Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 959 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Повечето  българи имат позитивна нагласа съм предприемачеството и са готови да стартират собствен бизнес, но данните сочат, че едва една трета от тях имат желание да станат предприемачи. Тези резултати се интерпретират като неувереност и неустойчивост в поддържането на идеята за собствен бизнес, но също така и с липса на самочувствие и познания. Проектът "Подкрепа за предриемачество" е насочен към преодоляване на тази негативна статистика и акцентиране върху предприемаческите ценности, мислене и чувство с цел да бъде насърчен подход на „виждам със собствените си очи“, а не „казаха ми, че“. Ще бъдат информирани и мотивирани кандидат предприемачи, които ще се учат да разпознават собствения си потенциал и постигат промяна на начина си на мислене, когато „превръщането в предприемач става изпълнимо“. В рамките на проекта ще бъдат предоставени обучения на 25  лица с цел придобиване на знания в областта на предприемачеството, бизнес знания за разработване на бизнес идея и бизнесплан, придобиване на знания за управление на самостоятелна стопанска дейност.На всеки от кандидат предприемачите ще бъдат предоставени консултантски услуги  за подготовка на самостоятелна стопанска дейност, като ще бъдат консултирани относно разработването и преценка на жизнеспособността на бизнес идеята, консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността.Чрез разработване на мотивационен филм и наръчник на предприемача, който ще бъде  общодостъпен и след приключване на проекта  ще се осигури неговата устойчивост. 
Ще бъдат осигурени необходимите действия по информация и комуникация, както и организация за управление на проекта.


Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Популяризиране на стартирането и развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачесество чрез информиране и мотивиране: В рамките на тази дейност ще бъдат проведена информационна и мотивационна кампания с цел с мотивиране и професионално ориентиране . По време на тази кампания ще бъдат представени възможностите за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество, ще бъдат включени теми относно професионалното ориентиране към инициативи за предприемачество. Ще бъдат информирани и мотивирани кандидат предприемачи да разпознават собствения си потенциал и постигат промяна на начина си на мислене, когато „превръщането в предприемач става изпълнимо“. Ще се акцентира върху предприемаческите ценности, мислене и чувство с цел да бъде насърчен подход на „виждам със собствените си очи“, а не „казаха ми, че“. За достигане до по - голяма аудитория, както и с цел използване на електронните медии и социалните мрежи планираме да се изработи и мотивационен филм , който ще публикуван свободно в интернет пространството. Късометражният филм ще бъде динамичен, емоционален и съдържателен - ще показва истински неща от реалния живот цел развиване на увереност у кандидат предприемачите - добри практики на стартирали вече предприемачи. Видео материалите в интернет заемат водещо място в промоционалните стратегии на новаторски настроените компании. Това е така, защото видеото в интернет дава възможност за бърза и лесна за възприемане информация. Интернет потребителите търсят конкретна и лесна за възприемане информация. Склонни са да гласуват доверие, ако видят, че този който разпространява материала е реално съществуващ. Те вярват, че когато зад дадено обещание застане конкретен човек, той се обвързва с това обещание и поема отговорността да го изпълни. По този начин ще можем да достигнем до потенциалните хора от целевата ни група. Интернет е мощна медия, чиято публика се увеличава ежедневно. Публикуване на филма в пространството дава възможност за по-тясно и точно таргетиране на целевата група спрямо техните интереси. По този начин нараства вероятността нашето послание с предложение за обучение и услуги да достигне хора с реален интерес към него. Чрез филма ще се осигури и устойчивост на проекта. С цел популяризирането на стартирането и развитието на самостоятелна стопанска дейност ще бъде разработен и наръчник на предприемача , който също чрез софтуерна платформа ще бъде общодостъпен, дори и след края на проекта, който да съдържа следните раздели : 1. Видове дружества за осъществяване на търговска дейност . 2. Трудово право – основни права и задължения на работодателя и на работниците. 3. Безопасност на труда 4. Счетоводство. Представяне на финансови отчети. Отговорности. 5. Законодателство, регламентиращо социалното осигуряване и данъчното облагане на малките и средни компании 6. Стратегическо планиране. Изготвяне на бизнес план 7. Видове организационни структури за ефективно управление на компаниите 8. Източници на финансиране 9. Методи за оценка на инвестиционни проекти 10. Управление на паричните потоци 11. Управление на резултатите 12. Управление на риска. 13. Маркетинг за малкия и среден бизнес 14. Списък с избрани полезни връзки Мотивационната кампания се предвижда да се провежда в населените места на територията на МИГ „ Котел, Сунгурларе и Върбица“. 0.00 28 415.14
Предоставяне на обучения за придобиване на предприемачески, управленски и бизнес умения: В рамките на дейността се предвижда да бъдат организирани обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идея и бизнеспланове за управление на самостоятелна стопанска дейност. Преди започване на дейността ще бъде съставен индивидуален план с необходимата за всяко лице подкрепа, който ще се актуализира в хода на участието му, в случай че настъпят промени. Обучението ще бъде в рамките 320 часа, Програмата, която е приложена в отделен документ към раздел 12 Прикачени документи, включва следните модули: 1.Вие като предприемач 2.Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план 3.Форми на търговска дейност 4.Персонал, правни отговорности и застраховки 5.Финансово планиране 6.Капитал и видове източници 7.Стартиране на бизнеса 8.Счетоводство. Представяне на финансови отчети. Отговорности. 9.Данъчно облагане в малките и средни компании 10.Управление на паричните потоци 11.Управление на резултатите Обученията ще бъдат провеждани в групи по 5 човека, с цел въвличането на участниците активно да участват в процеса на обучение. За обучението ще бъдат използвани интерактивни методи и подходи- дискусия, казуси, симулация, използване на интерактивна дъска, анализ на ситуации, дебати, ролеви игри. За провеждане на обученията ще бъдат наемани зали и необходимото оборудване - мултимедия, интерактивна дъска и флипчарт и лаптопи. Предвижда обучението да бъде проведено на 5 групи по 5 човека или общо 25 обучени лица. След успешното приключване на обучението всяко лице ще получи сертификат. 0.00 0.00
Предоставяне на финансова подкрепа за самостоятелна заетост : В рамките на тази дейност ще бъдат предоставени консултации за разработване на бизнес идеи,съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; - преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите; консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др., - подготовка на бизнес планове ; - консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР;- подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, включително юридическа помощ. Тези услуги ще бъдат предоставяни индивидуално или групово, като за всяко лице са планирани по 60 часа.Услугите ще се предоставят в период до 5 месеца от стартиране на подкрепата по тази дейност в зависимост от индивидуалната нужда на кандидат - предприемачите. За всеки един от кандидатите ще има съставен индивидуален план с необходимата за всяко лице подкрепа, който ще се актуализира в хода на участието му, в случай че настъпят промени. Този план ще съдържа и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето ще може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност, включително и финансови инструменти, реализирани със средства от ОП РЧР. Дейността ще се изпълнява от специалисти, наети на трудов договор. За изпълнението на дейността се предвижда наемането на зала за период от 5 месеца. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.