Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение се реализира в рамките на Приоритетна ос 8 „Техническа помощ“ на Оперативна програма „Региони в растеж“ (ОПРР) 2014-2020 г. Проектното предложение има за цел да подкрепи потребностите на община Ловеч във връзка с реализацията на Инвестиционната програма на град Ловеч, като финансово обезпечи  дейностите по управление и изпълнение на Инвестиционната програма за периода до 2023 г. и функциите на междинното звено по Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“ на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. Проектното предложение включва мерки насочени към осигуряване на финансова подкрепа за актуализацията на системите за финансово управление и контрол в общината във връзка с изпълнението на Инвестиционната програма. Целта на тази дейност е да се гарантира целесъобразност и ефикасност при разходване на средствата, предназначени за изпълнение на ИП. Проектното предложение включва мерки насочени към осигуряване на възнагражденията на екипа натоварен с управлението на Инвестиционната програма за периода 2016-2023; осигуряване на възнагражденията на членовете на Междинното звено в общината, натоварено с оценката, на проектните предложения, включени в инвестиционната програма; осигуряване на възнагражденията на външни експерти, които ще подпомогнат МЗ при реализирането на оценката на проектите. Предвидени са дейности свързани с изграждането на административния капацитет на общината при изпълнение на Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“ на ОПРР 2014-2020 г.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Възнаграждения на екипите за изпълнение на инвестиционни програми по процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 г.: Съгласно изискванията на процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020” за управлението на Инвестиционната програма на град Ловеч е предвиден екип от двама члена: ръководител и координатор. Изборът на екип е съобразен с изискванията на процедурата и притежава изискуемия капацитет за надеждното управление на Инвестиционната програма. Членовете от екипа за управление на ИП са служители на щатни длъжности в общината Ловеч. 26 800.00 24 089.17
Възнаграждения на екипите на Междинните звена с оглед реализацията на процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 г.: Междинното звено в община Ловеч е изградено в изпълнение на Споразумение за делегиране на функциите по оценка и избор на проекти, финансирани по ОП на ОПРР 2014-2020 г. и съгласно изискванията в Инструкция за определяне структурата и състава на междинните звена по процедура „Изпълнение на интегрираните планове за градско възстановяване и развитие“ по ОПРР 2014-2020. МЗ в община Ловеч е създадено със заповед на кмета на общината. Структурата и съставът на МЗ е утвърден с Анекс 1 към Споразумение за делегиране на функциите по оценка и избор на проекти, финансирани по ОП на ОПРР 2014-2020г., сключено между община Ловеч и УО на ОПРР. В структурно и функционално отношение, функциите и отговорностите на МЗ са разделени от звената отговорни за изготвянето и изпълнението на проектите, по които община Ловеч ще е конкретен бенефициент, за предотвратяване на риска от конфликт на интереси както и независимостта му от бенефициента. Възложените функции и отговорности на МЗ са в съответствие с част 3 на Инструкцията и се отнасят до дейности свързани с организирането и оценяването на проектните предложения, по които конкретен бенефициент е общината. МЗ притежава и по архивиране и документиране, поддържане на постоянни връзки с общината, УО на ОПРР, сертифициращия и одитния органи и др. В съставът на МЗ са включени 4 експерта на щатна длъжност в община Ловеч . 22 468.80 27 458.09
Наемане на външни за Междинните звена оценители и помощник-оценители за оценка на проектни предложения по процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 г.: Съгласно Анекс 1 към Споразумението за делегиране на функции по оценка и избор на проекти по ПО 1 и планираните интервенции в Инвестиционната програма за изпълнение на ПО 1 и след извършен анализ на очаквания брой проектни предложения, които следва да бъдат оценени и видът на експертизата за тяхната оценка се идентифицира необходимостта от наемането на 3-ма оценители и 3-ма помощник-оценители , служители на общинската администрация - външни за междинното звено. Външните оценители ще отговарят на изискванията за образование и опит съгласно изискванията на Инструкция за определяне структурата и състава на междинните звена по процедура „Изпълнение на интегрираните планове за градско възстановяване и развитие“ по ОПРР 2014-2020. Относно състава на оценителната комисия и имайки предвид, разпоредбата на чл. 2, ал. 15 на Вътрешни детайлни правила за работа на оценителни комисии за оценка на проектни предложения по процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020” по ОПРР 2014-2020 г. и графика за подаване на проектите предложения, в изпълнение на ИП на град Ловеч ще бъдат създавани оценителни комисии за оценка на основните 8 проекта, общо 3 оценителни комисии, в т.ч. за 2016г. 2 оценителни комиси с 3 оценители и 3 помощник-оценители; за 2017г. - 1 оценителна комисия с 3 оценители и 3 помощник-оценители . За оценка на резервните проекти (при наличие на финансов ресурс) за оценката на 3 проектни предложения - едно през 2018г. и две за 2019г. са предвидени две оценителни комисии, всяка с 3 оценители и 3 помощник-оценители . Следва да се има в предвид и разпоредбата на чл.12 на Вътрешни детайлни правила за работа на оценителни комисии, която предвижда, че в хипотезата на оценка на повече от един проект оценката на административно съответствие и допустимостта се извършва от двамата оценители. Функциите на външните оценителите в хода на работата на комисията са свързани с оценката на административно съответствие и на допустимостта и техническата и финансова оценка. При избора на лицата, които да бъдат включени в оценителна комисия ще бъдат отчитано тяхната експертиза спрямо характера и спецификата на оценяваните проекти. 29 700.00 9 361.71
Техническа помощ за създаване на градски мрежи и участие в прояви на равнище ЕС, свързани с интегрирано градско устойчиво развитие: Предвиждат се две участия на общо 6 служители в събития на ниво ЕС, организирани от ЕК и/или НСОРБ и/или ИПА и/или други организации. Изборът на събитията ще бъде съобразен с изискванията и темите на чл. 7 от Регламента за ЕФРР №1301/2013 за устойчиво градско развитие. Предвидено е първото мероприятие да бъде проведено през 2017 г. и второто - през 2018 г. в зависимост от публикуваните покани за участие от горепосочените организатори. Целта на участието в подобни мероприятия е повишаване на капацитета на община Ловеч, свързване в мрежа и обмяна на опит и добри практики между общините на равнище ЕС, които разработват и изпълняват стратегии за устойчиво градско развитие и прилагат интегрирани мерки. Участието в такива събития ще даде възможност на общинските власти да разработят и прилагат интегрирани решения за местните си предизвикателства. Чрез участието в тези мрежи ще споделим и проучим опит и добри практики за подобряване на процеса на разработване на прагматични решения за интегриране на икономически, социални и екологични измерения на политиките за градските региони. Така ще се осигури прилагането на политики на устойчиво интегрирано градско развитие, което ще допринесе за изпълнение на стратегията Европа 2020, както и на редица национални и регионални стратегически документи. 12 000.00 7 391.11
Участие в програми за обмен на опит и добри практики.: Дейността включва участие в обучения, семинари и работни групи, по теми, свързани с изпълнението на дейности за устойчиво градско развитие. Участието няма да дублира общи обучения, провеждани по линия на други програми и проекти. Конкретните теми за участия ще се идентифицират от бенефициента в процеса на изпълнение на договора за БФП, като релевират към изпълнението на дейности за устойчиво градско развитие и чл.7 от Регламента за ЕФРР 1301/2013 относно изпълнението на функциите на общината като бенефициент, градска власт и междинно звено и свързани с изпълнението на оперативната програма. Периодично ще бъдат анализирани нуждите за обучения на персонала на общината, свързан с дейности за устойчиво градско развитие и изпълнение на интегрирания план. Служителите ще участват в обучения, организирани от външни за общината организации. Предвижда се обученията да бъдат насочени към обмяна на добри практики и опит, включително в страни членки на ЕС/ европейски институти по публична администрация, свързани с дейности, касаещи устойчиво градско развитие. По настоящата дейност ще се покрият разходи и разноски, свързани с участието в обученията (т.ч дневни, пътни и др. релевантни разходи). 13 500.00 16 200.00
публичност и визуализация : Дейността за информация и публичност се реализира във връзка задължението на бенефициента, при реализиране на проект финансиран чрез Европейските структурни фондове да оповести по подходящ начин получената финансовата подкрепа. Дейности за информация и комуникация ще се реализира съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 и в изпълнение на Националната Комуникационна стратегия 2014-2020. За реализацията на дейността е отговорен екипът за организация и управление на бюджетната линия. В рамките на дейността на сайта на общината ще бъде разкрита отделна рубрика за проекта, включваща кратко описание за проекта, с акцент върху финансовата подкрепа на ЕС; ще бъде изработен и поставен на видно място в сградата на общината плакат, оповестяващ проекта, схемата и финансиращата институция; ще бъдат изработени и разпространени информационни и рекламни материали по проекта - банер (1,40 х 0,60) - 1 брой, папки с логото на ЕС и ОПРР - 100 броя, химикалки с логото на ЕС и ОПРР - 100 броя, листовки с информация за проекта и инвестиционната програма - 500 броя (250 броя в началото на проекта с информация за инвестиционната програма и проектите, които ще бъдат реализирани с финансовата помощ на ОПРР 2014-2020 и 250 броя в края на програмния период с информация за реализираните проекти). 1 000.00 726.00
Разходи за организация и управление : Управлението на бюджетната линия ще се изпълнява до края на 2023 г. Ръководителят организира, ръководи, координира и контролира цялостното изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ, като следи за целесъобразното, законосъобразното, административното, техническото и финансовото изпълнение на проекта. Извършва текущо отчитане изпълнението на дейността на всеки етап от реализирането на бюджетната линия; подготвя актуализация на проекта; поддържа комуникация с УО на ОПРР и други заинтересовани лица. Счетоводителят следи за финансовото изпълнение на проекта, осъществява контрол върху финансовите операции като следи за целесъобразното и законосъобразно разходване на средствата по бюджетната линия. Той осъществява контрол по разходването на средствата, съгласно утвърдената бюджетна линия; оформя всички необходими документи за извършените разходи; участва в процеса по верификация на представените от изпълнителите по отделните договори фактури; подготвя финансовите отчети за изразходване на средствата; подпомага ръководителя при извършване наблюдението и контрола за изпълнението на предвидените дейности. 12 273.60 12 032.94

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.