Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение има за цел да създаде възможност за независим и достоен живот на възрастните хора и хората с увреждания на територията на община Габрово, посредством предоставяне на качествени, достъпни и ефективни междусекторни услуги за дългосрочна грижа, съобразени с реалните потребности на целевите групи. 
Идентифицираните целеви групи обхващат възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване; хора с увреждания, включително с различни форми на деменция, и техните семейства; възрастни, включително с увреждания, настанени в специализирани институции и техните семейства; служители на доставчици на социални и здравни услуги. Проектът ще осигури подкрепа на целевите групи чрез разкриване на 2 бр. социални услуги от резидентен тип - Център за грижа за лица с различни форми на деменция и Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване на територията на община Габрово. 
Двата центъра ще бъдат базирани в преустроените по проект по ОПРР 2014-2020 четири етажа от сградата на бившия Дом за медико-социални грижи за деца –  гр. Габрово,  като всеки от тях ще бъде с капацитет от по 15 места.
Изпълнението на проекта ще продължи 22 месеца, като ще стартира с дейности, свързани с разработване на правила за регламентиране на услугите, възлагане изпълнението на услугите на доставчик на социални услуги, наемане и обучение на персонал, предоставяне на услугите. Ще бъде избран и външен изпълнител за доставка на оборудване и обзавеждане от първа необходимост за двата центъра. Предоставянето на двете услуги ще се осъществя за период от 12 месеца и ще отговори на нуждите на 30 потребителя.
В резултат изпълнението на проекта, ще бъде изграден капацитет за предоставяне на резидентна грижа  за лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа от целевите групи на проекта.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготвителни дейности: За стартиране предоставянето на двата нови центъра за резидентна грижа за възрастни и хора с увреждания е необходимо извършването на следните подготвителни дейности: - Изготвяне на вътрешни правила за дейността на услугите – услугите Център за грижа за възрастни хора с невъзможност за самообслужване и Център за грижа за лица с различни форми на деменция са иновативна форма на резидентна грижа за възрастни и хора с увреждания. За регламентиране предоставянето им ще бъдат разработени детайлни правила, съдържащи основни изисквания и насоки за работа и функциониране, основни изисквания за качество на предоставяне на услугите, допустими за настаняване потребители и др. За разработването им ще бъде ангажиран външен изпълнител, притежаващ професионален опит и компетенции в областта на предоставяне на резидентни грижи за възрастни и хора с увреждания. Разработените правила ще бъдат представени на Кмета на Община Габрово за одобрение и утвърждаване. - Възлагане на услугите – за осигуряване на качествено предоставяне на иновативните резидентни услуги за възрастни и хора с увреждания, Община Габрово ще възложи управлението и на двата центъра на външен доставчик на социални услуги, вписан в регистъра на лицензираните доставчици на социални услуги, съгласно Закона за социалните услуги и притежаващ лиценз за предоставяне на резидентни грижи за възрастни и хора с увреждания, издаден от Агенция за качеството, към МТСП. Доставчикът ще бъде избран и съобразно наличието на професионален опит в работа и обгрижване на възрастни и лица с увреждания. Възлагането ще се извърши посредством сключване на договор за възлагане на услуга от общ икономически интерес. В същия ще бъдат включени изискванията и задължителните реквизити съгласно чл. 4 от Решение 2012/21/ЕС. При предоставянето на новите социални услуги доставчикът ще се ръководи от приетите правила за предоставяне на услугите в двата центъра, утвърдени от Кмета на Община Габрово. - формиране на екип от специалисти за предоставяне на услугите: с цел ефективно и професионално обезпечаване на услугите, се предвижда ангажираният външен доставчик да сформира следния екип от специалисти, общо за двата центъра: 4 медицински сестри за социални дейности; 12 сътрудника социални дейности в социална услуга; 1 социален работник; 0,5 рехабилитатор; 1 психолог; 0,5 счетоводител; 0,25 лекар/медицински фелдшер, /като ангажираността на специалиста да бъде регламентирана 5 пъти в месеца/ , 0,5 работник-поддръжка. Предвижда се посочените специалисти да бъдат назначени по трудово правоотношение. Също така гореизброените като длъжности и като брой специалисти са минимални, като при необходимост след реално настаняване на потребителите в двата центъра и съобразно индивидуалните им потребности, при необходимост, екипът ще бъде увеличен като численост и длъжности. - Обучение на екипа от специалисти – за качествено предоставяне на двете иновативни социални услуги и оказването на адекватни на потребностите на представителите на целевите групи грижи ще бъде организирано и проведено едно въвеждащо/начално обучение за всички служители, ангажирани за работа в новите центрове и едно надграждащо. Периодично, както и при необходимост също така ще се провеждат и индивидуални и/или групови супервизии на персонала. За провеждането на посочените обучения и супервизии ще бъде ангажиран външен изпълнител. 1 000.00 2 442.00
Доставка на оборудване и обзавеждане: По проект „Изграждане на среда, позволяваща предоставяне на качествени социални услуги за възрастни и хора с увреждания“, финансиран по ОПРР 2014-2020 г. бе изградена, оборудвана и обзаведена необходимата материално - техническа база за предоставянето на двата нови центъра за грижа за възрастни с невъзможност за самообслужване и лица с различни форми на деменция. Доставеното в рамките на проекта оборудване и обзавеждане, като количество и съдържание е съобразено с наличния разполагаем бюджет. Доставени са корпусна и мека мебел; кухненско и санитарно оборудване и обзавеждане; медицинско оборудване и обзавеждане; уреди за рехабилитация; телевизори и офис оборудване. По посочения проект е доставена значителна част от необходимото оборудване и обзавеждане, но не и всичко необходимо за нормалното функциониране на новите услуги. Поради това, настоящият проект предвижда доставката на оборудване и обзавеждане от първа необходимост, незакупено в рамките на проект „Изграждане на среда, позволяваща предоставяне на качествени социални услуги за възрастни и хора с увреждания“, а имено – постелъчен инвентар и спално бельо, допълнително медицинско оборудване и обзавеждане, кухненско оборудване (посуда), битова техника, санитарно обзавеждане. Предвиденото за закупуване оборудване и обзавеждане в рамките на настоящия проект допълва вече доставеното по проекта по ОПРР 2014-2020 и обезпечава предоставянето и реалното функциониране на новите услуги. 29 000.00 22 392.90
Предоставяне на иновативни резидентни услуги за възрастни и хора с увреждания : С изпълнението на гореописаните подготвителните дейности, както и извършването на доставка на необходимото оборудване и обзавеждане ще се създадат условия за стартиране предоставянето на резидентната грижа за лицата от целевите групи и реално настаняване на потребители. За целта Екипът за управление на проекта, съвместно с избрания външен доставчик ще организират и проведат работна среща с представители на дирекция „Социално подпомагане“ Габрово. По време на срещата ще бъдат уточнени стъпките, които ще бъдат предприети за настаняване на лица от целевите групи в двата нови центъра, както и ангажиментите на всяка от страните в процеса на подбор и настаняване. Ще бъде уточнено и извършването на поетапно настаняване на лицата в центровете с оглед предоставяне на възможност за адаптация както на персонала, така и на самите потребители. В услугите ще бъдат настанявани лица от целевите групи, включени в листите на чакащите за настаняване в резидентни услуги за възрастни и хора с увреждания, лица, жители на община Габрово настанени в резидентна грижа на територията на други общини в страната и желаещи пренастаняване, както и лица от общността, нуждаещи се от ежедневни грижи и подкрепа. С всеки от настанените потребители ще бъде сключен договор за ползване на услугата, регламентиращ правата и задълженията на всяка от страните, съпътстван от индивидуален план и оценка на потребностите за всеки потребител, в който ще бъдат отразени неговите индивидуални, специфични потребности. За ползване на услугите потребителите няма да заплащат месечна такса. За цялостно организиране и обезпечаване процеса по предоставяне на двете услуги, външният доставчик при спазване на нормативната уредба в областта, ще предприеме необходимите действия за ангажиране/сключване на договори с външни изпълнители, пряко свързани с предоставянето на услугите – ежедневна доставка на храна, доставка на материали и консумативи, интернет доставчик и др. 733 587.21 623 551.56

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.