Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 603 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

Изпълнението на проекта ще допринесе за свързването на терминал „Бургас Изток 2“ с основната национална и Трансевропейска транспортна мрежа, по-специално с коридор „Ориент/Източно-Средиземноморски“, като по този начин ще се улесни товарният транспорт между морското пристанище и вътрешните връзки. 
Проектът предвижда дейности по строителство, включващи рехабилитация на железен път и контактна мрежа, дейности по публичност, строителен надзор, авторски надзор, оценка на съответствието с ТСОС и управление на проекта.
Срокът за изпълнение на проекта е от 06.01.2021 г. до 31.12.2023 г. - 36 месеца
Железният път, обект на настоящия проект, който свързва гара Владимир Павлов с гара Бургас запад (товарен коловоз Връзка Изток-Запад) е прекъснат поради влошено техническо състояние. Подаване и изтегляне на вагони за гара Бургас запад се осъществява през изтеглителен коловоз и стрелки № 6 и № 8 на гара Бургас, което означава че всички влакове за пристанището и за гара Бургас запад преминават през гара Бургас. Към настоящия момент цялата маневрена дейност за гара Бургас запад преминава през стрелките на пристанище Бургас.
С изпълнението на проекта товарните влакове за гара Бургас запад и за терминал „Бургас Изток 2“  ще могат да се подават директно от гара Владимир Павлов, без необходимост от допълнителни маневрени придвижвания. Значително ще бъде улеснена маневрената дейност на гара Бургас.
Рехабилитацията на железопътната инфраструктура включва подмяна на долното и горното строене на железния път на товарен коловоз „Връзка Изток-Запад“, подмяна на прилежащите стрелки и изграждане на нова “S”-ова връзка между коловоз „Връзка Изток-Запад“ и Първи изтеглителен коловоз в гара Бургас. Обхватът на проекта е от край стрелка № 20 (гара Владимир Павлов) до край стрелка № 103 в гара Бургас.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление на проекта: Дейността включва осигуряване на финансиране на функциите на ЗПУИП, членовете на което ще бъдат отговорни за изпълнението на всички дейности по проекта. Задълженията на експертите стартират от момента на подготовка на формуляра за кандидатстване за финансиране и продължават през целия период на изпълнението до началото на етапа на експлоатация. Подготовката на ФК се състои в събиране, анализ и обобщаване на наличната информация и документи, разработени в резултат на предходната техническа помощ по проект CEF 2016-BG-TMC-0083-S, финансиран от МСЕ за подготовка и проектиране, както и структуриране и представяне на същата в различните раздели на формуляра и приложенията към него. Същият се изготвя в хартиен и електронен вид съгласно изискванията на Насоките за кандидатстване по ОПТТИ. Задълженията на екипа продължават с организиране, провеждане и финализиране на процедурите за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители и консултанти по останалите дейности. Тук е и подготовката за сключване на договорите с избраните изпълнители. По време на изпълнението на СМР експертите от ЗПУИП ще бъдат ангажирани с управление на времето по проекта, риска и промяната, качеството, с контрола на разходите, изпълнението на отделните договори и извършване на плащанията, с контрола на комуникацията между участниците в проекта. В тази дейност са включени разходи от категория ТП/ОУ на стойност 213 083,72 BGN от таблица В1 на ФК за голям проект, индикативно разпределени както следва: - разходи за възнагрaждения на експертите от ЗПУИП - 126 583,72 лв. (служителите от ЗПУИП не получават възнаграждения по основните им трудови/служебни правоотношения, включително и СЗО вноски по КТ, по проект за повишаване на административен капацитет ДОПТТИ-7/30.10.2020 г. „Подкрепа за административния капацитет на Дирекция СРИП в ДП НКЖИ във връзка с ангажиментите ѝ за програмиране, подготовка, изпълнение, мониторинг и контрол на железопътните проекти, съфинансирани от ОПТТИ 2014-2020 и за подготовка на ОПТС “, а техните възнаграждения се изплащат от перо ТП/ОУ на проектите, управлявани от Звеното). - разходи за административни такси - 5 500 лв.; - разходи за командировки на екипа – 3 000 лв. Това са разходи за пътни, дневни, квартирни във връзка с управлението, верифицирането и одити при изпълнението на проекта. За тази дейност не се начислява ДДС. 135 083.72 119 769.77
СМР за рехабилитация на железопътен коловоз от стрелка № 103 (пристанище Бургас) до стрелка № 20 (гара Владимир Павлов) : Дейността обхваща рехабилитация на железопътната инфраструктура за подмяна на долното и горното строене на железния път на товарен коловоз „Връзка Изток-Запад“, подмяна на прилежащите стрелки и изграждане на нова “S”-ова връзка между коловоз „Връзка Изток-Запад“ и Първи изтеглителен коловоз в гара Бургас. Изпълнението на дейността обхваща следните основни задачи, обособени в три ЕТАПА: ЕТАП I: ИЗГОТВЯНЕ НА РАБОТНИ ЧЕРТЕЖИ И ДЕТАЙЛИ 1. Изработване и предаване на работни чертежи и детайли на база техническия проект на Възложителя „Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти“ и приложимата европейска и българска нормативна уредба. ЕТАП II: СТРОИТЕЛСТВО 1. Извършване на строително-монтажните работи предвидени в проекта за рехабилитация на железопътен коловоз от стрелка № 20 (гара Вл. Павлов) до стрелка № 103 (Пристанище Бургас), доставка и монтаж на предвидените оборудване и материали, провеждане на функционални изпитания и 72-часови проби в експлоатационни условия на контактната мрежа. 2. Изготвяне на екзекутивна документация. ЕТАП III: ПОЛУЧАВАНЕ НА РАЗРЕШЕНИЕ ЗА ПОЛЗВАНЕ НА ОБЕКТА И ПОДГОТОВКА НА ДОКАЗАТЕЛСТВА ЗА ПОЛУЧАВАНЕ НА СЕРТИФИКАТ ЗА ОПЕРАТИВНА СЪВМЕСТИМОСТ 1. Подготовка на необходимите документи за получаване на разрешение за ползване от ДНСК съгласно ЗУТ; 2. Подготовка на план и провеждане на тестови изпитания, във връзка с доказване на съответствието на структурните подсистеми с изискванията за оперативна съвместимост, както и подготовка на доказателства за получаване на сертификат за оперативна съвместимост. Изпълнението на тези етапи и задачи ще бъде в съответствие със сключения договор за СМР, изготвените технически спецификации и КСС. Предвидено е да се премахнат железопътни стрелки № 9, 11, 13, 15, 19, 19а и 21, които не съответстват на изискванията за безопасност и ефективност на движението. Ще бъдат монтирани нови 7 отделни стрелки с номера 1, 5, 7, 9, 11, 15, 17, подобряващи функционирането на системата. Новата стрелка № 9 ще бъде разположена преди стрелка № 5, така че да позволи на индустриалния клон на „Трансвагон“ да бъде свързан с коловоз № 3. Железопътни стрелки № 11, 15, 17 ще свързват коловози № 4, 5 и 6. Ще бъде възстановена железопътната линия и стрелките на коловози № 1, 2 и 3. Ще бъде изпълнена и рехабилитация на контактната мрежа по железопътния участък - от края на стрелка № 20 (гара Владимир Павлов) до края на стрелка № 103 в гара Бургас. Дейността включва и подмяна на стълбове на контактната мрежа, в съответствие с тяхната товароносимост, мрежови конзоли, кабели за контактната мрежа и секционни разделители. Ще бъде запазена съществуващата S-връзка № 3/7, която свързва коловози № 2 и № 3. Между коловоз № 3 и входа на Терминал Запад ще бъде монтирана нова S-връзка 1/4” от стрелка № 1/5, преди съществуващата връзка S-връзка № 3/7. Предвидените СМР запазват възможностите за развитие на съществуващите коловози и допускат разделяне на товарния от пътническия трафик, осигуряват пристигане и заминаване от централната гара на Бургас независимо от трафика на пристанището. Дейността включва изпълнение на мерки за информация и публичност на проекта и мерки за информиране на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта. Дейностите по публичност включват: Поставяне на информационен билборд ; Организиране и провеждане на церемония „Първа копка“; Публикуване в заглавната страница на Изпълнителя на банер, насочващ към страницата на управляващия орган на ОПТТИ 2014-2020; Публикуване на информация за обекта в интернет страницата на изпълнителя; Официално откриване на обекта с церемония по рязане на лента; Монтиране на постоянна обяснителна табела. В обхвата на тази дейност се включват и разходи за Ценова корекция - Осигуряване на средства за извършване на индексация във връзка с ПМС 290/27.09.2022 г., в размер на 1 698 916,25 лв. 6 677 890.25 6 810 323.60
Строителен надзор, авторски надзор по време на СМР и оценка на съответствието за оперативна съвместимост: Дейността включва следните поддейности: 3.1 Поддейност "Строителен надзор" Ще се изпълнява непрекъснато през цялото време за извършване на СМР до въвеждането в експлоатация на обекта, както и периодично през срока за съобщаване на дефекти. Обхваща упражняване на строителен надзор и управление изпълнението на договора за строителство, координация и контрол на договорите за строителство, подготовка на актове за плащане на изпълнителя по договора за строителство, след извършване на проверка на място, изпълнение на функциите на координатор по безопасност и здраве, координиране на договора за строителство с евентуално взаимодействащи си договори по други проекти и при взаимодействия с трети страни, както и заключителни и контролни дейности, включително по време на периода за съобщаване на дефекти. Извършва комплектоване на цялата документация, необходима за получаване на разрешение за ползване по ЗУТ и разрешение за въвеждане в експлоатация по ЗЖТ. В поддейността са включени разходи от категория "Упражняване на надзор по време на строителните работи" на стойност 198 000 лв. от таблица В1 на ФК за голям проект. 3.2 Поддейност "Авторски надзор по време на СМР" Авторският надзор ще се упражнява по всички части на проекта и ще се изпълнява през цялото време за извършване на СМР до въвеждане в експлоатация на обекта. Той се осъществява от проектанта при условия и ред, съгласно ЗУТ въз основа на договор с избран изпълнител. Обхваща проверка и установяване на съответствие между отделните части на изготвения проект по договора за финансиране от МСЕ CEF 2016-BG-TMC-0083-S и изпълнението на СМР. Дейността се състои в планирани посещения на обекта, наблюдение и контрол на изпълнението на СМР, т.е. проверка и потвърждение дали строителните и довършителни работи се извършват в съответствие с одобрените схеми, чертежи и спецификации съгласно одобрените книжа. В поддейността са включени разходи от категория "Упражняване на надзор по време на строителните работи" на стойност 29 831,72 лв. от таблица В1 на ФК за голям проект. 3.3 Поддейност "Оценка на съответствието с изискванията за оперативна съвместимост". Тя ще се извършва съгласно разпоредбите на Наредба № 57 от 09/06/2004 г. за постигане на оперативна съвместимост на националната железопътна система с железопътната система в рамките на ЕС. В поддейността са включени разходи от категория "Упражняване на надзор по време на строителните работи" на стойност 29 900 лв. от таблица В1 на ФК за голям проект. В срока за изпълнение на дейността е включено и подготовка и провеждане на процедурите за избор на изпълнители, последвано от изпълнението на самите договори. Тя започва през първия месец и приключва през 36-ия месец от изпълнението на проекта. 257 731.72 289 254.80
Непредвидени разходи: При необходимост бенефициентът трябва да има инструмент за финансиране на допълнителни непредвидени строителни дейности, които обективно не е било възможно да бъдат предвидени в проекта и които са възникнали в хода на изпълнението на СМР. Целта на тази дейност е осигуряване на такива средства, които да бъдат налични, но без да е задължително да бъдат използвани, освен при обективна необходимост. 157 697.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.