Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 957 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

С дейностите по проекта се цели основно да се създаде иновативно, интелигентно и различно по рода си социално предприятие. То ще обхване територията на двете общини Бяла и Долни чифлик. Дейностите ще бъдат разделени в два департамента: Дигитализация и Информация.
-Департамент дигитализация. В него ще се реализира социално предприятие, което ще се занимава с архивиране на административни документи, които ще бъдат дигитализирани на електронен носител. Това ще бъде технологичен процес, за който ще се наеме и закупи необходимата техника и софтуер. Наетите в социалното предприятие ще архивират декларации, скици, схеми и други архивни документи, като услуга за клиентите на социалното предприятие. 
-Департамент информация. Той ще обслужва уеб-базирана платформа /социална медия/. Тя ще включва информация за двете населени места на общините Бяла и Долни чифлик. Целта е информиране и актуални новинарски събития от територията на двете общини свързани с: Обществени значими местни обекти и институции; културни обекти; обекти свързани с  местното природно, културно-историческо наследство. Чрез платформата ще се участва в организиране на местни фестивали, събития и концерти с дейности популяризиращи местния фолклор, култура, етническо разнообразие. С нея ще се представя производството на продукти от местен характер, както и всичко свързано с етническото многообразие като носител на местната идентичност.
В социалното предприятие ще бъдат назначени 9 лица на трудов договор. От тях като управление ще са 3 лица. С други 6 лица ще бъде сключени трудов договор за срок от 12 месеца. След приключване на проектните дейности за 50% от тях ще бъде осигурена заетост за още 6 месеца. Шестте наети лица ще са представители на целевата група и ще бъдат разпределени-5 лица с увреждания и 1 лице в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Предвижда се насърчаване на етническото многообразие. В проекта ще има до 30 % участие на лица от различните етноси.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор на лицата за работа в социалното предприятие. Психологическо подпомагане и професионално мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост. : В тази дейност ще се извърши подбор на лицата за работата им в социалното предприятие. Успоредно с този подбор ще се извърши и психологическо подпомагане и професионално мотивиране за включване в трудовия процес на социалното предприятие и успешна реализация на пазара на труда. В тази насока с цел формиране на персонала на социалното предприятие от подходящи и мотивирани лица представители на целевата група по проекта ще се извърши подбор. Той ще бъде обоснован от специално изготвена за целта методика, в която ще има съобразно вида на социалното предприятие следните елементи: 1. Цел на социалното предприятие; 2. Съответствие с национални и регионални стратегически документи, с конкретните нужди и проблеми на региона; 3. Същност на социалното предприятие; 4. Правила и принципи за подбор и работа в него; 5. Целева група; 6. Структура и отговорности; 7. Материални и човешки ресурси; 8. Управление, мониторинг и предоставяне на видовете услуги; 9. Информиране на обществеността и потенциални клиенти за услугите на социалното предприятие; 10. Документация и документооборот в социалното предприятие. Ще бъде извършена рекламна кампания за популяризиране на проекта, дейностите и бъдещото социално предприятие с неговия предмет на дейност в двете общини-Бяла и Долни чифлик. За осъществяване на подбора лицата от целевата група по проекта ще подават заявления и придружаващи документи. На тях ще им бъде извършена социално-мотивационна оценка от екип включващ специалисти като психолог, социален консултант и кариерен консултант. Те ще изготвят чрез посещение на място в домовете им социално-мотивационни оценки за включване в дейностите на социалното предприятие. Тези лица ще бъдат също така индивидуално и групово консултирани от специалистите, които ще ги оценяват. Те ще получат консултации свързани с психологическото подпомагане, което ще включва основно техники за справяне със стреса и повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевата група. Психологическото подпомагане има за цел придобиване на умения за успешно справяне на работното място и/или адаптиране към работните условия. Ще получат и помощ за тяхното мотивиране. То ще бъде свързано със стимулиране и насочване на лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда, вкл. към придобиване/повишаване на професионална квалификация и/или заетост. Мотивирането ще се проведе така, че лицата от целевата група ще могат да придобият знания и умения за това как да се ориентират на пазара на труда и да се адаптират към неговите изисквания. Те ще получат подкрепа и насока за правилния начин, как да търсят и подберат подходяща форма на заетост и/или да се адаптират към условията на вече заето от тях работно място. Ще водят също така и лични беседи и попълване на тестове с лицата от целевата група по проекта. Основното е да се направят изводи за степента за мотивация и желание за полагане на труд в социалното предприятие. Ще се извършат 10 социално-мотивационни оценки и психологическо подпомагане и професионално мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост, като само на 6 от лица ще бъде предложена работа в социалното предприятие. Другите ще бъдат включени в резервен списък. Критериите за подбор и оценка ще са включени в методиката. След изготвянето на 10 социално-мотивационни оценки от комисията ще се извърши точкуване и подредба на лицата от целевата група по проекта. Ще се изготви регистър на подбраните лица и регистър на резервните. С подбраните лица ще се сключи трудов договор за срок от 12 месеца с 8 часов работен ден. Подборът ще се извърши в месеците 1, 2 и трети, а при необходимост и изчерпване на лицата от резервния списък и текущо до намиране на нови лица от целевата група. 0.00 5 099.70
Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика : Това е една от дейностите, които са включени като примерни в Условията за кандидатстване и носят в себе си своята важност и необходимост. В целевата група по проекта са включени лица с увреждания и лице в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. В тази насока ще бъде и работата на специалистите включени в проекта. Психолога ще работи и ще консултира с цел за преодоляване на социалната изолация и стимулиране на социалното включване. Кариерния консултант ще се грижи за бъдеща професионална реализация и правилна кариерна ориентация. Социалния консултант ще помага, консултира и съдейства за социалното включване на лицата от уязвимите групи и за улесняване на техния достъп до социалните придобивки които се предоставят в следствие на различния вид заболяване на лицата от целевата група. Индивидуалните контакти със социалния консултант са изключително подходящи за хората, които имат проблеми в общуването в резултат на дълга изолираност и са първа крачка към възвръщане на социалните умения, ресоциализация, реадаптиране след период на изключване и изолация. Не на последно място ще консултира и юрист. Неговата роля ще бъде за насърчаване на предприемчивостта и инициативността, придобиване на мотивация за стартиране на бизнес, умения и нагласи за ръководене на собствен бизнес, реализация на своите идеи и проекти, помощ при попълване на юридически документи, имуществени въпроси. Иновативна ще бъде работата и подходът на специалистите при работа с целевата група. Всички тези специалисти ще работят "на терен", което е или в домовете на лицата от целевата група по проекта, на обществено достъпни публични места /сред природата, в паркове и градини, заведения в други градове, клубове или офиси на специалиста/ или в офиса на фондацията. Подходът ще е приятелски, непринуден и неформален, като целта е достигане на максимален ефект от консултацията и нейното пълно възприемане като позитивен ефект. Срещите и консултациите ще се предлагат и реализират след изявено желание от страна на лицата от целевата група. Желанието и мотивацията им ще се установи с попълване на въпросник. С него ще се определят направленията за развитие и вида на консултациите-индивидуални или групови. Предвижда се специализирана психологическа подкрепа и мотивационни обучения да бъдат насочени приоритетно и към кръгът от лица представители на маргинализираните групи и по-специално ромите. Това включа също така и провеждането на специализирани трудови терапии за лица с увреждания (като форма на психологическа подкрепа) съобразно индивидуалните нужди и характера на дейността на социалното предприятие. В дейността ще се включат и кратки производствени екскурзии, обмяна на опит и производствени практики. Ще се извършат посещения на социални предприятия от други населени места главно с цел опознаване, прилагане на добри практики и споделяне на опит в управлението и работата с целевата група по проекта. Ще се извършват и с цел сплотяване на екипът групови посещения на културни и развлекателни мероприятия, любителски и професионални спортни събития. 0.00 7 941.86
Създаване, управление и дейности в социалното предприятие. Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на предоставяните услуги.: Социалното предприятие ще има своето управление. То ще бъде от специалисти, работили в други проекти на фондация "Николаевка" и ще изпълнява своите функции за управление съгласно своите задължения, надлежно описани в длъжностните характеристики. Лицата от управленския екип на социалното предприятие ще бъдат назначени на трудов договор. Екипа за управление ще включва: 1. Управител на социалното предприятие - това ще бъде лицето, отговорно за всички дейности, които ще се реализират в социалното предприятие. Той ще определя графиците на работните срещи, подбора на персонала, организира екипа, отговаря за медийната и маркетинговата политика. Представя проекта, дейностите и услугите на социалното предприятие пред трети лица, вкл. потенциални и бъдещи клиенти. 2. Технически координатор - лицето което ще осигурява координацията и информационните връзки както между отделните департаменти и лицата заети в тях, така и между управлението и връзката с потенциални и бъдещи клиенти на социалното предприятие. Техническият координатор ще бъде лице с опит в подобен род дейности и с опит в участие в управлението на проекти. Подпомага изцяло работата на управителят и организира срещите и работните процеси. Изготвя график за консултациите на специалистите, следи за спазване на работният график и трудовата дисциплина на служителите. Осъществява транспортирането на хора, документация, техника и оборудване. 3. Счетоводител - Ще поеме счетоводното обслужване и управлението на човешките ресурси в социалното предприятие, което ще включва: назначаване и освобождаване на персонала; отпуски, допълнителни споразумения, работа със стажове, изготвяне на длъжностни характеристики; месечно отчитане на изразходваните средстваи тяхното счетоводно отразяване в регистри; начисляване и изплащане на възнагражденията; превеждане на дължимите суми за социални и други осигуровки и данъци на бюджета; следене за документалната обоснованост на всяка счетоводна операция, законосъобразност и целесъобразност на изразходваните средства. Ще бъдат осъществявани насрещни проверки при изразходване на средствата с цел избягване на всякакви финансови злоупотреби От външни консултанти чрез възлагане ще се разработи маркетингова стратегия и стратегия за пазарна реализация на услугите на социалното предприятие. Тя ще бъде пътят, по който ще се реализират на пазара услугите предоставяни от социалното предприятие и целта ще е намиране на нови пазари и клиенти. 0.00 29 860.30
Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца : За срок от 12 месеца на 8 часов работен ден на трудов договор ще бъдат назначени 6 лица. Това ще са лицата от персонала на социалното предприятие. Те ще са подбрани след процедурите в Дейност 1. и с тях ще бъде сключен срочен трудов договор за срок от 12 месеца. За всеки от тях ще се изготви длъжностна характеристика и заедно с придружаващите документи съгласно КТ и другите нормативни актове ще се оформят трудовите досиета. Наетите лица по проекта ще са представители на целевата група. Социалното предприятие ще бъде с код по НКИД: 63.99 - Други информационни услуги, некласифицирани другаде. Наетите лица ще бъдат разпределени в следните професии: Специалист, обработка на данни, код НКП 2529-6006, клас професии: Втори – „Специалисти” - 2 лица от целевата група по проекта. Отговорник, спомагателни дейности, код НКП 4419-3007, клас професии: Помощен административен персонал - 4 лица от целевата група по проекта. В департамента свързан с дейността на информационната уеб-базирана платформа /социална медия/ наетите лица ще са от община Бяла и община Долни чифлик. Работата им след проведено обучение от разработчиците на платформата ще бъде свързана с публикуване на данни в нея, превод, следене на новини, мероприятия и събития и отразяването им в платформата. Те ще приемат обаждания, малки обяви, информация за културно-историческите обекти и всякакъв вид новини с цел тяхното публикуване. Ежеседмично ще има оперативки, на които ще се определят седмичните планове, обектите и събитията за промотиране и информиране. Ще се предоставя информация от посещенията на уеб-платформата. Целта е според обема на нивата на посещаемост, тя да се лансира като важен информационен и рекламен фактор за региона. Всеки един от служителите работещи с уеб-платформата ще има ниво на достъп до базата с данни, като така той ще може да ги обработва и публикува. В департамента свързан с дейността за дигитализиране на административни документи и управление на архиви наетите лица по проекта ще работят с учреждения, общини стопански и нестопански обществени и частни организации. Като за начало на тази дейност имаме уговорка с кметовете на общините Бяла и Долни чифлик те да са първите ползватели на тази услуга, като един пилотен модел на съвместна работа в тази насока. За да заработи социалното предприятие в частта си за дигитализация и управление на архиви ще се наеме необходимата техника с която ще се работи - скенери, с които ще се обработват хартиените носители и компютри. Те ще бъдат наемани като техника в зависимост от нуждите на клиентите, а също и според различните изисквания за обема и качеството на архивиране. Екипът на социалното предприятие ще се запознае с техниката и софтуера и ще се обучи на работа с него. След приключване на всички тези процеси ще се пристъпи и към същинската работа. Това е дигитализирането на административната документацията в архивите на частни или общински фирми и организации на територията на двете общини. Ще се създаде технология на обработката на документите. Ще се създадат процедури, които ще се спазват стриктно и ще се изпълняват със съдействието на управата на клиентите на които се прилага процеса на дигитализация. Наетите лица в двата департамента ще работят в режим на ротация и съвместителство. И за двата департамента ще се извършат първоначалните дейности свързани със създаване на организация, правила за вътрешен ред, работно време, етични правила и други вътрешни наредби и правилници съобразени с нормативните актове. Ще се извършат всички правни и организационни дейности за стартиране и обезпечаване на трудовия процес. Лицата назначени по проекта ще спазват разпоредбите на вътрешните правила, КТ и изискванията за безопасни условия на труд. Ще се определи обем от работа и задачи които дневно трябва да се изпълняват и ще се следи за постигнатите резултати. Ще се полагат грижи и за опазване на техниката и нейното правилно експлоатиране и съхраняване след края на работния процес. 0.00 55 522.97
Оборудване на новосъздадените работни места.: Оборудването, наемането и доставката на материалини и нематериални активи, консумативи и материали ще даде възможност социалното предприятие да започне своята работа и да предлага услугите си за които е създадено. Цялата настояща дейност в проекта ще бъде в периода межди първия и седмия месец. Това ще бъде и периодът на определяне на вида на техниката и оборудването, която ще се наеме и заданието и изработката на нематериалния актив -уеб-базирана платформа /социална медия/. В този период ще се доставят и консумативите и материалите нужни за дейностите. Оборудването на новосъздадените работни места ще включва: За департамент "Информация" ще се изработи Информационна Уеб - базираната платформа /социална медия/. Тя ще разполага със следните позиции в основното меню: - Начало. Тук ще се включват препратки и водещи новини към менюто. Секциите ще бъдат-обществени, социални дейности и рехабилитация, местни услуги и новини, бизнес, най-четено и полезно. В секция полезно ще се включи-медицина и услуги, ветеринари, озеленяване, сметки за ток и вода, разписание за БДЖ, самолети, автобуси, храна и поръчка за храна, магазини, заведения, анкети и реклама. - Пътеводител. Информация за култура, история, забавления, спорт, занаяти, местно производство и услуги, медицина, рехабилитация, здраве и всичко друго свързано с обекти които предоставят това на територията на общините Бяла и Долни чифлик. - Новини. Актуални новини, най-четени новини, от региона, от Европа, от света. - Афиш. Представления на театър, кино, опера и други масови и индивидуални представления свързани с културния живот на общините Бяла и Долни чифлик. - Искам да посетя. Указател на различните обекти на територията на общините Бяла и Долни чифлик. - Обяви. От и за населението на общините Бяла и Долни чифлик. Малки обяви-продавам, купувам и предлагам. Информационната Уеб-базираната платформа /социална медиа/ ще бъде динамична на два езика-Български и Английски. В цената за разработване на уеб - базираната платформа ще бъде включено, домейн, хостинг, гаранция и обучение /въвеждащо и последващо/ за работа с нея. За департамент "Дигитализация" ще се наеме техника и оборудване съобразно нуждите, обектите и вида на архивните единици, които ще се дигитализират. Наемането на техника и оборудване е с цел оперативност и независимост в предлаганата услуга. Специализираната техника за дигитализация е скъпа и разнообразна в зависимост от това за какво и какъв вид архиви ще се използва. В тази връзка с цел оперативност тя ще се наема според нуждите на клиентите, което е най изгодно икономически. За нуждите на социалното предприятие ще се използва и нает транспорт с който ще се използва както за консултантите и техните консултации свързани с лицата от целевата група по проекта, така и за превоз при нужда когато се предоставят услугите на клиентите. Ще се закупят и необходимите консумативи и материали за функционирането на социалното предприятие. 0.00 0.00
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Основната цел на тази дейност е да се популяризира социалната икономика и да се създадат предпоставки лицата от уязвимите социални групи да регистрират или да формират социално предприятие ако имат силна мотивация и могат да осигурят средства за това. За тези които нямат тази възможност, срещите им с работодателите от региона ще им даде шанс за трудова реализация и социално включване в обществения и социалният живот на общността в която живеят. Работодателите също ще могат да се мотивират, ще научат стимулите които ги очакват за да наемат лица от уязвимите групи, като това ще им даде възможност да се чувстват и те социално отговорни в този процес. Тази дейност предвижда: 1. Отпечатване на наръчник за създаване, мотивация и управление на социално предприятие. Ще бъде изработен и отпечатан наръчник за създаване, мотивация и управление на социално предприятие. В наръчника ще бъдат разработени теми за: -Презентация на социални предприятия в България, история на тяхното възникване, успехи и трудности по пътя на развитието и утвърждаването им. -Маркетинг и мениджмънт на социалното предприятие. -Избор на политика за предоставяне на продукти и услуги. -Цени и ценова политика при реализация на продукция и услуги. -Възможности за финансиране, кандидатстване и управление на проекти от донорски организации. -Формиране на екип и нагласи за работа в социалното предприемачество и начините за успешна реализация. Наръчника ще бъде цветен с корица и богато илюстриран в обем до 55 страници. Печатното издание ще бъде ценно методическо помагало и стимул за мотивация, развитие и успешна реализация на едно социално предприятие. 2. Организиране на среща-семинар с работно мото " И за нас мисията е възможна" Предвижда се по проекта да се проведе широка разяснителна кампания за информиране и представяне на възможностите на хората с увреждания. Ще се представи тяхната позитивна роля в обществото, като целта е разчупване на стереотипите и промяна на нагласата на обществото и работодателите спрямо тях, чрез информирането им в достатъчна степен за възможностите на хората с увреждания. Ще се популяризират социалните предприятия в региона, дейностите които развиват и условията на труд които предлагат. В тази връзка ще се планира и организира една обща среща-семинар с работно мото " И за нас мисията е възможна". На нея ще бъдат поканени от една страна работодатели от региона на двете общини, представители на местната власт, социалните институции и представители на Бюрата по труда в Бяла и Долни чифлик. От друга страна ще бъдат поканени лица в неравностойно положение от целевата група по проекта, НПО и специалисти работещи с тази проблематика. На тази еднодневна среща семинар ще се запознаят двете страни и взаимно ще се презентират. Работодателите ще представят своята дейност и бизнес, като също ще презентират това което имат или очакват като свободни работни места. Те също така ще се запознаят от специалистите на НПО за данъчните преференции и програмите и нормативната база която да им помага в насока наемане на лица от целевата група по проекта. Общинските власи също ще представят своите социални обекти и услугите които предлагат, а Бюрото по труда ще даде информация за търсенето и предлагането на работна сила в момента в региона на двете общини. Тенденциите, развитието и нагласите в тази насока. предлагането. На тази среща-семинар под формата на дискусия ще се маркират проблемите свързани с предлагането на работна сила и реализацията на пазара на труда. Ще се представят резултатите от социологическото изследване и ще бъде показан филма заснет по проекта. Срещата семинар ще бъде еднодневна с около 25 участника от всички заинтересовани страни. Тя ще се проведе в някой от туристическите комплекси на територията на община Бяла или Долни чифлик. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.