Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Общата цел на проекта е да повиши качеството на живот, социалното включване и осигури трайна интеграция на ромската общност в община Лесичово чрез пилотиране на Системен интеграционен модел-Динката.  Проектът се фокусиравърху образованието и повечето дейности по двете програми ще се случват в ОУ "Кочо Честименски". Привличането на родителите на децата ще стане чрез Център за развитие на общността с действаща в него иновативна социална услуга Консултативен социално-здравен център. 
В рамките на ОПРЧР се предвижда: планиране и управляване на модела чрез 3 звена за управление; изготвяне и изпълнение на индивидуални планове на целевата група от мениджъри на случай; трудови медиатори и психолози да активират икономически неактивни лица (индивидуално и чрез мотивационен тренинг), да посредничат за намиране на работа (индивидуално, групово и чрез консултиране на работодатели); да се квалифицират 36 лица като озеленители и строители и да им се осигури заетост основно в ОУ "К. Честименски"; 48 лица да се обучат по ключови компетентности; да се създаде и апробира система за ранно предупреждение за риск от отпадане; да се създаде иновативна социална услуга и да се изгради Център за развитие на общността.
Общо в рамките на ОПРЧР ще бъдат включени 160 роми.
В рамките на ОПНОИР се предвижда: подобряване на образователна среда в училище чрез създаване на механизъм за планиране и управление; осигуряване на допълнителни занимания, психологическа подкрепа, клубна дейност за успешно завършване и продължаване на образованието; насърчаване участието на родителите чрез различни форми; провеждане на поредица от публични прояви, вкл. две мащабни за демонстрация  на модела за преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход. 
Общо в рамките на ОПНОИР ще бъдат включени 100 роми деца и ученици.
Предвижда се независимо наблюдение и оценка на изграждането на модела, както и участие на местната общност в изпълнението и мониторинга на проекта.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1. НАПРАВЛЕНИЕ IV „СЪЗДАВАНЕ НА СТРУКТУРАТА НА МОДЕЛА. ПЛАНИРАНЕ, УПРАВЛЕНИЕ, НАБЛЮДЕНИЕ И ОЦЕНКА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ПРОЦЕСА ПО ИЗГРАЖДАНЕ И ФУНКЦИОНИРАНЕ НА МОДЕЛА": ЦЕЛ: - Да се създаде обща структура на модела; - Да се интегрира планирането и управлението на модела по двете оперативни програми и различните направления; - Да се приложи система за наблюдение и оценка, чрез която да се прави текущо проследяване и корекция и да се обобщят резултатите в края на проекта. СЪДЪРЖАНИЕ: ОПИСАНИЕ СТРУКТУРАТА НА МОДЕЛА: Същността на модела се състои във взаимодействието между 3 основни субекта: ОУ "Кочо Честеменски" в село Динката (Партньор 3), "Център за развитие на общността" ЦРО, който ще бъде изграден в село Динката в сграда, намираща се непосредствено до квартал с висока концентрация на ромско население и "Консултативен социално-здравен център" - иновативна услуга от мобилен характер, която ще се разположи в същата сграда. Ключово за модела е акцентът да бъде поставен в училището, където ще се реализират интегрирано всички дейности по ОПНОИР и част от дейностите по ОПРЧР (в описанието на дейностите по двете програми са посочени интегрираните елементи). Така очакваме да бъде постигнато по-високо ниво на съпричастност и мотивация на родителите на учениците относно образователния процес. Очакваме също образователният процес да бъде много по-ефективен и успешен за техните деца. Съществено за модела е, че при подбора на целевата група по всички направления на ОПРЧР приоритетно ще се включват родители и близки на децата от ОУ "К. Честеменски"-партньор 3. Така целим висока степен на интегрираност при реализация на дейностите. В рамките на тази дейност се предвижда: - ПЛАНИРАНЕ И УПРАВЛЕНИЕ ФУНКЦИОНИРАНЕТО НА МОДЕЛА: + Планирането и управлението на модела ще се осъществява от няколко звена: = Оперативно звено - ръководител на проекта, координатор и експерт образователни дейности по ОПНОИР, експерт планиране и управление, ръководител ЦРО; = Консултативно звено - членовете на оперативното звено, представители на общината, всички партньори; представители на училищните и читалищните настоятелства, представители на уязвимите групи в общината; = Общностно звено/инициативна група за подкрепа на модела от представители на целевата група: ромски лидери и представители на ромската общност, родители на децата от училището. + Разработване на "План за функциониране на модела" на територията на общината от Оперативното звено. Планът ще обхваща конкретните мерки, отговорните лица и график за изпълнение. Планът ще се обсъди с Консултативното звено и ще бъде предложен за приемане от Инициативната група; + Провеждане на общо обучение на звената за повишаване на компетентността и готовността за изпълнение на проекта; + Провеждане на 4 общи еднодневни срещи на звената с цел планиране и управление на функционирането на модела; - НАБЛЮДЕНИЕ И ОЦЕНКА НА ИЗГРАЖДАНЕТО И ФУНКЦИОНИРАНЕТО НА МОДЕЛА: + Ще се извършва от експерт планиране и управление: = Той ще разработи дизайн за първоначално проучване и текущо наблюдение и оценка на всички инициативи в рамките на модела. Ще разработи и приложи методи и инструменти за текущо наблюдение и оценка. = текущо проследяване/проучване; = обобщаване на крайните резултати. ЕТАПИ: 1. Изграждане и дейност на Оперативното звено,1-26 м.; 2. Изграждане и дейност на Консултативното звено,2-26 м. 3. Създаване и дейност на Инициативна група за подкрепа на модела,2-26 м. 4. Разработване на "План за функциониране на модела", 3-4 м. 5. Текущо проследяване на развитието, 6-25 м. 6. Обобщаване на крайните резултати, 25-26 м. 22 044.00 31 927.58
2. НАПРАВЛЕНИЕ IV „ОРГАНИЗИРАНЕ И КООРДИНИРАНЕ НА ЧОВЕШКИЯ РЕСУРС, КОЙТО РАБОТИ ПРЯКО С ПРЕДСТАВИТЕЛИТЕ НА ЦЕЛЕВИТЕ ГРУПИ ПО ОПРЧР И ОПНОИР”: ЦЕЛ: - Да се подбере, организира и подготви целия необходим човешки ресурс по проекта, който ще работи директно с целевите групи по различните направление и дейности по ОПРЧР; - Да се синхронизира и интегрира работата не екипите с тези по ОПНОИР; СЪДЪРЖАНИЕ: Дейността съдържа следните елементи: + ОРГАНИЗАЦИЯ ЗА КООРДИНИРАНЕ РАБОТАТА ПО ОТДЕЛНИТЕ НАПРАВЛЕНИЯ на ОПРЧР: - Направление 1 ще бъде координирано от експерт заетост, който ще ръководи, обучава и координира дейността на 6 мениджъри случай, 3-ма трудови медиатори и 2- ма психолози. - За Направление 2 ще бъдат наети 2-ма експерти образование; - Направление 3 ще се координира и ръководи от Управителя на "Консултативния социално-здравен център" (КСЗЦ). Той ще ръководи и координира: 4-ма социални работници, 2-ма медицински специалисти, 2-ма здравни медиатори, един психолог, един лекар; - Всички направления ще се управляват и координират от Оперативното звено: персонално от Ръководител проект и Експерт планиране/управление. + ПОДБОР НА ЕКИПИ ЗА РАБОТА ПО ОТДЕЛНИТЕ НАПРАВЛЕНИЯ ПО ОПРЧР: = Ще се разработят необходимите документи и ще се проведе процедура за подбор на екипите за работа с целевата група; = Екипът на проекта и представители на трите звена за управление ще проведат срещи с представители на местната общност (с предимство тези от село Динката и село Калугерово) за привличане на подходящи лица към участие в процедурата; = Целенасочено ще се търсят за участие в проекта родители и близки на децата от целевата група по ОПНОИР от село Динката и село Калугерово; = За позициите, изискващи по високо ниво на експертиза, ще се проведат срещи, телефонни разговори или електронна комуникация с подходящи лица; = Ще бъдат изготвени длъжностни характеристики за всички позиции. + ОБУЧЕНИЕ НА ЕКИПИТЕ ПО ОПРЧР: = Ще бъде разработена програма за обучението от Оперативното звено, Експерт заетост, Експерт образование и Управителя на КСЗЦ. Към програмата ще се разработят пакет от документи и формуляри, необходими за работата на всички наети лица по проекта. Ще се проведе комуникация с експерти на асоциираните партньори за участие и подпомагане на обучението; = Екипът на проекта ще направи необходимата логистика за провеждане на обучението; = В обучението ще се включат членове на трите звена за управление на модела и координаторите на отделните направления; = В обучението ще участват и представители на асоциираните партньори, които ще подпомогнат реализацията със своята конкретна експертиза; = Обучението ще се проведе в рамките на 5 дни - изнесено, на територията на Община Лесичово. + КООРДИНИРАНЕ НА ЕКИПИТЕ ПО ДВЕТЕ ПРОГРАМИ = Веднага след обучението на екипите по ОПРЧР ще се осъществи начална двудневна среща на територията на ОУ "Кочо Честименски" между наетите лица, които работят пряко с целевите групи по ОПРЧР и ОПНОИР. Идеята на тази среща е да се постигне координиране на усилията по изграждане на модела. Ще бъде разработен Механизъм за координация; = Ще се проведат три еднодневни срещи за координация, отново на територията на ОУ "Кочо Честименски". + РЕГУЛЯРНО ПРОСЛЕДЯВАНЕ НА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ПЛАНОВЕТЕ; = на ниво експерт планиране/управление и координаторите по направления; = на ниво звена за управление; + АНАЛИЗ НА ИНДИВИДУАЛНИТЕ ПЛАНОВЕ И ТЯХНОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ: = на ниво експерт планиране/управление и координаторите по направления; = на ниво звена за управление; ЕТАПИ: 1. Организация за координиране работата по отделните направления - 2 месец; 2. Подбор на екипите за работа по отделните направления - 2-3 месец; 3. Обучение на екипите - 3 месец; 4. Първа двудневна координационна среща в ОУ "Кочо Честименски" - 4 месец; 5. Три еднодневни координационни срещи в ОУ "Кочо Честименски" - 4 - 26 месец; 12 975.00 600.00
3. НАПРАВЛЕНИЕ I „ДЕЙНОСТ НА ЕКИП ОТ МЕНИДЖЪРИ НА СЛУЧАЙ": ЦЕЛ: - Да се идентифицират потенциални потребители на услугите по различните направления от целевите групи; - Да се индивидуализират проблемите и нуждите на целевата група; СЪДЪРЖАНИЕ: С оглед общата философия по изграждане на модела при подбора на лицата от целевата група, потенциални потребители на конкретните услуги, ще се използват следните Критерии: = Да са лица от ромския етнос; = Да живеят на територията на община Лесичово, приоритет на селата Динката и Калугерово; = Да са родители или близки на учениците, които участват в дейностите по ОПНОИР; = Да имат готовност да повишат мотивацията си към трудова заетост, образование, обучение и да се реализират на пазара на труда; Съдържанието на дейността ще включи следните елементи: - НАЕМАНЕ НА ЕКСПЕРТ ЗАЕТОСТ, който ще координира цялостната реализация на Направление 1. Фигурата на експерт заетост е ключова за цялата концепция на проекта с акцент на Направление 1, което включва 6 от 11-те дейности по ОПРЧР. В длъжностната му характеристика ще бъдат включени задължения като: Проучване на ситуацията в районите с висока концентрация на ромско население относно заетост, социални, здравни и образователни услуги и изготвяне на първоначален докла; Ръководене работата на мениджърите на случай, трудовите медиатори и психолога (всички наети по трудови договори в Направление 1); Подпомагане осъществяването на всички дейности по Направление 1; Постоянна координация и участие в Оперативното, консултативното и общностното звено. - ДЕЙНОСТ НА МЕНИДЖЪРИТЕ НА СЛУЧАЙ ПО: = ПРОЦЕС ПО ИДЕНТИФИЦИРАНЕ: + ИНСТИТУЦИОНАЛНО ИДЕНТИФИЦИРАНЕ - 6-мата мениджъри на случай, под ръководството на експерт заетост, ще проведат срещи за идентифициране и включване на лица от целевата група в проекта; Процесът ще се осъществи чрез активно сътрудничество с асоциираните партньори (най-вече ДБТ, Пазарджик и неговия клон в Лесичово и РСДП), изпращане на писмени искания за предоставяне на информация и обработване на постъпилите отговори; + СКРИЙНИНГ НА ИДЕНТИФИЦИРАНИТЕ ЛИЦА - чрез изготвяне база данни на потенциалните участници; скрийнинг на всички лица, включени в базата данни чрез посещения на място; подаване на заявления за включване в проекта от страна на идентифицираните лица; изготвяне на дълъг списък с идентифицираните лица, които отговарят на всички условия за участие в проекта; = ИЗГОТВЯНЕ НА ИНДИВИДУАЛНИ ПЛАНОВЕ: + От дългия списък с идентифицираните лица ще бъдат подбрани 160 лица от целевата група; + Под ръководството на експерт заетост ще се изготвят индивидуални планове за трайна интеграция на тези лица. Ще се използват разработените формуляри по дейност 2, които ще се доразвиват и усъвършенстват с оглед конкретните условия; Във всеки план ще бъде разработен график за включване на лицето в различните дейности. + Срещи на мениджърите случай с трите звена на управление: Индивидуалните планове ще се обсъждат периодично на тези срещи и ще бъдат коригирани и допълвани; + Срещи на мениджърите на случай с екипите по ОПНОИР - ще се провеждат периодично за обсъждане на индивидуалните планове. В плановете ще се предвижда синхронизиране на участието на лицето в подходящи за това дейности по ОПНОИР; = УПРАВЛЕНИЕ НА СЛУЧАИ: + индивидуални срещи - всеки мениджър на случай ще работи по 60 часа със всеки случай в рамките на проекта. Ще провежда текущи срещи с оглед нуждите на лицето; + срещи със звената на управление, институции, организации, фирми и семейства - при необходимост ще се провеждат такива срещи; + насочване - всеки случай ще се насочва в подходящи услуги по проекта, услуги на партньорите и други възможности. ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ: 1. Наемане и работа на експерт заетост - 2 - 27 месец.; 2. Институционално идентифициране - 3-5 месец; 3. Скрийнинг - 6-ти месец; 4. Изготвяне на индивидуални планове и управление на случаи - 6 - 27 месец; 86 490.00 79 045.34
4. НАПРАВЛЕНИЕ I „АКТИВИРАНЕ НА ИКОНОМИЧЕСКИ НЕАКТИВНИ ЛИЦА. МОТИВИРАНЕ ЗА АКТИВНО ПОВЕДЕНИЕ НА ПАЗАРА НА ТРУДА” : ЦЕЛ: - Да се предоставят възможности за връщане на пазара на труда на лицата от целевата група, които са икономически неактивни. - Да се мотивират и насочат неактивните лица към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда. СЪДЪРЖАНИЕ: - Дейността ще се изпълни от 2-ма трудови медиатори и един психолог, които са преминали обучение по модела „Баланс на компетентностите” и прилагане на мотивационна програма "ЕНТЕР", реализирани в Дейност 2; - Дейността ще се координира от Eксперт заетост; - За участие в дейността лицата ще бъдат насочвани от мениджърите на случай; - Дейността ще обхване 48 икономически неактивни лица, на които предварително е изготвен индивидуален план и в графика е предвидена тази дейност; - Процеса по активиране ще се реализира чрез: = ИНДИВИДУАЛНА РАБОТА ЗА АКТИВИРАНЕ. Провеждане на курс за индивидуална работа по метода „Баланс на компетентностите” в рамките на 20 часа на лице и включва: + Въвеждаща фаза - информиране и сключване на писмено споразумение; интервю „лице в лице“; начално интервю; + Фаза на проучване - персонално изследване чрез структуриран въпросник за самооценка; процедури на тестване; мотивационен и кариерен тест; интерактивно индивидуално консултиране; + Фаза на синтез и развитие - анализ на получените резултати и изготвяне на синтезиран компетентен доклад; финално интервю „лице в лице“ и индивидуално консултиране; + Последващи действия - получаване сертификат при завършване на курса и допълнителна подкрепа при осъществяване на връзки с работодатели. Трудовият медиатор насочва, подпомага, препоръчва и асистира участника. Всички завършили успешно курса се насочват към Дейност 8 - обучение по ключова компетентност 1 „Общуване на български език”. Лицата се насочват към наемане на работа, включване в образование и/ли професионално обучение. Провеждат се 2 срещи с всеки участник (след 3 и 6 месеца), като се попълва стандартизиран въпросник за проследяване и оценка на напредъка. = МОТИВАЦИОНЕН ТРЕНИНГ "ЕНТЕР". Реализира се в рамките на 4 групи Х 12 участника, 8 сесии, 20 учебни часа: + Поставяне началото на мотивационния тренинг - запознаване на участниците, представяне на програмата, изясняване на целите и начина на работа. + Изграждане на реалистична представа за бъдещето, споделяне на евентуални трудности при търсене на работа и начини за справяне с тях и подготвяне на автобиография, придобиване на умения за изготвяне на собствена автобиография. + Придобиване на знания и умения за разкриване на скритите възможности за работа. Запознаване с правила за добро себепредставяне; + Запознаване с основни правила за успешно провеждане на телефонен разговор с потенциален работодател. Формиране на умения за водене на телефонен разговор чрез участие в симулативни ролеви игри. + Придобиване на теоретични познания за правилата, които трябва да се съблюдават с цел успешно представяне пред работодател по време на интервю за работа. Запознаване с различни езикови техники за справяне със съпротивите на потенциалния работодател по време на „провокативно” интервю за работа. + Трениране на практически умения за добро себепредставяне по време на интервю за работа с помощта на обратна връзка от заснет видеоматериал на симулативни ситуации. + Запознаване с основни документи и формуляри при търсене на работа, както и подпомагане на участниците в подготовката на собствения пакет от документи за работа. + Интегриране на придобитите теоретични познания и практически опит по време на участието в мотивационната програма. Предоставяне на обратна връзка от водещите за участниците и постигнатите от тях резултати в мотивационната програма. Празнуване на успешното завършване на програмата. ЕТАПИ: 1. Индивидуална работа за активиране, 4 - 7 месец; 2. Мотивационен тренинг "ЕНТЕР", 7 - 12 месец. 8 290.00 10 102.71
5. НАПРАВЛЕНИЕ I „ПОСРЕДНИЧЕСТВО ЗА НАМИРАНЕ НА РАБОТА, ПРОФЕСИОНАЛНО ИНФОРМИРАНЕ И КОНСУЛТИРАНЕ. ПСИХОЛОГИЧЕСКО ПОДПОМАГАНЕ” : ЦЕЛ: - Подпомагане на лицата от целевата група за намиране на работа - да се стимулира активно поведение на пазара на труда, да се повиши мотивацията и подобри пригодността за заетост; - Да се формира и развие местна информационна мрежа, идентифициране на социално отговорни работодатели и подобряване достъпа до заетост на лица от целевите групи; СЪДЪРЖАНИЕ: В тази дейност ще бъдат насочени 72 от лицата, на които са изготвени индивидуални планове по Дейност 3; Дейността ще се изпълни от външни изпълнители, притежаващи необходимите документи: лицензия от НАПОО и регистрация в АЗ. Дейността ще се координира от Експерт заетост, който ще ръководи дейността на трудови медиатори, преминали обученията по Дейност 2. Мениджърите на случай ще извършват дейности по управление на всеки от 72-те лица. В рамките на тази дейност ще се извърши: = ИНДИВИДУАЛНО КОНСУЛТИРАНЕ. Дейността ще се изпълни от външна организация, притежаваща лиценз от НАПОО за ЦИПО: + Представители на външната организация, подпомогнати от водещите мениджъри на случай и трудови посредници ще проведат анкета (пакет от въпроси) и индивидуално консултиране на целевата група от 72 лица; + Ще се направи изследване и синтезиране на получените резултати в писмен доклад, който да включва силните и слабите страни на всеки участник, няколко варианта на проект за професионално развитие; + Всеки участник, който успешно е преминал курса, ще получи сертификат и допълнителна помощ и съдействие при осъществяване на връзки с работодатели; + Трудови медиатори, ще реализират мерките по плана. = ГРУПОВО КОНСУЛТИРАНЕ. Дейността ще се изпълни от външна организация, притежаваща лиценз от НАПОО за ЦИПО: + Мотивационен тренинг „Активиране на пазара на труда“ - ще бъде в интерактивен формат, ще се води от Представител на външен изпълнител в рамките на 4 часа на група. Всяка група ще бъде по 12 човека - общо 6 групи. По време на тренингите ще се направи преглед на трудовия пазар и ще се изясни необходимата информация относно: какво е търсенето и предлагането; какви професии са най-търсени и какви най-малко; какви са възможностите за преквалификация и обучения; ще се дадат насоки за процеса на търсене на работа – основни стъпки, основни източници на информация, подготовка на CV и представяне по време на интервю. Ще се представят и възможностите за обучение и намиране на работа чрез регистрация в Бюрата по труда. + Трудовите медиатори, подпомогнати от мениджърите на случай, ще подпомагат процеса по сформиране на групите, провеждане на сесиите и включването в обучение, регистрация в БТ и намиране на работа. = КОНСУЛТИРАНЕ НА РАБОТОДАТЕЛИ. Дейността ще се изпълни от регистрирана организация за посреднически услуги на пазара на труда в АЗ: + Външната организация с подкрепата на Експерт заетост, Трудовите медиатори и мениджърите на случай ще проведат интервюта с потенциални работодатели. Ще консултират работодателите за наемане на служители от целевата група и ще ги консултират относно възможностите за започване на работа. + Ще бъде направен анализ на нуждите на работодателя от работна сила и идентифициране на евентуалните , съобразени с възможностите на лицата от целевата група, позиции чрез преглед на организационната структура в компанията. Анализът ще се обобщи в доклад; + Ще се изработи профил на идентифицираните като подходящи за целевата група позиции с организационни, личностни и професионални компетенции - след придобиване на цялостна представа за процесите в организацията и работните места в нея; + Процес на подбор – всеки работодател ще бъде консултиран за провеждане на подбора на кандидатите чрез създаване на въпросник за интервюиране, съдействие при организиране на интервютата, даване на обратна връзка към всички явили се кандидати от целевата група. ЕТАПИ: 1. Индивидуално консултиране, 4 -26 месец; 2. Групово консултиране, 7 - 10 месец; 3. Консултиране на работодатели, 5 - 15 месец; 9 460.00 9 886.47
6. НАПРАВЛЕНИЕ I „ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ОБУЧЕНИЕ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНА КВАЛИФИКАЦИЯ” : ЦЕЛ: - Лицата от целевата група да придобият професионална квалификация, която да им даде знания и практически умения в конкретна професия и да позволи успешната им трудова реализация; СЪДЪРЖАНИЕ: - В тази дейност ще бъдат насочени 36 лица от целевата група, на които са изготвени индивидуални планове по Дейност 3 и са преминали през интервенциите в Дейност 4 и 5. Лицата трябва да отговарят на изискванията за включване в обучението за определената професия; - При подбора водещ момент ще бъде да са родители или близки на децата/учениците от ОУ "Кочо Честеменски" - По време на провеждането на обучението мениджърите на случай, които отговарят за лицата, ще наблюдават процеса и ще провеждат периодични срещи; - Дейността ще се координира от Експерт заетост; - Ще бъдат проведени 3 обучения: = 10 лица ще преминат обучение по професия 622030 „Работник в озеленяването”, 6220301 специалност „Озеленяване и Цветарство”; = 10 лица ще преминат обучение по професия 582080 „Помощник в строителството”; специалност 5820801 „Основни и довършителни работи”; = 16 лица ще преминат обучение за придобиване на част от професия I-ва СПК по професия 622030 „Работник в озеленяването”, специалност 6220301 „Озеленяване и Цветарство”. - Планира се обучението да се координира с Дейност 8 и включените в него едновременно с това да бъдат включени в субсидирана заетост. Затова то ще стартира малко преди или след това с назначаването на лицата, като по този начин на всеки ще бъдат дадени солидни начални знания, които всеки да може да използва активно при изпълнение на задълженията си. Освен това обучението на работно място ще позволи успешно да се съчетават новите знания с практическите аспекти на работата; - Освен това процеса по провеждане на обучението ще се интегрира с провеждането на някои от дейности 1,5 и 7 по ОПНОИР, особено с Клуб "Градина", Клуб "Футбол" и участието на родителите в образователния процес. Практическата част от обучението ще бъде провеждане в ОУ "Кочо Честеменски". По този начин дейността ще подпомогне успешното изграждането на интеграционния модел. 18 400.00 18 400.00
7. НАПРАВЛЕНИЕ I „ОБУЧЕНИЯ ПО КЛЮЧОВИ КОМПЕТЕНТНОСТИ”: ЦЕЛ: - Да се повишат знанията и уменията по български език на лицата, които имат затруднения в неговото използване; - Да се мотивират лицата да продължат образованието си или се включат в подходящи форми на обучение, подпомагащи тяхната социално-икономическа интеграция; - Да се постигне интеграционен ефект по изграждане на модела с дейностите по ОПНОИР. СЪДЪРЖАНИЕ: - В тази дейност приоритетно ще бъдат насочени 48 лица от целевата група, на които са изготвени индивидуални планове по Дейност 3 и са преминали през интервенциите в дейност 4; - При подбора водещ момент ще бъде да са родители или близки на децата/учениците от ОУ "Кочо Честеменски" - По време на провеждането на обучението мениджърите на случай, които отговаря за лицата, ще наблюдават процеса и ще провеждат периодични срещи; - Дейността ще се координира от Експерт заетост; - Ще бъдат проведени 2 обучения: - Преди стартиране на обучението ще бъде проведен тест на всяко от идентифицираните лица за входящото му ниво на владеене на български език; - По време на провеждане на обучението лицата ще бъдат разделени на 4 групи по 12 човека с цел по-лесно усвояване на учебния материал и за възможност за по-задълбочена работа на всяко едно лице от групата; - Предвид философията на интеграционния модел обучението ще се провежда в ОУ "Кочо Честеменски" и ще бъде синхронизирано с Дейнсот 2 от ОПНОИР. Участниците в обучението ще бъдат мотивирани да се присъединят и към други дейности по ОПНОИР, с което ще допринесат за изграждането на модел. ЕТАПИ: 1. Идентифициране на лица от целевата група -7-8 месец; 2. Провеждане на входящ тест за определяне на нивото на владеене на български език на всеки един от идентифицираните участници - 8-9 месец; 3. Провеждане на 4 обучения с по 12 лица по ключова компетентност 1 „Общуване на български език” - 10-12 месец. 3 360.00 3 360.00
8. НАПРАВЛЕНИЕ I „ВКЛЮЧВАНЕ В ЗАЕТОСТ”: ЦЕЛ: - Лицата от целевата група да придобият практически умения за работа по конкретна професия и успешна трудова реализация; - Да се постигне интеграционен ефект по изграждане на модела с дейностите по ОПНОИР. СЪДЪРЖАНИЕ: - В тази дейност ще бъдат насочени 36 лица от целевата група, на които са изготвени индивидуални планове по Дейност 3, преминали през интервенциите в дейност 5. - При подбора водещ момент ще бъде да са родители или близки на децата/учениците от ОУ "Кочо Честименски" - По време на заетостта мениджърите на случай, които отговаря за лицата, ще наблюдават процеса и ще провеждат периодични срещи; - Дейността ще се координира от Експерт заетост; - Ще бъдат назначени по следните кодове: = 10 лица ще бъдат назначени като Строителни работниц /9313/0001 Общ работник, строителство на сгради/; = 26 лица ще бъдат назначени като Озеленител /9214/0015 Работник, озеленяване/. - Освен това процеса на заетост ще се интегрира с провеждането на някои от дейностите - 1,5 и 7 по ОПНОИР, провеждани в ОУ "Кочо Честеменски". Озеленителите ще работят по екологичната визия на училището и ще се координират с дейността на Клуб "Градина". Строителните работници ще работят по промяната на цялостната визия на училището, ще извършват дребни ремонтни дейности, ще подпомагат обзавеждането на клубните пространства, ще подпомагат създаването на необходимите условия за провеждането на Клуб "Футбол". По този начин дейността ще съдейства за успешното изграждането на интеграционния модел; - Възможно е лицата да бъдат назначавани по различно време, за да се повиши ефекта за интеграционния модел като работят на по-малки групи и по-целенасочено; ЕТАПИ: 1. Подбор и назначаване на лицата за включване в заетост ; 2. Работа на 10 лица по професията Строителни работници /9313/0001 Общ работник, строителство на сгради/ - основно на територията на ОУ "Кочо Честименски"; 3. Работа на 26 лица по професията Озеленители /9214/0015 Работник, озеленяване/ - основно на територията на ОУ "Кочо Честименски". 210 000.00 209 850.25
9. НАПРАВЛЕНИЕ II „ПРЕВЕНЦИЯ НА РАННОТО ОТПАДАНЕ ОТ УЧИЛИЩЕ. ПОДОБРЯВАНЕ ДОСТЪПА ДО ОБРАЗОВАТЕЛНИ УСЛУГИ ЗА РАННО ДЕТСКО РАЗВИТИЕ”: ЦЕЛ: - Да се създаде система за ранна превенция и прилагане на механизми за предварителна и текуща интервенция, насочени към намаляване на риска за отпадане от училище; - Да се повиши осведомеността и компетентността на ромските родители относно важността на образованието за ранното детско развитие; - Да се подобри междусекторното взаимодействие и координация за ранна превенция от отпадане и подобряване достъпа на уязвими групи до образователни услуги за ранно детско развитие(РДР) СЪДЪРЖАНИЕ: Дейността ще се изпълнява от Експерт образование, като ще се ползват услугите и на психолог/социолог. Дейността има 2 компонента: превенция на ранното отпадане и подобряване на достъпа до образователни услуги за РДР. По превенция на отпадането ще бъдат обхванати ромски семействата от с.Динката, чиито деца са на възраст от 3 до 10 год. Целенасочено ще се работи с 25-30% от идентифицираните семейства – толкова е средният процент на незаписани деца в детска градина и в училище от 1/4 клас според статистическите данни. Това са приблизително 30 деца и техните семейства. Дейностите по РДР ще бъдат насочени към по-широк кръг ромски семейства, които имат деца на възраст от 0 до 8 г. – между 50 и 60 родители. Приоритетно ще се работи с родители на деца в ОУ „Кочо Честеменски” в Динката предвид реализирането на системния интеграционен модел. = ПРИЛАГАНЕ НА СИСТЕМА ЗА РАННО ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ ЗА РИСК ОТ ОТПАДАНЕ + Изработване и прилагане на инструмент/методика за оценка на риска от ранно отпадане. Ще се идентифицират децата, застрашени от преждевременно напускане и причините за това. + Първоначално ще се направи анализ по документи за социално-икономическия статус на семейството, фамилна история, мнение на служители в съответните сектори, мнение на учители. Въз основа на получените данни ще бъде определено кои семейства да бъдат интервюирани с инструмента, за да се определи степента на риск, причините и се набележат конкретна превенция и/или интервенции. + Мениджърите на случай също ще съдействат за идентифициране на семейства, чиито деца се нуждаят от подкрепа. + Изготвяне на профил на потенциално застрашените и на 10 часова програма за всяко дете - насочване за работа с психолог, педагогически съветник, младежки или социален работник, препоръка за включване в извън училищни дейности и клубове по интереси, работа в малка група, работа със семейството– беседи, консултации, семейни посещения в училище за запознаване с учебния процес, добри ученици от ромски произход посещават семейството и беседват за ползата от образованието и др. + Важен елемент от системата за ранно предупреждение е активното междусекторно взаимодействие и координация по предприетите мерки за превенция и интервенция. = СЪЗДАВАНЕ НА СРЕДА ЗА ПОДОБРЯВАНЕ НА ДОСТЪПА ДО ОБРАЗОВАТЕЛНИ УСЛУГИ ЗА РДР + Мотивационна работа и убеждаване на ромски родители за значението на образованието за РДР. Две групи по 20 родители всяка и една група от 10, водени от психолог, 8 ч. на група. + Повишаване на информираността на ромската общност за важността на РДР. Три 60 мин. лектории по темата с участието на 30 родители във всяка – общо 90 родители. + Консултации и продължаваща подкрепа на семействата в грижата за децата, родителски умения, справяне със семейни проблеми, развитие на умения и ресурси за пълноценна социална реализация и мотивация за дългосрочно включване на децата в образователната система. 40 консултации за 20 семейства в нужда. + Увеличаване на готовността и мотивацията на ромски деца за равен старт с техните връстници при постъпване в 1ви клас. 30 деца от подготвителна група, 16 ч. интерактивни сесии, водени от психолог. ЕТАПИ: 1. Изработване на методика за оценка на риска от ранно отпадане; 2. Прилагане на методиката и идентифициране на деца и семейства в риск от отпадане; 3. Изготвяне на индивидуален профил и прилагане на програма за децата и семейства; 4. Създаване на среда за подобряване на достъпа до образователни услуги за РДР; 23 870.00 17 878.51
10. НАПРАВЛЕНИЕ III ”РАЗКРИВАНЕ НА ИНОВАТИВНА СОЦИАЛНА УСЛУГА В ОБЩНОСТТА – КОНСУЛТАТИВЕН СОЦИАЛНО-ЗДРАВЕН ЦЕНТЪР” : ЦЕЛ: - Да се подобри достъпа на целевата група до качествени социални и здравни услуги, в т.ч. интегрирани междусекторни услуги, в съответствие със специфичните потребности; - Да се повиши здравната и социална информираност и се окаже подкрепа при разрешаване на конкретен проблем; - Да се предоставят индивидуални консултации и социално-здравна медиация на представителите на целевите групи; СЪДЪРЖАНИЕ: - В услугата всичките 160 лица, на които е изготвен индивидуален план за работа, ще могат да бъдат насочвани от мениджърите на случай. - Основни моменти в Методологията на услугата: + Услугата представлява интегриран пакет от социални дейности, който позволява според индивидуалните потребности на лицата от целевата група да се предоставят гъвкави, взаимодопълващи се услуги, които да подобрят възможностите им за социално включване и реализация на пазара на труда. Капацитетът на услугата е 40 потребители, но за периода на проекта през нея ще могат да бъдат обхванати всички 160 лица от целевата група; + Ще се прилага модела за управление на случай, като се използва и модела dual case managers, който позволява управлението на случай да се извършва от двама водещи, които си предават информацията и се координират при прилагането на различните интервенции; + Услугата включва: = работа по случай - ще се ползва индивидуално от родителите, които след изготвена оценка на потребностите са показали висок риск на уязвимост. Те ще получават директно съдействие от социален работник при разрешаване на здравен, социален, правен проблем. Ще им бъде оказвана и подкрепа при търсене и ангажиране в трудова заетост било тя почасова, сезонна, временна или постоянна. Към всеки случай ще се подхожда индивидуално, в зависимост от конкретните потребности. = почасова подкрепа в дома за дейности, в които потребителят среща трудности; лекарска подкрепа в дома на потребителя; = семейно консултиране и психологическа подкрепа - дейността ще се изпълни от подготвен за целта психолог; ще се предоставя възможност на семействата да подобряват или заздравяват семейните връзки и отношения; услугата ще ползват желаещите семейства, като се предвиждат по 3 сесии на семейство, разпределени в зависимост от ситуацията . = здравни консултации - дейността е и мобилна - освен в центъра се предвижда да се предоставя и по домовете на клиентите. Основните услуги ще се предоставят най-вече на семействата, които не са здравно-осигурени и включват: информиране относно здравните права; здравно консултиране и насочване в зависимост от здравния проблем; групови здравни консултация по превенция на ХИВ, туберкулоза и други значими заболявания като диабет, СПИ и др.; индивидуални и групови консултации по превенция на ранната бременност и изоставянето; консултиране за спазване на определен хранителен режим и осигуряване на добра здравословна среда на болните членове на семейството; измерване на артериално кръвно налягане и консултиране по проблема за рисковете от хипертония и ССЗ и МСБ. Някои от дейностите ще се изпълняват с подкрепата на РЗИ. = юридически консултации по конкретен правен проблем. - Човешки ресурс - екипът на услугата включва: управител, 4-ма соц.работници, един лекар, 2 медицински специалисти, един психолог, двама здравни медиатори и един юрист. Всички ще бъдат наети почасово; - Материалната база на услугата ще бъде в една сграда с общностния център. Тя отговаря на стандартите и критериите за местоположение и материална база в съответствие с изискванията на ППЗСП; - Услугата е иновативна и изисква предприемчивост, инициативност и мотивация от целия екип; - В началото на проекта експерт ще разработи методология на услугата със съответната документация, която ще се използва при първоначалното обучение. ЕТАПИ: 1. Разработване на методологията; 2. Предоставяне на услугата. 178 066.72 149 750.94
11.НАПРАВЛЕНИЕ IV „СЪЗДАВАНЕ И ДЕЙНОСТ НА ЦЕНТЪР ЗА РАЗВИТИЕ НА ОБЩНОСТТА”: ЦЕЛ: - Да повиши проактивността на местната ромска общност за участие в процеса на взимане на решения, особено по теми, които ги засягат - Да овласти местната общност активно да предлага идеи и инициативи и да отстоява своите интереси - Да обезпечи участието на местната общност в изпълнението и мониторинга на проектните дейности и като цяло в обществения живот СЪДЪРЖАНИЕ: Центърът за развитие на общността (ЦРО) ще служи като гражданска спойка между заинтересованите страни при изпълнение на проекта- местна власт, образоват. и секторни услуги, екип на проекта, експерти, граждански организации и граждани, бизнес и медии. ЦРО ще се управлява от Ръководител на ЦРО, който ще бъде член на Оперативното звено. Основни функции на ЦРО: - съдействие при сформирането и координирането на Инициативната група за подкрепа на системния интеграционен модел; - активно взаимодействие с "Консултативен социално-здравен център", чието местоположение ще бъде в една сграда с ЦРО; - осигурява пространство на местната ромска общност в мониторинг на дейностите по проекта и при обсъждане и търсене на решения по значими въпроси; тук голяма ще бъде ролята на Инициативната група; - подкрепа за изпълнение на проектните дейности, съдействие на Оперативното звено, сътрудничество със здравните медиатори, мениджърите на случай, експертите по образование и заетост и наетите експерти, проследяване на ключови дейности като изпълнението на индивидуалните планове за интеграция, работата по направление заетост, превенция на отпадането от училище и др.; - привличане и ангажиране на ромски лидери на общността за активно включване и поемане на повече отговорност; - привличане и мотивиране на млади роми за активна гражданска позиция и за повишаване на образователното и професионалното си ниво. Дейности на ЦРО: + СФОРМИРАНЕ И ДЕЙНОСТ НА ИНИЦИАТИВНАТА ГРУПА (ИГ) - ОБЩНОСТНОТО ЗВЕНО = Идентифициране и подбор на изявени членове на ИГ сред ромските лидери, родители на децата от училището, представители на общността и др. = Работна среща за опознаване на членовете и планиране на приоритети. = Участие на ИГ в проектните дейности според заложените ангажименти и отговорности. = Срещи с ключови заинтересовани страни и участие в местния консултативен процес (местна власт, образователни власти, бизнес, социален и здравен сектор, сектор заетост) + АКТИВИЗИРАНЕ И ОРГАНИЗИРАНЕ НА ОБЩНОСТТА ЗА ИДЕНТИФИЦИРАНЕ НА ОБЩИ ПРОБЛЕМИ И РАЗРЕШАВАНЕТО ИМ В ПАРТНЬОРСТВО С МЕСТНАТА ВЛАСТ = Организиране на 3 публични обсъждания с по 40 участника по общи проблеми, идентифицирани от местната общност. Дизайн на събитието, предварителна тематична подготовка, осигуряване на експертно участие. = Консенсусни предложения и идеи за решение на проблемите ще бъдат внесени в общинския съвет за разглеждане. + ПОВИШАВАНЕ ОСЪЗНАТОСТТА НА ОБЩНОСТТА ПО ШИРОК КРЪГ ТЕМИ, КОИТО ЩЕ ПОДОБРЯТ СОЦИАЛНАТА ОРИЕНТАЦИЯ И ЩЕ НАСЪРЧАТ ВИЗИЯ ЗА СОБСТВЕНО БЪДЕЩЕ И ПРОАКТИВНО ПОВЕДЕНИЕ = Организиране на 3 тематични дискусии по горещи теми: образованието ценност ли е?; гражданска представителност на ромите в местния консултативен процес и при вземане на решения; ромската идентичност – „Кои сме ние ромите?”; „Как си избираме ромски лидери и как те ни представляват?”. Участват по 30 местни ромски граждани. + ПОСТИГАНЕ НА ПОЛОЖИТЕЛНА ПРОМЯНА НА ОБЩЕСТВЕНИТЕ НАГЛАСИ КЪМ ПРОБЛЕМИТЕ НА НАЙ-МАРГИНАЛИЗИРАНИТЕ ГРУПИ ОТ СЕГРЕГРИРАНИТЕ РАЙОНИ = Ще се проведат 2 публични обсъждания с представители на уязвимите общности и заинтересованите страни и медиите за постигане на положителна промяна на обществените нагласи към проблемите на уязвимите групи от общината и идентифициране на мерки за подобряване социалното включване на тези общности. Планираме участието на по 40 участника вкл. експерти и специалисти по темата. = ИНФОРМАЦИОННА КАМПАНИЯ; ЕТАПИ: 1. Създаване на ЦРО, 1ви месец; 2. Сформиране и дейност на Инициативната група, 2 - 27 м.; 3. Дейности на Център за развитие на общността, 2 – 27 м. 11 505.00 10 761.25

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.