Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 603 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

В резултат от дългогодишната експлоатация приемните сгради на жп гарите в България са в много лошо състояние. Това налага тяхната модернизация, преустройство и ремонт, включително и на инсталационните системи в тях. Външният вид на приемните здания на гарите е от голямо значение за имиджа на железопътния транспорт. Те в много случаи са лицето на железницата. Не случайно в Европа, големите железопътни гари са превърнати в търговски центрове с магазини, ресторанти и паркинги. Ето защо, за обновяването и реконструкцията на старите и за строителството на нови гари е необходимо разработването на различни концепции, съобразени с местоположението на всяка една от тях. От особена важност е организацията на обслужването в гарите, за да бъдат създадени необходимите удобства и комфорт за пътницитe.
Проектът предвижда цялостна реконструкцията на приемните здания, в съответствие с високите изисквания на Европейските стандарти в областта, което да гарантира сигурността на пътници и качество на предлагане на услугите, комфортна работна среда за служителите, както  и привеждане на околното пространство съгласно изискванията за достъпност на хора с увреждания и хора в неравностойно положение. Ще се изпълнят мерки за повишаване енергийната ефективност на обществените пространства, въвеждане на интелигентни, модерни системи за управление на системи за отопление, климатизация, осветление, информация и др. Ще се извърши саниране и конструктивно усилване на отделни елементи от носещите конструкции, подмяна на покривните конструкции, частично функционално преустройство на помещенията, подмяна на електроинсталации, водоснабдителните и канализационните системи, ще се извърши паркоостройство и благоустройство на околното пространство и т.н.
Проектът и управлението му е предвидено да се осъществи в периода 01.05.2016 г. до 31.12.2023 г. - 92 месеца.
Подробна информация е посочена в т. Б.3.1 на ФК и Приложение № 1 към ФК.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Техническа помощ / Организация и управление: Дейност "Техническата помощ"/"Организация и управление" (ТП/ОУ) подпомага изпълнението на целите на проекта и се отнася до подкрепа на организацията и управлението на проекта от страна на ЗПУИП ГКТ. Началото на дейността съвпада с началото на проекта - май 2016 г., а нейния край, краят на проекта - декември 2023 г. Основните задължения на експертите са управление на времето на проекта; управление на качеството; контрол на разходите, изпълнението на отделните договори в обхвата на проекта и извършванията на плащанията; управление на риска, промяната и на контрол на системата за комуникация. Съгласно Анекс 4 към ДБФП стойността на допустимите разходи по тази дейност е 445 430,83 лв. Разходите са планирани по следните дейности: - допустими разходи за възнаграждения на експертите от ЗПУИП ГКТ – 432 351,95 лв. (служителите от ЗПУИП ГКТ не получават възнаграждения по основните им трудови/служебни правоотношения, включително и СЗО вноски по КТ, по проект за повишаване на административен капацитет ДОПТТИ-7/03.06.2016 г. „Техническа помощ за укрепване капацитета на НКЖИ, като бенефициент по ОП ТТИ 2014-2020 г. чрез продължаване на.... “, Дейност 1 "Осигуряване на финансовия ресурс при спазване на разпоредбите на националното законодателство в сферата на заплащането на труда за служителите на дирекция СРИП, в т.ч. месечно възнаграждение....", а техните възнаграждения се изплащат от перо ТП/ОУ на проектите, управлявани от Звеното). В допълнение прилагаме Декларация от Бенефициента - Приложение № 2 към ФК; - разходи за административни такси – допустими на стойност 13 078,88 лв. и недопустими на стойност 3 963,67 лв. вследствие продължаване на дейности след 31.12.2023 г.; По проекта няма да се покриват/изплащат възнаграждения на служители от дирекция СРИП, чиито възнаграждения по основното им трудово/служебно правоотношение се изплащат по проект за повишаване на административния капацитет ДОПТТИ-7/03.06.2016 г., финансиран по ОПТТИ - Декларация Приложение №2.1 към ФК. Върху разходите за транспорт, консумативи, материали и оборудване за ЗПУИП, както и за външни услуги се начислява ДДС. За разходите за възнаграждение на експертите от ЗПУИП не се начислява ДДС. 449 394.50 416 365.28
Дейности по подготовка на проекта: В обхвата на тази дейност се включват следните под-дейности: - Изготвяне на Анализ "Разходи - Ползи". Анализът е изготвен в съответствие с Насоките за кандидатстване по ОПТТИ, съгласно които за проекти, които не са квалифицирани като "големи проекти" по смисъла на Регламент (ЕС) 1303/2013 г. са задължителни изготвянето на финансов анализ, анализ на чувствителността и на риска. Тази поддейност е изпълнена, като за консултантски услуги е сключен и изпълнен Договор № 5687/16.03.2017 г. с "Инфрапроект консулт" ЕООД. - Изготвяне на Формуляр за кандидатстване за настоящето проектно предложение. За подпомагане изпълнението на тази поддейност има подписан договор за оказване на консултантски услуги № 5938/08.12.2017 г. с "Еврофонд кънсълтинг" ЕООД, който към настоящия момент е активен. Съгласно Анекс 1 към ДБФП стойността на тази дейност е редуцирана на 44 990 лв. 44 990.00 44 990.00
Работно проектиране, строително-монтажни работи и авторски надзор за реконструкцията на гарови комплекси Подуяне, Искър и Казичене: В тази дейност се включват основните работи по проекта - СМР по реконструкцията и модернизацията на приемните здания на гари Подуяне, Искър и Казичене, свързаните с тях благоустройствени мероприятия и частичен ремонт на обслужваща и техническа сгради, и трафопост на гара Подуяне. Приемно здание Подуяне, пътническа, е двуетажна сграда със ЗП 1 085 м2, РЗП 1 811 м2 и сутерен с площ 936 м2. Обслужващата сграда е едноетажна със ЗП 37 м2, техническата сграда е на три етажа с РЗП 329,1 м2 и трафопостът е със ЗП 46,2 м. Приемно здание Искър се състои от три тела – едно едноетажно, едно едноетажно с полуподземен етаж и едно двуетажно с полуподземен етаж. Общата ЗП е 950 м2, РЗП е 1728 м2 , а полуподземната част е с площ 648 м2. Приемно здание Казичене се състои от двуетажна и едноетажна част със ЗП 552 м2 и РЗП 752 м2. Отделните дейности са разделени времево на 4-ри фази: Изготвяне на планове и програми, работно проектиране и работни чертежи и детайли; Съгласуване и одобряване на плановете, програмите и работните чертежи и детайли от Консултанта, Възложителя и от съответните компетентни органи; Планиране и заявяване на доставките, производството, изпитване, снабдяване и доставка на материалите и оборудването на обекта; Строителство, авторски надзор, монтаж, тестване и пускане в експлоатация. Предвидено е изпълнението на следните основни видове работи: Изготвяне на работни чертежи и екзекутиви при завършване на реконструкцията; Изпълнение на СМР и доставка на необходимото оборудване, включващо: демонтажни работи, управление на строителните отпадъци; саниране и конструктивно усилване на отделни елементи от носещите конструкцие, подмяна на покривните конструкции, изпълнение на шахти, укрепване на отвори; частично функционално преустройство на помещенията; демонтаж, доставка и монтаж на нови ОВК и ВиК инсталации; демонтаж на електрическите инсталации, доставка и монтаж на силнотокови електрически инсталации, заземителни и мълниезащитни инсталации, площадково осветление; монтаж на слаботокови инсталации; мероприятия за повишаване на енергийната ефективност; топлоизолации, смяна на дограми; паркоустройство и благоустройство; специфични дейности за отделните подобекти; и др.; Изработване и монтаж на обемни светещи надписи и най-малко три информационни табели с наименованието на съответната гара, на постоянни информационни табла с разписанието на влаковете и електронни информационни табла в чакалните на Приемните здания с разписание на връзките с градския транспорт, обща информация за общината и др.; Изграждане на система за ограничаване на достъпа до служебните помещения; Монтаж на контролни електромери и водомери за отделните консуматори; Привеждане на проектните решения, сгради и околни пространства в съответствие с изискванията за достъпна среда съгласно Наредба № 4 от 2009 г. и Регламент (ЕС) №1300/2014 относно ТСОС за достъпността на жп система на ЕС за лица с увреждания и лица с намалена подвижност (ТСОС ЛНП); Изготвяне на Доклади за безопасност, които да отговарят на изискванията на чл. 44б ал. 8 от Наредба № 57 относно ТСОС ЛНП; Изпълнение на мерките по информация и публичност; Доставка на резервни части, материали и консумативи, специални инструменти и оборудване, необходими за профилактична и ремонтна поддръжката на всички модули и единици по време на Срока за съобщаване на дефекти и последващата експлоатация. Включени са разходи от категории "Строителство и изграждане", "Съоръжения и машини или оборудване" и "Публичност" от таблица В1 на ФК за голям проект. Съгласно Анекс 4 към ДБФП стойността на допустимите разходи по тази дейност е коригирана на 5 099 945,42 лв., разпределени по подобекти, както следва: гаров комплекс Подуяне - 2 903 166,23 лв.; гаров комплекс Искър - 1 081 125,82 лв.; гаров комплекс Казичене - 1 115 653,37 лв. По дейността има недопустими разходи, в резултат на наддоговаряне и продължаващо изпълнение на дейности след 31.12.2023 г. за гаров комплекс Искър на стойност 335 130,78 лв. 5 435 076.20 6 381 731.04
Упражняване на строителен надзор и координиране на договора за строителство за реконструкцията на гарови комплекси Подуяне, Искър и Казичене: Основните дейности, които са включени в обхвата са: - Подготвителни дейности; - Координиране и контрол, на изпълнението на договорите за строителство; - Проверка за наличие на съществени и несъществени отклонения от одобрения инвестиционен проект съгласно чл.154 от ЗУТ и съгласуване на работните чертежи и детайли, в това число и на проектна част „Конструктивна“; - Упражняване на строителен надзор по време на строителството; - Проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти; - Изпълнение на функциите на координатор по безопасност и здраве; - Координиране на договора за строителство с взаимодействащи си договори по други проекти, както и при взаимодействия с трети страни; - Актуализация на Технически паспорти; - Заключителни дейности. В дейността са включени разходи от категория "Упражняване на надзор по време на строителните работи" от таблица В1 на ФК за голям проект. Съгласно Анекс 4 към ДБФП стойността на допустимите разходи е намалена на 145 185 лв. По дейността има недопустими разходи, в резултат на продължаващо изпълнение на дейности след 31.12.2023 г. на стойност 40 415,00 лв. В срока за изпълнение на дейността са включени периодите за подготовка и провеждане на открита процедура за избор на изпълнител и изпълнението на договора. Срокът за съобщаване на дефекти не се включва в срока на договора, респективно на дейността. 185 600.00 164 966.00
Оценка на съответствието с ТСОС и независима оценка на риска по Регламент (ЕС) 402/2013: В съответствие с изискванията на НАРЕДБА № 57 ОТ 9 ЮНИ 2004 Г. ЗА ПОСТИГАНЕ НА ОПЕРАТИВНА СЪВМЕСТИМОСТ НА НАЦИОНАЛНАТА ЖЕЛЕЗОПЪТНА СИСТЕМА С ЖЕЛЕЗОПЪТНАТА СИСТЕМА В РАМКИТЕ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ ще бъде извършена ЕО проверка за съответствие с приложимата ТСОС. Оценката на съответствието с техническите спецификации за оперативна съвместимост (ТСОС), свързани с достъпността на железопътната система на Европейския съюз за лица с увреждания и лица с намалена подвижност /ЛНП/. Предвижда се, също така, при идентифициране на приложимост, да бъдат изпълнени изискванията и на друга/други ТСОС/ТСОС-и, в рамките на обхвата на съответния проект. В дейността са включени разходи от категория "Упражняване на надзор по време на строителните работи" от таблица В1 на ФК за голям проект. Съгласно Анекс 4 към ДБФП стойността на допустимите разходи по тази дейност е редуцирана на 68 423,80 лв. и е разпределени, както следва: - за ГК Подуяне - 44 509,00 лв. - за ГК Искър – 3 985,80 лв. - за ГК Казичене - 19 929,00 лв. По дейността има недопустими разходи, в резултат на продължаващо изпълнение на дейности след 31.12.2023 г. по гаров комплекс Искър на стойност 15 943,20 лв. В срока за изпълнение на дейността са включени периодите за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнител и изпълнението на договорите. 84 367.00 82 108.56
Непредвидени разходи: Целта на дейността е при необходимост да има инструмент за финансиране на допълнителни непредвидени строителни работи, които не е било възможно да бъдат предвиден в техническите проекти и са възникнали в хода на изпълнението на строителните работи. В дейността са включени разходи от категория "Непредвидени разходи" от таблица В1 на ФК за голям проект. Съгласно Анекс 4 към ДБФП стойността на допустимите разходи по тази дейност са увеличени на 451 917,95 лв., разпределени по трите подобекта, както следва: - гаров комплекс Подуяне - 264 910,31 лв.; - гаров комплекс Искър – 98 905,59 лв.; - гаров комплекс Казичене – 88 102,05 лв. По дейността има и недопустими разходи, в резултат на наддоговаряне и продължаващо изпълнение на работи след 31.12.2023 г. в размер на 22 318,32 лв. 474 236.27 620 039.11

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.