Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Целта на проекта е да се предоставят решения на проблемите пред обществото и най-вече в борбата срещу бедността и социалната изолация сред уязвими групи в община Поморие чрез включване и професионална интеграция в социално предприятие.
Специфичните цели:
1) Да се стартира ново социално предприятие на територията на община Поморие, осигуряващо заетост за лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица в сферата на строителството;
2) Да се осигури подкрепа за социалното включване чрез създаване на подходящи условия за професионална интеграция и заетост на 32 лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица от региона на община Поморие.
Поставените цели ще бъдат постигнати чрез следните дейности:
1. Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост
2. Оборудване на новосъздадените работни места	
3. Подкрепа за осигуряване на заетост за период от 11 месеца
4. Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика, включително осигуряване на наставник от работодателя за новонаети лица
5. Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество
С така набелязаната стратегия на работа очакваме създаването на ново социално предприятие в сферата на строителството, което ще предоставя работни места за представители на уязвими групи, които освен гарантирана заетост ще придобият и необходимите професионални знания и умения посредством обучение на работното място, психологическо подпомагане и мотивиране. Така избрания комплекс от мерки ще позволи на участниците да преодолеят негативните социални фактори на които са изложени и да могат самостоятелно да развиват своя професионален път – независимо дали като служители на социалното предприятие по проекта или на свободния трудов пазар.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост: Изпълнението на проекта ще започне с активизиране и подбор на подходящи лица от целвата група за включване в трудова заетост към социалното предприятие и ще стартира през 1-ви проектен месец. Ще се използва набор от различни по вида си канали за намиране на подходящи кадри. Предвижда се използване на масовите уеб сайтове за обявяване на свободни работни позиции, както и ще се организира и проведе 1 медийно събитие, на което ще бъде предствен проекта и ще анонсира възможността хора от целевите групи да кандидатстват за работа. Активно, ще бъдат използвани социалните мрежи. Като вариант за активизиране и мотивиране за кандидатстване за новите работни места в СП ще се разчита и на лични формални или неформални контакти, като доказан канал от практиката за резултатност. Ще бъдат осъществени контакти и с ДБТ, Дирекция социално подпомагане, които притежават нужния институционален опит и методи за достигае до целевата група. Мотивирането на лицата, които попадат в групите неангажирани/неактивни и уязвими на пазара на труда определя стратегическото значение и формира необходимостта от психологическо подпомагане и мотивиране на лицата от тези групи за включване в заетост. Като правило тези лица нямат мотивация да започнат работа и да си търсят такава, тъй като смятат, че няма да могат да могат да се реализират добре; в по-голямата си част те са трайно и дълбоко демотивирани хора, които са се отказали да си търсят работа и именно към тях ще бъде насочено изпълнението на дейността. Към всяко лице от целевата група ще се подхожда индивидуално, но първото, което ще се прави е прилагането на техники за снижаване на напрежението и преодоляване на дистанцията при провеждането на консултации. Основната задача е да бъде идентифициран проблемът, след което се работи върху преодоляване на личностните бариери и подпомагане за взимане на най-правилното решение. Индивидуалната психологическа консултация или терапия включва техника за спадане на напрежението, справяне със стреса и повишаване самооценката на представителите на целевите групи, включени в проекта. Освен това те ще получават напътствия как да се представят успешно и да впечатлят бъдещия си работодател; как да подготвят набора от документи при кандидатстване за работа. В зависимост от поставените цели ще се прилагат комплексни методи. Те включвали интервю,събеседване, текстови методики.От направени проучвания при подобни дейности до момента се налага извода, че представителите на целевите групи с по-ниско образование имат по-големи претенции по отношение на позиция, трудово възнаграждение, условия на труд. За по-ефективна комуникация по време на изпълнение на дейността правилата, към които ще се придържат психолозите са следните : Съобразяване на речника и примерите, които дава с индивидуалността на лицето; Разясняване на основните идеи на конкретния етап от дейността;Предлагане на помощ и осмисляне на ситуацията; Стимулиране и поддръжка на мотивацията безработните да не се отказват и да бъдат по-пробивни на пазара по труда. Присъединяването на лицата в този модул ще им позволи да разпознават стресогенните фактори и да изградят копинг стратегии (стратегии за справяне със стреса). Участниците ще разберат кои са компонентите, които оформят самооценката и методите за повишаването ѝ. В настоящата дейност ще има ключова роля изграждането на активно поведение на пазара на труда, силна мотивация и ефективна стойност в трудовия процес. Ще се търси потребността на участниците от повишаване и/или придобиването на професионална квалификация и/или включването в заетост, чрез извеждане и развиване на адекватни умения за успешно адаптиране и справяне на работното място. Ръководещ компонент в модула ще бъде професионалното ориентиране, адаптиране и диагностика. Базов елемент е разкриването на кариерните избори за подходяща трудова ангажираност при лицата включени в тази дейност. 0.00 2 622.18
Оборудване на новосъздадените работни места: Новото социално предприятие ще се ползва както от съществуващата материална база на "Керос" ЕООД, така и от наличните системи за управление на качеството, околната среда, здравето и безопасността при работа, съгласно международно утвърдените стандарти по ISO – 9001, 14001, 18001, регистрацията в Камарата на строителите в България, сключения договор със служба по трудова медицина и др. В рамките на проекта се предвижда да се достави оборудване само за новосъздадените работни места, не са необходими нови административни и/или производствени помещения, офис обзавеждане и др. подобни, което оптимизира и разходите за стартиране социалното предприятие. Основните услуги, които планираме да предлага социалното предприятие са: саниране, външна изолация, обновяване на фасада и тераси, монтаж на водосточни тръби, подмяна/поставяне на дограма, боядисване, комуникации, обезопасяване, замазки, зидария, полагане на декоративни елементи. За да бъде осигурена пълноценна заетост за 32-мата представители на уязвими групи от община Поморие, и съобразно предвидените основните дейности на новосъздаденото социално предприятие и работните позиции в него, ще бъде закупено Фасадно рамково скеле 1635 кв.м с работна височина Н=24,20 м от горещо поцинкована стомана: стоманени рамки с ширина 0.73 м и стоманени пътеки; укрепване с анкери; укрепване с диагонали на всяка секция; осигуряване на безопасен достъп до всички работни нива; с борд дъски и парапети на височина 1.0 м и 0.5 м; състоящо се от следните 6 основни елемента: Пета; Рамка; Пътека за скеле; Парапет; Диагонал; Борд дъска, както и всички необходими аксесоари за закрепване и безопасност. Предвиденото за закупуване оборудване ще осигури необходимите средства за трудова реализация, добри и безопасни условия на труд и не на последно място ще гарантира устойчивостта на социалното предприятие и след края на проекта. 0.00 22 180.98
Подкрепа за осигуряване на заетост за период от 12 месеца: Целта на дейността е включване на 32 представители на целевата група, преминали мотивационно обучение, да се включат в 12 месеца субсидирана заетост в дейността на създаденото социално предприятие по проекта. Дейността включва: 1. Наемане на целевата група в субсидирана заетост, на позиции както следва: • 8 души на длъжност „Общ работник, строителство на сгради“, код по НКПД 93130001, Дейността на общия работник се състои в извършване на рутинни дейности ръчно или с помощта на най-прости инструменти и механизми със значително физическо усилие. Изпълнява ръчни операции по зареждане с материали, смазване и почистване на съоръженията, пренасяне на инвентар от едно място на друго. Участва във всички товаро-разтоварни, монтажни и демонтажни работи на територията на обекта, а също така и извън него при изпълнение на поръчки.Изпълнява помощни и спомагателни работи при всички видове строителни дейности на строителни обекти, складове, бази, площадки; почиства, измива и измита бетонния, мозаечни, дървени и с изкуствена настилка подове, врати, прозорци, шкафове и др.; почиства строителни площадки от снежна покривка,; почиства и отстранява храсти; прелива и пренася вода с кофи и др. съдове за приготвяне на бетон и разтвори; насипва пясък, цимент, мозайка и др. материали в чували; почиства: арматура от ръжда стори тухли от бетон; канавки и визури; кофраж и кофражни платна от полепнал бетон. • 8 души на длъжност „Работник, строителна изолация“, код по НКПД 71242008. Основните дейности включват:приготовляване на всички видове разтвори за мазилки – ръчно и механизирано; ремонт на външни зидарии; очукване и изкърпване на външни мазилки; разбиване на бетон; шпакловане и шлайфане на повърхности;постно боядисване с подготовка на основите; приготовляване на боята по цвят и консистенция; боядисване ръчно и машинно с латексови, фасадни и блажни бои, вкл. декоративно и художествено оформление; извършване на дребни тенекеджийски и дърводелски работи по дограма, обшивки, улуци и тръби; подготвяне на повърхности за изолация; почистване на стени от различен материал с пясъко-струен апарат;извършване на изолация на стени; направа и обработка на уплътнения; демонтаж и монтаж на отделни елементи от каменна облицовка; машинна обработка на облицовъчните материали. • 8 души на длъжност „Зидаромазач“, код по НКПД 71122008. Дейността на зидаро-мазача се състои в извършване на строително-монтажни работи. Изгражда правилно скеле за работа на височина. Зида и изгражда стени и помещения, измазва, шпаклова и боядисва.Всички видове спомагателни работи при зидане; ръчно и машинно приготовляване на разтвори; пробиване на дупки в зидарии; суха зидария и заскаляване на прави повърхнини, зазиждане на отвори; направа и разваляне на скелета; обслужване на строителен подемник до 500 кг. • 8 души на длъжност „Монтажник“, код по НКПД 73222006. извършва подготвителни работи на строежа, монтира метални конструкции. Участва при извършване на довършителни работи, като изпълнява преградни стени, окачени тавани, предстенни обшивки и облицовки, сухи подове и монтира различни видове дограма. Изпълнява вътрешни и външни, хидро-, топло- и пароизолации. Изпълнява дейности по енергийно саниране на ограждащите елементи на сградите: изолации на стени, на покриви, открити подове и подове над неотопляеми пространства 2. Създаване на управленска и организационна структура на социалното предприятие, включваща следните длъжности: • Управител, код по НКПД 11207023. Ръководи и представлява търговското дружество съобразно изискванията на закона, разработената бизнес стратегия и правилата на добрата търговска практика.Разработва и осигурява изпълнението на бизнес план за дейността на дружеството. Осигурява организирането и провеждането на курсове на обучение с цел повишаване на професионалната квалификация и повишаване ефективността на служителите на дружеството. Изпълнява всички задължения, произтичащи от Кодекса на труда, Закона за здравословни и безопасни условия на труд и др. 0.00 223 109.83
Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика, включително осигуряване на наставник от работодателя за новонаети лица: Динамичните икономически, технологични и социални промени, отрасловата, териториалната и глобалната мобилност, подтикват хората да търсят ефективни начини за придобиване на квалификации, различни от традиционните. Изменят се, както формите, така и начините, организацията и средствата за учене. Обичайна практика е работодателите да осигуряват обучение за своя персонал на работното им място чрез неформално учене. Много често хората, по свое желание, учат самостоятелно. Натрупването на знания, умения и компетентности по такъв начин води до придобиване на нови или допълнителни квалификации, които обаче не са сертифицирани. Повишаване на квалификацията (придобиване на общи технически, технологически, организационни, управленски и други умения и качества) или в общия случай – задълбочаване на знанието, компетентността и мобилността, се изискват, за да се подобри производителността, а чрез нея се характеризират и разходите, пряко свързани с текущата издръжка на производствения продукт. Този вид обучение, провеждано от фирмата, се нарича общо обучение. Собственик на инвестициите на фирмата-работодател става самият работник, а той от своя страна може да ги предостави на други фирми. Вътрешнофирменото обучение се предпочита от много фирми от гледна точка на възможностите: да обучават значителен брой служители; да се приспособи съдържанието и сроковете на обучение към потребностите на фирмата; да се навлезе в работата веднага в процеса на нейното изпълнение; да се прекъсва обучението във връзка с производствена необходимост; да се използва собствено оборудване и научно-техническа база, т.е. по-малки разходи; да се свърже обучението с определена практика. И на последно място, но не и по значение, отчитайки спецификата на целевата група, провеждането на обучението по неформален начин с ясна практическа насоченост, считаме че ще допринесе за по-висока мотивация и ангажираност сред 32-те нови служители, ще намали вероятността от отпадане по време на обучение, както и ще позволи в дейностите да бъдат включени представители на целевата група вече притежаващи някакъв опит в сферата на строителството. Дейността ще включва следните основни елементи: 1.Определяне на потребностите на обучаемите - еднократно при стартиране на дейността 3. Разработване на критерии за оценка за оценка на ефективността на обучението - еднократно при стартиране на дейността 4. Прилагане на избраните методи за обучение по време на работния процес : • Демонстрация - разкрива или показва как се изпълнява определена дейност; • Инструктаж - информация, въвеждане в специалността, адаптация, запознаване на обучаемия с неговата нова работна обстановка, разясняване и показване на техниките на работа. • Наставничество - предаване на знания и умения от опитен и компетентен служител на по-малко опитен и компетентен в процеса на тяхното общуване. В неговите рамки опитните служители обучават новите, включват ги в процеса на приемане на решения. Методът е широко разпространен там, където практическият опит играе изключителна роля в подготовката на специалисти. Стажантите могат да заемат длъжност и да работят самостоятелно. Тяхното стажантство се състои в това да получат съвет от по-опитен човек, постоянно наблюдаващ тяхното професионално развитие, което ще е и един основните елементи по тази дейност. • Работа в екип 5. Оценка – сравняване на резултатите от обучението с дефинираните критерии. - текущо по време на изпълнението на цялата дейност с обобщаване и анализ на резултатите в края на изпълнението. Период на изпълнение: 6 месеца, от месец четвърти до месец девети включително. 0.00 17 272.80
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Социалният маркетинг е сравнително ново явление, придобило особено значение след бума на комуникационните технологии, в т.ч. и социалните медии. Основният му израз е в систематично прилагане на маркетингови техники и похвати, целящи да постигнат конкретни поведенчески цели за социално благо. Социалният маркетинг може да се прилага за насърчаване към достойно качествени услуги и стоки, или да накара обществото да избягва некачествените стоки, или такива, които грубо нарушават принципите на fair trade и по този начин насърчават общественото благосъстояние като цяло. Основната цел на социалния маркетинг е "благо за обществото". Използва се за подпомагане на решаването на различни проблеми на обществото, които изискват директна комуникация с аудиторията - екологията, социалната интеграция и др. Основните му ползватели са публични и неправителствени организации, които работят в обществена полза. Заедно с други интервенции подкрепя промяна в поведението. Социалният маркетинг е един от най-ефективните инструменти при популяризиране на социални обществено-значими събития/инициативи/модели, тъй като позволява много по-прецизно таргетиране и формиране на послания, достигайки без посредничеството на масмедиите до своите публики. Тенденциите в социологическите проучвания през последните години показват висока ефективност при генериране на подкрепа от широката публика за обществени каузи за сравнително кратко време. Очакванията са, че популяризирането на социалното предприемачество като възможност за привличане на ресурси и създаване на общности и групи за решаване на определени казуси, какъвто е трудовата/социалната изолация, ще има същият силен положителен обществен отзвук и генериране на подкрепа. Във връзка с тези негови характеристики ще бъде изпълнена и тази дейност: да подкрепи и насърчи промяната на поведението сред уязвимите групи и тези организации в общността, които могат да имат положително въздействие чрез работата си с тях. Дейността ще бъде изпълнена чрез следните етапи: А) Изготвяне на анализ и оценка на условията за социално предприемачество на местния и регионалния пазар - в обществения и в частния сектор; Б) Изготвяне на фирмена стартегия и препоръки за промотиране на социалното предприемачество в общината и региона, като примерът от изпълнения проект ще бъде неразделна част от нея. Тези под-дейности ще бъдат изпълнени изцяло от екипа на АРИР. В рамките на дейността ще бъде изпълнен комплекс от мерки, насочени към популяризиране на социалното предприемачество и социалната икономика и популяризиране на социалния ефект от дейността на бенефициента и партньора. Те ще включват: В) планиране и изпълнение на радио-кампания, в която основният елемент ще бъде добавената стойност, която едно социално предприятие може да донесе за местните общности, с реален пример - създаденото такова от "Керос" ЕООД; Д) Публикации в местни и регионални електрнонни издания, както сайтовете на "Керос" ЕООД и партньора , Facebook; Twitter профилите на АРИР. Тези етапи от дейността ще бъдат изпълнени от "Керос" ЕООД. 0.00 36 055.13

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.