Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 957 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

ПОТРЕБНОСТТА
Младежите, напускащи социалните услуги за деца от резидентен тип, показват изразена липса на умения за общуване и съобразяване с правилата на конкретна социална група. Наблюденията ни сочат, че дори когато един младеж има необходимите образование и професионални умения за една позиция или бъде допуснат до определена социална група, в много случаи той не успява да се задържи дългосрочно на работа поради неспособност да спазва правилата и нормите, да очаква дългосрочен ефект от усилията си днес, от липсата на търпение и вяра в резултатите.
ЦЕЛЕВИ ГРУПИ
Целта на проекта е да се развият в децата и младежите умения за работа по проект в екип, умения за справяне и реакция на външни норми и правила, мотивация за учене, умения за приобщаване към нова социална група и други социални умения. Проектът цели да подпомогне 45 деца и младежи до 29 години, настанени в социални услуги от резидентен тип в Самоков, Благоевград и София.
ОСНОВНИ ДЕЙНОСТИ
Дейност 1: Разработване на програма и оценка на нуждите на целевата група, изразяваща се във: 
- Изработване на методология за оценка "Методология за оценка на базови компетенции"
- Оценка и анализ на нивото на децата
- Изработване и отпечатване на "Методология за провеждане на занимания за социални умения".
Дейност 2: Групова работа за социална и трудова реализация - групови интерактивни занимания с доброволци във формата “работа в екип”. Деца от различни домове и доброволци ще работят заедно в продължение на 4 дни, изграждайки завършен проект. Работата по проекта максимално ще предизвиква реални ситуации от живота.
Дейност 3: Групови занимания с педагог или социален работник на територията на социалната услуга от резидентен тип за деца и младежи - организиране на извънкласни групови занимални за развиване на социални умения затвърждаване и развиване на уменията, изградени по време на изнесените занимания.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изработване на програма за комплексна оценка на базовите компетенции на целевата група: Целта на настоящата дейност е оценка на потребностите на децата и младежите, на техните базови умения и компетентности. Оценките на потребностите, които се извършват в социалните услуги от резидентен тип включват основно базовите потребности на децата и младежите, които трябва да бъдат задоволени в услугата. В рамките на дейността ще бъде разработена програма за комплексна оценка не само на потребностите на децата и младежите, но и на техните компетенции, с цел социално включване в общността. Комплексната оценка на потребностите и компетенциите ще включва: а) ежедневни потребности, вкл. хранене и лична хигиена; б) здравни потребности; в) образователни потребности; г) потребности от контакти със семейството, приятелите, близки и други лица; д) потребности в свободното време; е) ниво на социални компетенции; ж) препоръки за мерки за социално включване; з) резултатите, които следва да се постигнат в краткосрочен и в дългосрочен план. В рамките на дейността ще бъде изработена "Програма за оценка на базови компетенции на целевата група" и оценка и анализ на нивото на децата и младежите. Програмата ще включва тестове, които да регистрират уменията за общуване, функционалната грамотност и капацитетът за учене и възприемане на знание на всяко дете от целевата група. Оценката ще бъде извършвана регулярно за проследяване нивото на напредък. Ще бъде разработена и "Методология за провеждане на занимания за социални умения" - на база първоначалните оценки ще се разработи методологията, по която ще се провеждат заниманията, посочени в Дейност 2 и Дейност 3. Методологията ще бъде отпечатана на хартиен носител. Ключовите елементи в методологията по дейности ще бъдат както следва: (1) програма за интерактивни занимания, съдържаща примерни проекти, които да бъдат изпълнявани в групови занимания като част от Дейност 2 и продължавани в Дейност 3. Крайната цел на всеки проект е работейки заедно деца и доброволци да видят резултата на труда си. (2) програма за ежеседмични занимания с теми от реалния живот, които да изградят по-ясна представа за различните социални групи, професиите, обществените правила, ролята на гражданите в обществения живот, ролите в семейство, ролите на половете, както и възможностите и рисковете, които представя светът извън институцията. 5 660.00 5 609.50
Групова работа за социална и трудова реализация, включващи работа в екипи, съставени от деца от различни резидентни услуги и доброволци: Целта на дейността е децата и младежите от целевата група за придобият умения за социална и трудова реализация и работа в екип. Предвижда се да бъдат проведени изнесени занимания за социална и трудова реализация - 8 броя групови интерактивни занимания във формата “работа в екип”, които ще се проведат в София, всяко от които в рамките на 4 дни. Децата и младежите от трите социални услуги от резидентен тип и доброволци ще работят заедно в продължение на 4 дни, изграждайки завършен проект. Работата по проекта максимално ще предизвиква реални ситуации от живота. Всяко занимание ще включва от 2 до 5 деца от всяка от изброените услуги от резидентен тип, събирайки общо 15 деца в рамките на 4 дни в София. Основна част от заниманията ще бъде работата с доброволци, а именно 15 доброволци, които ще бъдат поканени да се включват, така че до всяко дете да има доброволец. Всяко от децата бъде включено в отбор, съставен от деца от различни резидентни услуги и равен брой доброволци. Всяко от децата ще премине през два вида изнесени групови занимания, както следва: - "Групови занимания за социални умения в рамките на изпълнение на групов проект" (Занимания Тип 1) - 4 броя занимания, всяко от които включващо 15 деца; заниманията ще бъдат насочени към изпълняване и завършване на проект чрез работа в екип; - "Групови занимания за социални и трудови умения в рамките на игра на фирми и професии" (Занимания Тип 2) - 4 броя занимания, всяко от които включващо 15 деца; занимания, фокусирани върху ролята на човек на работа и като част от екип, но и ще засяга процеса на търсене, намиране и задържане на работа. И при двата типа занимания, изборът на провеждане е София, предвид това, че столицата разполага с голям брой културни и исторически забележителности, които ще бъдат включени в заниманията. За периода на престой на целевата група ще се организират различни занимания, ролеви игри и забавления, с цел изграждане на завършен проект, който да се представи на заключителен базар в края на престоя. Целта е децата да направят причинно-следствената връзка между положените усилия и успешния резултат. След приключване на двата вида групова работа ще бъде организиран базар и продажба на изработените материали от децата и младежите. Чрез изработването на различни арт-материали се цели да се покаже труда на децата, че трудът е ценност и предизвиква интерес. Подготовката за базара максимално ще предизвиква реални ситуации от живота, като ще подпомогне постигането на крайната цел на проекта. В дейността взимат участие минимум 45 деца и младежи, като датите за провеждане са съобразени с официалните ваканции и празници, за да не бъде нарушаван учебния процес на участниците. 69 950.00 57 691.03
Групови седмични занимания със специалист педагог/социален работник на територията на всяка от социалните услуги, които включват теми от реалния живот и разработване на екипен проект : Целта на настоящата дейност е децата и младежите от целевата група да разширят познанията си за ролите в общността, професиите, отношенията между хората в зависимост от ролята, в която се намират. Освен това, екипната работа и постигането на общата цел за екипа от всяка услуга от резидентен тип, ще бъде продължение на изнесените занимания по Дейност 2 и ще целят да затвърдят разбирането за екипна работа; резултат от проектите, реализирани с индивидуални усилия и усилия на групата - умения, които всеки трябва да притежава, за да се реализира като самостоятелна личност и активен гражданин. Дейността включва организиране на групови занимания за развиване на социални умения по изработената методология във всяка от трите социални услуги от резидентен тип. В рамките на дейността ще работи в посока създаване на умения за работа в екип, по-лесна комуникация с хора извън познатата им среда, ще учи децата и младежите да бъдат по-самостоятелни, ще развива у тях чувство за социална отговорност, амбиции за професионално развитие и ще спомага за натрупване на повече знания за заобикалящия ги свят и правилно разбиране и усъвършенстване на собствения си потенциал. Груповите занимания ще се провеждат в удобно за децата и младежите време всяка седмица за целия период на проекта. Преди започването на заниманията децата и младежите ще се подготвят за участието им в изнесените занимания, а самото им участие ще затвърди и развие уменията, изградени по време на изнесените занимания. Подробната програма за провеждане на заниманията ще бъде разработена в рамките на Дейност 1. Програма включва ежеседмични занимания с теми от реалния живот, които да изградят по-ясна представа за различните социални групи, професиите, обществените правила, ролята на гражданите в обществения живот, ролите в семейство, ролите на половете, както и възможностите и рисковете, които представя светът извън социалната услуга от резидентен тип.. Форматът на заниманията ще бъде игрови и интерактивен, с което целим да помогнем на децата и младежите да изградят по-позитивна нагласа към ученето и да видят връзката между образованието и професионалната реализация. Заниманията ще бъдат под формата на игри и забавни задачи, с визията във всяко дете и младеж да се развият интерес към света, любопитство, базови знания за ролите в обществото, умения за справяне в различни ситуации свързани с отговорност, опасност, приятелство, семейство, работа, реализация, хобита, таланти и други. Дейности за подкрепа на децата за тяхното социално включване ще оказват двама социални работници, които ще бъдат наети на граждански договори. 29 920.00 42 832.78
Регулярни оценки и заключителна оценка на нивото на целевата група: Целта на настоящата дейност е свързана с проследяване на напредъка на всяко дете от целевата група, чрез извършване на регулярни оценки и заключителна оценка. Оценка и анализ на нивото на целевата група ще се извършва от двама експерти "Социални дейности" и психолог към фондация "Подарете книга" на база на разработената по Дейност 1 "Програма за оценка на базови компетенции на целевата група". Развитието на децата и постигнатите резултати ще бъдат измервани с тестове, които да се отразяват в профилите на децата. Целта е след приключване на проекта, децата и младежите, преминали през заниманията да показват по-ясно разбиране за света, ролите в обществото и да демонстрират умения за адаптиране в нови социални групи или към нови социални роли. Тестовете, който са част от програмата , разработена в Дейност 1, ще регистрират уменията за общуване, функционалната грамотност и капацитет за учене и възприемане на знание на всяко дете и младеж от целевата група. Оценката ще бъде извършвана регулярно за проследяване нивото на напредък. След първоначалната оценка, на всеки 3 месеца ще бъде извършвана оценка на напредъка на всяко дете от целевата група. Очакваме проведеното оценяване да бъде обективна външна оценка на уменията за общуване на децата, която ще служи за по-ефективна и целенасочена индивидуална работа с всяко от децата в целевата група. 6 000.00 1 941.23
Информация и комуникация: Целта на дейността е издаването и разпространение на информационни материали за популяризиране на проекта. Дейността е планирана, съобразно изискванията на Националната комуникационна стратегия за програмен период 2014-2020 и Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация Печатните материали разработените в рамките на проекта, ще съдържат данни за името на проекта, приоритетната ос, логото на ЕС и логото на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. Ще бъде упоменат финансовия принос, предоставен от Европейския социален фонд (ЕСФ). В съответствие с Единия наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 ще се гарантира откритост и прозрачност при стартиране и изпълнение на проекта. За по-широко информиране на обществеността и популяризиране на проекта се предвиждат регулярни публикации в сайта на Фондацията. Ще се използват целенасочени послания към представителите на целевата група и обществеността, предавани чрез интернет сайта на фондацията, информационни материали и други. Мерките за информация и публичност ще включват: 1. Постоянни информационни табели, които ще бъдат поставени на видно място 2. Печатните материали, разработените в рамките на проекта, ще съдържат данни за името на проекта, приоритетната ос, логото на ЕС и логото на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, информация, че проекта се съфинансира от Европейския социален фонд (ЕСФ). В рамките на проекта се предвижда изготвянето и отпечатването на следните информационни материали: - Брошури/ флаери – общо 200 броя за оповестяване напредъка на дейностите на проекта; - Табели по проекта - 2 броя - Банер, с който ще се популяризира проекта на различните мероприятия - Плакати – 10 броя, които ще се поставят на видни места. - Стикери - Тениски и шапки за децата и младежите, които те ще носят на различните мероприятия, провеждани в рамките на проекта - Раници за децата и младежите Планирани са разходите, свързани с отпечатването и изготвянето на всички информационни и рекламни материали. 1 862.00 2 645.23

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.