Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 959 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Като социално предприятие, проектното предложение на „Сдружение Азбукари“ е насочено към повишаване възможностите и разширяване на социалната и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика и дълготрайната им реализация на пазара на труда, което ще допринесе за постигането на стратегическите цели на ОП "РЧР" при изпълнение на стратегията Европа 2020 в областта на трудовата заетост, борбата с бедността и социалното изключване.
В проекта са предвидени следните дейности, които ще способстват за развитие на социалното предприемачество и устойчива реализация на трудовия пазар на лицата от целевата група:
- Провеждане на обучението по ключова компетентност за 7 лица от целевата група;
- Осигуряване на заетост за период от 12 м.;
- Осигуряване на двама наставници от работодателя за новонаети лица за период от 6 месеца;
- Оборудване на новосъздадените седем работни места;
- Организация и управление на проекта;
- Информация и комуникация на проекта.
Дейностите, заложени в проектното предложение обхващат всички седем лица с трайни увреждания, представители на целева група. След обучение по ключова компетентност на 7-те лица ще бъде осигурена заетост в „Сдружение Азбукари“ за 12 месеца в рамките на проекта, както и ще бъде осигурена устойчивост и запазване на заетостта след неговото приключване. Сдружението постоянно развива своята дейност и възнамерява заетостта да продължи дългосрочно, като за в бъдеще, цел е и наемането на още лица от уязвими групи.
Очакваните резултати от проекта са в съответствие и с Приоритетна ос 2 „Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване”, приоритет 4 „Насърчаване на социалното предприемачество и на професионалната интеграция в социалните предприятия и насърчаване на социалната и солидарната икономика с цел улесняване на достъпа до заетост” и Специфична цел 1 „Увеличаване броя на заетите в социалните предприятия, след получена подкрепа”.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Идентифициране и подбор на лица, представители на целеви групи по проекта и провеждане на обучение по ключова компетентност за социална и професионална интеграция: Основната цел на дейността е: - Идентифициране на лица от заложената целева група по проекта - 7 безработни лица с трайни увреждания; - Провеждането обучение по "Обществени и граждански компетентности" на всички представители на целевата група, които ще бъдат включени в заетост. Изборът на целевата група се обуславя от натрупания през годините богат опит на организацията в работата с лица от уязвими групи, задълбоченото познаване на проблемите и трудностите им при реализирането на пазара на труда и с изпълнението на трудовите им задължения, както и със спецификата на заложените дейности по проекта, целящи разширяване на социалното предприятие и възможността на лицата да се включат пълноценно в делегираните им трудови задължения, за постигането на общите цели. Избраната целева група е в съответствие и с избраните позиции, респективно и с трудовите им задължения, така че да не оказва негативно влияние върху тях и да могат да изпълняват изцяло възложените задачи. Провеждането на обучение по ключова компетентност "Обществени и граждански компетнтности" се обосновава от естеството на работа в организацията, от спецификата на лицата и от целевата група. То ще подпомогне, предоставяйки им възможност да придобият знания и умения за ефективно и конструктивно включване в социалния живот. От една страна, обществената компетентност, свързана с личностната реализация на индивида в обществото се базира на разбирането за необходимостта от здравословна среда, в която индивидът да се развива, да общува съобразно нормите на поведение приети в дадена група. От друга страна, тя предполага формирани разбирания, ценности, нагласи за социално и полово равенство, за недискриминация, както и осмисляне на взаимодействието на националната културна идентичност с европейската. Основните направление, които ще бъдат включени са: - правила за поведение и маниери в различните общества; - гражданските права и конституцията на страната, както и правителствената политика; - ролята и задълженията на институциите, отговорни за политиката на местно, регионално, национално, европейско или международно равнище; - познаване на основните фигури в местните и национални власти, политическите партии и техните програми; - познаване на понятия, като демокрация, гражданство и международните документи, свързани с тях. Обучението ще подпомогне 7-те лица да: - преодолеят стереотипите и предразсъдъците към различията; - проявяват почтеност и сколнност към компромиси; - подобрят езиковите си умения; - общуват ефективно в социална среда; - намерят подходящи решения за конкретни проблеми; - повишат своята компетентност относно ефективното решаване на проблеми, което да им помогне в бъдеще да се справят по-лесно с възникващите затруднения, както в личен, така и в професионален план; - се повиши тяхната увереност в личните им възможности за справяне и знанията им за възможностите за получаване на помощ, тяхната активност и инициативност; - формират принадлежност към даден район или света като цяло. От друга страна това пряко ще се отрази и на организацията като: - осигуряваме на организацията, лица умения и опит, от които тя се нуждае за постигане на целите или подобряването на резултатите си; - ще подобри ефективността на работниците/служителите; - новоназначените лица ще навлязат значително по-бързо в работата и в помощ на колегите си за постигането на общата цел на организацията; - обучението, също така, ще подпомогне хората да развият своите природни заложби, което пък, от своя страна, е шанс да намерим вътре в компанията, човекът, който ни е нужен за някоя по-висока, нова или по-отговорна позиция. Провеждането му ще подпомогне за социална и професионална интеграция на уязвимите лица на пазара на труда, предоставяйки им широк набор от поведенчески модели и знания в сферата на обществените и граждански права. Това ще е от пряка полза при работата им и едновременно е добра основа за бъдещата им кариерна и личностна реализация. 0.00 0.00
Осигуряване на заетост за период от 12 месеца на лицата от целевата група: От една страна целта на дейността е придобиване на професионален опит, изграждане на трудови навици и добиване на увереност в равноправно и пълноценно участие на пазара на труда на седем безработни лица с трайни увреждания, преминали през обучение, чрез осигуряване на заетост. Тя ще осигури възможност на лицата от целевата група да получат практически опит, знания и увереност, което ще ги мотивира за трайно оставане в заетост и ще допринесе за социалното им приобщаване. От друга страна, наемането на допълнителни кадри ще отговори на нуждата на организацията от подобряване и разширяване на вида на предлаганите социални услуги, както и възможността да се подпомогнат повече уязвими лица. Идентифицираните лица ще бъдат назначени, чрез сключване на трудов договор за срок от 12 месеца към "Сдружение Азбукари" при спазване на условията на българското трудово и осигурително законодателство с месторабота в офисът на организацията в гр.София. Ще бъде спазено условието за запазване на заетостта на новонаетите 7 безработни лица с трайни увреждания до 4 седмици след приключване на дейностите по проекта, във връзка с индикатора за "Неактивни и безработни участници в заетост след приключване на операцията", както и на минимум 50% от новоразкритите работни места за минимум от 6 месеца, след приключването на дейностите по проекта. Длъжностите на лицата ще бъдат както следва: - 4 лица „Специалист, обработка на данни“ - код по НКПД 2529 6006; - 3 лица „Експерт, продажби“ - код по НКПД 2421 5028. Лицата на длъжност „Специалист, обработка на данни“ ще бъдат ангажирани в обработката на всички входящи и изходящи данни, свързании с електронната онлайн платформа на сдружението за посреднически услуги за подбор на кадри, представители на уязвими групи на пазара на труда. Те ще отговарят за обработването на получените заявки както от страна на кандидати търсещи работа, така и за работодатели, които търсят кадри. Ще оказват съдействие при трудности в използването на услугите на платформата, при управлението на профилите, обновяване на предоставяната информация и отстраняване на проблеми с използваните данни. Като допълнение, организацията ще осигури въвеждащо обучение за запознаване с особеностите на заеманата длъжност, платформа и при необходимост ще осигури и подходящо обучение. Към момента в организацията няма специалисти, които да могат да отговорят на обработката на големия обем от входяща и изходяща информация, както и за обслужването на потребителите. В тази връзка възниква и необходимостта от допълнителни кадри, които да изпълняват тези функции, чрез които не би могли и да се осъществи разширяването на дейността на социалното предприятие и обезпечаване безпроблемното ползване на платформата. Лицата, назначени на длъжности „Експерт, продажби“, ще изпълняват търговски задължения в предлагането на стоките и услугите на организацията, както и за привличането на нови членове и компании, разпространение на информация сред заинтересовани лица и пред обществеността за различни по вид благотворителни инициативи и начинания. Реализацията на предлаганите услуги са от голямо значение за организацията, тъй като чрез тях се финансират всички благотворителни инициативи и дейността му. Липсата на достатъчно експерти е и основната пречка пред разширяването на дейността на организацията, а осигуряването им ще доведе до създаването на предпоставки за развитие на социалното предприемачество и за последващо оставане в заетост и дори ангажирането на нови лица. Успешното изпълнение на дейността е ключов момент за постигането на целите на проекта тъй като тя затваря цикъла на активация на представителите на целевата група. Тя ще доведе до възможност трайно да се подготвят и осигурят специализирани кадри, които да изпълняват и развиват предлаганите от организацията услуги, както и да търсят нови ниши за цялостна реализация и интеграция на уязвими групи лица и предпоставки за оставане в заетост. 0.00 65 076.36
Осигуряване на наставници от работодателя за новонаетите лица за период от 6 месеца: Целта на дейността е подпомагане процеса на адаптация, професионална и трудова интеграция на всички наети по проекта представители на целевата група /седем безработни лица с трайни увреждания/. Дейността ще отговори на специфичните потребности на целевата група, чрез осигуряване на по-голямо индивидуално ориентирано съдействие, подпомагане при постъпване на работа и при изпълнение на текущите трудови ангажименти. Настоящата дейност ще помогне на новонаетите 7 лица да имат равни възможности с другите служители в организацията, при изпълнението на отговорностите от заеманата длъжност. В този аспект, дейността е принос към факторите за осигуряване на устойчива заетост на уязвими групи, чрез създаване на подходящи условия за тяхната професионална и социална интеграция. Предвижда се в рамките на първите 6 месеца от трудовата дейност, да бъдат определени за наставници общо 2 лица, заети в "Сдружение азбукари", притежаващи минимум 3 месеца професионален опит в съответната област и заети на същата длъжност, както новонаетите по проекта лица, разпределени както следва: - Един наставник за наетите три лица на позиция „Експерт, продажби“ - код по НКПД 2421 5028, част от целевата група лица, свързани с развитието на социалното предприемачество и подобряване способите и методите на предлагането на предлаганите стоки и услуги. Те ще подпомагат новонаетите лица на същата длъжност при адаптирането им към трудова заетост, прилагането на специфичните методи на работа и изисквания на организацията; - Един наставник за наетите четири лица на позиция „Специалист, обработка на данни“ - код по НКПД 2529 6006 част от целевата група лица. Ще бъде лице изпълняващо функциите на ментор и ще подпомага новоназначените лица при тяхното първоначално запознаване с работния процес и предоставяйки подкрепа при усвояване на необходимите технически знания и умения, основни теоретични знания и практически техники при осъществяване на дейностите по съответното направление. Той ще предостави подкрепа на лицата при решаване на ежедневни технически въпроси и придобиването на трудови навици. Специфичната дейност на "Сдружение Азбукари", както и на заеманите позиции изискват и предоставянето на индивидуална подкрепа, която да подпомогне за по-бързото навлизане в дейността, запознаване с особеностите и подкрепа при възникване или разрешаване на проблеми. Ефективното наставничество ще бъде стимулирано и възнаградено чрез предоставяне на допълнително възнаграждение в размер на 1/2 от минималната работна заплата за 2017 година за съответния период от 6 месеца. Не е предвидена промяна в минималната работна заплата за 2017 и 2018 година, поради което не е заложена и резерва в б'джета. Менторите ще предоставят конкретна помощ за въвеждане в трудовия процес, адаптиране към условията на работа, конкретните цели и изисквания, и други за новонаетите лица в рамките на минимум 40 часа месечно. 0.00 3 639.21
Оборудване на новосъздадените работни места: Целта на дейността е: Създаването на съвременно обзаведени нови работни места, оборудвани с иновативни техники и технологии, позволяващо по-бързото навлизане на новоназначените в дейността на "Сдружение Азбукари" и по-ефективното изпълнение на възложените работни задачи. Необходимостта от закупуване на оборудване за работните места се обуславя от факта, че разширяването на дейността на предприятието и обособяването на нови работни места изисква и адекватно техническо оборудване, което към момента липсва и не може да бъде предоставено от организацията. Това от своя страна ще позволи на новонаетите лица да изпълняват текущите си трудови задължения и да спомагат за ефикасното изпълнение на дейността на социалното предприятие, както и неговото развитие и запазване. Не на последно място, използването на съвременни технологии, при изпълнение на ежедневните си ангажименти, ще осигури на лицата от уязвимите групи възможност да придобият квалифициран опит и познания за работа със съвременни технологии, които да могат да използват ефективно при развитието си. Необходимото е закупуване на компютърно и офис оборудване, тъй като оборудване произтича от заложените ангажименти, които ще изпълняват лицата, а именно осъществяване и поддържане на търговски контакти, създаване на търговски предложения и организиране на кампании, договори, бланки и рекламни материали и други, свързани с дейността си като „експерт, продажби“. Всички тези задължения е необходимо да бъдат извършвани на съвременни компютърни конфигурации и копирна техника. Обработката на данни и ежедневното им въвеждане в системата, администрирането на наличната информация и поддържането й поставя пред огромна необходимост използването на съвременна компютърна техника, чрез която да бъдат изпълнявани всички трудови ангажименти. Конкретните характеристики на оборудването ще бъдат определени при започване на дейността на базата на задълбочено проучване на съществуващите технологии, тъй като този сектор се обуславя с голяма динамика и постоянна промяна в параметрите и показателите на технологиите, но ще бъдат съблюдавани основни принципи за постигане на оптимално съчетаване на разходи и ефективност. Сдружение „Азбукари“ от своя страна ще осигури подходящо работно пространство, както и необходимото обзавеждане, консумативи, логистика и обучения за безпроблемното изпълнение на заложените задължения и отговорности. Дейността ще се осъществи при следната последователност: - актуална преценка на фирмените наличности и фактическите потребности от оборудване за нормалната работа на новите работни места; - пазарно проучване и анализ на възможностите за осигуряване на заложените в дейността техника; - избор на оборудване, избор на доставчик/ци на услуги по закупуване и доставка при спазване на реда на ПМС 160/01.07.2016 г.; - доставка и въвеждане в експлоатация на закупеното оборудване и обзавеждане. В резултат от изпълнение на дейността фирмата ще създаде цялостно оборудвани работни места с модерна техника, които ще предоставят възможност за успешно изпълнение на възложените функции и задачи и ефективна работа на целевата група в специфичните условия на работа. Кандидатът, от една страна след приключване на проектните дейности ще запази разкритите работни места, спазвайки изискванията за устойчивост на проекта, съгласно Условията за кандидатстване, а от друга страна и при възможност ще осигури постоянна заетост и след това. В този аспект ръководството поема ангажимент да запази предназначението на закупеното оборудване минимум 5 години след приключване на ангажиментите по договора за БФП по настоящата процедура. 0.00 10 156.81
Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на предлаганите стоки и услуги: Същността на „Сдружение Азбукари“ е да развива социалната интеграция, да подпомага и насърчава хора от уязвими групи успешно да се реализират на пазара на труда, както и ангажиране на работодатели за преодоляване на стереотипи и активното им включване в решаването на проблемите на целевите групи. Сдружението организира и провежда успешно голям брой и разнообразни като обхват и мащаб инициативи, в това число, изграждане на специализирани площадки за деца с увреждания, фестивали и благотворителни събития, информационни кампании, проекти насочени към специфични целеви групи–представители на социални групи в риск, хора с увреждания и др., както и развихме изобилие от инициативи, посветени на спорта, интеграцията, музиката и съживяването на българските традиции. До момента, за финансирането на всички проекти, са използвани средства от благотворителни кампании, частни спонсорства и дарения, както и чрез продажбата на специализирани издания: - Образователно помагало „Букварино“–детска специлизирана обучителна игра; - Детска карта на България „Обичай Родината“; - Детски Атлас на България; - Тетрадки А5 и плакати с исторически личности. За успешната реализация на своите инициативи, “Сдружение Азбукари“ е необходимо да продължи с развитието и предоставянето на допълнителни подходи и методи, които да продължат мисията на организацията, водейки до пълноценна и трайна интеграция на безработни лица с трайни увреждания за пълноценното им включване в социален и професионален аспект. В тази връзка, в момента се изгражда и специализирана платформа, която да представлява в основни линии медиатор, обединяващ, от една страна заинтересовани лица с увреждания в единна база данни, заедно с техните професионални компетенции и способности, а от друга страна работодатели, които имат необходимост от кадри или желаят да се включат в подпомагането им под различни форми. Платформата съдържа и различни информационни материали, обучения, форум и други елементи, които да подпомагат и двете страни. Към момента, тази платформа е и основната цел за развитие на сдружението, като тя представлява и възможност да се обособи като звено, което да генерира определени средства от продажба на услуги (подбор, обучения и др.), които да послужат за подпомагане на основната мисия на организацията, за нейната издръжка и развитие. В тази връзка произтича и необходимостта от реализирането на дейността „Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки и предоставяните услуги“, което да бъде насочено към два основни сегмента: - специализирани издания, интерактивни игри и материали; - специализирана дигитална онлайн платформа, изцяло насочена в помощ на хора от уязвими групи. Поради своята специфичност е необходимо да бъдат анализирани множество елементи, като проучване на съществуващия пазар за обособените услуги, нагласите на потенциалните клиенти и техните очаквания, анализ на възможните начини за продажба. Изследване на ценовите равнища. Прогнозиране на търсенето и развитието на пазара за предлаганите услуги, на базата на които да бъде изградена цялостната стратегия за управление и развитие на платформата и свързаните с нея услуги, както и за предлаганите до момента стоки. Проучването ще даде насоки за потенциалните възможности, дейности и процеси на сдружението: - анализ на вътрешното състояние на организацията и собствените ресурси (работна сила, финансови средства, капацитет, репутация); - анализиране на възможностите на организацията за пазарна реализация (изследване на нагласите на потенциални клиенти, методи и канали за продажба, ценови равнища и др.); - влиянието на факторите от обкръжаващата среда; - разработване и формулиране на плановете: * как да се постигнат целите; * как да се постигнат пазарни предимства; * как да задържат позициите си; - планиране и осъществяване на рекламни мероприятия и контрол при тяхната реализация; - разработване на плановете за осъществяване на маркетингови мероприятия; 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.