Наемане и осигуряване на заетост на безработни и неактивни лица с ниска конкурентоспособност на пазара на труда, хора с увреждания и материално обезпечаване на трудовата им дейност: Кандидатът ще разкрие нова структура в своето предприятие с втора икономическа дейност, чрез която ще се създаде СП, с дейност Туроператорска агенция -КИД: 79.12 "Туроператорска дейност".
Дейността е насочена към осигуряването на заетост на 10 лица.
Ще бъдат наети лица с ниска конкурентоспособност и неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Планирано е осигуряването на 12 месечна заетост за 10 лица-целева група по проекта:
-безработни и/или неактивни младежи до 29 г.
-продължително безработни лица
-безработни и/или неактивни лица над 54 г.
-лица с трайни увреждания
Бенефициентът ще създаде социално предприятие-Туроператорска агенция, в което ще се предостави лесен достъп до заетост на лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Ще се осигурят добри условия на труд за представителите на целевата група /безработни/неактивни лица/ качествена и устойчива заетост, професионално поле за развитие на креативни идеи, чрез развитие на соц. предприемачество, с цел проява на социален ефект, облагодетелстване от намиране на трудова заетост и професионална интеграция в сферата на соц. икономика.
Ще се предоставят работни места за следните длъжности:
Специалист, туроператорска дейност-2бр.
Организатор-1 бр.
Шофьор, лекотоварен автомобил- 1 бр.
Изпълнителен директор, агенция- 1бр.
Експерт, продажби-3 бр.
Мениджър, реклама- 1 бр.
Мениджър, логистика- 1 бр.
Новонаетите по проекта лица ще работят в сфера, посрещаща настъпващите бързи промени на икономиката, собразени с характеристиките на района.
За разкриване на туроператорска агенция и туроператорска дейност има определени изисквания за длъжности, които трябва да бъдат създадени в предприятието за да се покрие изискването за Туроператор. Длъжностите които ще се разкрият са съобразени с нормативните изисквания.
Специалистите, туроператорска дейност ще събират и обработват информация за пътувания, ще придружават клиентите/туристите по планираните турове. Експертите продажба ще работят за предлагане и продажба на индивидуални и групови туристически пакети, като целта е да бъде качествено обслужен всеки потенциален клиент. Мениджърът реклама ще работи по визията и съдържанието на предлаганите индивидуални и групови туристически продукти, ще популяризира чрез различни маркетингови канали дейността и предлаганите туристически продукти и услуги. Мениджърът, логистика ще прави проучвания, анализи и ще работи по логистичното обезпечаване на предлаганите туристически продукти и ще организира екипността на човешките ресурси в СП. Изпълнителен директор, агенция, ще ръководи дейността на Туроператорската агенция и ще сключва договори с доставчици и клиенти. Организатора ще организира комуникациите, административната работа и документооборота. Шофьорът ще извършва управление на МПС, различни по вид, според маршрута и сложността на терена, с цел извозване на потенциалните туристи. Планирано е да се наеме професионален шофьор.
В дейността се планират и поддейности като:
-Наемане на помещение за офис и наемане на транспортни средства, включително и високо проходими;
-Доставка на канцеларски материали за административната работа и доставка на горива и смазочни материали за организиране транспорта на туристите.
Етапи на изпълнение на дейността:
-Извършване на правни дейности по регистрация на СП-1 месец.
-подбор и назначаване на лицата, целева група по проекта от 1 до 2 м. (възможно е поетапен подбор и назначаване)
-осигуряване на заетост от 2 до 14 м. (възможно е поетапно включване в заетост, с макс. продължителност от 12 м.)
Целта на дейността е насочена към осигуряване на лесен достъп до заетост и осигуряване на подкрепа за социалното включване на уязвими групи на пазара на труда и други социално изключени лица, осигуряване на подходящи условия за социална и професионална интеграция в сферата на социалната икономика в новосъздаденото социално предприятие -Туроператорска агенция.
|
0.00
|
114 783.35
|
Оборудване на новосъздадените работни места: Всяко едно предприятие, включително и социалното не може да функционира без материално-техническа база и оборудване. Оръдията на труда са базов, основополагащ компонент за създаването и развитието на даден бизнес, а в случая СП. Производството или предоставянето на услуги-включва създаването на необходими условия за ефективно съединяване на 3-те основни елемента-човешки ресурс, средства на труда, предмети на труда. Дейността също е пряко свързана с дейността по наемане на безработните и/или неактивни лица на съответните длъжности, които кандидатът ще разкрие по проекта. Необходимо е да се закупи оборудване, материални и нематериални дълготрайни активи, които са нужни за технологичното и информационно обезпечаване на новите работни места. С новозакупеното оборудване ще се създаде база за ефикасно и ефективно протичане на трудовите процеси на наетите лица-целева група по проекта. Новонаетите лица ще бъдат по-мотивирани за работа, когато работят със съвременно, по-производително оборудване, екологично устойчиво на ресурсите. ДМА И ДНА са от изключителна значимост за трудовата дейност на лицата, целева група по проекта за разгръщане на трудовия им потенциал и професионалната им интеграция.
По проекта ще бъде закупени дълготрайни материални и нематериални активи, които са необходими за работата на новонаетите по проекта лица:
Лаптопи- 2 бр. и дисков масив 1 бр. (ДМА)
Интерактивен тотем-1 бр.(ДМА)
Динамичен сайт- 1 бр.(ДНА)
Активите са предвидена за наетия по проекта персонал-безработни и/или неактивни лица, които ще работят в СП. Оборудването отговаря напълно на нуждите на длъжностите, които ще бъдат разкрити в социалното предприятие, с цел протичане на ежедневните рутинни трудови процеси. С него лицата от уязвимите групи, ще могат да достигнат определено качество на труда си, вътрешна удовлетвореност, висока мотивация за работа и респективно постигане на качествена и устойчива заетост.
Работните места ще бъдат разкрити в гр. Угърчин -за осъществяване на трудовата дейност, насочена в сферата на туроператорската дейност и туризма.
Лиценз/Удостоверение за туроператорска дейност, с включена застраховка „Отговорност на туроператора“ и динамичния сайт, са ДНА, без които не може да функционира СП-Туроператорската агенция. Те ще се използвата ежедневно в работата на новонаетите по проекта лица.
Лаптопите са за организатора и специалистите, туроператорска дейност за да могат да извършват всякаква информативна и документална дейност по обслужване на клиентите/туристите.
Мениджърът реклама ще работи активно с интерактивния тотем, като целта е да рекламира, презентира и представя по изключително съвременен начин предлаганите продукти и услуги на Туроператорската агенция. Описаната организационна структура, типа на работа и планираното за закупуване оборудване и нематериални дълготрайни активи са в тясна и задължителна връзка за осигуряването на качествена и устойчива заетост на новонаетите по проекта лица.
Кандидатът притежава и собствен инвентар: офис мебели, компютърна и офис техника, които ще предостави допълнително на наетите по проекта лица.
Предвидено е и наемане на МПС, включително с висока проходимост за трудовата дейност на шофьора за превоз на туристите по желаните от тях дестинации и зони.
Етапи за изпълнение на дейността:
-Избор на изпълнители - 1 м.;
-Издавене на туроператорски лиценз/удостоверение и доставка на планираните за закупуване материални и нематериални активи- от 1 до 3 м.
За изключителна важност за успеха на самия проект, старта и развитие на СП, както и за успешното навлизане на безработните и/или неактивни лица в професията е доставката и закупуването на дълготрайни материални и нематериални активи. Дейността цели създаване на предпоставки и условия за икономическо и устойчиво развитие на основата на повишаване качеството на труда, стимулиране личностната и професионална реализация на безработните/неактивни лица. |
0.00
|
45 913.34
|
Предоставяне на обучение по ключова компетентност за повишаване на управленските и бизнес умения на наетите лица: Дейността е насочена към повишаване на квалификацията свързана с придобиване и повишаване на умения по управлението на бизнеса.
Наетите по проекта лица са представители от целева група "Лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица" и "Хора с увреждания".
Целевата група е с доста различна консистенция, образование и ценз, някои от лицата са в дълбока социална изолация. Всички тези лица ще участват активно в управлението на фирмата, по предприемачески, отчетен и прозрачен начин, ще работят в името и развитието на стопанската дейност на социалното предприятието, ще контактуват с контрагенти на фирмата, ще действат за налагане на предлаганите туристически услуги и продукти на пазара и заемане на устойчив пазарен дял с цел постигане на положителни финансови резултати и постигане на социален ефект, изразяващ се в облагодетелстването чрез устойчивост в трудовата заетост за тях, социална и професионална интеграция и изравняване на жизненото им равнище с останалите членове на обществото.
Някои от лицата няма да притежават никакви познания по бизнес управлението, а за други знанията няма да са достатъчни за ефективни за участие в дейността и развитието на социалното предприятие и да го управляват по предприемачески, отчетен и прозрачен начин, по специално чрез включване в управлението на работници, клиенти и заинтересовани страни, засегнати от стопанската му дейност.
Кандидатът след стартиране на втората си икономическа дейност-Туроператорска агенция -КИД: 79.12 "Туроператорска дейност", ще премине към правни действия за разработване и регистриране на нужната документация на Социалното предприятие, като в нея ще се отрази, че наетите лица, представители на рискови групи на пазара на труда /работниците/ ще бъдат включени в управлението на Социалното предприятие по предприемачески отчетен и прозрачен начин. Всичко това определя необходимостта от провеждане на курс за повишаване на управленските и бизнес умения на наетите по проекта работници.
Ще бъде организирано и проведено обучение по Ключова компетентност № 7 "Инициативност и предприемачество" за целевата група по проекта, безработни, неактивни лица и лица с увреждания, за да могат лицата да придобият нужните знания и практически умения по стопанско управление и управление на бизнеса.
Обучението на лицата ще се осъществява паралелно с трудовата им дейност. Нужният хорариум от часове ще бъде изпълнен, като часовете по теория ще бъдат проведени задължително след работно време, а часовете по практика могат да се провеждат с откъсване от работа и по време на работа.
-по Ключова компетентност № 7 "Инициативност и предприемачество" - Предвидени са 40 учебни часа, като 20 часа са за теория и 20 часа са за практика. Учебните часове са по 45 минути, а документът доказващ преминатото обучение: Удостоверение за Ключова компетентност № 7 "Инициативност и предприемачество" - обучение на 10 лица.
Ще се изучават дисциплини свързани със същността и развитие на предприемачеството, мотивация, фирмена култура, SWOT анализ, креативност, приходи и разходи, работа с клиенти, управление на риска, бизнес-комуникация и др. Обучението ще се проведе от кандидата, чрез наемане на външен изпълнител, организация разполагаща с преподаватели, притежаващи нужната квалификация и компетенции. Дейността ще осигури достъп до качествено обучение по бизнес управление, като ще се засили социализацията, интеграцията и адаптивността и конкурентоспособността на лицата в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица.
Целта на дейността е новонаетите по проекта лица, преминали обучението да бъдат по-уверени в своите знания и способности, да се справят по лесно с протичащите динамични процеси на развитие на бизнеса, да общуват по-лесно с контрагентите на предприятието и да управляват по предприемачески социалното предприятие и респективно да постигнат добри финансови показатели, чиято социална насоченост ще бъде основно за тях. |
0.00
|
0.00
|