Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 603 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е разработено в сътрудничестно между местната и държавната власти и е насочено към подобряване на транспортната свързаност в Югоизточния регион, чрез планиране и изпълнение на дейности за подобряване на свързаността на обл. Бургас с Tрансевропейската мрежа за товари и пътници. Посредством изпълнението на включените в проекта дейности по строителство, реконструкция и рехабилитация на пътища от първостепенната и второстепенната пътна мрежа, в т.ч. горски и общински пътища ще се окаже подкрепа на периферните райони за подобряване безопасността на градската среда при транзитния превоз на пътници и товари, вкл. ще се осигури проектна готовност за изпълнение на бъдещи инвестиции за подобряване качеството на транспортната свързаност на областния център и по-малките южни черноморски общини, както и връзка на общините с пограничните райони с Турция. Подобряването на транспортната свързаност и сътрудничеството в тази сфера е един от ключовите фактори в борбата с мигрантския натиск, с осигуряване на по-добри условия за контрол по граничните райони и ефективно опазване на външните за ЕС граници, както и за оптимизация на цялостния контрол върху незаконното преминаване и проникване на мигранти. Това, заедно с осигуреното оборудване за постигане на „умна граница“ ще подпомогне процеса за постигане на условията за присъединяването на България в Шенгенското пространство, като основен акцент в усилията на Държавата. В рамките на заседание на  Европейски съвет в Брюксел през 02.2023 г. е решено, с цел повишаване сигурността на външните граници от заплахата на мигранти да се осигурят средства за гранична охрана, автомобили, камери и наблюдателни кули. Основна предпоставка за по-голяма ефективност на тези мерки е добрата транспортна инфраструктура, която да осигури добавена стойност към тяхното използване. Добрата транспортната свързаност е изключително условие за икономическо развитие и просперитет на районите с качество на транспортната инфраструктура.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: ЕКИП ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА: За успешната реализация на настоящото проектно предложение се предвижда сформиране на екип за управление на проекта, който ще управлява и координира всички дейности и участници, ангажирани в реализацията на инвестиционното предложение. Екипът ще се ръководи от експерт на Водещия партньор и ще включва експерти от администрациите на всеки един от партньорите. Екипът ще упражнява оперативното управление и координиране на всички дейности по изпълнение на проекта: - Контролира спазването на договорните срокове заложени в графика за изпълнение на проекта; - Осъществява проверка на документация; - Оценка на събраната информация; - Оценка на събраната информация при осъществени проверки, представяне на препоръки за по-ефективно изпълнение, както и предоставяне на препоръки при констатирани допуснати нередности при изпълнението; - Ще се извършва вътрешен мониторинг с цел да се получи информация относно реалното изпълнение на дейността в съответствие с плана за изпълнение и в случай на допуснати отклонения да се предприемат необходимите мерки и действия за тяхното отстраняване. Събраните и анализирани данни от вътрешния мониторинг ще бъдат използвани като база за изготвяне на периодични отчети, а на края на проекта и за финален отчет. Финансовите аспекти имат за цел верифициране съответствието на представените документи със заложените в договора за изпълнение условия. 397 306.64 0.00
Дейност 2: Изработване на технически или работен проект: В рамките на пилотната инициатива АПИ участва с изпълнение на Проекто-проучвателни работи (ППР) по рехабилитация/основен ремонт на второкласен път II-99, с дължина 112,17 км. Път II-99 е в много лошо състояние. Пътната настилка по протежение на пътя е с много слягания и деформации. Конструкцията на пътя е амортизирана и не притежава необходимата носимоспособност. Отводняването е силно компрометирано. Големите съоръжения са в лошо експлоатацинно състояние. Същевременно път II-99 е основната връзка между градовете по Южното Черноморие, както и най-пряката връзка между Южното Черноморие и Р.Турция чрез ГКПП Малко Търново. Като такъв има изключително значение за икономиката и туризма на общините, през чиято територия преминава. На територията на област Бургас преминават две държавни граници - водна (Черно море) и сухоземна (с Р.Турция). Път II-99 се явява основна пътна връзка и към двете граници. Ето защо необходимостта от ремонт на път II-99 е неотложна. Oбекта е разделен на два участъка: Уч.1: Път ІI-99 „Бургас – Созопол – Царево” от км 0+000 до км 58+000 (по задание) ≡ км 53+538.59 (по проект), на територията на общ. Бургас, Созопол, Приморско и Царево;Уч.2: Път IІ-99 „Царево - Малко Търново“ от км 58+000 км 117+000 по задание (от км 53+523,40 до км 112+173,28 по проект), на територията на общ. Царево и Малко Търново. За всеки от участъците е изработен технически проект (ТП). ТП за уч.1 е приет от Експертен технико-икономически съвет (ЕТИС) на АПИ през 2022г., а за уч. 2 – през 2021г. В рамките на проекта са предвидени дейности за възстановяване на транспортно-експлоатационните качества на пътя, повишаване на носимоспособността на пътната настилка и пътните съоръжения и осигуряване на добро отводняване по протежение на отсечката. По проект се предвижда съществуващата настилка да бъде усилена,а на места и цялостно подменена. За подобряване на отводняването земните окопи ще бъдат заменени с нови облицовани с дренаж. При пресичане на с.с. пътища и др. отбивки са предвидени напречни отводнители ф500. За малките съоръжения се предвижда разваляне на запушените водостоци със светъл отвор по-малък от 1 м и изграждане на нови на същите места; разваляне на всички компрометирани в-ци и направа на нови на същите места; изграждане на нови отводнителни съоръжения в участъци с лошо отводняване;ремонт и почистване на малките съоръжения и др. Предвижда се разваляне на съществуващите и изграждане на нов надлез при км 14+793, мост над р.Караагач при км 44+500 и пътен подлез преди ПВ Приморско. За големите съоръжения са предвидени ремонтни работи. Всички ограничителни системи за пътища и пътни знаци се подменят. С изработването на ТП за път II-99 дейностите на проектантите в качеството им на изпълнители на проектите не са приключили. Te имат ангажимент да следят за точното изпълнение на ТП по време на строителството им чрез упражняване на авторски надзор. Неразделна част от процеса на изпълнение на ППР е извършването на съгласутелни процедури. Предвид това, на база изготвените проекти АПИ ще подготви и представи пред компетентния орган по околна среда уведомление за инвестиционно предложение съгласно чл. 4, ал. 1 от НУРИОВОС и чл. 10, ал. 1 от Наредбата за ОС. Някои от получените по проекта съгласутелни становища са с 1-годишен срок на валидност, поради което същите ще бъдат входирани за пресъгласуване. С ремонта на път II-99 ще се осигурят безопасност на движението и комфорт на пътуващите между Бургас, Черноморец, Созопол, Приморско, Царево и Малко Търново и ще бъде удължен експлоатационния живот на пътя. Подобрените условия за преминаване по участъка ще окажат благоприятно въздействие върху целевите групи по настоящия проект и крайните бенефициенти – населението на обл. Бургас, общ. Бургас, Созопол, Приморско, Царево и Малко Търново. С планираната инвестиция ще се допринесе за подобряване на качеството на живот и работната среда на територията на обл.Бургас и ще се осигурят нови възможности за повишаване конкурентноспособността в региона. 1 641 600.00 0.00
Дейност 3.1: Реконструкция на ул. Одрин от к-ще "Трапезица" до бул. проф. Яким Якимов (път III-9008 "I-9 (Бургас) - кв. Д. Езерово, км 0+000 - км 2+400) с изграждане на 2ро пътно платно: I етап: Реконструкция на ул. Одрин от к-ще „Трапезица“ до бул. Проф. Яким Якимов км 2+185 - км 1+520; II етап: Реконструкция на ул. Одрин от к-ще „Трапезица“ до бул. Проф. Яким Якимов км 1+520 - км 0+600: Проектът за реконструкция на ул. Одрин с изграждане на 2ро пътно платно е решен в границите на одобрената регулация на ПЗ "Север" с привързване към проектното решение на кръстовище "Трапезица" и технически и работен инвестиционен проект за Надлез над товарна ж.п. гара Бургас. Обхвата на проектната разработка включва участъка от: - дясно пътно платно - от о.т. 243 ( "Трапезица") – 719-718-712-709-708-706-703-702–699–698–694-691-687-678-677-674-751-672-671-667 до о.т.666 - 665; - ляво пътно платно - от о.т. 246 ("Трапезица") – 720-717-711-710-707- 705- 705-701-700-697-696-695-693-689 - 688 до о.т.670 - 649; - локално пътно платно - в участъка от о.т. 696 -616-676-675 -670 - 669 до о.т. 668. Ситуационното решение на улицата е в границите на утвърдения ПУР. Началото е кръгово кръстовище „Трапезица”, а края е привързан ситуационно и нивелетно с проекта за Надлез над товарна ж.п. гара Бургас. Проектното решение предвижда етапно изпълнение в 3 етапа: • I – ви етап от км 1+520 до км 2+185; • II - ри етап от км 0+600 до км 1+520; • III – ти етап от км 0+000 до км 0+600. като предмет на изпълнение на настоящия проект са първи и втори етап. За обекта е изготвен инвестиционен проект с наименование: „Реконструкция на ул. Одрин от о.т.708 ДП/о.т.707 ЛП кръстовище "Трапезица" до надлез при бул. проф. Яким Якимов (път III-9008 "I-9 (Бургас) - кв. Долно Езерово", от км 0+6000 до км 2+185400) и издадено разрешение за строеж №21/09.02.2023г. за I и II етап. Проектът включва рехабилитация на съществуващото пътно платно и изграждане на второ пътно платно. Ул. Одрин е една от най-натоварените улици от първостепенната улична мрежа на Бургас. В нея се концентрира градско движение, масовия обществен транспорт и товарното движение в производствената зона. Продължението на проектният участък е трасе на третокласен път от републиканската пътна мрежа III-9008 "I-9 (Бургас) - кв. Долно Езерово". Проектът включва и реконструкция на съществуващите комуникации / Електро, ВиК, Газопровод и др./.Предвидената категория за движение е "тежкотоварна". Проектирани са 2 работни оси, поотделно за всяко от платната – ляво и дясно. Оста на дясното платно е означена като Ос 1, а на лявото - като Ос 2. В общия случай Ос 2 е спрегната с Ос 1 до км 1+580, където започва тяхното отделяне. Работната ос на локалното платно е означена в проекта като Ос 8. Освен тези 3 оси, по цялата дължина на обекта са проектирани и други оси, с направени надлъжни профили за локали, обръщала, паркинг и кръстовища. В съответствие с транспортната схема на града са предвидени 6 бр. автобусни спирки. По цялата дължина на улицата, от 2те страни, в габарита на тротоара, са предвидени еднопосочни велоалеи. Локалното платно е проектирано като еднопосочен локал с елементи, съответстващи на изискванията за улици от клас VI. Предвижда се реконструкция на съществуващ водопровод за промишлени и противопожарни нужди. За отводняване на трасето се предвижда изграждане поетапно на осем клона на дъждовна канализация, заустващи в две дъждовни канализации и един от тях в преливника на битовия колектор. Изграждането на второ пътно платно на ул. Одрин налага демонтажа на съществуващ трафопост ТП "Фуражен цех 2" ведно с кабели 20kV и кабели 0,4kV и изграждане на нов БКТП 1х800 kVA в отреден за това имот. Предвижда се изграждане на нова тръбна канална мрежа, на стълбове за улично осветление с LED осветителни тела, изместване на съществуващи оптични трасета и видеонаблюдение по протежение на улицата със комуникационна инфраструктура, което е съобразено с въведената етапност на обекта. В обхвата на проекта за реконструкция на ул. Одрин с изграждане на второ пътно платно попадат съществуващи проводи и съоръжение на газоразпределителната мрежа, за които се налага реконструкция и изместване. Предвидено е озеленяване на площи ново алейно засаждане на подходящи дълготрайни декоративни широколистни дървесни видове, съобразено с етапността на изпълнение на обекта. 20 025 597.65 0.00
Дейност 3.2: Реконструкция на Общински път BGS1033 от км 0+000 /път I-6 /Айтос-Бургас// до км 3+850 /АМ“Тракия“/ПВ“Българово/: Трасето е част от общинската пътна мрежа на територията на Община Бургас, който свързва първокласния път I-6 „София-Бургас“ с Автомагистрала „Тракия“ и преминава през гр. Българово, общ. Бургас, където живеят 1562 жители . Общинският път е изграден в началото на 20век. При извършените огледи на място, са констатирани повреди по повърхността на настилката, включващи множество мрежовидни и единични пукнатини, пукнатини до ръба, дупки, коловози, напречни вълни, а на места и частични слягане на настилката. Това създава затруднения при неговата експлоатация и е предпоставка за възникване на ПТП. Отводняването на пътния участък не е в добро състояние. Въпреки, че съществуващите необлицовани и облицовани окопи се почистват периодично, с цел нормалното им функциониране има нужда да бъдат отремонтирани. Повечето съоръжения също се нуждаят основно от периодично почистване при страна вток/отток и трайно възстановяване на констатираните повреди по бетоновите им повърхности. Челните стени на някои от съоръженията са разрушени и е необходимо да бъдат изградени нови. През последните 10 години поради липса на финансови средства, община Бургас извършва единствено текущо поддържане на пътя, което се състои в изкърпване на дупки и почистване на канавки. Това обаче не е достатъчно за привеждане на пътя в нормално експлоатационно състояние. Пътят е основен транспортен достъп не само за жителите на гр. Българово до близките населени места и общинския център гр. Бургас. По това трасе преминава пътникопотока от и за АМ “Тракия“ и е основна връзка между Северна и Южна България в оста Русе- Варна – Малко Търново. Всяка година се наблюдава увеличаване на трафика, тъй като за пътуващите от София по АМ Тракия в посока Северното Черноморие и обратно, това е най-пряката връзка. По този път преминава целият товарен превоз идващ от север през гр.Айтос към, пристанище Бургас и прилежащите зърнени бази. Пътят е с дължина 3 850 л.м. от км 0+000 / път I-6 / до км 3+850. 9 673 887.62 0.00
Дейност 3.3: Изпълнение на текущ ремонт на Общински път BGS1030 /от път III-9008 /Бургас-кв. Долно Езерово/ до /ІІІ-6008// - от км 0+000 до км 2+400: Трасето е част от общинската пътна мрежа на територията на Община Бургас, което свързва път III-6008, респективно път I-6 „София-Бургас“ с път III-9008 „Бургас-Долно Езерово“, който се явява продължение на ул. „Одрин“. През летния сезон пътят се използва като алтернативен за тежкотоварните автомобили, като целта е да се намали транспортния натиск от туристическия поток към южното Черноморие. През летния сезон интензивността на трафика в отсечката се увеличава пет пъти. Общинският път е изграден през 1977г. При извършените огледи са констатирани повреди по повърхността на настилката, включващи множество мрежовидни и единични пукнатини, пукнатини до ръба, дупки, коловози, напречни вълни, слягане на настилката. Това създава затруднения при неговата експлоатация и е предпоставка за възникване на ПТП. Отводняването на пътния участък не е в добро състояние. Въпреки, че съществуващите необлицовани канавки се почистват периодично, с цел нормалното им функциониране има нужда да бъдат отремонтирани. Повечето съоръжения също се нуждаят основно от периодично почистване при страна вток/отток и трайно възстановяване на констатираните повреди по бетоновите им повърхности. Челните стени на някои от съоръженията са разрушени и е необходимо да бъдат отремонтирани. През последните години поради липса на финансови средства община Бургас извършва единствено палеативно поддържане на пътя, което се състои в повърхностно изкърпване на дупки и почистване на канавки. Това обаче не е достатъчно за привеждане на пътя в нормално експлоатационно състояние. Необходимо е цялостно преасфалтиране на настилката с преоформяне и стабилизиране на съществуващите банкети. Дължината на участъка от пътя който ще бъде отремонтиран 2 400 л.м. от км 0+000 / път III-9008 / до км 2+400. Необходимите ремонтни дейности, имат характер на текущ ремонт по смисъла на чл.151, ал.1, т.6 от ЗУТ и за тях не се изисква изготвяне на проект и издаване на разрешение за строеж. Според Допълнителните разпоредби на ЗУТ в чл.5, т.43, изречение последно: „Текущ ремонт на строеж е и подобряването и поддържането в изправност на елементите на техническата инфраструктура по чл. 64, ал. 1, при които не се променят трасето и техническите характеристики.“ Общата стойност на разходите за Дейност 3.3 е 3 270 698.07 лв. без ДДС и 3 924 837.68 лв. с ДДС. Общата стойност на Възстановимия ДДС за Дейност 3.3 е 0.00 лв. 3 924 837.68 0.00
Дейност 3.4: Текущ ремонт на траен горски път от Портал №18 на ВВС до ДГ на р. Резовска – 3,30 км (зад портал на ВВС) в териториалния обхват на ТП ДГС Царево: В рамките на пилотната инициатива ЮИДП ДП гр. Сливен участва с проект за изпълнение на неотложни аварийно - възстановителни работи по ремонт и стабилизиране/реконструкция на рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по Българо-турската държавна граница, в териториалния обхват на ТП ДГС Средец, ТП ДГС Кости, ТП ДГС Малко Търново и ТПДГС Царево. Настоящата дейност предвижда изпълнение на строителни дейности по текущ ремонт на траен горски път от Портал №18 на ВВС до ДГ на р. Резовска – 3,30 км (зад портал на ВВС) в териториалния обхват на ТП ДГС Царево, с оглед осигуряване на достъп на служителите на гранична полиция по рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по българо – турската държавна граница. Дейностите ще се реализират в изпълнение на Решение № 713 от 03.10.2022г. на Министерския съвет на Р. България за извършване на аварийно-възстановителни работи по ремонт и стабилизиране на рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по българо – турската държавна граница. Пътната отсечка, предмет на настоящата дейност, попада в териториалния обхват на ЮИДП ДП гр. Сливен. Стойността на инвестицията е 541 982.76 лв. без ДДС и 650 379.31 лв. с ДДС. Към разходите са включени 10% непредвидени разходи, което е видно от приложените количествено - стойностни сметки. За ЮИДП ДП Сливен ДДС е възстановим. ЮИДП ДП Сливен има регистрация по ЗДДС - BG201617654 на основание чл. 96 от ЗДДС (Задължителна регистрация). 541 982.76 0.00
Дейност 3.5: Текущ ремонт на траен горски път от Портал №17 на ВВС до ДГ на р. Резовска – 5,20 км (зад портал на ВВС) в териториалния обхват на ТП ДГС Царево: В рамките на пилотната инициатива ЮИДП ДП гр. Сливен участва с проект за изпълнение на неотложни аварийно - възстановителни работи по ремонт и стабилизиране/реконструкция на рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по Българо-турската държавна граница, в териториалния обхват на ТП ДГС Средец, ТП ДГС Кости, ТП ДГС Малко Търново и ТПДГС Царево. Настоящата дейност предвижда изпълнение на строителни дейности по текущ ремонт на траен горски път от Портал №17 на ВВС до ДГ на р. Резовска – 5,20 км (зад портал на ВВС) в териториалния обхват на ТП ДГС Царево, с оглед осигуряване на достъп на служителите на гранична полиция по рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по българо – турската държавна граница. Дейностите ще се реализират в изпълнение на Решение № 713 от 03.10.2022г. на Министерския съвет на Р. България за извършване на аварийно-възстановителни работи по ремонт и стабилизиране на рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по българо – турската държавна граница. Пътната отсечка, предмет на настоящата дейност, попада в териториалния обхват на ЮИДП ДП гр. Сливен. Стойността на инвестицията е 612 842.34 лв. без ДДС и 735 410.81 лв. с ДДС. Към разходите са включени 10% непредвидени разходи, което е видно от приложените количествено - стойностни сметки. За ЮИДП ДП Сливен ДДС е възстановим. ЮИДП ДП Сливен има регистрация по ЗДДС - BG201617654 на основание чл. 96 от ЗДДС (Задължителна регистрация). 612 842.34 0.00
Дейност 3.6: Текущ ремонт на траен горски път от Портал №7 на ВВС до ДГ на р. Резовска – 2,00 км (зад портал на ВВС) в териториалния обхват на ТП ДГС Царево: В рамките на пилотната инициатива ЮИДП ДП гр. Сливен участва с проект за изпълнение на неотложни аварийно - възстановителни работи по ремонт и стабилизиране/реконструкция на рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по Българо-турската държавна граница, в териториалния обхват на ТП ДГС Средец, ТП ДГС Кости, ТП ДГС Малко Търново и ТПДГС Царево. Настоящата дейност предвижда изпълнение на строителни дейности по текущ ремонт на траен горски път от Портал №7 на ВВС до ДГ на р. Резовска – 2,00 км (зад портал на ВВС) в териториалния обхват на ТП ДГС Царево, с оглед осигуряване на достъп на служителите на гранична позиция по рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по българо – турската държавна граница. Дейностите ще се реализират в изпълнение на Решение № 713 от 03.10.2022г. на Министерския съвет на Р. България за извършване на аварийно-възстановителни работи по ремонт и стабилизиране на рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по българо – турската държавна граница. Пътната отсечка, предмет на настоящата дейност, попада в териториалния обхват на ЮИДП ДП гр. Сливен. Стойността на инвестицията е 293 218.20 лв. без ДДС и 351 861.84 лв. с ДДС. Към разходите са включени 10% непредвидени разходи, което е видно от приложените количествено - стойностни сметки. За ЮИДП ДП Сливен ДДС е възстановим. ЮИДП ДП Сливен има регистрация по ЗДДС - BG201617654 на основание чл. 96 от ЗДДС (Задължителна регистрация). 293 218.20 0.00
Дейност 3.7: Текущ ремонт на траен горски път м. Папратива поляна през м. Георги Стойчев до р. Лопушна – 4,30 км в териториалния обхват на ТП ДГС Кости: В рамките на пилотната инициатива ЮИДП ДП гр. Сливен участва с проект за изпълнение на неотложни аварийно - възстановителни работи по ремонт и стабилизиране/реконструкция на рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по Българо-турската държавна граница, в териториалния обхват на ТП ДГС Средец, ТП ДГС Кости, ТП ДГС Малко Търново и ТПДГС Царево. Настоящата дейност предвижда изпълнение на строителни дейности по текущ ремонт на траен горски път м. Папратива поляна през м. Георги Стойчев до р. Лопушна – 4,30 км в териториалния обхват на ТП ДГС Кости, с оглед осигуряване на достъп на служителите на гранична позиция по рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по българо – турската държавна граница. Дейностите ще се реализират в изпълнение на Решение № 713 от 03.10.2022г. на Министерския съвет на Р. България за извършване на аварийно-възстановителни работи по ремонт и стабилизиране на рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по българо – турската държавна граница. Пътната отсечка, предмет на настоящата дейност, попада в териториалния обхват на ЮИДП ДП гр. Сливен. Стойността на инвестицията е 646 430.62 лв. без ДДС и 775 716.74 лв. с ДДС. Към разходите са включени 10% непредвидени разходи, което е видно от приложените количествено - стойностни сметки. За ЮИДП ДП Сливен ДДС е възстановим. ЮИДП ДП Сливен има регистрация по ЗДДС - BG201617654 на основание чл. 96 от ЗДДС (Задължителна регистрация). 646 430.62 0.00
Дейност 3.8: Текущ ремонт на траен горски път м. Ябълките до ВВС – 2,41 км в териториалния обхват на ТП ДГС Кости: В рамките на пилотната инициатива ЮИДП ДП гр. Сливен участва с проект за изпълнение на неотложни аварийно - възстановителни работи по ремонт и стабилизиране/реконструкция на рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по Българо-турската държавна граница, в териториалния обхват на ТП ДГС Средец, ТП ДГС Кости, ТП ДГС Малко Търново и ТПДГС Царево. Настоящата дейност предвижда изпълнение на строителни дейности по текущ ремонт на траен горски път м. Ябълките до ВВС – 2,41 км в териториалния обхват на ТП ДГС Кости, с оглед осигуряване на достъп на служителите на гранична позиция по рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по българо – турската държавна граница. Дейностите ще се реализират в изпълнение на Решение № 713 от 03.10.2022г. на Министерския съвет на Р. България за извършване на аварийно-възстановителни работи по ремонт и стабилизиране на рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по българо – турската държавна граница. Пътната отсечка, предмет на настоящата дейност, попада в териториалния обхват на ЮИДП ДП гр. Сливен. Стойността на инвестицията е 527 176.10 лв. без ДДС и 632 611.32 лв. с ДДС. Към разходите са включени 10% непредвидени разходи, което е видно от приложените количествено - стойностни сметки. За ЮИДП ДП Сливен ДДС е възстановим. ЮИДП ДП Сливен има регистрация по ЗДДС - BG201617654 на основание чл. 96 от ЗДДС (Задължителна регистрация). 527 176.10 0.00
Дейност 3.9: Текущ ремонт на траен горски път с. Сливарово – м. Руденово – 7,00 км в териториалния обхват на ТП ДГС Малко Търново: В рамките на пилотната инициатива ЮИДП ДП гр. Сливен участва с проект за изпълнение на неотложни аварийно - възстановителни работи по ремонт и стабилизиране/реконструкция на рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по Българо-турската държавна граница, в териториалния обхват на ТП ДГС Средец, ТП ДГС Кости, ТП ДГС Малко Търново и ТПДГС Царево. Настоящата дейност предвижда изпълнение на строителни дейности по текущ ремонт на траен горски път с. Сливарово – м. Руденово – 7,00 км в териториалния обхват на ТП ДГС Малко Търново, с оглед осигуряване на достъп на служителите на гранична позиция по рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по българо – турската държавна граница. Дейностите ще се реализират в изпълнение на Решение № 713 от 03.10.2022г. на Министерския съвет на Р. България за извършване на аварийно-възстановителни работи по ремонт и стабилизиране на рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по българо – турската държавна граница. Пътната отсечка, предмет на настоящата дейност, попада в териториалния обхват на ЮИДП ДП гр. Сливен. Стойността на инвестицията е 744 257.80 лв. без ДДС и 893 109.36 лв. с ДДС. Към разходите са включени 10% непредвидени разходи, което е видно от приложените количествено - стойностни сметки. За ЮИДП ДП Сливен ДДС е възстановим. ЮИДП ДП Сливен има регистрация по ЗДДС - BG201617654 на основание чл. 96 от ЗДДС (Задължителна регистрация). 744 257.80 0.00
Дейност 3.10: Текущ ремонт на траен горски път с. Бръшлян - Чурка река - 48 гр. пирамида и отбивка за 53-та гр. пирамида – 4,10 км в териториалния обхват на ТП ДГС Малко Търново: В рамките на пилотната инициатива ЮИДП ДП гр. Сливен участва с проект за изпълнение на неотложни аварийно - възстановителни работи по ремонт и стабилизиране/реконструкция на рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по Българо-турската държавна граница, в териториалния обхват на ТП ДГС Средец, ТП ДГС Кости, ТП ДГС Малко Търново и ТПДГС Царево. Настоящата дейност предвижда изпълнение на строителни дейности по текущ ремонт на траен горски път с. Бръшлян - Чурка река - 48 гр. пирамида и отбивка за 53-та гр. пирамида – 4,10 км в териториалния обхват на ТП ДГС Малко Търново, с оглед осигуряване на достъп на служителите на гранична позиция по рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по българо – турската държавна граница. Дейностите ще се реализират в изпълнение на Решение № 713 от 03.10.2022г. на Министерския съвет на Р. България за извършване на аварийно-възстановителни работи по ремонт и стабилизиране на рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по българо – турската държавна граница. Пътната отсечка, предмет на настоящата дейност, попада в териториалния обхват на ЮИДП ДП гр. Сливен. Стойността на инвестицията е 550 698.50 лв. без ДДС и 660 838.20 лв. с ДДС. Към разходите са включени 10% непредвидени разходи, което е видно от приложените количествено - стойностни сметки. За ЮИДП ДП Сливен ДДС е възстановим. ЮИДП ДП Сливен има регистрация по ЗДДС - BG201617654 на основание чл. 96 от ЗДДС (Задължителна регистрация). 550 698.50 0.00
Дейност 3.11: Текущ ремонт на траен горски път м. "Кална нива" - 33-та гранична пирамида - 7,00 км в териториалния обхват на ТП ДГС Малко Търново: В рамките на пилотната инициатива ЮИДП ДП гр. Сливен участва с проект за изпълнение на неотложни аварийно - възстановителни работи по ремонт и стабилизиране/реконструкция на рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по Българо-турската държавна граница, в териториалния обхват на ТП ДГС Средец, ТП ДГС Кости, ТП ДГС Малко Търново и ТПДГС Царево. Настоящата дейност предвижда изпълнение на строителни дейности по текущ ремонт на траен горски път м. "Кална нива" - 33-та гранична пирамида - 7,00 км в териториалния обхват на ТП ДГС Малко Търново, с оглед осигуряване на достъп на служителите на гранична позиция по рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по българо – турската държавна граница. Дейностите ще се реализират в изпълнение на Решение № 713 от 03.10.2022г. на Министерския съвет на Р. България за извършване на аварийно-възстановителни работи по ремонт и стабилизиране на рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по българо – турската държавна граница. Пътната отсечка, предмет на настоящата дейност, попада в териториалния обхват на ЮИДП ДП гр. Сливен. Стойността на инвестицията е 843 228.10 лв. без ДДС и 1 011 873.72 лв. с ДДС. Към разходите са включени 10% непредвидени разходи, което е видно от приложените количествено - стойностни сметки. За ЮИДП ДП Сливен ДДС е възстановим. ЮИДП ДП Сливен има регистрация по ЗДДС - BG201617654 на основание чл. 96 от ЗДДС (Задължителна регистрация). 843 228.10 0.00
Дейност 3.12: Текущ ремонт на траен път с. Горно Ябълково (местност „Пчелина") до 148 гранична пирамида (ГП) - (до заставата), находящ се в териториалния обхват на ТП ДГС Средец" – 1,50 км: В рамките на пилотната инициатива ЮИДП ДП гр. Сливен участва с проект за изпълнение на неотложни аварийно - възстановителни работи по ремонт и стабилизиране/реконструкция на рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по Българо-турската държавна граница, в териториалния обхват на ТП ДГС Средец, ТП ДГС Кости, ТП ДГС Малко Търново и ТПДГС Царево. Настоящата дейност предвижда изпълнение на строителни дейности по текущ ремонт на траен път с. Горно Ябълково (местност „Пчелина") до 148 гранична пирамида (ГП) - (до заставата), находящ се в териториалния обхват на ТП ДГС Средец" – 1,50 км, с оглед осигуряване на достъп на служителите на гранична позиция по рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по българо – турската държавна граница. Дейностите ще се реализират в изпълнение на Решение № 713 от 03.10.2022г. на Министерския съвет на Р. България за извършване на аварийно-възстановителни работи по ремонт и стабилизиране на рокадни и фронтални пътища за обслужване на инженерното съоръжение от възпрепятстващ тип по българо – турската държавна граница. Пътната отсечка, предмет на настоящата дейност, попада в териториалния обхват на ЮИДП ДП гр. Сливен. Стойността на инвестицията е 519 084.50 лв. без ДДС и 622 901.40 лв. с ДДС. Към разходите са включени 10% непредвидени разходи, което е видно от приложените количествено - стойностни сметки. За ЮИДП ДП Сливен ДДС е възстановим. ЮИДП ДП Сливен има регистрация по ЗДДС - BG201617654 на основание чл. 96 от ЗДДС (Задължителна регистрация). 519 084.50 0.00
Дейност 4: Авторски надзор: Съгласно чл. 162 от ЗУТ изпълнението на авторски надзор по всички части на инвестиционния проект за всички строежи от първа до пета категория включително е задължителен. Не се изисква авторски надзор за дейностите по текущ ремонт. Предвид това, изпълнението на авторски надзор е задължителен за следните обекти: - Реконструкция на ул. Одрин от к-ще "Трапезица" до бул. проф. Яким Якимов (път III-9008 "I-9 (Бургас) - кв. Д. Езерово, км 0+000 - км 2+400) с изграждане на 2ро пътно платно: I етап: Реконструкция на ул. Одрин от к-ще „Трапезица“ до бул. Проф. Яким Якимов км 2+185 - км 1+520; II етап: Реконструкция на ул. Одрин от к-ще „Трапезица“ до бул. Проф. Яким Якимов км 1+520 - км 0+600; -Реконструкция на Общински път BGS1033 от км 0+000 /път I-6 /Айтос-Бургас// до км 4+455 /АМ“Тракия“/ПВ“Българово/. В рамките на настоящото проектно предложение ще се търси възстановяване на средства за изпълнение на авторски надзор единствено за обект: Реконструкция на ул. Одрин от к-ще "Трапезица" до бул. проф. Яким Якимов (път III-9008 "I-9 (Бургас) - кв. Д. Езерово, км 0+000 - км 2+400) с изграждане на 2ро пътно платно: I етап: Реконструкция на ул. Одрин от к-ще „Трапезица“ до бул. Проф. Яким Якимов км 2+185 - км 1+520; II етап: Реконструкция на ул. Одрин от к-ще „Трапезица“ до бул. Проф. Яким Якимов км 1+520 - км 0+600. С цел гарантиране, че строежът ще бъде изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ, Възложителят ще осигури авторски надзор, който ще се осъществява по всички части на инвестиционния проект. Основни ангажименти на авторския надзор са оказване на техническа помощ, участие в съставяне и подписване на актове и протоколи по време на строителството, съгласно Наредба № 3/2001 г., участие в приемателни комисии, както и изработването на допълнителни работни чертежи и детайли за реализация на обекта при необходимост. Изпълнителят на авторски надзор се ангажира да оказва всестранна техническа помощ и консултации за решаване на проблеми, възникнали в процеса на изграждане на обекта, ще дава предписания при обстоятелства, допустими по Закона за устройство на територията, ще извършва контрол по технологията и качеството на влаганите материали и на извършваните строителни и монтажни работи. Продължителността на дейностите по изпълнение на авторски надзор ще съответства на графика за реализация на строително-монтажни работи на обектите до тяхното завършване. 56 400.00 0.00
Дейност 5: Строителен надзор : За законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на строителството в съответствие със ЗУТ и подзаконовите нормативни актове е предвидено осигуряването на строителен надзор, който да гарантира навременно и качествено изпълнение на строително-ремонтните дейности. В рамките на настоящото проектно предложение се предвижда изпълнение на дейности по строителен надзор за следните обекти: - Реконструкция на ул. Одрин от к-ще "Трапезица" до бул. проф. Яким Якимов (път III-9008 "I-9 (Бургас) - кв. Д. Езерово, км 0+000 - км 2+400) с изграждане на 2ро пътно платно: I етап: Реконструкция на ул. Одрин от к-ще „Трапезица“ до бул. Проф. Яким Якимов км 2+185 - км 1+520; II етап: Реконструкция на ул. Одрин от к-ще „Трапезица“ до бул. Проф. Яким Якимов км 1+520 - км 0+600. - Реконструкция на Общински път BGS1033 от км 0+000 /път I-6 /Айтос-Бургас// до км 4+455 /АМ“Тракия“/ПВ“Българово/. Консултантът изпълняващ строителен надзор на обектите ще гарантира, че строителните работи ще бъдат изпълнени в съответствие с инвестиционния проект и с изискванията на българското законодателство в областта на строителството и спазване на стандартите, описани в техническите изисквания за проектиране и строителство. Строителният надзор ще следи за изпълнение на СМР в рамките на установения времеви график и в границите на одобрения бюджет. Предвид категорията на обектите, съгласно ЗУТ и Наредба № 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата за видовете строежи, и за законосъобразното приключване на строителството, в съответствие със ЗУТ и Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, обектите ще бъдат приети и въведени в експлоатация от държавна приемателна комисия, назначена от компетентния орган ДНСК. Назначената държавна приемателна комисията следва да приключи работата си с издаването и подписване на протокол обр. 16, с който се установява, че изпълнението на строежа и неговата функционална пригодност е съобразно издаденото разрешение за строеж, одобрените проекти или заверената екзекутивна документация и действащата нормативна уредба по изпълнението и приемането на строителството и в съответствие с изискванията на чл. 169, ал. 1 - 3 ЗУТ. На основание издадения протокол обр. 16, в сроковете предвидени в наредбата, ще бъдат издадени Разрешения за ползване, с които се установява функционалната пригодност на строежите за ползване съобразно издадените строителни книжа. Продължителността на дейностите по изпълнение на строителен надзор ще съответства на графика за реализация на строително-монтажни работи на обектите до тяхното завършване. 89 422.45 0.00
Дейност 6.1: Информация и публичност, организирана от Община Бургас: Дейността по информация и публичност на проекта е насочена към популяризира целите и дейностите по проекта и най-вече онези, които са вкл. в обхвата на ангажимента на конкретния партньор, очакваните и постигнати резултати, както и финансовия принос на Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие за реализацията на дейностите по проекта, които се реализират на територията на Община Бургас. С осигуряването на регулярна информация за напредъка на проекта и създадената благоприятна среда за установяване и развитие на бизнес в района, се създават предпоставки за увеличен инвестиционен интерес към терените в зоните с потенциал за икономическо развитие, а от там и ускорено икономическо развитие на града. От друга страна гражданите на Бургас ще бъдат информирани за подобрените градски условия и среда, по отношение качеството на атмосферния въздух, облекченията върху градските пътни артерии и тяхната повишена безопасност, чрез извеждането на транзитния трафик. За реализиране на дейности по информация и публичност е предвидено провеждането на публично събитие: пресконференция при стартиране на проекта, поставянето на временни и постоянни информационни табели, в съответствие с указанията в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020“, а именно: за линейните обекта по 2 бр. билборда по време на строителството – общо 6 бр. на територията на Община Бургас и 3 бр. постоянни обяснителни табели. В допълнение, през целия период на изпълнение на проекта, регулярно ще бъде подготвяна информация за напредъка на строителните дейности, която ще бъде разпращана до местни, регионални и национални медии, с цел предоставяне на актуална информация за изпълнението на проекта на широката общественост. На всички медийни съобщения информационни материали и събития ясно ще бъде оповестен финансовия принос на Европейски съюз, чрез Европейски фонд за регионално развитие за реализация на инвестицията. 9 600.00 0.00
Дейност 6.2: Информация и публичност, организирана от АПИ: Дейността се изразява в популяризиране на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация, предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014г. При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС е необходимо постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него, постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Дейностите, които следва да се осъществят за популяризиране на получената финансова подкрепа по ОП "Региони в растеж" са следните: - подготовка и публикуване на уебсайта на АПИ на кратко описание на бюджетната линия, включително на нейните цели и резултати, като се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз; - плакати - за да се информират участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата, ще бъде поставен един брой плакат с информация за бюджетната линия, в който се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз на видно място в административната сграда на Агенция "Пътна инфраструктура"; На всички медийни съобщения, информационни материали и събития ясно ще бъде оповестен финансовия принос на Европейски съюз, чрез Европейски фонд за регионално развитие за реализация на инвестицията. Разходите по Дейност „Информация и публичност, организирана от АПИ“ ще се поемат от бюджета на АПИ. 0.00 0.00
Дейност 6.3: Информация и публичност, организирана от ЮИДП ДП Сливен: Дейността се изразява в популяризиране на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация, предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014г. При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС е необходимо постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него, постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Дейностите, които следва да се осъществят за популяризиране на получената финансова подкрепа по ОП "Региони в растеж" са следните: - подготовка и публикуване на уебсайта на ЮИДП ДП Сливен на кратко описание на бюджетната линия, включително на нейните цели и резултати, като се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз; - плакати - за да се информират участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата, ще бъде поставен един брой плакат с информация за бюджетната линия, в който се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз на видно място в административната сграда на ЮИДП ДП; На всички медийни съобщения, информационни материали и събития ясно ще бъде оповестен финансовия принос на Европейски съюз, чрез Европейски фонд за регионално развитие за реализация на инвестицията. Дейност „Информация и публичност, организирана от ЮИДП ДП“ ще се поеме от бюджета на ЮИДП ДП. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.