Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Реализацията на настоящия проект цели повишаване на управленския капацитет и производителността на труда в "Самел-90" АД,  подобряване на здравословното състояние, повишаване безопасността при работа и осигуряване на нови социални придобивки.   Чрез дейност 1- Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите в „Самел-90“ АД, осигуряване на средства за колективна защита, ще разрешим съществуващите в момента проблеми с шума, микроклимата, вентилациите, аспирациите и безопасността на някои машини и съоръжения в производствените ни цехове. Чрез дейност 2- Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите, закупуване на ЛПС и СРО, ще се закупят нови, по-устойчиви  ЛПС и СРО, което ще намали риска както от трудови злополуки, така и от общи заболявания. Чрез дейност 3- Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите и  подобряване на социалния климат, ще се подобрят условията за отдих и хранене на работниците и служителите, чрез обзавеждане и  оборудване на стола за хранене.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите в „Самел-90“ АД, осигуряване на средства за колективна защита /поддейност 4.1. от УК/: Проблемите на целевата група, обуславящи необходимостта от осигуряване на КПС на територията на гр. Самоков, ул. Преспа №18, са описани подробно в раздел 11.2. Описание на целевата група. Сега работещите в администрацията /Админ./ и производствените цехове ползват стари столове, които не могат да осигурят оптимална работна поза, като част от тях ще бъдат заменени с нови ергономични столове, общо 120 на брой /бр/ за работещите в: -Админ.- 64 бр, -цех „Метало-пресова обработка“ /МПО/-5 бр, -цех "Пиезокерамика и Ферити“ /ПиФ/-5 бр, -цех „Галваничен“- 5 бр, -цех „050 Механичен“-15 бр, -цех „080 Механичен“- 6 бр, -цех „SMD”-5 бр, -цех „Монтажен“-10 бр, -Лаборатория-5 бр. За нуждите на работещите в Админ. ще бъдат закупени 2 броя пожароустойчиви врати за котелното помещение, издържащи на пожар до 90 мин., които ще заменят сегашните обикновенни метални врати. За работещите в Админ. ще бъдат закупени също 111 м² вътрешни щори за предпазване от UVA лъчите. Липсва отопление в цеховете ПиФ и Галваничен, ПУЦ и МТС склада. Ще закупим газови отоплителни уреди /ГОУ/, в т.ч: --За цех ПиФ- площ 264 м² и кубатура 1344 м3 - 7 броя ГОУ–тип газов конвектор с отдадена мощност 7,74 кW, работещи на принципа на изгаряне на природен газ и отделяне на топлина. -За цех Галваничен- помещенията в цеха са с обща площ 615 м² и кубатура 3142 м3: 5 бр ГОУ с отдадена мощност 50 kw–тип топловъздушен апарат, работещи на принципа на изгаряне на природен газ и отделяне на топлина, плюс 1 бр газов кондензен котел с модулация на мощността 4,7-26 kw, работещ на принципа на изгаряне на природен газ и затопляне на вода. За ПУЦ- площ 300 м² и кубатура 1047 м3- 1 бр газов кондензен котел с модулация на мощността 5,9-35kw, работещ на принципа на изгаряне на природен газ и затопляне на вода, 6 броя ГОУ – тип газов конвектор, работещи на принципа на изгаряне на природен газ и отделяне на топлина и отдадена мощност 9 kw. За МТС склада- Склад- режещи инструменти- площ 7 м². и кубатура 16 м3. а Склад- електроматериали“- площ 14 м² и кубатура 55 м3- 2 бр ГОУ–тип газов конвектор, работещи на принципа на изгаряне на природен газ и отделяне на топлина и отдадена мощност 6 kw. В помещението с пещи в цех ПиФ, в лабораторията на етаж 4 в цех Монтажен и в помещението за обемна ерозия в цех Инструментален липсва Аспирационна уредба /АУ/. Ще закупим: -1 бр АУ за помещението с пещи в цех ПиФ- със смукателен вентилатор с дебит 8000 m3/h, мощност 3 kw, 2 броя островен смукател с размери 1000/900/600 и 2 бр. островен смукател с размери 1600/1000/500 в комплект с шумоизолиращ бокс за външен монтаж. -1 бр АУ за лабораторията на етаж 4 на цех „Монтажен“- с островен смукател 1500/ 1500/700 и вентилатор в комплект с вентилационен бокс с дебит 2200 m3/h и мощност 0,19 kw -1 бр за помещението за обемна ерозия в цех Инструментален- ще включва рекуперативен блок с дебит 3000 m3/h, 180 Pa, ел. нагревател EH600/300, 12 kW, както и въздуховоди 150 л.м. Срещу подхлъзване и падане на работещите в цех 050 Механичен, ще закупим 4 бр ролки абсорбиращи кърпи. „В цех „Инструментален“ са се отворили дупки по пода, които създават риск от падане, травми и счупвания. Ще направим ремонт на пода, който включва разбиване, натоварване и транспортиране на съществуваща бетонова настилка, изработка и монтаж армировка обща и средна сложност- 1800 кг, доставка и полагане на полиетиленово фолио и импрегниран шлайфан бетон със фибри за пода на площ от 200 м² “ Дейност №2 ще се осъществи на пет етапа, описани в Начин на изпълнение. 165 821.67 165 821.65
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите, закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло /поддейност 4.2. от УК/: Проблемите, свързани с ползваните в момента личните предпазни средства /ЛПС/ и специалното работно облекло /СРО/ са подробно обосновани в раздел 11.2. Описание на целевата група. Ще закупим нови, по-модерни ЛПС и СРО, съгласно приложен списък. Новите СРО и ЛПС ще са от по- качествени материали и материи. Ще закупим и средства за защита на слуха, ползвани от шлайфистите, шлосерите, инструменталчиците, от работещите в цеха за Леене, металопресова обработка и обработка на пластмаси, в цех Механичен 080, и др. осигуряващи защита на слуха при работа в шумна среда. Работните термични ръкавици използвани в цех „Пиезокерамика и ферити“, „Леярна“ и др. освен безопасност и функционалност, трябва да притежават комплекс от защитни качества, предпазващи от термични опасности. Новите платнени топлозащитни ръкавици ще са ръкавици с пръсти изработени от Nomex (85%) / Kevlar® (15%); подплата от 100% памук, обща дължина от 27 до 35 см., разработени за кратък контакт с топлина до 350°C. Обувките ще се заменят според длъжността и сезона, за който се закупуват– средновисока защитна обувка, обезопасяващи с твърди подметки и бомбе, водоотблъскваща и дишаща кожа, със противопрободни стелки; обувки от естествена кожа. По отделните групи ЛПС и СРО, ще закупим следните видове, подробно описани в раздели "Начин на изпълнение" и "Резултати", които ще подменят съществуващите модели и ще осигурят по-висока степен на защита: 1. Раздел защитни обувки с бомбе; боти от естествена кожа, дишаща и устойчива на износване подплата, с противопрободни стелки; Обувки от естествена кожа и противохлъзгаща подметка; 2.Раздел СРО- защитни костюми, якета със съдържание на памук, с проводящи влакна за предпазване от статично електричество. Материалът, от който ще е ушит защитният костюм от по-висок клaс, ще е изпълнение от материя с по-високо съдържание на памук. Така ще бъдат намалени рисковете от наранявания, топлинни рискове и предпоставки за трудови злополуки. Студо- и водоустойчиво яке, дишащо. 3.Предпазни външни антифони- леки, пластмасови, проектирани за оптимална защита при излагане на шум. Предпазни очила от поликарбонат - меки възглавнички за носа, плътно прилягащи. 4.Раздел работни ръкавици- термозащитни.5.Раздел предпазни очила закрит тип. Етапи на изпълнение: 1.Изготвяне на график за процедурата за избор на изпълнител и одобрение от УО, 2.Провеждане на процедура за избор на изпълнител за доставка на ЛПС и СРО, 3.Сключване на договор с избрания изпълнител, 4.Доставка и зачисляване на ЛПС и СРО на работещите за ползване, 5.Окончателно плащане. 50 865.93 50 865.93
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите и подобряване на социалния климат /поддейност 4.3. от УК/: Възможностите, които дава този проект, съвпадат с политиката на Самел-90 АД за осигуряване на социални придобивки за работниците и служителите. Нашето дружество предлага организирано столово хранене на персонала. Съществуващата кухня и столова съществуват от много години и използваното оборудване и обзавеждане е вече амортизирано, а кухненските уреди са стари, енергоемки и амортизирани. Необходимо е да бъде закупено ново оборудване и обзавеждане с по-малка енергоемкост. Това ще спомогне за подобряване на работните условия на работниците в кухненския блок и ще създаде уютна атмосфера за хранене и отдих на работниците и служителите. От кухнята с новото обзавеждане ще може да се подобри и обогати предлаганото меню, което, от своя страна ще позволи да бъде приготвяна по-разнообразна и здравословна храна. Разширяването на капацитета на стола за хранене ще създаде предпоставки за съвместяване на професионалния със семейния и личен живот на младите работещи жени в Самел-90" АД. Това обстоятелство би могло да изиграе силна роля за тяхното привличане и задържане на работа. По-големият капацитет на стола ще може да им позволи да си вземат храна за вкъщи, като това значително би улеснило техните семейни задължения. За да увеличим капацитета на стола за осигуряване на храна е нужно да инвестираме в обновяване на съществуващото кухненско оборудване. За целта предвиждаме да закупим: 1.Скара газова с отворен шкаф- 1 бр, 2.Газов пароконвектомат с директна пара- 1 бр, 3.Пекарна Електрическа с 2 фурни- 1 бр, 4.Пекарна Електрическа с 3 фурни- 1 бр, 5.Хладилник- 664 л- 1бр, 6. Кутер за месо с обем на съда- 5 л, с 2 скорости, с комплект ножове- 1 бр За осигуряване на по-голям комфорт на работещите по време на обяда, ще заменим съществуващите стари маси и столове в столовата с нови. Предвиждаме закупуване на общо 200 броя нови столове, с които да заменим старите. Ще заменим и съществуващите маси с нови. Това се налага, тъй като сегашните маси са много стари, част от тях са клатещи се и не са в състояние да осигурят нужния комфорт по време на обяд. За целта ще закупим общо 60 броя нови маси. За да осигурим максимален комфорт на работниците по време на задължителните почивки ще закупим и 40 нови столове, които ще разпределим по отделните помещения за почивка, обособени в производствените цехове. Новите столове ще бъдат разпределени в кътовете за почивка в цех Пиезокерамика и Ферити и цех Механичен 050, тъй като двата цеха са най-отдалечени от Административната сграда и от столовата и по този начин работещите в тези два цеха са най-нуждаещи се от допълнителни възможности за отдих по време на работа. Ръководството на Самел-90 АД е взело принципното решение да закупи 30 броя градински пейки, които ще бъдат разположени в парка, оформен в двора на дружеството. Тази придобивка ще даде възможност на работещите да релаксират, дишайки едновременно чист въздух. Организацията на настоящата дейност ще премине през следните етапи: 1. Проучване за избор на доставчици, договаряне и изпращане на възлагателни писма за доставката на масите, столовете и градинските пейки, 2. Авансово плащане /при необходимост/, 3. Доставка и инсталиране на масите, столовете, градинските пейки и подписване на приемо-предавателни протоколи, 4. Провеждане на процедура за избор на изпълнител за доставка на специализираното кухненско оборудване и сключване на договор с избрания изпълнител, 5. Доставка и инсталиране на кухненското оборудване и подписване на приемо-предавателен протокол. 63 279.60 62 421.80

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.