Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 959 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение на Oбщина Варна по Процедура за безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-2.008 "Подкрепа за лицата с увреждания" ще се реализира в рамките на Приоритетна ос 2 "Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване" по ОП"Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. Планирани са мерки за  осигуряване на подкрепа в домашна среда и в общността на лица с увреждания, зависими от грижа. Целеви групи на проекта са лица с увреждания, включително с тежки множествени увреждания, които са в риск и ползващи резидентни услуги, както и техните семейства. Целта е да се осигури качествена грижа за лицата увреждания, чрез създаването на функциониращ Център за подкрепа на лица с увреждания, включително с тежки множествени увреждания. Чрез комплексни интегрирани мерки с иновативен характер, се цели повишаване качеството на живот на лицата с увреждания, преодоляване на социалната изолация, превенция на институционализацията на лица с увреждания, мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на родителите и близките, полагащи грижи за зависими членове на семейството. Дейностите са съобразени с допустимите по процедурата и включват: Ремонт, обзавеждане, оборудване на сграден фонд и закупуване на специализирано транспортно средство за предоставяне на услугите, съгласно потребностите на целевата група; Подбор на персонала, провеждане на обучение и супервизии; Предоставяне на дневни и почасови услуги в Център за подкрепа на лица с увреждания, включително с тежки множествени увреждания; мобилна работа, консултиране, информиране и подкрепа, включително и на лицата, полагащи грижи за лицата от целевата група в домашна среда; Осигуряване на терапевтична и специализирана помощ, рехабилитация, осигуряване на подкрепа за достъп до други услуги, насочване, според индивидуалните потребности; осигуряване на подкрепа за семействата, полагащи грижи за лицата с увреждания, чрез краткосрочно настаняване в Центъра.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Основен ремонт и промяна на предназначение на помещения за предоставяне на услугата Център за подкрепа на лица с увреждания, включително с множествени увреждания: Предвижда се разкриване на Център за подкрепа на лица с увреждания, включително с тежки множествени увреждания в две помещения в кв. „Аспарухово“ на гр.Варна. Основното помещение е на адрес: гр. Варна, Район „Аспарухово“, ж.к. „Дружба“, бл.11, вх.А, ет.1, обект 1,2 с площ от 272.81 кв.м. Помещението представлява самостоятелен обект в многофамилна жилищна сграда. Сградата е построена и въведена в експлоатация през 1954 г. Към помещението има три мази по 15 кв.м., една от които предвиждаме за целите на проекта да бъде ремонтирана и използвана като складово помещение. В близост се намира другата сграда на адрес: гр. Варна, Район „Аспарухово“, ж.к. „Дружба“, бл.17, вх.Б, ет.1, ап. 11, помещение с площ от 102.36 кв.м. Двете помещения са в лошо техническо състояние и изискват извършване на основен ремонт и промяна на предназначение. Ще се извърши и облагородяване на пространството пред входовете на сградите, адаптиране на входа в съответствие с изискванията за хора с увреждания. Ще се извърши основен ремонт на стаи, санитарни помещения, коридори и фоайе, изразяващ се в цялостна подмяна на подовата настилка, укрепване на подовата конструкция, а на места и преизграждането й, направа на стени и тавани, цялостна подмяна на водопроводни и канализационни инсталации, монтиране на бойлери в санитарните помещения и кухненския бокс, ремонт, а при необходимост и частична или цялостна подмяна на електроинсталацията, мивка с топла вода за медицинския кабинет и кухненски бокс; изграждане на вентилационна система за кухненски бокс; навсякъде по коридори и където е необходимо поставяне на ръкохватки и парапети; подмяна на дограма; комарници на прозорците; сигнална инсталация в спалните помещения и санитарните възли; домофон; телефон и интернет кабели и изводи; Система за отопление и охлаждане на всички стаи и коридори; система за видеонаблюдение; външно осветление на входа; пожароизвестителна инсталация и евакуационно осветление. Ще бъде поставена беседка и пейки в близост до входа на основната сграда и една пейка до входа на бл.17. След изготвяне на инвестиционен проект ще бъдат изготвени и подробни количествено-стойностни сметки с всички необходими ремонтни дейности. С оглед привеждане на помещенията в съответствие с нормативните изисквания и изискванията на програмата в рамките на дейността се предвижда: изготвяне на инвестиционен проект, изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти, промяна на предназначение, издаване на разрешително за строеж, упражняване на авторски и строителен надзор, изпълнение на СМР и въвеждане в експлоатация на обектите. При ремонта на материалната база на услугата се цели спазване на основните принципи за достъпност, безопасност и функционалност, като са обособени пространства за разнообразни дейности, помещения за индивидуална и групова работа и помещения за почивка. В помещението на адрес: гр. Варна, ж.к. „Дружба“, бл.11, вх.А, ет.1, обект 1,2 ще бъдат обособени следните стаи и кабинети: Зала за лечебна физкултура /рехабилитация/ психомоторика; Медицински кабинет; Кухненски бокс и трапезария (с връзка между тях); Дневната стая/зала за активни занимания; Зала за арт и трудотерапия; Кабинет на психолог, Зала за индивидуална работа; Помещения за почивка на потребителите (почасов отдих през деня) - 2 бр. (за мъже и жени). С ремонта ще се обособят две бани с тоалет и подвижен душ, ще се свържат помещенията, предвидени за кухненски бокс с трапезарията. Допълнително ще има още две санитарни помещения за потребителите и за персонала. Ще се осигури топла вода в медицинския кабинет и кухненския бокс. В помещение на адрес гр. Варна, Район „Аспарухово“, ж.к. „Дружба“, бл.17, вх.Б, ет.1, ап. 11 ще се обособят две спални помещения за заместваща грижа (за мъже и жени), дневна стая, кухня с кът за хранене, баня с тоалет. 314 069.81 314 069.81
Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване на Център за подкрепа на лица с увреждания, включително с тежки множествени увреждания: Ще се закупи цялостно обзавеждане и оборудване, което е съобразено с функционалните изисквания на процедурата, с размера и разпределението на помещенията и нуждите на целевата група. Предвидено е обзавеждане и оборудване, което максимално да отговаря на здравословното състояние на потребителите, осигурява комфорт, улеснява предвижването и престоя на лицата с увреждания в помещенията и същевременно води до постигане на заложените цели на проекта. Ще бъдат обзаведени и оборудвани следните стаи и кабинети в основната сграда: Зала за лечебна физкултура /рехабилитация/ психомоторика; Медицински кабинет; Кухненски бокс и трапезария (с връзка между тях); Дневната стая/зала за активни занимания; Зала за арт и трудотерапия; Кабинет на психолог; Зала за индивидуална работа и две помещения за почивка на потребителите (за мъже и жени). В помещението в бл.17 ще бъдат обособени: две спални помещения за заместваща грижа (за мъже и жени), дневна стая и кухня с кът за хранене. Подборът на специализирано оборудване за Залата за лечебна физкултура /рехабилитация/ психомоторика е съобразен за рехабилитация на лица с различен вид увреждания, включително множествени увреждания. По-голямото оборудване вкл.: широка кушетка с регулираща се височина, за прилагане на специализирани кинезитерапевтични методи; тренажор за горни и долни крайници с електронно управление; специализирана пътека, предназначена за ходене и рехабилитация; вертикализатор за възрастни; два броя шведски стени; Медицинският кабинет е предвиден да бъде обзаведен и оборудван с всичко необходимо за предоставяне на здравна услуга от лекаря и медицинските сестри, включително и по домовете на потребителите: двусекционна кушетка, шкаф за медикаменти и консумативи, манипулационна маса; бюро с работен стол; шкаф за документи; гардероб; кислороден концентратор с канюла. Кухненският бокс и трапезарията са съобразени с нормативните изисквания за доставка на готова храна и същевременно трапезарията е предвидена с обзавеждане за хранене на лица на инвалидни колички, включват: шкафове с двугнездна мивка и смесител (долен и горен ред); плотове; хладилник; фурна с котлони и абсорбер: съдомиялна; маси и трапезни столове. Предвидено е закупуване и на две масички за хранене за лежащи потребители. За двете стаи - дневната стая/зала за активни занимания и Зала за арт и трудотерапия са предвидени дивани; по една елипсовидна маса за групова работа; столове; шкафове за документи; етажерки; шкаф за дидактични материали; телевизор. Обзавеждането и оборудването на Кабинета на психолог и Залата за индивидуална работа е съобразено с необходимостта да се изготвя голяма част от документацията, съпътстваща предоставянето на услугите и включва работни бюра; офис стол; шкафове за документи; компютърни конфигурации; лазерни многофункционални устройства. За двете помещения за почивка са предвидени легла и гардероби и един пациентен лифтер (хидравличен),с четири колела и стандартна универсална торба. Предвидено е обзавеждане и за фоайето и складовото помещение. Обзавеждането на помещението в бл.17: Спални: болнични легла (механични), антидекубитални дюшеци; гардероби и шкафове за съхранение на личните вещи на потребителите, пациентен лифтер (хидравличен), с четири колела и стандартна универсална торба. За Дневната стая: дивани, етажерка, гардероб, маса, столове и телевизор. За Кухнята и къта за хранене: шкафове с двугнездна мивка и смесител (долен и горен ред); вграден шкаф; плотове; хладилник; фурна с котлони и абсорбер: съдомиялна; маса и трапезни столове. В коридора се предвижда закупуване на портманто. Допълнително сме предвидили за помещенията: 2 броя преносими компютри с лицензирана операционна система и офис пакет за персонала и 2 броя за потребителите; масички за лаптоп за потребителите; проходилка; два комбинирани стола за баня и тоалет; две инвалидни колички; антидекубитални дюшеци и възглавници за количка, за гръб, за сядане - общо - 8 бр.; вертикални щори за всички прозорци и др. 70 070.02 70 070.02
Закупуване на специализирано моторно превозно средство с платформа за хора с увреждания и място за две колички.: Предвижда се създаване на Център за подкрепа на лица с увреждания, включително с тежки множествени увреждания в район „Аспарухово“ на гр.Варна. Община Варна е разположена върху площ от 237.5 кв. км, има обособени 5 градски района „Одесос“, „Приморски“, „Младост“, „Вл. Варненчик“ и „Аспарухово“ и 5 кметства: Тополи, Каменар, Казашко, Звездица и Константиново. Дейностите по проекта са насочени към грижа за лицата с тежки увреждания чрез създаване на Център за комплексна подкрепа на лица с увреждания, включително с тежки множествени увреждания и техните семейства. Предвид големите разстояния, целевата група по проекта, а именно лица с физически и тежки множествени увреждания закупуването на превозно средство по проекта е наложително. Част от лицата с увреждания, както и половината от младежите с тежки множествени увреждания от Центровете за настаняване от семеен тип, неползващи услуги в дневни центрове и центрове за социална рехабилитаци и интеграция са на инвалидни колички и транспортирането им до услугите може да се извършва само със специализиран транспорт с платформа за инвалидни колички. Освен за извозване на потребителите за ползване на дневни и почасови услуги до Центъра и обратно до домовете им, микробуса ще се използва от екипа и при извършване на мобилна работа, консултиране, информиране и подкрепа, включително и на лицата, полагащи грижи за лицата от целевата група в дома. В домашна среда дейностите по рехабиритация на лицата с множество увреждания са също толкова ефективни, тъй като те се намират в сигурна и защитена среда, оказват съдействие и участват активно в терапевтичните дейности. В мобилната работа ще участват специалисти от Центъра (рехабилитатор, психолог, трудотерапевт, социални работници, медицински сестри), които подпомагайки семейството ще създадат по-добри условия за водене на пълноценен живот на зависимите от грижа лица. Закупуването на превозно средство ще гарантира участието на повече потребители на Центъра. Специализираните транспортни средства за хора с увреждания, с които разполага Община Варна са недостатъчни за ежедневното извозване на деца с увреждания, посещаващи детски градини и училища и дневни центрове и центрове за почасови услуги и покриване на заявки от граждани с физически увреждания до здравни, социални, културни, спортни и др. институции и услуги. 69 199.99 69 199.99
Подбор на персонала, провеждане на обучение и супервизии и подбор на потребители: Екипът от специалисти и помощен персонал, който ще предоставя услугите в Центъра ще се състои от 23 щатни длъжности, в т.ч.: Ръководител, Социални работници – 3 бр., Психолог; Рехабилитатор – 2 бр.; Арттерапевт 0.5 бр.; Трудотерапевт – 1 бр.; Лекар -0.5%; Медицински сестри – 5 бр.; Шофьор -1 бр.; Санитари – 7 бр.; Хигиенист. Общият брой на служителите на Центъра и длъжностите са подбрани, с оглед предоставяне на комплексни социални и здравни услуги, дневни и почасови услуги, включително мобилна работа и предоставяне на 24 –часова услуга заместваща грижа. С назначаването на персонала ще се проведе въвеждащо обучение, чиято основна цел е не само да запознае служителите със спецификата на работата с хора с тежки множествени увреждания, но и да ги научи да работят в екип за постигане максимален ефект в работата с потребителите. В задълженията на фирмата Изпълнител, с която ще се сключи договор за провеждане на обучението е да разработи детайлна програма, включваща: нормативни изисквания и задължителна документация в предоставянето на услуги за лица с увреждания, работа в екип; добри практики в пряката работа с хора с увреждания и особено с множествени увреждания увреждания и др. Изисканията към изпълнителя ще бъдат изписани в техническата спецификация на поръчката. Предвижда се провеждане на индивидуална и групова супервизия, с честота: до 2 индивидуални супервизии на служител в рамките на предоставяне на услугата по проекта с продължителност 1 астрономически час и по 2 групови супервизии на целия персонал (общо 4 броя с не повече от 12 човека група) с продължителност 1.5 астрономически часа всяка от тях. Целта на проведеното обучение и супервизии е поддържане и повишаване качеството на предоставяната услуга, чрез адекватно обучени и подкрепяни в процеса на полагане на грижи за лица с увреждания служители. В рамките на тази дейност ще бъде извършен и подбор на потребителите на услугите в Центъра - 90 лица с увреждания, включително с тежки множествени увреждания и техните семейства от община Варна. Разработването на правилата и процедурите от задължителната документация за предоставяне на услугите и утвърждаването им ще бъде извършено от членовете на екипа за управление на проекта също преди стартиране на услугите. 29 612.87 29 217.09
Функциониращ Център за подкрепа на лица с увреждания, включително с тежки множествени увреждания и техните семейства, в който ще се предоставя дневна и почасова грижа за лицата с увреждания, консултиране, информиране и подкрепа на място, осигуряване на терапевтична помощ и рехабилитация, включително и на лицата, полагащи грижи за лицата от целевата група, мобилна работа, заместваща грижа.: В Център за подкрепа на лица с увреждания, включително с тежки множествени увреждания ще се предоставя дневна и почасова грижа за лицата с увреждания, консултиране, информиране и подкрепа на място, осигуряване на терапевтична помощ и рехабилитация, подкрепа за достъп до други услуги, според индивидуалните потребности, мобилна работа. Ще бъде осигурена и подкрепа за семействата, полагащи грижи за зависими лица с увреждания, като бъде поета грижата за тях чрез краткосрочно настаняване в Центъра (заместваща грижа). Предвидени са интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване на близките, които полагат грижи за членове на семейството с тежки увреждания да започнат работа. Поддейностите са: 1.Предоставяне на дневна грижа за 30 лица с увреждания, консултиране, информиране и подкрепа на място, осигуряване на терапевтична помощ и рехабилитация, подкрепа за достъп до други услуги, според индивидуалните потребности. В рамките на дневната грижа ще се извършва обучение на потребителите, чрез различни методи и креативни техники, подходящи за лица с увреждания, като водещ принцип е личностно-ориентираният подход, в т.ч. обучение в практически социални, комуникативни умения и в жизнени умения, включително овладяване на обичайни домакински умения; ще се провежда обучение в трудови умения и арт-занимания; Рехабилитацията ще включва: лечебна физкултура; раздвижващи и дихателни упражнения; спортни занимания; мануално въздействие върху отделни мускулни групи/лечебен масаж; Психологическа подкрепа, която вкл. индивидуална и групова работа. Дейности за подпомагане социализирането на потребителите и развитие на социални умения и опитности, на социалните им контакти. Дневната грижа ще се предоставя в рамките на делничните дни. 2. Предоставяне на почасови услуги, консултиране, информиране и подкрепа на 60 лица с увреждания, включително с тежки множествени увреждания, осигуряване на терапевтична помощ и рехабилитация, подкрепа за достъп до други услуги, според индивидуалните потребности на място в Центъра или в дома. 3. На родителите и близките на лицата с увреждания ще се предоставят услуги по информиране, консултиране и посредничество, според индивидуалните потребности. Предвидени са и интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване да започнат работа. Ще се съдейства на лицата, полагащи грижа за лицата с увреждания за регистрация в Дирекция "Бюро по труда" и включване в подходящи курсове за обучение и квалификация, активно ще се следи за свободни работни места, към които да бъдат насочвани. Ще се осъществява психологическа подкрепа, чрез организиране на групи за взаимопомощ в Центъра. 4. Мобилна работа ще се извършва от всички специалисти на Центъра в няколко направления: консултиране, информиране и подкрепа на лица с увреждания в домашна среда, включително осигуряване на терапевтична помощ и рехабилитация, подкрепа за достъп до други услуги, според индивидуалните потребности; Ще се извършва посредничество при изготвяне на документи пред Дирекция „Социално подпомагане“, явяване пред ТЕЛК, настаняване в болнично заведение и др.; подпомагане на родителите и близките и обучение в умения за грижи и развиване на потенциала на лицата с увреждания в дома. 5. Заместваща грижа, изразяваща се в краткосрочно настаняване на потребителите на услугите на Центъра, до 14 дни в годината по предварително съгласуван график или при спешно възникнала необходимост. Услугата ще бъде предоставяна 24 часа, 7 дни в седмицата. 6.Хранене с доставка на готова храна, вкл. по диети за целодневната грижа – 1 обедно и 1 неосновно хранене ( предиобедна или следобедна закуска). За лицата с диабет и предиобедна и следобедна закуска. При полудневна грижа ще бъде осигурено хранене, в зависимост от времетраенето на услугата. За заместващата грижа - 3 основни и 1 неосновно хранене, а за лицата с диабет петкратно хранене. 7. Организиран транспорт на потребителите, ползващи услугите на Центъра. С приоритет ще бъдат извозвани лицата, ползващи дневна и заместваща грижа. 451 587.31 507 101.04

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.