Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 959 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект е насочен към предоставянето на социална услуга от резидентен тип за лица с умствена изостаналост. Проектът ще се изпълнява от  Община Нови пазар. Организацията имат богат опит в дейности, инициативи и проекти, посветени на подпомагането на лица с увреждания. В този аспект, целите и дейностите, заложени в проектното предложение изразяват последователността и устойчивостта на кандидата по отношение на интеграцията на лица с увреждания и подобряването на качестовто на живот.

Фокусът на проекта е съсредоточен върху предоставяне на подкрепа за преодоляване на специфичните ежедневни проблеми на лица с увреждания и техните семейства в център за грижа за лица с умствена изостаналост, като част от процеса на деинституционализация. Дейностите по проекта предвиждат и създаване на механизми за устойчивост при функционирането на центъра чрез разработването на правила за неговото функциониране. В резултат на предприетите мерки се очаква да бъдат постигнати трайни и устойчиви резултати за целевите групи, които се изразяват в повишено качество на живот.

Проектът ще се изпълни за период от 15 месеца в рамките на бюджет от 272 000 лв.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор, наемане на персонала в създадените услуги и осигуряване на супервизия и подкрепа при предоставянето на услугите.: Основната цел на дейността е да обезпечи подготвителния период на изпълнението на проекта и да допринесе за осигуряването на сесии по супервизи. Дейността ще се развие в триосновни етапа: Етап 1: Селекция и подбор при наемането на персонал за изпълнението на проекта; В този етап от проекта се предвижда да бъдат реализирани дейности при подбора на персонал, който ще бъде ангажиран за изпълнението на проекта. Ще бъдат разгледани всички предвидени по проекта позиции, както следва: 1. Санитар - код по НКПД 53211002 - 8 ч 2. Санитар - код по НКПД 53211002 - 8 ч 3. Санитар - код по НКПД 53211002 - 8 ч 4. Санитар - код по НКПД 53211002 - 8 ч 5. Санитар - код по НКПД 53211002 - 8 ч 6. Медицинска сестра - код по НКПД 22216001 - 4 ч 7. Медицинска сестра - код по НКПД 22216001 - 4 ч 8. Медицинска сестра - код по НКПД 22216001 - 4 ч 9. Работник, поддръжка - код по НКПД 93120008 - 8 ч . 10. Социален работник в социална услуга - код по НКПД 26356002 - 4 ч. 11. Социален работник в социална услуга - код по НКПД 26356002 - 4 ч. 12. Психолог (арт терапия) - код по НКПД 26346001 – 4 ч. 13. Психолог (трудотерапия терапия) - код по НКПД 26346001 – 4 ч. 14 Пазач-портиер - код по НКПД 54140015 - 6 ч. 15. Психолог – Супервизия на персонала - код по НКПД 26346001 – 4 ч. 16. Директор, социални услуги в общността - код по НКПД 13447001 - 8 ч. В подготвителния етап ще бъдат публикувани обяви в сайта на местния клон на Дирекция „Бюро по труда“, както и в специализирани сайт/сайтове за намиране на работа. По време на подготвителния период ще бъдат разгледани всички постъпили автобиографии и ще бъдат селектирани кандидатите с най-добра професионална квалификация, умения и опит. При назначаването на експертите и при цялостното изпълнение на проекта ще бъдат прилагани хоризонталните политики в т.ч.: • Равни възможности и недопускане на дискриминация; • Равенство между половете; • Устойчиво развитие. Етап 2: Разработване на вътрешни правила, регламентиращи дейността на услугите и да осигури преместване на лицата В този етап от изпълнението на дейността се очаква да се разработят основните вътрешни правила, регламентиращи дейността на услугата и ще се осигури преместване на лицата, които ще бъдат настанени в центъра за грижа за лица с умствена изостаналост след направена оценка на потребностите по проект BG05M9OP001-2.038 „Нова дългосрочна грижа за възрастните и хората с увреждания” – Етап 1, изпълняван от АСП. Дейността ще се реализира от един експерт на позиция Експерт "Управление на социални услуги в общността".Където е необходимо, експертътще бъде подпомаган от останалите членове на бенефициента за целите на по-бързото, качествено и адекватно обезпечаване на подготвителния период. Лицето ще бъде наето на граждански договор и ще изпълнява своите функции по време на целия период на дейността. Тя от своя страна ще се изпълнява в първите три месеца от стартирането на проекта. Етап 3: Осигуряване на супервизия за персонала, който ще предоставя услугата В този етап ще бъде назначено 1 лице на длъжност „Психолог – Супервизия на персонала - код по НКПД 26346001 – 4 ч. Лицето на тази позиция ще оказва регулярно супервизия на персонала, ангажиран с осигуряването на подкрепа. 12 271.70 12 186.40
Създаване на център за грижа за лица с умствена изостаналост и предоставяне на услуги в него за период до 1 година.: Основна цел на дейността е да осигури възможност за настаняване на лицата от целевата група в среда, близка до семейната – оказване на съдействие за постигане в максимална степен на самостоятелност, в комбинация с други социални, здравни, образователни и други подкрепящи/съпътстващи услуги в съответствие с потребностите на настанените лица. За успешното изпълнение на дейността в центъра ще: I.Ще бъде оказана подкрепа на лицата от целевата група от: 1. Санитари - 5 лица със заетост от 8ч./ден. Санитарите ще гарантират за осигуряването на необходимите хигиенни условия в услугата, като гарантират за възможно най-уютния престой на настанените лица. Освен това в условията на пандемията от COVID-19 санитарите ще имат фундаменталната роля да ограничават евентуално проникване на вируса в услугата, посредством дейности по системна дезинфекция на пространствата и площите. 2. Медицински сестри - 3 лица със заетост от 4 ч./ден Медицинските сестри ще оказват необходимата здравна грижа на лицата, настанени в услугата, като извършват регулярни дейности за: - Превенция и профилактика на болестите; - Полагане на медицински и здравни грижи и дейности, според потребностите на всяко от лицата; - Манипулации за лечение на здравословни проблеми; - Оказване на спешни и други дейности; 3. Социални работници в социална услуга - 2 лица със заетост от 4 ч./ден. Социалните работници ще има за цел да оказват помощ на настанените лица и техните семейства по въпроси, свързани с различни административни услуги като подаване на документи пред ТЕЛК/НЕЛК, където е приложимо, осъществяване на връзки със социални предприятия, Дирекция "Социално подпомагане", компания възлагащи надомна работа, пенсионни отдели, както и други организации и институции, които са в помощ на лицата от целевата група. Освен това ще оказват подкрепа за помощ при общуване и поддържане на социални контакти, организиране на свободното време в услугата и извън нея и др. 4. Психолог (арт терапия) – 4 ч. 5. Психолог (трудотерапия терапия) – 4 ч. Психолозите по т. 4 и т.5 ще извършват регулярни дейности по провеждане на занятия за арт терапия и трудотерапия. Арт терапията се реализира чрез терапевтична употреба на творческия процес в рамките на професионална връзка и е подходяща за хора, които търсят личностно развитие. Нейното действие е насочено към социално уязвими групи, сред които попадат и лица с умствена изостаналост. От друга страна трудотерапията е метод, при който се въздейства чрез системна трудова дейност, съобразена с функционалното и психично състояние на човека. Целта е постигане на самостоятелност и улесняване участието в обществения живот чрез придобиване на трудови навици, развиване на нови умения, подобряване на двигателните способности и др. 6.Работник, поддръжка - 8 ч.Лицето ще поддържа инфраструктурата и ще се грижи за осигуряване на отоплението като поддържа отоплителната система. 7.Пазач-портиер - 6 ч.Лицето ще се грижи за спазване на контрол-пропусквателния режим и осигуряване на безопасността на настанените лица. 8.Директор, социални услуги в общността -8 ч.Директорът ще обезпечи управлението на услугата, като организирана нейното функциониране 9.Психолог – Супервизия на персонала - код по НКПД 26346001 – 4 ч.Лицето на тази позиция ще оказва регулярно супервизия на персонала, ангажиран с осигуряването на подкрепа. II. Ще бъдат осигурени материали и консумативи, обзавеждане и оборудване; III. Ще бъде осигурена храна, за задоволяване на основни потребности на целевата група;Храната е фундаментален ресурс за успешното функциониране на услугата. В този смисъл бенефициентът ще закупи необходимите количества и видове, за да гарантира добрите условия за престой в нея; IV. Ще бъдат осигурени средства за сметки за електричество, отопление, поддръжка на помещения, интернет и др. Кандидатът предвижда да обезпечи услугата с електричество, отопление, и др. базови за нейната дейности аспекти. В този смисъл ще създаде необходимите условия за обитаване в нея. 237 269.58 244 224.30
Създаване на център за грижа за лица с умствена изостаналост и предоставяне на услуги в него за период до 1 година- допълнение: I. Обосновка относни необходимостта от разходи оборудване и обзавеждане на социалните услуги. Предвиденото за закупуване обзавеждане и оборудване може да бъде групирано според потребностите, породили неговото закупуване както следва: 1. Обзавеждане за административни нужди (лаптопи, принтер, ламинатори): Тези артикули ще бъдат в помощ на персонала при тяхната работа в центъра. По време на служебните им задължения ще се използват според потребността на всеки служител за изготвяне на доклади, становища, писма и други относно лицата настанени в центъра. Артикулите ще послужат в контекста на администрирането на процеса по предоставянето на социалната услуга. Посредством закупуването на активите от тази група ще бъде повишено качеството на предлаганата услуга, като в същото време ще спомогнат за администрирането на процеса. 2. Обзавеждане за лицата, които ще бъдат настанени с цел разнообразно и приятно пребиваване в центъра. В тази група попадат всички предвидени за закупуване телевизори, екран-мултимедия, поставки за таван на мултимедия, беседки, градински люлки, стативи и мултимедия. Част от предвидените за закупуване артикули ще се използват за целите на провеждане на игри и различни мероприятия на открити, в т.ч. и активни почивки сред природата. Друга част от тях ще бъдат предназначени за провеждане на увлекателни игри, занимания и презентации с видео прожектиране и др. способи, за които е необходимо наличието на телевизори, мултимедия, поставки за тях и стативи - служат за по-детайлно, достъпно и ефектно провеждане на презентациите. Чрез закупуването на активите ще се осигури по-добра атмосфера, уют и качество на живота на настанените лица. 3. Камери за видеонаблюдение – камерите за видеонаблюдение са необходими с оглед на осигуряването на сигурност, посредством наблюдение в ключови пространства от центъра. Наличието им ще доведе до предотвратяване на проблеми от различно естество и свързани с прояви на девиантно поведени още в зародиш. II. Обосновка за режийните разходи Предвидените в проекта за разходване средства за ел. енергия, вода, охрана на сградата, обслужване на пожароизвестителна система, лабораторни измервания-осветеност, мониторинг и контрол на вредители и пелети имат за цел да осигурят фундаментални условия за съществуването на центъра. Чрез обезпечаването на ел. енергия и вода ще се гарантират всички базови нужди на персонала и настанените лица. С пелетите ще се гарантира отопляването на центъра през зимния сезон, докато разходите за пожароизвестителна система, лабораторни измервания-осветеност, мониторинг и контрол на вредители имат за цел да осигурят безопасни условия на настанените лица и персонала, който ще работи там. Непрекъснатата промяна в цените на пазара налага необходимост и от промяна в заложените цени на разходите за пелети. Заложените допълнителни средства за пелети са за осигуряване на отоплението на потребителите през началото на зимния сезон. С осигуряването на средства за охрана ще се редуцира риска от влизане с взлом и евентуални набези. Вода като базов фундамент в живота ще обезпечи питейните и хигиенните нужди на настените лица и персонал. III. Обосновка за необходимостта от разходване на средства за материали за арт терапия и трудотерапия. Арт терапията и трудотерапията са доказани подходи за подобряване на емоционалното и психологическото състояние при лица с определени дефицити по отношение на здравния статус. Това обуславя необходимостта от закупуване на материли и консумативи, които да обезпечават процеса на тяхното провеждане. В резултат на закупуването на материалите ще бъде възможно да се провеждат сесии по арт терапия и трудетерапия, което ще допринесе за повишаване на качеството на живот на настенените лица и подобряване на здравния им статус. 0.00 14 669.25

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.