Маркетинг услуги във връзка с конкретни продукти/услуги на предприятието - създаване на маркетингов план: Целта на настоящата дейност е да бъдат предоставени маркетингови услуги на нашата компания с цел създаване на маркетингов план за развиване на бизне направлението ни - издаване на книги. Разработването на маркетинговия план е първата стъпка в посока изграждане на устойчив бизнес за нашата компания, тъй като навлизането в издателския бизнес ще ни осигури място на пазар с широка клиентска аудитория, което ще ни помогне да създадем един стабилен паричен поток и да се задържим на пазара през първите 3 години от съществуването ни.
Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи:
1. Сключване на договор с избрания експерт по проекта
За да направим маркетингов план, който ще има реална полза за нас, ни е необходима квалифицирана помощ от експерт с образование и опит в областта, тъй като в момента не разполагаме с подобна експертиза. Тази наша потребност ще бъде разрешена чрез сключване на гражданскидоговор с експерта Борислава Иванова, която притежава образование и опит в областта. За да постигнем максимална ефективност и след разговора ни с избрания екпсерт, определихме следната структура на маркетинговия план:
- Мисия, визия и фактори за успех;
- Описание на продуктите и услугите;
- Маркетингови цели
- Анализ на пазара - тук ще се включи описание на сектора, описание на пазара (размер на пазара), конкуренция, SWOT анализ
- Пазар и таргет групи - тук ще се включи описание на целевите клиенти с техните георграфски, демографски и психографски характеристики;
- Маркетингови действия - стратегия по продукти/услуги, канали за продажби и реализация, ценова политика, маркетингови кампании и реклама
2. Планиране на работата
Експертът ще проведе няколко срещи с предприемача с цел изясняване на бизнес модела, запознаване с дейността на фирмата, нейните продукти и услуги. Ще бъде проведено интервю с управителя, за да се получи яснота за стратегията на фирмата, потенциалните пазари и клиенти, които са интересни за компанията, както и типа на книгите, които ще се издават.
3. Стартиране на работа по маркетинговия план
Работата в този етап ще започне със събиране на информация необохдима за анализ на пазара. Ще се събират както първични, така и вторични статистически данни. При необходимост може да бъдат проведени анкети с потенциални потребители под формата на телефонни интервюта или анкети по е-мейл. Целта на тези проучвания ще бъде да се определят нагласите на целевите клиенти. Експертът ще формулира варианти на мисия и визия и факторите за успех, които ще бъдат обсъдени с предприемача, като се изберат тези, които съответстват на целите на компанията. С него ще бъде обсъден и маркетинговия бюджет, който може да бъде заделен, за да може да се разпредели в конкретните маркетингови активности в зависимост от най-удачните варианти за промотиране на бизнес направлението.
5. Представяне на резултатите
В рамките на този етап ще бъде представен маркетинговия план пред предприемача, заедно с изводите и препоръките на експерта. При необходимост ще бъдат направени корекции в маркетинговите цели или в маркетинговите действия.
В резултат на създадения маркетингов план по посочената структура ще навлизем много по-лесно на пазара на книгоиздаването с подходящите маркетингови активности, при доброто познаване на потенциалните клиенти. Това ще ни осигури предимството от което се нуждаем като стартираща компания в сектор издателска дейност. Правилно планираните маркетингови кампании и реклама ще ни позволи да започнем по-бързо продажби на книгите си и да постигнем ефективност. Отправянето на подходящи послания към клиентите, заедно с правилно определените канали за реализация ще генерира продажби и печалби, които ще подпомогнат нашата млада организация да се наложи на този пазар. Изпълнението на дейността ще подпомогне да постигнем набелязаните цели, а именно, липсваща експертиза в маркетинга, развитие на ново бизнес направление и разширяване на клиентската база като средство за увеличаване на приходите ни. |
4 988.00
|
4 988.00
|