Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът има за цел: Насърчаване стартирането и развиването на самостоятелна стопанска дейност в Северозападен район и подпомагане на безработни и заети лица с идея за започване на стопанска дейност чрез предоставяне на обучения и консултантски услуги, насочени към разработка и преценка на предприемаческите идеи; придобиване знания и умения за управление и развитие на бизнеса; разработване на жизнеспособни бизнес ­планове за стопанска дейност; намиране на подходящи източници на финансиране и менторство за развитие на бизнеса.
Специфични цели:
1. Мотивиране и специализирана подкрепа на 220 безработни, неактивни и заети лица, с желание и нагласи за самостоятелна дейност, да развият идеите си, да разработят жизнеспособни бизнес планове за реална стопанска дейност, да стартират дейност и самонаемане.
2. Предоставяне на комплекс специализирани обучения и консултации, които да подпомогнат 220 безработни, неактивни и заети лица в разработката на предприемаческите им идеи и осигуряване на подкрепа за придобиване на знания и умения, нужни за управление и развитие на бизнеса, с оглед 56 лица да стартират дейност.
Целевата група е 220 инициативни и предприемчиви лица, в т.ч.: по възраст - 127 лица до 29г. и 93 над 29г.; по статут на трудовия пазар - 161 безработни и неактивни и 59 заети лица.
Проектът се реализира във всички области на района -­ Видин, Враца, Ловеч, Монтана, Плевен.
В резултат на дейностите по проекта 220 лица ще преминат специализирано модулно обучение по програма от 10 модула, с продължителност 100 часа, ще ползват консултации и подкрепа по 32 часа за лице, ще получат учебно помагало и наръчник "Започнете собствен бизнес". Дейностите се изпълнят от квалифицирани и опитни преподаватели и консултанти. След придобиване на нужните знания и умения 56 лица ще регистрират стопанска дейност и ще бъдат подкрепени за развитие на бизнеса чрез намиране на подходящи източници на финансиране, достъп до услуги и менторство.
Продължителността на проекта е 17 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Цели: - Установяване нагласите и желанията на безработни, неактивни и заети лица от СЗР да започнат самостоятелна стопанска дейност и да се включат в проекта, както и на потребностите от обучение и консултиране. - Насърчаване на предприемачеството, създаване условия за социално включване и по-добри доходи чрез идентифициране на 220 лица, които имат желание, нагласи и идея за самостоятелна стопанска дейност, мотивирането им за включване в проекта и изготвяне на индивидуални планове с необходимата за лицата подкрепа. Етапи: 1. Информационни срещи и комуникация: - Срещи 10 бр. в 5-те областни центъра на региона с: поделенията на Агенция по заетостта, бизнес центрове, ангажирани с насърчаване на предприемачеството; местна власт; обединенията на работодателите и синдикатите: - Изпращане на писма и провеждане на срещи, за да се получи информация относно лица, които имат нагласи за стартиране на бизнес. - Подаване заявка до Дирекциите бюра по труда (ДБТ) за насочване на безработни лица, които имат желание за стартиране на бизнес. - Разпространение на информационните табла на общините, институциите, организации на социалните партньори и бизнес-центрове на ГРАФИК на предстоящи събития и групови мероприятия по професионално ориентиране и мотивиране. 2. Информиране и идентифициране на лица за включване в проекта чрез провеждане на: - Информационни събития - 5 броя средно 50 лица за всяка област в региона на тема "Започнете собствен бизнес". Ще бъдат поканени представители на всички заинтересовани страни и хора (безработни, неактивни и заети), желаещи да стартират бизнес. - Групово информиране на безработни, неактивни и заети лица, в т.ч. в ДБТ - 5 групи с 10 - 30 лица. - Групово ориентиране на безработни, неактивни и заети лица към инициативи за предприемачество на територията на 5-те области от региона - 5 мероприятияс 10 до 30 участника. Проблем на местната икономика е, че част от строителните работници и собствениците на къщи за гости работят "на черно", за което Инспекцията по труда получава сигнали, а строителните и хотелиерските компании идентифицират проблеми при намирането на персонал и от нелоялна конкуренция. Сред тази група са част от неактивните лица, които ще се включат, като им се разясни, че бизнесът "на светло" дава възможности за финансиране със средства от ЕС, ДБ и кредитиращи институции. На участниците в тези мероприятия ще се раздават информационни материали за възможностите за стартиране на ССД. Експерти професионално ориентиране ще презентират възможностите за стартиране и подкрепа на бизнеса по проекта. Ще се водят присъствени списъци. В резултат на проведените информационни мероприятия ще се идентифицират 220 безработни, неактивни и заети лица и ще се приемат заявления за включването им в проекта. 3. Групово мотивиране - Лицата от целевата група ще се разпределят в 26 групи с 5 до 10 души, от 5-те области на региона. На всяка група ще се проведе мотивационен тренинг от психолог (2 лица) за насочване към ССД, с продължителност 5 часа. 4. Индивидуално мотивиране и установяване на нагласите и възможностите за стартиране на бизнес сред лицата от целевата група. Индивидуални срещи с всяко от лицата от целевата група ще доведат до установяване необходимостта от придобиване и надграждане на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения. Ще се планира комплекса от мерки, който да залегне в индивидуалните планове за подкрепа на всяко лице. 5. Включване на 220 лица в проекта - Експертите от тази дейност съвместно с лицата ще изготвят индивидуални планове за подкрепа, които са вид договор между целевата група и кандидата за реализирането на активни мерки по обучение и консултиране за започване на дейност. Плановете са съобразени с резултатите от информационните и мотивационни мероприятия и отразяват индивидуалните нагласи и възможности на лицата, като се вземат предвид жизнеспособността на тяхната бизнес идея и нуждите на пазара. Дейността се реализира през първите 14 месеца. 8 715.00 8 520.38
Предоставяне на обучения, с вързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения): Цел: Предоставяне на модулни обучения, които да подпомогнат лицата в разработката и преценката на предприемаческите им идеи, придобиването на нужни за управлението и развитието на бизнеса знания и умения и разработването на бизнес идеите в жизнеспособни планове за реализация на реална стопанска дейност. Етапи: 1. Организиране Стъпка 1: Разпределение на 220 лица в 26 групи по 5 до 10 лица. Разпределението ще се съобрази с местоживеенето на лицата и с идентифицираните в индивидуалните планове нагласи, в т.ч. с нивото на формално и неформално придобити знания и умения и на мотивацията за стартиране на самостоятелна дейност. Ще се вземе предвид и статута на пазара на труда ­- безработни и заети с цел равнопоставеност на лицата и планиране времето за обученията. Ще се изготвят списъци. Обученията ще се провеждат и в 5-те области - Видин, Враца, Монтана, Ловеч, Плевен. Стъпка 2: : Кандидатът ще изготви график за провеждане на обученията по дати и населени места. Ще се провеждат по 4- 8 часа занятия дневно, в зависимост от наличието на работещи лица в групите; Осигуряването на учебните зали и оборудване, в т.ч. компютри и мултимедия, ще се възложи на изпълнител. Ще се сключи договор с ясно определени задължения за осигуряване на необходимите ресурси на точното място и навреме. Ще бъде избран и изпълнител за учебни материали и пособия: 220 тетрадки, химикали, маркери, 22 гъби за бяла дъска, по 22 топа цветна хартия и бяла хартия, А4. Ще се възложи и печат на 220 удостоверения за завършено модулно обучение. 2. Провеждане на обученията: Стъпка 1: Подбор на преподаватели и разпределение на модулите. Обученията ще се извършат от 2 лица по трудови договори и външни лектори с висше образование, с опит и квалификации: икономика, счетоводство и/или финанси, право, обществени и/или инженерни науки и др.. Избор на външните преподаватели/ лектори ще се извърши, съг. ПМС. С тях ще се сключи договор по ЗЗД (тип граждански). Преподавателите по трудов договор ще работят само по проекта в т.ч лекторски часове с групите, подготовка на презентации и учебни материали, отчитане. За тях ще се водят графици, присъствени форми и др. съгл. КТ. Възнаграждението е определено на месец по МОД с разходи за сметка на р-тел. Работата се приема приема с месечни отчети по образец и протоколи. Предвижда се включването на поне 7 преподаватели, с оглед провеждане на обучения едновременно в няколко населени места. Стъпка 2: Обученията ще се провеждат по график, в подходящо оборудвани помещения (с компютри и мултимедия). На обучаемите ще се раздадат учебни материали и пособия, осигурени от изпълнителя посочен на стъпка 2, етап 1. Ще се водят ежедневни присъствени списъци с подписи на обучаемите и лекторите. В края на обучението (след усвоен пълен комплекс от модули) всяко лице ще има изготвен бизнес план, според индивидуалната идея за ССД. Обучението ще завърши с удостоверение, издадено от кандидата с описание на изучаваните теми и визуализация съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014­-2020 г. Стъпка 3: Лицата, определени за включване в обучението, ще се насочват по етапно към консултиране, което се отразява в индивидуалния план. 3. Издаване на учебно помагало "За начинаещи предприемачи" - В началото на дейността (след избор на лекторите) ще се подготви помагало, като лекторите ще осигурят съдържанието на база лекционния материал за обучението. Ще се възложи на изпълнител отпечатването на помагалото при спазване Единния наръчник. То ще служи на обучаемите лица, както по време на курса, така и в последствие, когато стартират ССД. В дейността са предвидени мерки за развитие в областта на политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност, като част от учебната програма - Модул 7, Екологична култура и бизнес. Дейността стартира през месец 6 и продължава 12 месеца. 48 802.00 50 366.49
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и дейности за подкрепа: Цел: Предоставяне на специализирани консултации, които да подпомогнат целевите групи в разработката и преценката на предприемаческите им идеи, придобиването на нужни за управлението и развитието на бизнеса знания и умения и разработването на бизнес идеите в жизнеспособни планове за реализация на реална стопанска дейност Етапи: 1. Организиране: Стъпка 1: Консултирането ще се извършва индивидуално и в групи със сходни нива, във всички области: Видин, Враца, Монтана, Ловеч и Плевен. Групите за консултиране са 26бр. Стъпка 2: Кандидатът ще изготви график за повеждане на консултациите. Това ще се отрази и в индивидуалните планове на лицата. Осигуряването на зали, оборудване и технически средства ще се възложи на изпълнител. Ще се избере изпълнител за материали и пособия: тетрадки, химикали, маркери, гъба за триене на бяла дъска, цветна и бяла хартия А4. 2. Изготвяне на наръчник "Започнете собствен бизнес". С оглед максимален ефект от консултантската помощ, в първия месец на дейността, избраните експерти-консултанти ще подготвят наръчник с: необходимите стъпки при регистрация на ССД; информация за институциите, заинтересованите страни и центровете за подкрепа; законодателството за упражняване на ССД; финансиращи институции и програми. Дизайнът на наръчника ще се оформи при спазване изискванията на Единния наръчник. Дейността ще се възложи на изпълнител, съгл. ПМС. Наръчникът ще се отпечата в 250бр., в т.ч. 220 за лицата от целевата група и 30 за консултантите, лекторите и за архива на проекта. 3. Провеждане на консултациите: Стъпка 1: Разпределение на темите, между консултантите. Консултациите ще се извършат от външни експерти с подходящи квалификации и опит, по граждански договори и от вътрешни експерти по трудови договори на позиция „Бизнес консултант“. Общият брой на консултациите, които ще бъдат усвоени от консултантите е 5852 ч., както следва: - групови консултации: 156ч., за 26 групи по 6ч. на група, общо с 220 лица. - индивидуални консултации: 5720ч., за 220 лица по 26ч. Предвижда се всяко лице от целевата група да получи общо 32ч. индивидуално и групово консултиране, което е в съответствие с изискванията на процедурата, а именно консултациите да са до 40ч. за лице. Индивидуалните и груповите консултации ще се разпределят в рамките на 6-те месеца подкрепа за всяко лице, според възможностите и желанията му. Стъпка 2: Консултациите ще се провеждат по график в подходящо оборудвани помещения. Индивидуалните графици за консултиране на лицата (отразени в индивидуалния план) ще се съобразят с възможностите за участие. На участниците ще се раздадат срещу подпис: материали (тетрадки, химикал, маркери и др.), осигурени от изпълнителя на етап 1 и наръчник "Започнете собствен бизнес", осигурен от изпълнителя на етап 2. Ще се водят присъствени списъци и графици (елемент от индивидуалния план) с подпис на лицето и консултанта за всички консултации. Подкрепа и консултиране ще се извърши в следните направления: -разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група -преценка на жизнеспособността на бизнес идеите и кандидат-предприемачите -консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. и подготовка на бизнес планове от лицата -кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР -подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ и съдействие при регистриране на дейността. Комплексът от обучения, консултации и подкрепа ще доведе до регистриране на стопанска дейност от лицата с най­-голяма готовност и мотивация. Дейността ще продължи 12 месеца, но всяко лице ще се възползва до 6 месеца от стартиране на подкрепата по тази дейност, което ще се отрази в индивидуалния план. 99 642.00 96 918.82

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.