партньори по проекта – МТСП, АЗ, АИКБ, БТПП, партньора по проекта – КНСБ, участвали и в провеждането на фокус групите, представители на целевите групи и международни експерти с необходимия опит и практика по темата на форума. Асоциираните партньори по проекта ще допринесат с експертното си участие за качеството на дискусиите и изводите от тях. Темата на форума ще включва съдържателните компоненти залегнали в СЦ1 и СЦ2 на проектното предложение, като дискусията следва да е ориентирана към споделяне и дискутиране на добри практики, приложени модели в други страни и практически изводи за работещи модели за въздействие по проблемите на целевите групи. На форума ще бъдат представени резултатите от проучването, анализа и фокус групите от българските експерти, с участието на представители на работодателите, предприятия, заети лица, и всички заинтересовани страни, а от международните експерти се очаква да представят иновативни модели, техники и инструменти на управление в ЧР и добри практики в тази област. Подходящ формат за такъв форум е уъркшоп - работна дискусия. 0.00 38 964.38
Дейност 5. Изготвяне на нов модел за управление на ЧР с цел развитие на устойчив социален капитал.: Изготвянето на нов модел за управление на ЧР е дейността, която следва да осигури иновативния инструмент - модел, чрез чието внедряване в практиката ще се постигнат СЦ1 и СЦ 2 по проекта, тъй като именно новия модел за управление на ЧР представлява инструментът за развитие на човешките ресурси, респективно за въздействие върху целевите групи. Новият модел за управление на ЧР ще представлява цялостна система за по-ефективно управление на ЧР с включени иновативните подходи, техники и инструменти, идентифицирани като приложими и водещи до постигането на съдържателните сегменти на специфичните цели по проекта, на базата на резултатите от проучването, анализа, обобщените резултати от проведените фокус групи и работния дискусионен форум. Основният съдържателен акцент на модела ще бъде върху социалното партньорство, намаляване на текучеството и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и специално на лицата над 54 г. възраст, във връзка с активното стареене на работната сила, което е основна цел и на финансиращата процедура. Останалите акценти ще бъдат определени от конкретните резултати по предходните дейности, но задължително ще включват подходи, техники и инструменти за въздействие върху ЧР за преодоляване на: липса на достъп до професионална информация, актуална юридическа информация за промени в трудовото законодателство или законодателство, касаещо сектора, в който професионално се развиват заетите лица, липса на психологическа подкрепа и наличие на негативни характеристики на работната среда в този аспект; липса на професионална информация за вредни условия на труд и липса на достъп до здравни ресурси и информация; комуникационни канали до мениджърския екип на работодателя; затруднена комуникация и достъп до правна информация на работното място, обучителни инициативи по упражняваната професия, достъп до ресурси за придобиване на ключови компетентности; възможности за предаване и приемане на професионален опит; социални инициативи на работното място; липса на мотивационни събития и инициативи, липса на информация за възможности за кариерно развитие; информация за позиционирането на дадена професионалната позиция на международния пазар на труда; липса на адекватни условия на труд за всички генерации и специално за по-възрастните (над 54 г.) заети лица. Развитият социален капитал води до ефективно решаване на проблеми в работния процес, споделяне на знания, подобряване на професионалното ниво чрез взаимно обучение, просоциално поведение, ангажираност към работния процес, доверие към работодателя, психологическа сигурност и като резултат - по-добро индивидуално и организационно представяне, оптимизиране на възможностите за работа на хората от всяка възраст и вследствие на това - повишаване на продуктивността на предприятието. Именно чрез фокусирането на новия модел към споменатите негативни характеристики на работната среда ще се преодолеят проблемите на целевите групи и ще се постигне разработването на инструмент-модел спомагащ за по-добро функциониране на социалния диалог, вкл. в областта на активното стареене, по-качествени работни места, подобрени възможности за работа на по-възрастно поколение и подобрена работна среда в предприятията чрез адаптиране към потребностите на различните генерации и, насърчаване на по-дълъг трудов живот - основните очаквани резултати от проектното предложение и финансиращата процедура. Етапите на реализация на дейността, основно по нейната подготовка са извършени по предходните дейности. Предмет на разработката по настоящата дейност е същинското експертно компилиране на информацията, изготвянето на концептуална рамка на продукта, генериране на експертно съдържание, изготвяне на експертни заключения, описание на експертните заключения и предписания и оформяне на разработката като официален документ. 0.00 261 926.94
Дейност 6. Въвеждане на нов модел за управление на ЧР. Поддейност 6.1 Пилотно въвеждане на новия модел за управление на човешките ресурси. : Основна цел на дейността е въвеждане в практиката на разработения по дейност 5 нов модел за управление на човешките ресурси (ЧР) при 25 работодатели – част от целевата група при провеждане на комплексното проучване по дейност 1 на проекта. Изпълнението на дейността е обвързано със СЦ1 и СЦ2 на проектното предложение. Въвеждането на разработения модел за управление на ЧР ще допринесе, както за преодоляване на предизвикателствата поставени пред работодателите при управение на човешките ресурси и индустриалните отношения, породени от засилващото се текучество, негативните демографски тенденции, застаряване на работещото население, така и за осигуряване и поддържане на работна среда, съобразена със специфичните възрастови потребности на различните възрастови групи от заетите лица, както и специално с възможностите за работа на по-възрастното поколение (над 54 годишна възраст) Дейността за въвеждане на новия модел за управление на човешките ресурси обхваща няколко етапа на изпълнение, в следната последователност: - Пилотно въвеждане на новия модел за управление на човешките ресурси - Извършване на оценка на новия модел за управление на човешките ресурси - Изготвяне на окончателен вариант на новия модел за управление на човешките ресурси - Обучение на екипите, в предприятия с необходимост от внедряване на новия модел за управление на човешките ресурси, идентифицирана по време на проучването по Дейност 1. Поддейност 6.1. Пилотно въвеждане на новия модел за управление на човешките ресурси – обхваща въвеждане за първи път при работодателите на разработения нов модел за управление на ЧР, с цел апробиране на модела и възможност за оценка на въздействието му. Предвижда се новият модел да бъде въведен при 25 бр. работодатели, предварително подбрани по критерии посочени при изпълнението на дейност 1 и в секторите, в които е проведено комплексно проучване на състоянието на работната среда и човешките ресурси и е установена необходимост от подобряване на елементите от средата- за работодатели и заети лица, залегнали в специфичните цели (СЦ1 и СЦ2) по проекта. С въвеждането на новия модел за управление на човешките ресурси се цели негативните характеристики на тези елементи да се подобрят. Именно този ефект ще бъде предмет на последваща оценка на въздействието в практиката на модела върху мрежата за достъп на човешкия капитал до ресурси за развитие и адаптация като професионална информация за кариерно израстване, възможности за повишаване на професионалната квалификация, трудово-правно консултиране, подкрепяща психологическа среда, информация за здравна култура и подобрена сигурност на работната среда, вкл. безопасни условия на труд, където е приложимо и др. За постигане на максимален ефект при въвеждане на модела, ще бъдат ангажирани експерти, които ще работят в екип с определените от работодателя/преприятието експерти за сътрудници по пилотното внедряване, на местата, където се въвежда новия модел за управление на ЧР. Начин на изпълнение: За пилотно въвеждане на новия модел на управление на човешките ресурси ще бъдат ангажирани на трудов договор 3 бр. експерти на длъжност "Експерт "Човешки ресурси" код по НКПД- 24236008, за 6 месеца. Необходимо е експертите да имат релевантен опит над 3 години в областта на човешките ресурси и висока компетентност за успешно изпълнение на дейността, тъй като е необходимо да се извърши екипна работа с отделите „Човешки ресурси“ на място и с мениджърските екипи на предприятията/работодателите, в нова среда и с определени времеви ограничения. На място от експертите се очаква, според спецификата на предприятието (установена при проучването по Дейност 1) и според предписанията на модела да разработят основните необходими съдържателни компоненти, които да въздействат върху целевата среда – например психологически беседи, информация за позиционирането на определен професионален профил от предприятието на европейския пазар на труда. продължава в секция "начин на изпълнение"... 0.00 180 389.21
Дейност 6. Въвеждане на нов модел за управление на ЧР. Поддейност 6.2 Извършване на оценка на новия модел за управление на ЧР.: Целта на дейността е да се извърши оценка на приноса от пилотно въведения нов модел за управление на ЧР, като инструмент за тяхното развитие, в стратегическата и административна дейност на работодателя/ предприятието. Ще се извършва експертна оценка на въздействието на модела върху работната среда и подобряването на определени процеси и резултати на работодателя/предприятието. Резултатът от оценката ще бъде анализ/доклад по всички елементи на апробирания модел, който ще бъде изготвен съвместно от отделните групи експерти от вътрешните екипи на предприятията и ще допринесе за изготвянето на окончателния вариант на новия модел. 0.00 21 210.20
Дейност 6. Въвеждане на нов модел за управление на ЧР. Поддейност 6.3 Изготвяне на окончателен вариант на новия модел за управление на ЧР.: Целта на тази поддейност е на база констатациите в анализа/доклада от оценката на модела и ефекта от пилотното въвеждане, да бъде коригиран в аспектите, в които оценката на модела предписва. Този етап калибриране и изготвяне на окончателния вариант на новия модел за управление на човешките ресурси е изключително важен за качеството на продукта – иновативен инструмент за въздействие върху целевите групи в областта на човешките ресурси и постигане на положителни процеси на развитие на работодателите и заетите лица. Окончателният вариант на новия модел следва да бъде универсално приложим за всякакът тип предприятия независимо от големината, типа на икономическа дейност, която предприятието развива и икономическия сектор, в който то оперира. Окончателният вариант на модела следва да отразява всички констатации от извършената оценка на модела от независимите експерти. 0.00 19 406.93
Дейност 6. Въвеждане на нов модел за управление на ЧР. Поддейност 6.4 Обучение на екипите, в предприятия с необходимост от внедряване на новия модел за управление на ЧР. Внедряване на новия модел в практиката. : Тази поддейност е в основата за внедряването на новия модел за управление на човешките ресурси. Целта на обученията е екипите да получат необходимите знания за внедряване на новия модел за управление на ЧР, чрез който ще се повиши компетентността на работодателите и заетите лица в областта на човешките ресурси, заетите в отделите „Човешки ресурси“, мениджърските екипи и ще се получи мотивация за качество на работата, което ще съдейства за баланса на организационните интереси и подобряване на качеството на работната среда, което е основна съдържателна характеристика на СЦ2 по проекта. Обучението има стратегическа функция за управлението на човешки ресурси. То ще послужи за фундаментална основа на бъдещата политика на заинтересовани работодатели за по-ефективно управление на човешките ресурси, установяване на устойчив социален капитал, вследствие на което повишена производителност и икономически ползи. Заинтересованите работодатели ще имат предимството да се възползват масово, ефективно и безплатно от гъвкава, иновативни форма за въздейстеие върху средата, каквато се явява новият модел заа управление на ЧР. За успешното внедряване на новия модел за управление на ЧР ще бъдат проведени три двудневни обучения в изнесена среда с подходящи презентационни материали и практически задачи от експерти в областта, с цел да се обхванат максимален брой работодатели, както и обучения на място на минимум 6 бр. работодатели със специфични особености на средата (например опасни и трудоемки производства), което ще изисква специално разработени презентационни материали, съобразени с тяхната специфика, установена по време на проучването по Дейност 1. След провеждане на обученията се предвижда екипите/ представителите на работодателите, участвали в обученията, да въведат по места новия модел за управление на ЧР, а експертите по проекта да извършват консултации по въвеждането на новия модел на място и чрез съвременни комуникационни средства. 0.00 30 129.07
Дейност 7. Осъществяване на мерки за осигуряване и поддържане на работна среда съобразена със специфичните потребности на различните генерации заети лица и оптимизираща възможностите за работа на заетите лица от всяка възраст чрез иновативни модели в управлението на ЧР и чрез механизмите на социално партньорство.: Осъществяването на дейността е пряко обвързано с постигането на СЦ2 по проекта за осигуряване и поддържане на работна среда съобразена със специфичните потебности на различните генерации заети лица и оптимизираща възможностите им за работа чрез иновативни модели в управлението на ЧР и механизмите на социално партньорство. Съдържателно новият модел за управление на ЧР инкорпорира принципите на социалното партньорство, тъй като е насочен именно към подобряване на взаимодействието работодател - заети лица и е съдредоточен към установяването на максимален баланс в тази взаимовръзка. Неотменен компонент от този баланс е социалното партньорство и въвеждането на модела за управление на ЧР без участието на преките носители на правото да изразяват интересите на заетите лица, като национално представителна организация в лицето на партньора по проекта КНСБ, би довело до едностранчиво разбиране на функцията на модела. Това обстоятелство обуславя необходимостта въвеждането на новия модел за упраление на ЧР да бъде съпроводено освен от обучения по смисловите компоненти на самия модел, предвидени по поддейност 6.4 и от дискусионни срещи между представители експерти на синдиката КНСБ и представители на целевата група по проекта - работодатели и заети лица. Дискусионните срещи ще имат обучителен характер, тъй като етапът на въвеждане на новия модел за управление на ЧР изисква трудово-правните аспекти и социално-правните му аспекти да бъдат представени пред рецепиентите на модела заедно с механизмите на социалния диалог, защото те взаимно се допълват. В тази връзка по време на дискусионните срещи експертите на КНСБ синхронно с обучителите по дейност 6.4 ще проведат презентационни модули и ще представят практически казуси и решения по социалните аспекти на управлението на човешките ресурси и заетостта като индивидуалните трудови правоотношения, вкл. защита от дискриминация в работната среда по всякакви признаци, както и въпросите за развитие на колективното трудово договаряне. Експертите на КНСБ ще представят обобщаващи обучителни материали по основните аспекти на социалния диалог с акцент - неговото подобряване, въпросите на колективното трудово договаряне, като допълващи тематично, трудово-правните и социално-правните аспекти на модела. Целта на предвидените дискусионни срещи е да допринесат с експертиза и знания за подобряване на работната среда с цел задоволяване на специфичните потребности на различните генерации заети лица и оптимизиране на възможностите им за работа, с акцент към заети лица над 54 г. Следователно експертите ще участват като обучители в специални обучителни модули по описаните специфични теми допълващи съответните аспекти на модела в изнесените 3 бр. обучения по поддейност 6.4, за да се постигне синергичен ефект между експертизата на КРИБ и КНСБ и да се използва максимално ефективно присъствието на място на представители на работодателите/ минимум 25 предприятия, както и ще проведат дискусионни срещи на място при мениджърските екипи и екипите човешки ресурси на работодатели със специфични характеристики на средата, установени по време на проучването по дейност 1, а именно 9 бр. предприятия. В резултат на дейността ще бъдат актуализирани 3 бр. колективни трудови договори в контекста на приложимите за конкретно предприятие препоръки на новия модел за управление на ЧР. 0.00 76 461.28
Дейност 8. Създаване на информационен масив и електронно съдържание за комуникация и консултация.: Създаването на информационен масив с електронно съдържание за комуникация и консултация ще допринесе за разпространяване на резултатите от изпълнението на проекта сред широка аудитория, вкл. сред представители на целевите групи, които не са били обхванати от него, като по този начин се разшири въздействието му, което е в обхвата на поставените СЦ1 и СЦ2 по проекта и също така дългосрочна цел на финансиращата програма. Информационният масив ще бъде позициониран върху вече съществуваща онлайн среда. Ще бъде изграден от два съдържателни компонента: Онлайн достъпни обучителни модули, за обучаване на потребители по внедряване на новия модел за управление на ЧР с неограничен и безплатен достъп, където ще бъде публикуван и самия модел за управление на ЧР и Електронен регистър на консултативна информация по въпроси от сферите на съдържанието на модула с актуално съдържание - въпроси от трудовото законодателство, достъп до информация за професионално и кариерно развитие; позициониране на професионалния профил на международния пазар и пр. По този начин въздействието на новия модул за управление на ЧР ще се мултиплицира и резултатите от проекта ще увеличат ефекта си върху целевите групи, което пряко ще допринесе за тяхната устойчивост. За реализацията на дейността ще бъдат извършени поетапно следните действия: 1) Инсталиране и конфигуриране на средата за данни/електронно съдържание: 1.1. Създаване на тестова среда: инсталиране и конфигуриране на сървър, инсталиране и конфигуриране на уеб сървър, инсталиране и конфигуриране на база данни, конфигуриране на хранилище за данни: 1.2. Създаване на продуктова среда: инсталиране и конфигуриране на сървър, инсталиране и конфигуриране на уеб сървър, инсталиране и конфигуриране на база данни, конфигуриране на хранилище за съхранение на данни/файлове, конфигуриране на потребителски роли и права за достъп; 2) Създаване на инструментариум за сигурност на данните: Инсталиране и конфигуриране на WAF , който служи за защита на уебсървъра от хакерски атаки, конфигуриране на backup и репликация на средата 3) конфигуриране на информационен масив и електронно съдържание: Разработване на обучителния модул с публична част (визуална среда) и административна част (за администраторски достъп), Разработване на модула за съхранение на електронно съдържание/регистър - конфигуриране на форум за връзка с потребители, конфигуриране на възможност за търсене по ключови думи 4) тестова работа и поддръжка на масива. Начин на изпълнение За извършването на описаните действия в посочената етапност в частта „Описание на дейността“ е необходимо да бъдат ангажирани на трудов договор 6 бр. експерти за 7 месеца с опит в програмиране и информационни технологии минимум 3 години с код по НКПД 25146001 на длъжност "Програмист, софтуерни приложения" и 4 бр. експерти за 7 месеца с опит в програмиране и информационни технологии минимум 3 години с код по НКПД 25216005 на длъжност "Програмист, бази данни" , както и 3 бр. експерт на длъжност "Експерт ЧР" за 7 месеца, код по НКПД- 24236008 за разработване на съдържанието на публикуваните разработки - за обучителния модул и за електронното съдържание/регистър на информация. продължава в секция "начин на изпълнение"....... 0.00 65 185.47

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.