Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Общата цел на проекта е да повиши качеството на живот и създаде подходящи условия за устойчива интеграция на социално изключени роми в община Стрелча чрез пилотиране на интеграционен модел-Стрелча.  
Проектът се фокусира върху проблемите от социално-здравен характер и заетостта на целевата група, както и активизирането на местната ромска общност. 
Целевата група включва 36 лица от ромската общност на община Стрелча.
Основен акцент е пилотирането на иновативна социална услуга Консултативен социално-здравен център, чрез която ще се индивидуализират нуждите на целевата група и ще се предоставят под формата на работа по случай на различни услуги: социални, от здравен характер, психологически и правни. Лицата, включени в услугата, ще бъдат насочвани към мотивационно обучение - 36 лица;   
обучение по ключови компетентности - 36 лица и професионална квалификация - 16 лица. Ще бъде създадена инициативна група от ромската общоност, която паралелно ще подкрепя реализацията на проекта чрез различни дейности - публични дискусии и тематични обсъждания.  
Очаквани резултати: 30 роми, при напускане на операцията, са започнали да търсят работа, или имат работа, или образование/обучение или са получили квалификация или са включени в социални и здравни услуги. 

Проектът е насочен да допринесе за постигане на Приоритет 3 на Стратегията за ВОМР за намаляване на бедността и изолацията чрез повишаване на икономическата активност и заетостта сред представителите на маргинализираните групи, живеещи на територията на МИГ общини Панагюрище, Стрелча и Лесичово, включване в образование/обучение или квалификация и подобряване на достъпа за получаване на социални и здравни услуги.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
НАПРАВЛЕНИЕ III, Дейност 1 ”РАЗКРИВАНЕ НА ИНОВАТИВНА СОЦИАЛНА УСЛУГА В ОБЩНОСТТА – КОНСУЛТАТИВЕН СОЦИАЛНО-ЗДРАВЕН ЦЕНТЪР”: ЦЕЛ: - Да се подобри достъпа на целевата група до качествени социални и здравни услуги, в т.ч. интегрирани междусекторни услуги, в съответствие със специфичните потребности; - Да се повиши здравната и социална информираност и се окаже подкрепа при разрешаване на конкретен проблем; - Да се предоставят индивидуални консултации и социално-здравна медиация на представителите на целевите групи; - Да се индивидуализират проблемите и нуждите на целевата група; СЪДЪРЖАНИЕ: - Основни моменти в Методологията на услугата: + Услугата представлява интегриран пакет от соц. дейности, който позволява според индивидуалните потребности на лицата от цел. група да се предоставят гъвкави, взаимодопълващи се услуги, които да подобрят възможностите им за социално включване и реализация на пазара на труда. Капацитетът на услугата е 30 потребители. За периода на проекта ще бъдат обхванати всички 36 лица; + Екипът на услугата ще включва: социални работници/мениджъри на случай - 2-ма; психолог -1; медицински специалист - 1; юрист - 1. + Услугата ще се предоставя мобилно; + Ще се прилага модела за управление на случай; - В рамките на дейността (16 месеца) ще се реализира следното: + Първоначално соц.раб./мениджъри на случай ще идентифицират 36 лица от целевата група; ще изготвят оценка на потребностите и индивидуален план на всеки потребител. Индивидуалният план ще се актуализира в периода на предоставяне на услугата. Те ще работят общо 360 часа - по 10 часа на човек; + Работа по случай - соц.раб./мениджъри на случай ще работят с всеки случай в рамките на по 30 часа, общо 1080 часа. Всеки потребител ще получи директно съдействие при разрешаване на здравен, социален, правен проблем. Ще им бъде оказвана и подкрепа при търсене и ангажиране в трудова заетост, било тя почасова, сезонна, временна или постоянна. Към всеки случай ще се подхожда индивидуално, в зависимост от конкретните потребности. + Семейно консултиране и психологическа подкрепа - дейността ще се изпълни от подготвен за целта психолог. Услугата ще бъде насочена към семействата на целевите групи. Психологът ще работи с 10 лица от целевата група и техните семейства, като се предвиждат общо 50 сесии по 2 часа (общо 100 часа) и 50 часа индивидуално консултиране. Консултациите ще целят да се предостави възможност на семействата да подобряват или заздравяват семейните връзки и отношения; + Индивидуални здравни консултации и социално-здравна медиация - дейността е мобилна и се провежда от медицински специалист в рамките на 360 часа - по 10 часа на всеки представител на целевата група. Предвижда да се предоставя и по домовете на клиентите. Основните услуги ще се предоставят най-вече на семействата, които не са здравно-осигурени и включват: информиране относно здравните права; здравно консултиране и насочване в зависимост от здравния проблем, консултации по превенция на ранната бременност и изоставянето; + Групови здравни консултация под формата на курсове по обществено здраве: Ще бъдат проведени 12 курса с по 12 участника (6 от целевата група и техни семейства/близки). Всеки курс ще бъда в рамките на 2 часа. Основни теми: Превенция на ХИВ, туберколоза и други значими заболявания като диабет, СПИ и др.; Превенция на ранната бременност и изоставянето; Хранителен режим и осигуряване на добра здравословна среда на болните членове на семейството; Проблема за рисковете от хипертония и ССЗ и МСБ. По време на провеждане на курсовете се предвиждат кафе -паузи и наем зали. = Юридически консултации по конкретен правен проблем - юрист ще проведе по 5 часа консултации с всеки представител на целевата група - общо 180 часа. ЕТАПИ: 1. Оценки, индивидуални планове и актуализации: 1-16 м.; 2. Работа по случай: 3-16 месец; 3.Сем. консултиране и псих. подкрепа: 4-16 м.; 4. Инд. здравни консултации и соц.-здравна медиация - 3-16 м.; 5. Курсове по общ. здраве - 3-16 м.; 6. Юридически консултации - 4-16 м. 32 926.04 36 218.65
НАПРАВЛЕНИЕ I, Дейност 2 „МОТИВИРАНЕ ЗА АКТИВНО ПОВЕДЕНИЕ НА ПАЗАРА НА ТРУДА”: ЦЕЛ: - Да се предоставят възможности за връщане на пазара на труда на лицата от целевата група, които са икономически неактивни. - Да се мотивират и насочат неактивните лица към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда. СЪДЪРЖАНИЕ: = В мотивационен тренинг ще бъдат насочени всичките 36 представители на целевата група след изготвяне на индивидуалните им планове по дейност 1; = МОТИВАЦИОНЕН ТРЕНИНГ "ЕНТЕР". Реализира се в рамките на 3 групи Х 12 участника, 10 сесии, 30 учебни часа за всяка група. Мотивационният тренинг ще включва най-общо: + Поставяне началото на мотивационния тренинг - запознаване на участниците, представяне на програмата, изясняване на целите и начина на работа; + Изграждане на реалистична представа за бъдещето, споделяне на евентуални трудности при търсене на работа и начини за справяне с тях и подготвяне на автобиография, придобиване на умения за изготвяне на собствена автобиография; + Придобиване на знания и умения за разкриване на скритите възможности за работа. Запознаване с правила за добро себепредставяне; + Запознаване с основни правила за успешно провеждане на телефонен разговор с потенциален работодател. Формиране на умения за водене на телефонен разговор чрез участие в симулативни ролеви игри; + Придобиване на теоретични познания за правилата, които трябва да се съблюдават с цел успешно представяне пред работодател по време на интервю за работа. Запознаване с различни езикови техники за справяне със съпротивите на потенциалния работодател по време на „провокативно” интервю за работа; + Трениране на практически умения за добро себепредставяне по време на интервю за работа с помощта на обратна връзка от заснет видеоматериал на симулативни ситуации; + Запознаване с основни документи и формуляри при търсене на работа, както и подпомагане на участниците в подготовката на собствения пакет от документи за работа; + Интегриране на придобитите теоретични познания и практически опит по време на участието в мотивационната програма. Предоставяне на обратна връзка от водещите за участниците и постигнатите от тях резултати в мотивационната програма. Празнуване на успешното завършване на програмата. ЕТАПИ: 1. Подготовка на трите групи - 4-ти месец; 2. Провеждане на трнинга - 5-ти месец. 4 680.00 4 680.00
НАПРАВЛЕНИЕ I, Дейност 3 „ОБУЧЕНИЯ ЗА ПРИДОБИВАНЕ/ПОВИШАВАНЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНА КВАЛИФИКАЦИЯ”: ЦЕЛ: - Лицата от целевата група да придобият професионална квалификация, която да им даде знания и практически умения в конкретна професия и да позволи успешната им трудова реализация; СЪДЪРЖАНИЕ: В рамките на тази дейност ще бъде сформирана група от 16 лица от целевата група, на които са изготвени индивидуални планове по Дейност 1 и са минали мотивационно обучение по Дейност 2. Те ще преминат обучение по професия „Камериер”, специалност „Хотелиерство”. Преминаването на обучение с придобиване на професионална квалификация ще улесни достъпа на лицата до пазара на труда, ще им даде мотивация и ще създаде условия за устойчива интеграция. Селищата в Община Стрелча, главно гр. Стрелча, с чудесния си климат, целебните минерални извори, маслодайни рози и забележително археологическо наследство гсе превръщат в места с национално значение. На територията на общината са развити следните видове туризъм: Културно–познавателен — притегателно място за посетителите на града са Стрелчанските скални образувания, тракийските гробници и средновековната крепост; Балнеоложки — естествените минерални извори са подходящи за лечение на редица заболявания; Трекинг — с добре изградената си инфраструктура и удобно географско положение, градът е изходен пункт за маршрути в Същинска Средна гора, които водят до известни природни и исторически обекти. Това привлича все повече български и чуждестранни туристи в общината. С оглед нуждата от придобиване на професионална квалификация лицата от целевата група ще преминат обучение за придобиване на първа степен на професионална квалификация по професия: 1. Наименование и код на професията, и код на специалността: Професия "Камериер" код 811030, Специалност "Хотелиерство" код 8110301 2. Хорариум на обучението: 300 учебни часа 3. Брой на обучаваните лица: 16 4. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация Кандидатът ще извърши самостоятелно обучението по професионална квалификация. Кандидатът притежава необходимата лицензия за предоставяне на обучение по професия "Килимар", специалност "Хотелиерство", издадена от Националната агенция за професионално образование и обучение - Лицензия № 200712426, протокол 04/18.04.2007 г. ЕТАПИ: 1. Подбор на лицата за включване в обучението, 6 месец; 2. Включване на лицата от целевата група в обучение за придобиване на I-ва СПК по професия "Камериер", специалност „Хотелиерство" , 6 - 8 месец 15 680.00 15 480.00
НАПРАВЛЕНИЕ I, Дейност 4 „ОБУЧЕНИЯ ПО КЛЮЧОВИ КОМПЕТЕНТНОСТИ”: ЦЕЛ: - Придобиване и усвояване на комплекс от знания, умения и нагласи или отношения по ключова компетентност 7 "Инициативност и предприемачество", необходими за личностното развитие на участниците през целия живот и за ефективно управление в предприемаческата дейност. СЪДЪРЖАНИЕ: Развиването на инициативност и предприемачество е насочено към специфични умения и знания, необходими за хората, които развиват или допринасят за стопанска или обществена дейност. Компетентността включва също така разбиране за етическите ценности и доброто управление. В рамките на тази дейност лицата от целевата група ще имат възможността да придобият знания и умения по КК7 "Инициативност и предприемачество". Чрез това обучение лицата ще придобият знания и умения, с които ще повишат самочувствието и значимостта си в обществото. Ще добият познания за личните си възможности с вероятност за идентифициране на тези, които са подходящи за професионални и/или търговски дейности. Преминаването през обучението по КК7 ще даде на лицата добра база за развитие на индивидуалните им качества, които да им помогнат за ефективно и конструктивно участие в обществения живот, да са адекватни в работната среда, да усвоят основни знания за предприемачеството, ще разшири икономическата им култура, ще им предложи начини за управление на риска и др. Обучението ще осигури знания и умения за практическо прилагане и използване на различни техники, подходи и методи в предприемачеството. Обучението ще се проведе в три групи с по 12 лица във всяка група, с цел процесът да протече с постигане на максимално качество за лицата. 1. Обучение по ключова компетентност 7 "Инициативност и предприемачество" 2. Хорариум на обучението: 30 уч. часа 3. Брой на обучаваните лица: 36 4. Документ доказващ завършеното обучение: Сертификат ЕТАПИ: 1. Включване на лицата от целевата група в обучение по ключова компетентност 7 „Инициативност и предприемачество“ - 9 месец 2. Провеждане на 3 обучения с по 12 лица по ключова компетентност 7 „Инициативност и предприемачество“ - 10-13 месец. 6 840.00 6 790.00
НАПРАВЛЕНИЕ IV, Дейност 5 „РАЗВИТИЕ НА МЕСТНИТЕ ОБЩНОСТИ”: ЦЕЛ: - Да повиши проактивността на местната ромска общност за участие в процеса на взимане на решения, особено по теми, които ги засягат - Да овласти местната общност активно да предлага идеи и инициативи и да отстоява своите интереси - Да обезпечи участието на местната общност в изпълнението и мониторинга на проектните дейности и като цяло в обществения живот СЪДЪРЖАНИЕ: Дейността ще се изпълнява от експерт, който ще провежда срещите, проучванията, ще организира и ръководи публичните обсъждания и тематичните дискусии. + СФОРМИРАНЕ И ДЕЙНОСТ НА ИНИЦИАТИВНА ГРУПА (ИГ) - ОБЩНОСТНОТО ЗВЕНО = Идентифициране и подбор на изявени членове на ИГ сред ромските лидери и представителите на общността. = Работна среща за опознаване на членовете и планиране на приоритети - един ден - 12 участника. = Срещи с ключови заинтересовани страни и участие в местния консултативен процес (местна власт, образователни власти, бизнес, социален и здравен сектор, сектор заетост) + АКТИВИЗИРАНЕ И ОРГАНИЗИРАНЕ НА ОБЩНОСТТА ЗА ИДЕНТИФИЦИРАНЕ НА ОБЩИ ПРОБЛЕМИ И РАЗРЕШАВАНЕТО ИМ В ПАРТНЬОРСТВО С МЕСТНАТА ВЛАСТ = Организиране на 3 публични обсъждания с по 40 участника по общи проблеми, идентифицирани от местната общност. Дизайн на събитието, предварителна тематична подготовка, осигуряване на експертно участие. = Консенсусни предложения и идеи за решение на проблемите ще бъдат внесени в общинския съвет за разглеждане. + ПОВИШАВАНЕ ОСЪЗНАТОСТТА НА ОБЩНОСТТА ПО ШИРОК КРЪГ ТЕМИ, КОИТО ЩЕ ПОДОБРЯТ СОЦИАЛНАТА ОРИЕНТАЦИЯ И ЩЕ НАСЪРЧАТ ВИЗИЯ ЗА СОБСТВЕНО БЪДЕЩЕ И ПРОАКТИВНО ПОВЕДЕНИЕ = Организиране на 3 тематични дискусии по горещи теми: образованието ценност ли е?; гражданска представителност на ромите в местния консултативен процес и при вземане на решения; ромската идентичност – „Кои сме ние ромите?”; „Как си избираме ромски лидери и как те ни представляват?”. Участват по 30 местни ромски граждани. ЕТАПИ: 1. Сформиране и дейност на Инициативната група, 3 - 4 месец; 2. Организиране и провеждане на 3 публични обсъждания - 4-10месец; 3. Организиране и провеждане на 3 тематични дискусии - 11-16 месец. 7 380.00 8 118.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.