Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Изпълнението на проектното предложение ще допълни мерките, финансирани по ОП "Региони в растеж" 2014-2020, с подкрепата на която се изгражда социална инфраструктура за предоставяне на нова социална грижа в община Млако Търново, а именно Център за грижа за лица с умствена изостаналост, който ще осигури предоставянето на нова качествена и достъпна услуга в общността и възможност за извеждане на възрастните хора от специализираната институция ДВЛПР с. Заберново. 
По настоящото проектно предложение ще бъдат финансирани дейностите по предоставянето на упоменатата по-горе услуга за период до 12 месеца, като след този период същата ще придобие статут на делегирана от държавата дейност. По проекта ще бъдат изпълнени следните дейности: Подготвителни дейности, включващи подбор и наемане на персонала в ЦГЛУИ Малко Търново, разработване на вътрешни правила за дейността на услугата - Център за грижа за лица с умствена изостаналост и преместване на лицата от ДВЛПР с.Заберново до ЦГЛУИ гр. Малко Търново; Създаване на ЦГЛУИ Малко Търново и предоставяне на услугата грижа за лица с умствена изостаналост, Дейности за информация и комуникация, Дейности по организация и управление на проекта, Дейности по закупуване на материални активи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготвителни дейности - подбор и наемане на персонала в ЦГЛУИ Малко Търново, преместване на лицата, които ще бъдат настанени в ЦГЛУИ гр. Малко Търново; разработване на вътрешни правила за дейността на услугата - Център за грижа за лица с умствена изостаналост.: Във връзка с предоставянето на новата социална услуга е необходимо извършването на подбор и наемането на персонал, който ще обслужва новосъздадената институция и потребителите настанени в нея. За срока на изпълнение на дейността ще бъде извършен подбор и нает необходимият персонал. Съгласно първоначалните предвиждания броя на служителите ще е 13 щ.бр. Планираните длъжности са: директор, социален работник, психолог, медицински персонал, шофьор и поддръжка, огняр и охрана, хигиенист, трудотерапевт, санитари /същите са примерни и могат да бъдат променяни при необходимост/. Дейността по наемане на персонала ще бъде извършена от служители на бенефициента, които ще бъдат определени със Заповед на кмета на община Малко Търново. За гарантиране на мултидисциплинарният подход и качеството на предоставянето на услугата ще бъдат изготвени детайлни правила и изисквания, регламентиращи дейността по функционирането на новосъздадената услуга - Вътрешни правила за дейността на Център за грижа за лица с умствена изостаналост гр. Малко Търново. Дейността ще бъде извършена от външен изпълнител, с който ще бъде сключен договор. Паралелно с наемането на персонала ще бъдат подготвени и изпълнени дейностите по преместване на потребителите до новоизградения ЦГЛУИ гр. Малко Търново. Дейността включва осигуряване на подходящи превозни средства за извозване, както на самите потребители, така и на наличният личен багаж. Потребителите и личния им багаж ще бъдат извозени с наличен микробус, като за целта е необходимо извършването на поне три курса. Разстоянието от с. Заберново до гр. Малко Търново е 45 км. Средствата необходими за изпълнение на дейността са както следва: 1. За изготвяне на вътрешни правила - 800 лв. без ДДС, 960 лв. с ДДС 2. За зареждане с гориво /дизел/ на собствен автомол /микробус/ - 45 км.х6=270 км. /100= 2,7х10 л.= 27 л.х 1,99= 53,73 лв. Обща стойност за дейността - 1013,73 лв. Изпълнението и отчитането на проекта ще се осъществи от екип на бенефициента, като заложените разходи за възнаграждения са съобразени с Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020. 1 013.73 960.00
Създаване на ЦГЛУИ Малко Търново и предоставяне на услугата грижа за лица с умствена изостаналост.: Услугата, която ще се създаде с изпълнението на настоящия проект е Център за грижа за лица с умствена изостаналост, с капацитет - 15 лица. Този тип центрове се водят услуги в общността от резидентен тип. В центъра ще бъдат настанени 15 лица, след направена оценка от служители на АСП, като така ще се осигури възможност за настаняване на същите в среда, близка до семейната. В центъра ще им бъде оказвано съдействие за постигане в максимална степен на самостоятелност, в комбинация с други социали, здравни, образователни и други съпътстващи услуги, което ще бъде съобразено изцяло с потребностите на настанените лица. Центъра се намира в непосредствена близост до Медицински център гр. Малко Търново, където на лицата ще бъдат предоставяни своевременни медински грижи при необходимост. Като съпътстващи услуги се явяват функциониращите към момента на територията на гр. Малко Търново услуги Дневен център за възрастни хора с увреждания и Център за социална рехабилитация и интеграция. След назначаването на персонала и настаняването на потребителите в новопостроената сграда ще стартира предоставянето на социалната услуга. За обслужване на настанените в центъра лица ще бъде нает персонал, който ще се грижи изцяло за потребностите им и ще им оказва необходимото съдействие за получаване на допълнителни услуги, които ще окажат благоприятно въздействие върху общото състояние на потребителите. За функционирането на социалната услуга се предвижда назначаването на персонал от 13 щ.бр. включващи - директор, социален работник, психолог, медицински персонал, шофьор и поддръжка, огняр и охрана, хигиенист, трудотерапевт, санитари /същите са примерни и могат да бъдат променяни/. При необходимост могат да бъдат наети почасово и логопед и ресурсен учител. Разходите за дейността за период от 12 месеца се формират както следва: - разходи за възнаграждения и осигуровки - 187 600 лв.; - разходи за командировки/пътни разходи/ на лицата,свързани с предоставяне на услугата - 5 100 лв.; - разходи за материали и консумативи и закупуване на работно облекло - 10 726 лв.; - разходи за храна -31 847,37лв. - разходи за трудова медицина - 1 000 лв. - разходи, в т.ч. режийни разходи -10 727,72 лв. - разходи за обучение и супервизия на персонала - 2 000 лв. Общо за дейността - 249 001.09лв. Заложените разходи за възнаграждения на персонала на услугата са планирани и съобразени с Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020. Заложените разходи за командиравки /пътни разходи/ на лицата са планирани и в последствие ще бъде разходвани съгласно Наредбата за командировки в страната и при избор на най-икономичен маршрут и превозно средство. Поради факта, че в община Малко Търново има единствено един личен лекар за ползването на каквато и да е друга мединска услуга или специфично изследване се налага посещение на лицето и служител от институцията до гр. Бургас, който е най-близкия град предоставящ всякакъв вид медицински услуги. 249 001.09 253 134.63
Дейности по закупуване на материални активи: По Договор № BG16RFOP001-5.002-0002-C01, финансиран по ОПРР 2014-2020 г. са осигурени средства за закупуване на пералня и печка, но само за нуждите на потребителите, т.е. в случаите в които сами ще изявяват желание да си приготвят храна или да подобрят личната си хигиена. Поради липса на достатъчно финансови средства не бяха закупени необходимите за функционирането на институцията професионална пералня и сушилня, както и професионална готварска печка с фурна. За поддържане на необходимата добра санитарно-хигиенна среда /пране на постелъчният инвентар и дрехи/ и осигуряване храненето на потребителите е необходимо закупуване на професионална перална машина и сушилня, както и на професионална готварска печка с фурна. Същите ще бъдат инсталирани в подходящи помещения /филиал на кухня-майка и перално/ и ще се използват изцяло за нуждите на институцията. След извършване на необходимите пазарни проучвания и получени оферти бяха определени и стойностите на оборудването, а именно: 1. За професионална перална машина - 5 583,90 лв. /средно аритметична от 3-те оферти/ 2. За професионална сушилня - 3 599,18 лв. /средно аритметична от 3-те оферти/ 3. За професионална готварска печка с 4 горелки и фурна - 5 013,64 лв. /средно аритметична от 3-те оферти - 4 283,10+3670+4581=12 534.10 лв. без ДДС или 15 040,92 с ДДС/ Обща стойност за дейността на база представените оферти: 14 196,72 лв. 14 196.72 15 132.96

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.