Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение подобрява качеството на живот и достъпа на услуги за социално включване на хора с увреждане и хора над 65 г в невъзможност за самообслужване чрез социални здравни услуги. Проектът има за цел  предоставяне на услугата „Личен асистент“  и Социален асистент  в домашна среда и предоставяне на комплексни услуги на целевата група в и извън домашна среда в създаденият Център за почасова предоставяне на услугите. Заложените дейности доразвиват предоставената до момента услуга „Личен асистент“ и разкриват по голяма възможност за  хора с увреждане и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване чрез социални здравни услуги в новооткритият Център за предоставяне на комплексни услуги с включването на социален работник и психолог.
За реализацията на проектното предложение и на поставена цел са планирани следните дейности.
1.	Дейност по организация и управление на проекта;
2.	Дейност по информираност и публичност;
3.	Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез нов Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги; 
4.	Обучение на персонала за предоставяне на услугите; 
5.	Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги; 
6.	Мотивационна, психологическа и социална подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.
7.	Разработване на правила за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услугата за социално включване в общността.
8.    Изготвяне на социална оценка.
9.	Дейност за извършване на текущ ремонт на сграда общинска собственост за създаване Центъра за почасово предоставяне на услугата за социално включване в общността.
10.	Обзавеждане на Центъра за почасово предоставяне на услугата.


Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Цел: Създаване на ефективна организация за предоставяне на качествени комплексни услуги. За постигането на целта трябва да се създаде екип за управление на проекта, който включва Ръководител – 1 брой, Счетоводител – 1 брой, Технически сътрудник – 1 брой Екипът определен по проекта ще участва в дейностите по подготовката за прием на документи за кандидатстване за Личен асистент и Социален асистент и кандидатите за потребител; Разработване на индивидуални планове на потребителите; Участие в Комисията за подбор на кандидатите за личен асистент и кандидатите за потребител; Участие в комисията по жалби и сигнали; Разработване на индивидуални графици на асистентите, проверки по домовете; Изготвяне на месечни отчетни документи; Подпомагане на дейността на сформираният център; Публикуване на информация за изпълнението на проекта на сайта на Общината. За реализацията на проектното предложение ще бъде отговорна както Общината така и екипът назначен по управлението на проекта, също така и наетите специалистите в Центъра за предоставяне на комплексни услуги. Етап 1 – Сформиране на екип за управление на проекта. Етап 2 – Сформиране на Комисията за оценка и подбор и Комисията за разглеждане на жалби и сигнали. Етап 3 – Оценка на класираните кандидати за потребители на услугата „Личен асистент и на кандидатите за личен асистент и Социален асистент. Дейността по оценка и класирането ще се реализира през първият месец от стартирането на проекта. Етап 4- Контрол за качествено предоставяне на услугата през целият период на проекта. Екипа за управление на проекта подготвя документация за възлагане изготвянето на социални оценки и извършва подбор на кандидатите за потребители на услугата и кандидатите за лични асистенти. Осъществява подбор на специалистите в центъра за почасово предоставяне на услугата за социално включване в домашна среда. Екипът създава организация по Кандидатстване, оценки и класиране на кандидатите за ползване на услугата. Подаването на заявленията от потребители и лични асистенти ще започне през първият месец на проекта. Екипът ще извършва проверки на вътрешен контрол по отношение на договорените дейности, начина и времето на изпълнението им от личните асистенти, чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвен график. Проверките се извършват в дома на потребителя на социалната услуга, като резултата от тях се вписва в Дневник на потребителя. Всички документи се изготвят, поддържат и използват с съответствие със Закона за защита на личните данни. Всички документи, необходими за управлението и отчитането по дейностите на проекта за защита на лични данни са създават и се съхраняват в посочените от българското и общ законодателство , начини и срокове. Актуализират се и се съхраняват подредени в заключени за целта шкафове, визуализирани с името на проекта и знамето на ЕС и на ЕСФ. Сумата в размер на 30 000,00 лева в едно с дължимите осигуровки е заложена за управление и е за целият срок на договора - за ръководите, счетоводител и технически сътрудник 30 000.00 29 742.67
Дейност по информираност и публичност. : Целта на дейността е да се запознаят всички заинтересовани страни – потребители на услугата, обществеността и организации, работещи в сферата на социалните услуги с целите заложени в проектното предложение, както и сроковете за изпълнението им. Да се запознаят всички заинтересовани страни с резултатите от извършените дейности по проекта. Начало на информационната кампания ще включва:  Представяне на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 по процедура „Независим живот;  Заложените в цели в програмата;  Очакваните резултати;  Предоставяне на комплексни услуги;  Дейността на Центъра за предоставяне на комплексни услуги;  Сроковете за набиране на кандидати за лични асистенти и кандидати за потребители; Заключителната кампания:  Отчитане на резултатите от извършените дейности по проектното предложение, при приключване на проекта. Цялата информация свързана с реализирането на проекта постоянно ща бъде качвана на страницата на общината. Ще бъдат разработени информационни материали, относно дейностите по проекта. В рамките на тази дейност ще бъде поставена информационна табела. Всички информационни материали ще включват наименованието на оперативната програма, процедурата за кандидатстване, логото на ЕСФ и размера на финансовата помощ. Дейностите по информираност и публичност ще бъдат съобразени с условията и изискванията описани в единен наръчник на бенефициента за прилагане на правила за информация и комуникация 2014-2020 г. 2 400.00 2 400.00
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на лицата, чрез създаване на Център за почасово предоставяне на услугите за социално включване в общността и в семейна среда.: Гарантиране на по-висока ефективност и ефикасност на предоставяните услуги при използване на значително по-малък финансов ресурс, чрез създаване на Център за почасово предоставяне на услугата за социално включване в общността или в домашна среда в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги. Подбора на персонала - ще бъде извършен външен подбор на персонала, като 33 лица ще предоставят услугата в домашна среда и 1 лице социален работник в центъра, всички те ще бъдат назначени на пълен работен ден. Подбора на екипа ще включва няколко етапа, като няма да бъда налагано ограничение по отношение на пол, етническа принадлежност, социално положение. Общината е заложила да бъдат назначени 33 лица - личен асистент или социални асистенти, които ще работят в Центъра, но услугата ще се предоставя в домашна среда. В Центъра медицинското лице и психологът ще работят на намалено работно време 4 часов работен ден. Основните задължения на психологът: Изработване на социалният и психологически статус на потребителите, индивидуални консултации, помощ при кризисни ситуации, разработване на тестове и водене на беседи. Личният асистент ще води потребителят на провежданите срещи с психолога. Когато е необходимо и потребителят не е в състояние да бъде в Центъра, той ще бъде посетен в домашна обстановка от психолога за оказване на необходимата му подкрепа. Основните задължения на социалният работник: Организира ежедневни задачи и бит, общуване, организиране на свободното време и социални контакти от целевата група, оказва подкрепа на потребителя и семейството му. Подпомага дейността на личният асистент, като го консултира и му съдейства при необходимост за извършване на административни услуги. Основните задължения на медицинското лице са свързани с здравето на потребителя, контрол за приемането на лекарства, при нужда осигуряване на лекар, медицинска грижа при смяна на превръзки, мерене на кръвно налягане и други. Предоставянето на комплексните услуги целят промяна на личностната нагласа на всеки потребител. Ще бъдат закупени консумативи хартия, тонер касети и други. 329 567.77 276 946.93
Обучение на персонала за предоставяне на услугата: Целта на заложената дейност е лицата, кандидати за лични асистенти да получат задължителен минимум знания, които ще са им потребни при реализацията на услугата за предоставяне на качествени комплексни услуги. Лицата, които не са преминали въвеждащо обучение по други процедури, финансирани по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“, независимо от източника на финансиране, ще бъдат включени във въвеждащо обучени, с такава цел да придобият минимум знания, необходими при реализацията на услугата за предоставяне на услугата за предоставяне на качествени услуги. Кандидатите за лични асистенти и Социален асистент ще бъдат запознати с правата и задълженията на личен асистент и Социален асистент, с длъжностни характеристики и правилника за вътрешния ред, с потребностите и правата на потребителите на социалната услуга. Лицата преминали въвеждащо обучения ще бъдат включени в поддържащо обучение, чрез което да се надграждат придобитите знанията. Личните асистенти и социалните асистенти ще бъдат запознати с действащата нормативна уредба в областта на социалното подпомагане в страната, конвенция на ООН за хора с увреждания, методики и др. 2 470.00 2 249.10
Доставка на оборудване и обзавеждане на Центъра: Подсигурено подходяща сграда и помещения/общинска собственост/ за приемен офис на Центъра. Помещенията са с обща площ 53 кв. м, в които няма никакво оборудване. Съгласно изискванията на нормативната база е положително закупуване на оборудването, което съответства на обема на работата, на обхвата и на сложността на предоставяната услуга. Бюра – 2 броя х 400,00 лева = 800,00 лева без ДДС; 2. Мултифункционално устройство – 1 брой Х 1000,00 = 1000,00 лева без ДДС; 3. Шкафове с метални врати – 2 броя х 500,00 лева = 1000,00 лева без ДДС; 4. Офис столове – 2 броя Х 150,00 лева = 300,00 лева без ДДС; 5. Климатик – 2 броя х 1400,00 лева = 2800,00 лева без ДДС; 6. Преносим компютър – 2 броя Х 1200,00 = 2400,00 без ДДС; 7. Посетителски столове – 10 броя Х 100,00 = 1000,00 без ДДС 8. Щори за прозорци – 700,00 без ДДС Обща стойност на разходите за обзавеждане и оборудване без ДДС – 10 000,00 лева Обща стойност на разходите за обзавеждане и оборудване с ДДС – 12 000,00 лева Застраховка на офис оборудването – 1000,00 без ДДС Необходимото оборудване ще се използва от работните места в центъра Необходимото оборудване ще се използва за трите работни места в Центъра, а техниката ще се използва за отразяване и мониториране хода на предоставяните социални услуги - изготвяне на план графици и провеждане на работни заседания, изготвяне на доклади при предоставяне на допълнителни социални услуги здравни и рехабилитационни услуги. Оборудване е необходимо за специалистите за изготвяне на съответните доклади, за архивиране на цялата документацията по проекта. За нуждите на Центъра предвид специфичната дейност, която ще се изпълнява и след направена оценка на активите на Община Антон, се налага необходимостта от закупуването на оборудването, което да подпомага при изпълнението на дейностите, а и същевременно да подобри качеството на предоставяните услуги. Социалният работник, които ще бъде назначен в Центъра на 8 часов работен ден, ще организира работата в самият център, приема на потенциални кандидати на услугата и всички задължение, произтичащи от дейността и целите на проекта. Психологът, медицинското лице и социалният работник ще използват оборудването за изготвяне на съответните документи, съхранение и архивиране на данни. Необходимите помещения и оборудване ще бъдат използвани за провеждане на супервизиите по проекта, срещи на екипа със работещите в центъра и за други цели свързани с изпълнението на проекта. Заложената сума за оборудване е изцяло финансиране от Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 там ще бъдат провеждани и пресконференции заложени по проекта за популяризиране на приноса на Оперативната програма. 13 000.00 14 244.00
Предоставяне на психологична подкрепа, консултиране и супервизия на персонала: Психологичната подкрепа, консултация и супервизията е насочена към личните асистенти, социални асистенти и екипа в Центъра за предоставяне на комплексната услуга, която се изразява в консултиране на трудни и специфични ситуации, както и подкрепа при разрешаване на конфликти. Целта на консултирането, супервизията и психологическата подкрепа е изграждане на модел на обективно и емоционално въведение, както и поддържане на професионално самочувствие на специалистите в Центъра на предоставяне на комплексни услуги. Консултирането, супервизията и психологическата подкрепа ще бъде екипна, групова и индивидуална. Екипното консултиране, супервизията и психологическата подкрепа ща подпомага развитието и отношенията на работното място и цели да създаде условия на сътрудничество и екипна подкрепа при обсъждането и решаването на проблеми възникнали в хода на работа, снемане напрежението в трудни ситуации, гарантиране подобряването на качество на работата, ориентиране на професионалните действия към целите и към по-голяма степен на удовлетвореност. Практиката на работата по случаите – справяне с индивидуални затруднения, проблемни ситуации, вземане на решения и планиране, колебания, несигурност и нужда от справяне с експерт на собствените оценки и мнения, недостиг на знания и умения, справяне с преживяванията във връзка с работата и в частност във взаимотношенията с потребителите и техните близки. Проследяване и стимулиране напредъка и професионалното развитие – ще се осъждат развитието на уменията, чувството за напредък, самостоятелна работата, професионална зрялост, качество на работа. С настоящата дейност ще се работи с уязвимите групи често води до професионално прегаряне, за избягването на което помагащият професионализъм има нужда от професионалната подкрепа. Супервизията представляваща форма на планирана помощ, предоставяна от експерт със сходна практика и професия и цели проследяването и проверяването на работата на супервизираният професионалист, с оглед предоставяне на качествена грижи на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне. Подкрепата за социално включване се осъществява чрез осигурена възможност потребителите да посещават организирано и индивидуално различни културни мероприятия и за подпомагане на достъпа до здравни услуги, свързани със социални помощи, с местните данъци и такси, технически помощни средства и други. Консултиране, свързано с предоставяне на информация в областта на социалната закрила за възможностите за подкрепа; изисквания, срокове и насочване към съответните институции, от които може да бъде получена подкрепата Интегрираните услуги ще се осъществяват от мултидисциплинарен екип, който ще включва експерти и специалисти с подходящо хуманитарно образование. Подкрепата от експертите от мултидисциплинарния екип ще осъществяват своите дейности в тясно сътрудничество и координация с персонала, пряко предоставящ социалните услуги „Личен асистент” .Консултиране и психологическа подкрепа в кризисни ситуации.Като обекти на консултирането са най-общо две категории хора: • Субективно затруднени клиенти и Обективно нуждаещи се клиенти – изпаднали в криза, с временни обърквания в когнитивната сфера, хора със сериозни промени в мисленето, поведението, емоциите, подложени на стрес, фрустрация, насилие, хора с отклонения, временни или постоянни, но “в норма” и др. Най-често срещани са индивидуалното и груповото консултиране. Индивидуалното консултиране е взаимодействие между двама души при наличие на определен проблем. Индивидуалното консултиране е насочено към разрешаването на конкретен проблем на клиента, към повишаване на неговите умения за контролиране на личния и социалния му живот. Груповото консултиране се използва в доста от случаите в социалната работа, особено при: • нарушени взаимоотношения между родители и деца; • конфликти при възрастни хора; • създаване на психологическа съвместимост – например, работа в екип и др. 10 000.00 10 000.00
Мотивационна и психологична подкрепа на потребителите на услугата: С настоящата дейност ще се подсигурят специалисти, които да предоставят мотивационна, психологическа или друг тип подкрепа за потребители на услугата, според тяхната индивидуална потребност. Психологичната подкрепа се осъществява на базата на оценка на потребителите и индивидуалния план за грижа на потребителя, които са разработени от екипа на проекта. Психологът е част от екипа на Центъра за почасово предоставяне на услугата. Мотивационната и психологичната подкрепа цели подобряване на психологичното състояние и стимулиране пълноценното развитие и изява на потребителя и е насочена към развитие на уменията за общуване, създаване на социални контакти и социално включване. Възрастните хора и хората с увреждане изпитват не само физически, но и психически дискомфорт във връзка с принудителното им оттегляне от социалният живот. Чувстват се дълбоко изолирани, имат понижена самооценка и самочувствие. Индивидуалната и психологична подкрепа се предоставя в личното пространство.Основните задължения на психологът: Изработване на социалният и психологически статус на потребителите, индивидуални консултации, помощ при кризисни ситуации, разработване на тестове и водене на беседи. Личният асистент ще води потребителят на провежданите срещи с психолога. Когато е необходимо и потребителят не е в състояние да бъде в Центъра, той ще бъде посетен в домашна обстановка от психолога за оказване на необходимата му подкрепа. Основните задължения на социалният работник: Организира ежедневни задачи и бит, общуване, организиране на свободното време и социални контакти от целевата група, оказва подкрепа на потребителя и семейството му. Подпомага дейността на личният асистент, като го консултира и му съдейства при необходимост за извършване на административни услуги, като сумата необходима за заплата и осигуровки е разчетена в т. I. РАЗХОДИ ЗА ПЕРСОНАЛ, т.1.2. Разходи за трудови възнаграждения и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл на физическите лица наети в центъра, необходими за цялостното му функциониране, управление и предоставянето на услугите, вкл. осигурителните вноски, начислени за сметка на осигурителя, съгласно националното законодателство и при спазване на раздел III т. 1, раздел V т. 1 и раздел VI от Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020. Основните задължения на медицинското лице са свързани с здравето на потребителя, контрол за приемането на лекарства, при нужда осигуряване на лекар, медицинска грижа при смяна на превръзки, мерене на кръвно налягане и други. Предоставянето на комплексните услуги целят промяна на личностната нагласа на всеки потребител. Заложената сума е съобразена с Методологията за регламентиране и определяне на възнагражденията на хората работещи в центъра. Заложена е часова ставка от 15,60 на час е за приложен специалист, тъй като не разполагаме с данни какви лица ще кандидатстват и със какъв опит ще бъде лицето. 21 284.64 20 759.99
Разработване на правила/методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социална включване в общността или домашна среда.: С проектното предложение на Община Антон се предвижда да се създаде Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или домашна среда. За целта е необходимо да се създадат Правила/методология, базирани на специализиран анализ на спецификите на потребителите и необходимите компетенции на доставчиците на социалните услуги. Разработването на правила/методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услугите за социално включване в общността или домашна среда - пропоръчително е в хода на изпълнение на проекта да се разработят правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра и ще гарантират тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Ще бъдат разработени следните документи: 1. Инвентарна книга; 2. Книга за начален инструктаж по безопасност, хигиена на труда; 3. Книга за периодичен инструктаж по безопасност; 4. Правилник за вътрешният ред, вътрешни правила, задължения на потребителя, задължения на личният асистент; 5. Процедура за вътрешен мониторинг; 6. Входящи дневници за кандидат потребители и кандидат за лични асистенти; 7. Досие на всеки потребител и досие на личният асистент; Всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по проекта за защита на личните данни се създават и се съхраняват в посочените от българското и общностното законодателство начини и срокове. 5 000.00 5 000.00
Текущ ремонт на помещения намиращи се в Здравен дом село Антон за Център за почасово предоставяне на услугите за социално включване в общността и в семейна среда: Ще се извърши текущ ремонт на помещения, намиращи се в здравен дом село Антон за създаване на Център за почасово предоставяне на услугите за социално включване в общността и в семейна среда.Помещенията предвидени за създаване на Центъра за почасово предоставяне на услугите за социално включване в общността или домашна среда са част от Здравен дом село Антон, построен през 1994 година. През годините са настанявани млади специалисти лекари и помещенията са амортизирани и се нуждаят от основен ремонт. В следствие на дългогодишното ползване и липсата на средства на Общината за извършване на основен ремонт, състоянието им е крайно незадоволително. Към настоящият момент помещенията са непригодни за употреба по предназначение. Ще бъдат подменени вратите на помещенията, ще бъде подменена дограмата, подовата настилка, цялостно извършване на СМР дейности по шпакловане, грундиране, боядисване на таваните, саморазливна подова замазка. Поставяне на ключове, осветителни тела, контакти и други. Извършване на СМР дейности на тоалетни като: разваляне на стара частично изкъртена облицовка от фаянсови плочи и поставяне на нова, грундиране и шпакловане на стани, боядисване и освежаване, монтиране на противовлажни тела, монтиране на алуминиева врата. 30 000.00 29 940.00
Изготвяне на социални оценки : Съгласно насоките за кандидатстване по схемата, първоначалната оценка на потребностите на желаещите като, за изпълнението на дейността ще се наеми външен изпълнител, съгласно изискванията на ЗОП с релевантен опит. Кандидатстването за ползването на услугата ще се осъществява след като екипът за управление на проекта създаде необходимата организация и разработи набора от документи за набиране на кандидатите за ползване на услугата. Необходимите документи за кандидатстване ще бъдат: 1. Заявление от лицето; Документ за самоличност; Копие от решение на ТЕЛК/ДЕЛК/НЕЛК; Копие от амбулаторен лист или друг вид документ с които се удостоверява здравословното състояние на кандидата; Декларация за ползване на услугата Личен асистент; Възрастните хора с ограничения в невъзможност за самообслужване над 65 г. , които нямат ТЕЛК или актуално удостоверение за здравословно състояние , подават заявление за кандидатстване и представят документ за самоличност за справка. Оценката на потребностите се извършва за всички лица подали заявление да ползват услугата. През цялата дейност, процесът на оценяване се извършва при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и т.к. Оценките ще се правят при стартирането на проекта и при необходимост ако се наложи поради форсмажорни обстоятелства или отказ от услугата на потребител, ще се извърши отново. Социалните оценки ще бъдат направени от външна фирма изпълнител, наета съгласно изискванията на ЗОП. Заложената сума от 3600,00 лева с ДДС е за изготвянето на социални оцени за приблизително 60 лица, тъй като към момента не се знае на колко лица ще бъдат направени социални оценки и колко от тях ще бъдат одобрени. 3 600.00 3 600.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.