Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 653 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

В резултат от дългогодишната експлоатация приемните сгради на жп гарите в България са в много лошо състояние. Това налага тяхната модернизация, преустройство и ремонт, включително и на инсталационните с-ми в тях. Външният вид на приемните здания на гарите е от голямо значение за имиджа на жп транспорт. Те в много случаи са лицето на железницата. Не случайно в Европа, големите жп гари са превърнати в търговски центрове с магазини, ресторанти и паркинги. Ето защо, за обновяването и реконструкцията на старите и за строителството на нови гари е необходимо разработването на различни концепции, съобразени с местоположението на всяка една от тях. От особена важност е организацията на обслужването в гарите, за да бъдат създадени необходимите удобства и комфорт за пътницитe.
Проектът предвижда цялостна реконструкция на приемните здания, в съответствие с високите изисквания на Европейските стандарти в областта, което да гарантира сигурността на пътниците и качеството на предлагане на услугите, комфортна работна среда за служителите, както и привеждане на околното пространство съгласно изискванията за достъпност на хора с увреждания и хора в неравн. положение. Ще се изпълнят мерки за повишаване енерг. ефективност на обществ. пространства, въвеждане на интелигентни, модерни с-ми за управление на с-ми за отопление, климатизация, осветление, информация и др. Ще се извърши саниране и конструктивно усилване на отделни елементи от носещите конструкции, подмяна на покривните конструкции, частично функционално преустройство на помещенията, подмяна на електроинсталациите, водоснабдителните и канализационните системи, ще се извърши паркоустройство и благоустройство на околното пространство и т.н.
Проектът и управлението му е предвидено да се осъществи в две фази: като Фаза 1, която обхваща настоящото ПП ще се изпълнява в периода 01.02.2016 г. до 31.12.2023 г. – 95 месеца, финансирана по ОПТТИ 2014-2020 г
Подробна информация е посочена в т. Б.3.1 на ФК и Приложение № 1 към ФК.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Техническа помощ / Организация и управление: Дейност "Техническа помощ"/"Организация и управление" (ТП/ОУ) подпомага изпълнението на целите на проекта и се отнася до подкрепа на организацията и управлението на проекта от страна на ЗПУИП ГКТ. Началото на дейността съвпада с началото на проекта - февруари 2016 г., а нейният край с края на проекта - декември 2023 г. Основните задължения на експертите са управление на времето на проекта, риска и промяната, качеството; контрол на разходите, изпълнението на отделните договори в обхвата на проекта и извършванията на плащанията; контрол на системата за комуникация. В дейността са включени разходи от категория ТП/ОУ на стойност 1 466 048,32 лв. от таблица В1 на ФК, разпределени по подобекти пропорционално на строителната им инвестиционна ст-ст – ГК Стара Загора - 1 131 773,05 лв.; ГК Нова Загора – 334 275,27 лв. Разходите са планирани по следните дейности: - разходи за възнагрaждения на експертите от ЗПУИП ГКТ - 1 322 939,99 лв. (служителите от ЗПУИП ГКТ не получават възнагражд. по основните им трудови/служебни правоотношения, включително и СЗО вноски по КТ, по проект за повишаване на адм. капацитет ДОПТТИ-7/03.06.2016 г. „Техническа помощ за укрепване капацитета на НКЖИ, като бенефициент по ОПТТИ 2014-2020 г. чрез продължаване на.... “, Дейност 1 "Осигуряване на финансовия ресурс при спазване на разпоредбите на националното законодателство в сферата на заплащането на труда за служителите на дирекция СРИП, в т.ч. месечно възнаграждение....", както и следващите ДБФП за ТП на ДСРИП а техните възнаграждения се изплащат от перо ТП/ОУ на проектите, управлявани от Звеното). В допълнение прилагаме Декларация от Бенефициента – Пр. № 4 към ФК; - транспортни разходи във връзка с управлението, верифицирането и одити при изпълнението на проекта – 23 442,77 лв. Разходите за транспорт (командировъчни, нощуване, гориво) на екипа на ЗПУИП ГКТ са съгласно одобрен бюджет, финансират се от перо ТП/ОУ на конкретния проект и се отнасят само за разходи, изрично направени във връзка с управлението и изпълнението на настоящия проект. Те не се финансират от проект ДОПТТИ-7/03.06.2016 г. И следващите ДБФП на ДСРИП за ТП; - разходи за доставка на компютърно и периферно оборудване, софтуер и консумативи - 73 623,46 лв. Това са разходи, които са съгласно одобрен бюджет на ЗПУИП ГКТ. Тези разходи нямат общо с разходите, извършвани по проект ДОПТТИ-7/03.06.2016 г., които са предназначени за дирекция СРИП. Предвидените компютърно и периферно оборудване, софтуер, мобилни устройства и консумативи са необходими на ЗПУИП ГКТ за функционирането му и изпълнението на задълженията по управление и изпълнение на проекта и включват: настолни и преносими компютри, принтери, софтуер, сървърни елементи (ако е необходимо), офис обзавеждане, тонер касети, папки, джобове, пликове и т.н. Към момента не е изготвена детайлна техническа спецификация. Тя ще се изготви след като се определят нуждите на ЗПУИП за управлението на проекта; - разходи за административни такси – 20 042,10 лв.; - разходи за външни услуги - 26 000,00 лв. Това са разходи за спец. консулт. услуги от специалисти и експерти, външни на ЗПУИП ГКТ, които може да се наложи да подпомогнат Звеното в хода на управление и изпълнение на проекта и за които членовете на ЗПУИП ГКТ нямат необх. компетенции (спец. доклади и становища, инженерни и лаб. изследвания, правна и юридическа помощ, финансови консултации). Тези разходи са съгласно одобрен бюджет на Звеното. По проекта няма да се покриват/изплащат възнаграждения на служ. от ДСРИП, чиито възнаграждения по основното им трудово/служебно правоотношение се изплащат по проект за повишаване на адм. капацитет ДОПТТИ-7/03.06.2016 г. и последващите ДБФП на ДСРИП за ТП, финансирани по ОПТТИ - Декларация, Приложение №4 към ФК. Върху разходите за техническо оборудване, консумативи и материали за ЗПУИП, както и за външни услуги се начислява ДДС. За разходите за възнаграждение на експертите от ЗПУИП, за такси и командировъчни (транспортни) не се начислява ДДС. 1 466 048.32 1 350 750.16
Подготовка и приключване на проекта : В обхвата на тази дейност се включват следните под-дейности: - Подготовка на Идеен проект за реконструкция на гаров комплекс Стара Загора, включително и други подготвителни дейности (конструктивна експертиза, изготвяне на технически паспорти, документи за преценка необходимостта от ОВОС, технически спецификации и т.н.) – Тези дейности бяха изпълнени чрез предоставянето на проектантска услуга по Договор № 5864/11.09.2017 г. от „КИГ-ИПС-ЕКА“ ДЗЗД. Те завършиха с одобрението на варианта на идеен проект от Експертния технически съвет (ЕТС) при НКЖИ – Протокол от заседание на ЕТС от 04.06.2018 г. – Приложение № 3.1 към ФК. - Подготовка на Идеен проект за реконструкция на гаров комплекс Нова Загора, включително и други подготвителни дейности (конструктивна експертиза, изготвяне на технически паспорти, документи за преценка необходимостта от ОВОС, технически спецификации и т.н.) – Тези дейности бяха 3/26/2019 ИСУН 2020 https://eumis2020.government.bg/bg/2b282363/Message/Print 7/26 изпълнени чрез предоставянето на проектантска услуга по Договор № 5939/08.12.2017 г. от Обединение „Урбан Архитекти“. Те завършиха с одобрението на варианта на идеен проект от Експертния технически съвет (ЕТС) при НКЖИ – Протокол от заседание на ЕТС от 17.08.2018 г. – Приложение № 3.2 към ФК. - Изготвяне на Анализ „Разходи-Ползи“ и подготовка на формуляр за кандидатстване - Анализът е изготвен в съответствие с Насоките за кандидатстване по ОПТТИ, съгласно който за проекти, които не са квалифицирани като „големи проекти“ по смисъла на Регламент (ЕС) 1303/2013 г. са задължителни изготвянето на финансов анализ, анализ на чувствителността и на риска. Тази дейност е изпълнена, като за оказване на консултантска помощ е сключен и се изпълнява, в частта си за подпомагане подготовката на формуляр за кандидатстване и съпътстващите го документи, Договор № 6225/13.09.2018 г. с „Инфрапроект консулт“ ЕООД. В дейността са включени разходи от категория "Разходи за планиране и проектиране" на стойност 210 610,00 лв. от таблица В1 на ФК за голям проект. 210 610.00 249 019.86
Проектиране, строителство и упражняване на авторски надзор за реконструкцията на гарови комплекси Стара Загора и Нова Загора: В тази дейност са включени основните работи по проекта, разделени в две поддейности за двата обекта: 1. Изготвяне на технически проект, реконструкция и модернизация на съществуващото ПЗ в ГК Стара Загора, както и пешеходен подлез, първи перон и перонни покрития на втори и трети перони, както и изграждане на Пост 1 и Пост 2. Сградата на ПЗ обхваща 2239 кв.м ЗП, 8175 кв.м РЗП, на 5 нива – 3 надземни и 2 подземни. Гарата разполага с 3 перона, които обслужват 5 коловоза. Първи перон се намира непосредствено пред сградата, покритието му е козирката на сградата. В същия поземлен имот се намират и Пост 1 и Пост 2. Съществуващите сгради на Пост 1 и Пост 2 се премахват, като на тяхно място се изграждат нови сгради с РЗП 16 кв. м. всяка. Основните видове работи, предвидени за изпълнение на дейността са: - реконструкция и укрепване на носещата конструкция и пълно архитектурно обновяване на ПЗ, включително настилките около него и първи перон; - реконструкция и архитектурно обновяване на перонните покрития на втори и трети перон; - реконструкция и архитектурно обновяване на пешеходния подлез, , изграждане на Пост 1 и Пост 2; - изпълнение на вътрешни и външни инсталации: ВиК, ОВК, Ел.– силно- и слаботокова, вкл. пожароизвестителна система, видеонаблю-дение, контрол на достъпа и структурна кабелна система. 2.Изготвяне на технически проект за реконструкция на гара Нова Загора. Реконструкция и модернизация на II, III и IV-ти перони на гара Нова Загора, изграждане на пешеходни пресичания на едно ниво през коловозите за достъп до II и III перон. ГК Нова Загора се намира в УПИ с площ 142 672 кв.м и е собственост на НКЖИ. В обхвата на проекта се включва завишаване на височината на пероните на 550 мм. от кота глава релса, както и обединяването на III и IV перон, във връзка със съответствието с регламентите за достъпна среда и оперативна съвместимост. За реконструкцията и модернизацията на втори, трети и четвърти перони на ГК Нова Загора, има изготвен технически проект по друг договор, извън настоящия проект. Като част от изпълнението на дейността е съгласуването и одобряването на Техническите проекти, планиране и заявяване на доставки, производство, изпитване и доставка на материалите и оборудването, както и СМР и авторски надзор, тестване и пускане в експлоатация. Забележка: Авторският надзор в обхвата на изготвения Технически проект за реконструкция и модернизация на втори, трети и четвърти перони на ГК Нова Загора ще се изпълнява от автора на проекта – „Инфра Про Консулт“ ООД. В дейността са включени разходи от категории „Строително-монтажни работи“, с включени в тях разходи за „Индексации по ПМС 290 от 27.09.2022 г.“, „Машини и оборудване“ и „Публичност“ на обща стойност 9 919 612,92 лв., разпределени по подобекти, както следва: - ГК Стара Загора – 7 681 065,82 лв. – ГК Нова Загора - 2 238 547,10 лв. В срока за изпълнение на дейността са включени и периодите на подготовка и провеждане на процедурите за избор на строители (проектиране и строителство) и изпълнението на договорите. Като фаза 2 на проекта остава изпълнението на и заплащането на следните дейности: - За гк Стара Загора – заплащане на изпълнение във Фаза 1 СМР; - За гк Нова Загора – разходи за упражняване на авторски надзор върху технически проект за „Реконструкция и модернизация на втори, трети и четвърти перони“ 9 919 612.92 8 288 265.05
Оценка на съответствието с основните изисквания към строежите, упражняване на строителен надзор по ЗУТ и управление изпълнението на договорите за реконструкция на гарови комплекси Стара Загора и Нова Загора: Дейността обхваща координацията и контрола на изпълнението на договорите за проектиране, строителство и авторски надзор. Разделена е на няколко етапа, както следва: - Оценка на съответствието на Техническите проекти с основните изисквания към строежите съгласно ЗУТ; - Съгласуване на Техническите проекти, в т.ч. проектна част „Конструктивна“; - Упражняване на строителен надзор по време на строителството и управление на договорите за изпълнение; - Изпълнение на функциите на координатор по безопасност и здраве; - Координиране на договора за строителство с взаимодействащи си договори по други проекти, както и при взаимодействия с трети страни; - Актуализация на Технически паспорти; - Заключителни дейности. Изпълнението на тази дейност се покрива от разходи от категория "Строителен надзор" на стойност 538 814,80 лв., разпределени по подобекти, както следва: - Стара Загора - 500 264,80 лв. - Нова Загора - 38 550,00 лв. Изпълнението на тази дейност продължава във Фаза 2 на проекта. В срока за изпълнение на дейността е включен периода за подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител и изпълнението на договора. Срокът за съобщаване на дефекти не се включва в изпълнението на тази дейност. 538 814.80 718 577.76
Оценка на съответствието с ТСОС и независима оценка на пригодността на прилагането на процедурата за управление на риска по Регламент (ЕС) 402/2013: В съответствие с изискванията на НАРЕДБА № 57 ОТ 9 ЮНИ 2004 Г. ЗА ПОСТИГАНЕ НА ОПЕРАТИВНА СЪВМЕСТИМОСТ НА НАЦИОНАЛНАТА ЖЕЛЕЗОПЪТНА СИСТЕМА С ЖЕЛЕЗОПЪТНАТА СИСТЕМА В РАМКИТЕ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ ще бъде извършена ЕО проверка за съответствие с приложимата ТСОС. Оценката на съответствието с техническите спецификации за оперативна съвместимост (ТСОС), свързани с достъпността на железопътната система на Европейския съюз за лица с увреждания и лица с намалена подвижност /ЛНП/. Предвижда се, също така, при идентифициране на приложимост, да бъдат изпълнени изискванията и на друга/други ТСОС/ТСОС-и, в рамките на обхвата на съответния проект. Ще бъде извършена и независима оценка от нотифициран орган на пригодността на прилагането на процедурата за управление на риска по проекта, съгласно Регламент (ЕС) № 402/2013 - необходимостта ще бъде определена от получените резултати от назначен от Генералния директор на ДП "НКЖИ" Съвет за управление на риска по проекта и инструкциите на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация". В дейността са включени разходи от категория „Упражняване на надзор по време на строителните работи“ на стойност 58 833,00 лв. от таблица В1 на ФК за голям проект, разпределени, както следва: - разходи за оценка на съответствието с изискванията за оперативна съвместимост, разпределени за двата гарови комплекса, както следва: - Стара Загора - 49 861,40 лв. - Нова Загора - 8 971,60 лв. - разходи за независима оценка на пригодността на прилагането на процедурата за управление на риска, разпределени равномерно по подобекти, както следва: - Стара Загора - 0,00 лв. - Нова Загора - 0,00 лв. В срока за изпълнение на дейността са включени и подготовката и провеждането на процедурите за избор на изпълнител, заедно с изпълнението на договорите. Изпълнението на тази дейност продължава във Фаза 2 на проекта“ 58 833.00 70 599.60
Непредвидени разходи: Целта на дейността е подсигуряване на инструмент за финансиране на допълнителни непредвидени строителни работи, които не е било възможно да бъдат предвидени на фаза идеен прокт и са възникнали в процеса на изпълнението на строителните работи. В тази дейност са включени разходи от категория "Непредвидени разходи" на стойност 85 329,81 лв., разпределени между двата гарови комплекса, както следва: - Стара Загора – 0,00 лв.; - Нова Загора – 85 329,81 лв. Изпълнението на тази дейност продължава във Фаза 2 на проекта. 85 329.81 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.