Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът "Създаване и развитие на социално предприятие към "Стомпер" ЕООД" е насочен към социално включване, трудова и социална интеграция на младежи с увреждания, както и лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Основна цел на проекта е да се създадат достъп до трудова заетост и възможност за социално
включване на лица от уязвими групи на пазара на труда, вкл. лица с увреждания. За да се реализира тази основна цел по настоящия проект се планира реализиране на подбор и избор на лицата от целевите групи, включването им в заетост и оказване на трудова подкрепа на лицата с увреждания и други уязвими групи, като безработни/неактивни лица. Базирайки се на този подход "Стомпер" ЕООД, в партньорство с Фондация за социални инвестиции и ресурси и СНЦ Център за професионално обучение, знание и прогрес ще обединят капацитет и експертиза, за да реализират следните основни дейности по проекта:
Дейност 1: Създаване, оборудване и подготовка на социално предприятие към "Стомпер" ЕООД;
Дейност 2: Провеждане на подбор и избор на лица с увреждания и безработни лица на работа в социалното предприятиe
Дейност 3: Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване и реализиране на заетост
Дейност 4: Осигуряване на заетост на лица с увреждания и безработни лица на работа в социалното предприятие.
Дейност 5: Провеждане на обучение по професионална квалификация по специалност "Полиграфия" и "Икономическо информационно осигуряване"
Дейност 6: Социален маркетинг и дейности по популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество
Дейност 7: Социална и професионална интеграция на лицата от целевите групи в социалното предприятие
В резултат от дейностите 5 лица с увреждания и 6 лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица ще бъде осигурена заетост в рамките на минимум 12 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1: Създаване, оборудване и подготовка на социално предприятие към "Стомпер" ЕООД: Тази дейност е основна за създаването на социалното предприятие, като чрез нея ще се осигурят необходимите условия за неговото ефективно функциониране. Ако не бъде осигурено, необходимото оборудване, обзавеждане, софтуер, консумативи и материали няма да може да се реализира дейността за заетостта от една страна, тъй като новонаетите лица, няма да могат да изпълняват трудовите си задължения и от друга новосъздадената социална дейност на фирмата няма да може да функционира. При осигуряването на такова, всеки от представителите на целевите групи наетите - безработни/ неактивни лица от уязвимите групи на пазара на труда ще имат всичко необходимо за осъществяване на трудовата си дейност и професионални задължения на новосъздадените работни места. Чрез тази дейност ще се подготви организационно и логистично разкриването и стартирането на социално предприятие към фирма "Стомпер" ЕООД. Социалното предприятие ще обхваща две икономически дейности - едната ще бъде доразвиване на звукозаписното студио, а другата ще бъде обособена за целите на артработилница за принтиране, рязане, щамповане на фолио върху текстил/ фланелки/, банери и др. рекламни материали. Ще бъдат наети общо 11 лица от целевите групи, като поне 5 от тях ще бъдат лица с увреждания (на 8 часа). За производството на рекламните материали ще бъде обособена и оборудвана работилница към помещенията, използвани в момента от фирма "Стомпер" ЕООД в град Пловдив и в нея ще бъдат наети 5-те лица с увреждания на длъжност Полиграфист, код по НКПД 3119 3038, които ще работят в създадена за целите на социалното предприятие артработилница. Ще бъдат наети и 6 лица от другата целева група (на 8 часа) - лица в неравностойно положение на пазара на труда - безработни младежи до 29 годишна възраст; безработни лица - самотни родители (осиновители) и/или майки (осиновителки) с деца до 5-годишна възраст; трайно безработни/ неактивни лица, безработни над 54-годишна възраст, които ще работят за целите на звукозаписното студио и ще обработват информация. Те ще бъдат назначени на длъжност "Оператор въвеждане на данни", код по НКПД 4132-1001. Тази дейност е необходима, тъй като фирмата към момента не разполага с нужното оборудване и обзавеждане за новооткритите работни места. Според нуждите на новооткритото работно място се планира закупуване и внедряване на оборудване за по-ефективно изпълнение на дейността. Предвижда се да се закупи оборудване, което да се ползва от наетите "Полиграфисти" и "Организатори въвеждане на данни", което да отговаря на ефективното изпълнение на техните работни задължения. Благодарение на това ще се гарантира функционирането на социалното предприятие по време и след приключване на изпълнението на проекта, ще се предлагат продукти на пазара и от печалбата ще се осигури възможност да финансира основните си социални дейности. По дейността ще се извършат: - регламентиране и документално осигуряване на социалното предприятие; - осигуряване на месечни наеми с вкл. режийни разходи за помещение (ток, вода, интернет), обособено за целите на социалното предприятие за арт-работилницата. - осигуряване на обзавеждане и оборудване за новооткритите работни места. 0.00 0.00
2. Провеждане на подбор и избор на лица с увреждания и безработни лица на работа в социалното предприятие: Целта на тази дейност е да се осъществи подбор и избор на лица с увреждания, както и лица в неравностойно положение на пазара на труда за включване в заетост в новосъздаденото социално предприятие. "Стомпер" ЕООД е фирма високо ценяща ентусиазма на младежите, успоредно с професионалните им компетенции. Именно чрез тази дейност по подбор ще се предостави възможност да се изберат младежи, приемащи целите на организацията и демонстриращи мотивация реализация по атрактивна и перспектива професия. Концепцията и стремежа на фирмата е да развие дейността си, чрез осигуряване на служители, които да работят в звукозаписното студио и артработилницата, като по този начин спомогнат за популяризиране и разширяване обхвата на действие на фирмата. Друга причина за създаването на новите работни места и подбора на голям брой нови служители е социалната отговорност на фирмата, която е мотив да се осигури заетост на по-голям брой безработни (от рискови групи). Всеки един от кандидатите по време на подбора ще бъде детайлно запознат със стратегията, целите и със спецификата на дейността, която ще извършва. Със запознаване с целите и приоритетите на фирмата безработните кандидати за работа ще могат да направят информиран избор и ще бъдат мотивирани за дългосрочна заетост и професионална реализация по длъжностите, за които кандидатстват. Общо ще бъдат подбрани 5 лица с увреждания от едната целева група, които ще бъдат назначени на длъжност "Полиграфист", които ще работят в обособената артработилница. При избора на тези лица, ще се прави предварителен анализ и оценка на тяхното заболяване и степен на увреждане и възможностите им за изпълняване на специфичните за социалното предприятие трудови дейности - принтиране, рязане, щамповане на фолио върху текстил/ фланелки/, банери и др. рекламни материали. За оценката ще се използва опита на фирма "Стомпер" ЕООД. Основно място за провеждане на избора на лицата ще бъде сградата, където се помещава фирмата, като за контакта с лицата ще се използват Социалните услуги за младежи в гр. Пловдив, както и ще се разчита на сътрудничество със Сдружение "Паралелен свят". Ще бъдат избрани за включване в заетост лица с увреждания, които имат мотивация и капацитет да изпълняват ежедневна трудова дейност. При оценката на лицата ще се използва и експертизата на психолог, който ще бъде нает за целите на проекта. Освен лица с увреждания ще бъдат подбрани и 6 лица в неравностойно положение на пазара на труда - безработни младежи до 29 - годишна възраст; трайно безработни/ неактивни лица, безработни лица - самотни родители (осиновители) и/или майки (осиновителки) с деца до 5-годишна възраст, безработни над 54-годишна възраст. Чрез създаването на социално предприятие, фирма "СТОМПЕР" ЕООД ще даде възможност на част от лицата с увреждания да се превърнат в служители чрез откриването на артработилница, като работят в екип наравно с останалите. Целта е да се даде възможност на родители на младежи с увреждания да видят децата си можещи и способни да се справят, ще открият нови силни страни на децата си. Основните етапи за реализация на дейността са: 1. Разпространение на информация за новите работни места сред обществеността в гр. Пловдив и сред организации работещи с целевите групи по проекта. За целта ще се използват методите за публичност и визуализация и информиране на всички заинтересованите лица. 2. Сформиране на комисия, която ще извършва избора на кандидатите, състояща се от представители на ръководството на фирмата и назначен психолог; 3. Провеждане на оценка на пригодността за заетост на подбраните лица с увреждания - със стандартизирани методики и инструменти. 4. Провеждане на интервюта с кандидатите за работните места. 5. Окончателен избор на лицата, които ще бъдат включени в заетост. 6. Сключване на трудови договори с избраните лица. 0.00 0.00
3. Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване и реализиране на заетост: Целта на тази дейност е да се подпомогне ефективното включване в заетост на представителите на целевите групи. Дейността ще обхване както всички идентифицирани и заинтересовани за включване в заетост представители на целевата група, така и други представители на целевите групи по проекта – лица с увреждания; безработни младежи до 29 годишна възраст; безработни лица - самотни родители (осиновители) и/или майки (осиновителки) с деца до 5-годишна възраст; трайно безработни/ неактивни лица, безработни над 54-годишна възраст. Мотивирането ще бъде свързано със стимулиране на лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда. Освен мотивиране на безработни и/или неактивни лица от целевите групи за активно поведение на пазара на труда и включване в заетост, чрез тази дейност ще се извършва и психологическо подпомагане за ефективна адаптация на работните места на включените в заетост по проекта представители на уязвими групи. Те ще бъдат подпомогнати за придобиване на умения за успешно справяне на работното място и адаптиране към работните условия. Психологът ще използва доказани в практиката диагностични и консултантски подходи и инструменти. Ще се провеждат редовни индивидуални консултации, групови срещи между включените по проекта лица от целевите групи с цел да обменят опит, да споделят собствените си постижения и трудности и взаимно да се подкрепят за успешна трудова адаптация и професионално развитие. На всеки от включените в заетост лица ще бъде изготвен личностен профил, индивидуален план за всяко лице, а също така и да се подпомогне работодателя и екипа на социалното предприятие за по-ефективно използване на ресурса на всяко лице. Основните етапи, посредством които ще се реализира тази дейност са: - Идентифициране на лица от целевите групи по проекта за включване в заетост; - Провеждане на интервюта с всички, проявили интерес; - Оценка на индивидуалните възможности на лицата; - Избор на лица за включване в заетост; - Индивидуална психологическа диагностика и индивидуално психологическо консултиране на включените в заетост лица; - Групови мотивационни срещи и тренинги с участието на всички наети представители на целевата група - обмяна на опит, взаимна подкрепа и формиране на водещи умения за ефективна адаптация на работното място. - Финална оценка на нивото на адаптация, справяне с професионалните задължения. Целта на тази атестация е да се даде обективна оценка и да се подпомогне работодателя в избора на лица, които да задържи на работа и след края на проекта. За изпълнението на всеки един от етапите ще бъде отговорен назначен на трудов договор опитен и квалифициран психолог. 0.00 0.00
4.Осигуряване на заетост на лица с увреждания и безработни лица на работа в социалното предприятие.: Целта на тази дейност е да се осигурят възможности за заетост и професионална реализация в социалното предприятие на подбраните лица с увреждания и други лица в неравностойно положение на пазара на труда (вкл. трайно безработни родители на лица с увреждания). Към социалното предприятие ще бъдат назначени 5 лица с увреждания на 12 месечни трудови договори на 8 часово работно време на длъжност "Полиграфист", код по НКПД 3119 3038. Освен лица с интелектуални затруднения в социалното предприятие ще бъдат назначени и 6 други лица в неравностойно положение на пазара на труда на длъжност "Оператор въвеждане на данни", код по НКПД 4132-1001 също на 8 часово работно време. Ще бъдат сключени срочни трудови договори за период от 12 месеца, с възможност за удължаването им за минимум още 6 месеца. Така ще се гарантира заетостта и професионалната реализация на новоназначените лица в областта на информационното обслужване и полиграфията за минимум 12 месеца. Целта на дейността е да се осигури заетост на 11 лица с увреждания/безработни лица и да се създадат необходимите условия за постигането на устойчива заетост и развитие на новосъздаденото социално предприятие. За позициите ще бъдат изготвени длъжностни характеристики, с които ще бъдат регламентирани задълженията, правата и отговорностите на новоназначените служители за периода на заетост. За ефективно функциониране на социалното предприятие и за ефективно интегриране на целевите групи в трудовия процес ще бъдат сформиран мениджърски и административен екип на социалното предприятие състоящ се от: - оперативен счетоводител, който ще организира счетоводно-отчетната и финансовата дейност на социалното предприятие и - ръководител (управител) на предприятието, който ще се грижи за цялостното управление, контрол, промотиране и развитие на програмата и пряко ще бъде отговорен както за ефективната стопанска дейност на предприятието, така и за постигане на поставените социални цели. За въвеждането на представителите на целевите групи в работата и усвояване на трудовите умения и навици ще се грижат както управителя на предприятието, така и останалите членове на експертния екип по проекта. Ръководителят на проекта също ще осъществява постоянна комуникация и текущ контрол на новоназначените за гарантиране качественото изпълнение на тази дейност. Счетоводителят на социалното предприятие ще бъде отговорен за навременното заплащане на месечните възнаграждения и всички дължими данъци и осигуровки на новоназначените служители. 0.00 0.00
5. Провеждане на обучение по професионална квалификация по специалност "Полиграфия" и "Икономическо информационно осигуряване": Целта на дейността е придобиване на професионална квалификация на 5 младежи с увреждания по професия „Полиграфист“ и на 6 лица от други уязвими групи на пазара на труда по професия "Оператор информационно осигуряване". Чрез тази дейност ще се обезпечи професионалното обучение на всички 11 новонаети кадри - 5 лица по професия „Полиграфист“ (код 213030), специалност „Полиграфия“ (2130301), по трета степен на професионална квалификация и 6 лица по професия "Оператор информационно осигуряване" (код 482020), специалност "Икономическо информационно осигуряване" (4820201) по втора степен на професионална квалификация. Обучението е необходимо, поради спецификата на длъжностите, на които ще бъдат наети младежите, изискваща специална професионална подготовка. Преминатото обучение би им дало по-голяма увереност за справяне със задълженията им и по-голяма мотивация за работа, което от своя страна ще доведе и до по-голяма добавена стойност за фирмата като цяло. Така ще се даде възможност на новонаетите лица да се квалифицират/преквалифицират в перспективна специалност. Също така ще се предостави възможност на представителите на целевата група, които често са с проблеми и трудности на пазара на труда да получат шанс за професионално развитие. Обучителите, на които ще бъде възложено изпълнението на дейността за повишаване на професионалните квалификации по специалност "Полиграфия" ще бъдат назначени към партньора по проекта СНЦ Център за професионално обучение, знание и прогрес, а за специалността "Икономическо информационно осигуряване" към другия партньор - Фондация за социални инвестиции и ресурси. Обучителните организации са лицензирани за съответните професии и специалности и да отговарят на изискванията на НАПОО. При определянето на обучаващите организации - партньори по проекта се имаше в предвид и възможността да се организират обученията по начин, който удовлетворява самите обучавани лица, но същевременно не пречи на трудовия процес и изпълнението на професионалните им задължения. Същинската част на обучението ще стартира едновременно с встъпването в длъжност на новоназначените служители. Преподавателите ще трябва да предложат подробна програма на обучението, която ще бъде съгласувана и при необходимост адаптирана съобразно спецификата на обучаваните лица, работните места и изискванията за длъжността. Учебната програма трябва да бъде утвърдена от НАПОО и да отговаря на държавните общообразователни изисквания за тази професия и специалност. 0.00 0.00
6. Социален маркетинг и дейности по популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Дейността се изразява в популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество, както и в частност дейностите по проекта и програмата сред целевите групи и обществеността. С тази дейност се цели информиране и насърчаване на предприемането на активни действия за развитието на социалното предприемачество на местно, а оттам и разширяването на общинско и национално ниво като важен инструмент за решаване на проблемите на целевите групи. В рамките на дейността ще бъдат изработени материали, които ще популяризират дейността на създаденото социално предприятие, така и мерките на програмата и безвъзмездната помощ, ще привлекат потенциални партньори и заинтересовани страни, които да бъдат въвлечени към целите и идеите на социалното предприятие и привлекат и стимулират обществеността да инициира дейности и цели в социалната сфера. Дейностите по популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество ще бъдат реализирани на територията на град Пловдив на три етапа, които ще продължават през целия период на проекта: 1. Първоначално представяне и популяризиране на социалното предприемачество и в частност проекта и безвъзмездната финансова помощ пред обществеността, заинтересовани страни и целеви групи посредством публична презентация, разпространение на рекламно-информационни материали, публикации в интернет информационни страници, съобщения в социалната мрежа и др. 2. Текущо промотиране на социалното предприятие, чрез различни маркетингови инициативи. Като такива инициативи ще бъдат: - Организиране и провеждане на семинар с работодатели, клиенти, родители на лица с увреждания и други заинтересовани страни с цел всеки да сподели опит и добри практики в социалната сфера - какви са нагласите им към представителите на целевите групи, какви са техните идеи за интегрирането им в обществото, а родителите на лицата с увреждания да споделят специфичните им потребности, възможности и умения за справяне с поставените задачи, както и за целите и дейностите на социалното предприятие. 3. Финално представяне на резултатите от проекта, чрез заключителна презентация пред обществеността на Пловдив и заинтересовани страни, както и чрез заключителни публикации в интернет медии и социални мрежи, описващи постигнатите резултати по проекта и приносът на социалното предприемачество за обществения живот. Ще се приложат необходимите комуникационни мерки, за да бъдат информирани всички заинтересовани лица, пряко или непряко свързани с проекта. 0.00 0.00
7. Социална и професионална интеграция на лицата от целевите групи в социалното предприятие: Тази дейност ще бъде извършена от нает специалисти по трудова интеграция (организационен психолог) в предприятието на 4 часов работен ден за периода на заетостта на безработните/неактивни лица от уязвимите групи наети на работа, които ще притежават достатъчно квалификация и опит в тази сфера. Дейността цели развитие на умения за общуване и работа в група, развитие на различни навици и умения в социалния живот. Програмата от дейности за интеграцията на работното място и трудотерапията имат за цел поддържане и повишаване на трудоспособността на работещите хора, особено при хората с увреждания. Целта е с определени психологически методи да се въздейства на представителите на целевата група с цел повишаване на социалната им активност в личния живот и на работното място. За индивидуалните консултации ще бъде насрочен график, по един час за всеки от целевата група, по време на работния процес. А груповите консултации ще се организират извън работно време или по време на обедната почивка. При работата с такива лица ще възникват различни ситуации, които може да затруднят тяхната адаптация, затова ролята на двамата специалисти ще е много важна, за да овладеят тези ситуации и да няма риск както за психичното и физическо здраве. Организационният психолог е специалист, който изследва, анализира и управлява човешката страна на организацията, включваща: организационно поведение, организационна промяна, управление на човешките ресурси, организационно консултиране, изграждане на ефективни екипи, разрешаване на организационни конфликти, корпоративна култура и други. задълженията му в социалното предприятие са следните: създаване на практически умения за управление на промяната и организационно развитие у новонаетите служители от целевата група; мотивиране, обучение и развитие; организационно консултиране; управление на стреса, здравето и безопасността на работното място; подобряване на комуникативната компетентност, емоционалната интелигентност; управлението на кризи и конфликти. Етапите на провеждане на дейността ще бъдат следните: 1. Развитие на умения за общуване и работа в група; 2. Развитие на различни навици и умения за живот - ще изградят конкретни навици, по-специално у лицата с увреждания за самостоятелен и независим живот. 3. Придружаване и подкрепа в процеса на работа - ще се подкрепят лицата с увреждания да изпълняват своите трудови задължения и да се адаптират към трудовата среда. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.