Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 603 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

Път I-8 Калотина – Софийски околовръстен път се намира западно от София и е част от „основната“ TEN-T мрежа. 
Необходима е модернизация на пътя с цел да се отговори на транспортното търсене и да се осигури безопасно движение на превозните средства.
С РМС № 959 от 31.12.18 г. пътят от сръбската граница до София е определен като „Автомагистрала Европа”, която е разделена на три участъка:
• От км 1+000 до км 15+500 финансиран по МСЕ. Очаква се строителството да приключи пролетта на 2023 г.
• От км 15+500 до км 32+447.20- модернизацията на участъка по съществуващото трасе е приключена 2021 г. Съществуващият път е разширен до необходимия габарит и в отделни участъци елементите му са подобрени.
• От км 32+447.20 до км 48+903- Трасето се развива по нов терен.
Настоящият проект включва изграждането на последните два участъка от АМ Европа от км 15+500 до км 32+447,20 (дължина 16,947 км) и от км 32+447,20 до км 48+903 (16,456 км), с обща дължина 33,403 км.
•	Участък от км 15+500 до км 32+447.20: 
-	Пътни възли:
1	Сливница 1 - Диамант
2	Сливница 2 - Пълна Детелина
-	Пътна връзка Път III-811-Калотина 
-	Големи съоръжения: Надлези; Подлези; Мост над р. Сливнишка; Надлез над жп линия; 
-	Шумозащитни прегради и мрежи за птици
-	Център за управление на трафика
-	Зони за почивка
-	Площадки за аварийно спиране
•	Участък от км 32+447.20 до км 48+903:
-	Пътни възли:
1	Костинброд - две кръгови кръстовища
2	Мрамор - Полудетелина
-	Пътни връзки:
1	Път I-8-Калотина и Калотина-Път I-8 
2	София-Костинброд и Костинброд-Калотина 
-	Големи съоръжения: Подлези; Мостове над р. Белишка и р. Църна бара; Подлез на жп линия; Виадукт; Надлез
-	Шумозащитни прегради
С проекта ще се повиши капацитета и безопасността на пътя, като ще бъдат разрешени проблемите с възможността за избор на скорост и трудностите при изпреварване. Проектът ще допринесе за премахване на тесните места в инфраструктурата и подобряване на качеството на услугите и непрекъснатостта на транспортните потоци.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Планиране и проектиране: Дейността включва следните основните поддейности, за който са извършени обществени поръчки/възлагания: 1.1. Изработване на технически проект за Път I-8 "Калотина - СОП" участък от км 32+447.20 до км 48+611.93 и упражняване на АН по време на строителството, съгласно ЗУТ и действащите подзаконови нормативни актове 1.2. Изготвяне на технически проект и строителство на обект: „Модернизация на път I-8 „Калотина – п.в. Храбърско“ от км 15+500 до км 32+447,20 и етапни връзки - част проектиране. 1.3. Разходи за археологически проучвания, включващи издирване на археологически обекти, тяхното проучване и наблюдение по време на строителството 1.4. Провеждане на одит по пътна безопасност на обект: АМ „Европа“ („Калотина - София“) от км 32+447,20 до км 48+903, на етап „Технически проект“ 1.5. Изготвяне на проекти за изменение на кадастралните карти и кадастралните регистри в землищата на с. Мрамор, с. Волуяк, Столична община, област София-град, с. Храбърско, с. Хераково, с. Пролеша, община Божурище, с. Петърч, община Костинброд, Софийска област“ 1.6. Консултантска услуга за изработването на апликационна форма заедно с необходимата прилежаща документация за проект „АМ Европа от км 15+500 до км 48+903“ 1.7. Частично актуализиране на проект и изготвяне на парцеларен план за Път I-8 "Калотина - СОП" от км 1+000 до км 48+000 - Идеен и Техн. Проект 1.8. Изработване на доклад за оценка на въздействието върху околната среда (ДОВОС) за инвестиционно предложение "Модернизация на Път I-8 "Калотина - СОП" от км 1+000 до км 48+270 1.9. Изработване на допълнение на доклад за оценка на въздействието върху околната среда /ДОВОС/ за обект: Модернизация на път І-8 "Калотина - СОП" от км 1+000 до км 48+270 1.10. Изработка на Доклад за оценка на степента на въздействие (ДОСВ) на инвестиционно намерение: "Модернизация на път I-8 "Калотина - СОП" от км 1+000 до км 48+270" 1.11. Организиране и провеждане на отчуждителни процедури за обект: "Модернизация на съществуващото трасе на път І-8 "Калотина - СОП" от км 1+000 до км 48+270 1.12. Изработване на експертно становище и комплексен доклад за оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите на "Идеен проект с парцеларен план на обект: Модернизация на съществуващото трасе на път I-8 "Калотина - СОП" от км 1+000 до км 48+270 1.13. Изготвяне и заверяване на оценителски доклади, определящи равностойното парично обезщетение за имоти и части от имоти за Обособена позиция 4. Модернизация на съществуващото трасе на Път I-8 "Калотина - СОП" от км 1+000 до км 48+270, участък от км 1+000 до км 32+447.20 ≡ 32+550 1.14. Об.поз.2 Изготвяне на проекти за изменение на Кадастрална карта и Кадастрални регистри за обект: Модернизация на съществуващото трасе на път I-8 „Калотина - СОП“ от км 1+000 до км 48+270, участък от 1+000 до км 32+447.20 Р-дите по Дейности от 1.1. до 1.6. са извършени/ще бъдат извършени след 2014 г., поради тази причина са допустими за финансиране от БФП. Общата им стойност е 1 763 926,42 лв. без ДДС, от които: - 1 631 426,42 лв. по позиция 1. Р-ди за планиране и проектиране от Бюджета - 132 500,00 лв. по позиция 4. Р-ди за други услуги, 4.1 "Консултантска услуга за изработването на апликационна форма Р-дите по Дейности от 1.7. до 1.12. са извършени преди 2014 г., поради тази причина се приемат за недопустими. Р-дите по дейности 1.13. и 1.14. също са приети за недопустими, т.к. се отнасят за цялото трасе на АМ Европа, вкл. и за участъка извън настоящия проект. Общата им стойност е 1 505 682,00 лв. без ДДС, част от перо 16. Недопустими р-ди за финансиране от БФП (сумата на недопустимите р-ди без ДДС в/у тях). Обща стойност: 3 269 608,42 лв. без ДДС (част от Р-ди за планиране и проектиране т. C1.2 от ФК за "голям проект" на английски език, където влизат и 50 000 лв. Разходи за административни такси за издаване на разрешения, описани в Дейност Техническа помощ - позиция 10.1 Разходи за административни такси за издаване на разрешения от Бюджета. 2 642 780.65 1 663 148.90
Закупуване на земя: За обектите/участъците, за които одобрените варианти на проектите предвиждат напускане на съществуващите граници на трасето или изграждане по нов терен, се провежда отчуждителна процедура по реда на Закона за устройство на територията и Закона за държавната собственост на база на изготвените при подготовката на проекта проекти за ПУП и оценки на имотите. За Обекта: Модернизация на съществуващото трасе на път I-8 „Калотина-СОП“ от км 15+500 до км 32+447.20 (по съществуващото трасе) процедурата по придобиване на земя е приключила. Процедурата по въвеждане в експлоатация е завършила през юни 2021 г. Участъкът е в експлоатация. Разходите за закупуване на земя за Обект: Модернизация на съществуващото трасе на път I-8 „Калотина-СОП“ от км 15+500 до км 32+447.20 са на стойност 703 392,24 лв. За участъкът от АМ Европа от км 32+447,20 до км 48+903 предстои закупуването на земя, като очакваният срок за приключване на процедурата по закупуване на терени е до края на 2022 г. Очакваните разходи за закупуване на земя за Обект: АМ ,,Европа“ участък по нов терен от км 32+447.20 (край на ПУП-ПП за обект: Модернизация на съществуващото трасе на път I-8 ,,Калотина – СОП“ от км 1+000 до км 48+270, участък от км 1+000 до км 32+447.20, одобрен със Заповед № РД-02-15-122/20.08.2014г. на министъра на регионалното развитие≡км 32+449.08 по технически проект от 2019г.) до км 48+611.93, съгласно окончателния вариант на приетия от Експертния технико-икономическия съвет на АПИ Технически проект и включително пълното привързване на АМ Европа към пътен възел Северна скоростна тангента в участъка от км 48+611.93 до км 48+903 са в размер на 2 000 000,00 лв. Общо разходи за закупуване на земя: 2 703 392,24 лв. (съответстващи на позиция 6. Закупуване на земя от Бюджета и т. C1.2 от ФК за "голям проект" на английски език) 12 047 101.24 12 044 211.24
Строителство и изграждане: Дейността включва изграждане на следните участъци от АМ Европа от км 15+500 до км 32+447,20 (дължина 16,947 км) и от км 32+447,20 до км 48+903 (16,456 км), с обща дължина 33,403 км: • От км 15+500 до км 32+447.20 - модернизацията на участъка е приключена. Процедурата по въвеждане в експлоатация e завършена през юни 2021 г. • От км 32+447.20 до км 48+903 - Договор за строителство подписан на 22.12.21г. Основни параметри на участъците: • За двата участъка - Проектна скорост 110 км/ч - Габарит 27м, вкл.: средна разделителна ивица 1x3м; активни ленти за движение 2х3.75м; ленти за изпреварване 2x3.50м; асфалтови водещи ивици 2х0.50м и 2x0,25м; ленти за принудително спиране 2x2.5м; банкети 2х1.50м - Пътна настилка за категория на движене “много тежко” - Вкл. реконструкция на вс. засегнати инженерни мрежи и ландшафтно оформяне • Участък от км 15+500 до км 32+447.20 (завършен) - Извършено е разширение на съществуващия път за достигане на необходимия габарит и в отделни участъци е извършено подобрение на елементите му за осигуряване на минималните параметри на проектната скорост. - Обща дебелина на настилката 58 см - Пътни възли: 1) ПВ Сливница 1 при км 25+850 тип Диамант 2) ПВ Сливница 2 при км 29+209 тип Пълна Детелина - Пътни връзки: o Пътна връзка Път III-811-Калотина - Пътни връзки при км 20+960 от дясната страна и при км 21+140 отляво - Големи съоръжения: 1) Селскостопански подлези при: км 15+727 L 8м, км 23+955 L 8м, км 30+787 L 8м 2) Надлези при: км 18+877 L 58м, км 21+004 L 58м, км 29+209 L 61м, км 31+986 L58.4м 3) Подлез при км 27+334 L 8м 4) Мост над река “Сливнишка” на км 30+268 L 51.2м 5) Надлез над жп линия при км 31+063 L31.06м - Защита срещу шум и птици 1) Шумозащитна преграда от км 15+630 до км 15+780 отляво 2) Шумозащитна преграда и мрежа за птици от км 20+000 до км 21+000 отляво 3) Мрежа за птици и стоманен стълб от км 19+000 до км 20+000 и от км 21+000 до км 22+000 отляво; от км 19+000 до км 22+000 отдясно. - Център за управление на трафика - Зони за почивка при км 31+620 отляво и отдясно - Площадки за аварийно спиране – лява страна при: км 18+830, км 18+690, км 22+890, км 26+910; дясна страна при: км 16+160, км 19+570, км 27+740 • Участък от км 32+447.20 до км 48+903 - Началото на трасето започва при км 32+447.20, където приключва модернизацията на предходния участък. След това трасето се развива по нов терен, като в дясно остава съществуващият път І-8. - Обща дебелина на настилката 62 см - Пътни възли: 1) ПВ “Костинброд”- по път II-81 са проектирани две кръгови кръстовища (север и юг). Предвижда се реконструкция на път II-81 в участъка м/у двете кръгови кръстовища. 2) ПВ “Мрамор” тип Полудетелина - Пътни връзки: 1) Път I-8-Калотина и Калотина-Път I-8 на км 33+000 2) София-Костинброд и Костинброд-Калотина на км 39+450 - Големи съоръжения: 1) Подлези на: км 33+220 L 16м, км 33+610 L 16м, км 39+450 L 16м, км 45+540 L 74м 2) Мост при км 38+310 над река Белишка L 58м 3) Надлез при км 43+410 над жп линия София-Драгоман L 58м 4) Мост при км 44+340 – над река Църна бара L 80м 5) Виадукт на км 46+500 L 320.3м 6) Селскостопански подлез на км 47+380, L 8м 7) Надлез на км 48+460 L 102.8м - Шумозащитни прегради от км 38+000 до км 38+220 от лява страна, от км 38+440 до км 38+540 от дясна страна - Зони за отдих на км 42+100 215 455 378.79 252 380 409.36
Публичност: Мерките по информация и комуникация ще бъдат изпълнявани от Изпълнителя по договора за строителството на обект АМ „Европа“ от км 32+447,20 до км 48+903“ и включват: организирането на официални церемонии „Първа копка”/откриване на обекта, публични събития, монтаж на информационни билбордове и постоянни обяснителни табели, изработване на видеофилм и др. Бенефициентът прилага „Единен наръчник на бенефициента“, както следва: 3.3 от Наръчника – Билборд - 2 бр. 3.3 Постоянна обяснителна табела - 2 бр. 3.6 Официални церемонии - 2 бр. първа копка и откриване на обекта Цената за изпълнени на мерки за комуникация и информация е в размер на 100 000,00 лв. без ДДС. 0.00 0.00
Надзор по време на строителните работи: На 24.04.2019 г. е подписан договор за „Консултантска услуга — строителен надзор на обект „Модернизация на път I-8 „Калотина—п.в. „Храбърско“ от км 15+500 до км 32+447,20 и етапни връзки“- Договор №РД-37-5/24.04.2019 г. на стойност 1 860 300 лв. без ДДС, като дейността за участъка от АМ Европа от км 15+500 до км 32+447,20 е приключила и той е в експлоатация. На 10.12.2021 г. е обявена процедура за избор на изпълнител на обществена поръчка с предмет: „Консултантски услуги и упражняване на строителен надзор на обект АМ „Европа“ от км 32+447,20 до км 48+903“. Подписан е Договор № РД-37-26/27.07.22 г. на стойност 4 666 666,00 лв. без ДДС. Общо разходи за строителен надзор: 6 526 966,00 лв. (съответстващи на разходите за позиция 2. Упражняване на надзор по време на строителните работи от Бюджета и и т. C1.8 от ФК за "голям проект" на английски език. Предметът на обществената поръчка включва описание на дейностите по поръчката, както следва: 1) Изготвяне на Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект с основните изисквания към строежа и извършване на технически контрол по част „Конструктивна”; 2) Упражняване на строителен надзор по време на строителството, в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и подзаконовите нормативни актове (включително и контрол на строителните продукти, влагани в строежа, както и на извършените строително – монтажни работи (СМР)); 3) Проверяване и/или съставяне (в приложимите случаи) и подписване на актове и протоколи, съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и други законови разпоредби; 4) Окомплектоване на цялата необходима документация по време на строителния процес – актове, протоколи, изпитвания и измервания, сертификати за вложени материали, декларации за съответствие и други, и информиране на Възложителя за липсващи документи, както и съдействие за тяхното набавяне; 5) Ежедневен контрол на строителния процес за съответствието на строежа с действащите норми и правила за изпълнение на СМР и за спазване на изискванията по чл. 169 от ЗУТ и одобрения инвестиционен проект, както и в случаите на възникнали допълнителни СМР на строежа; 6) Дейност на координатор по безопасност и здраве за етапа на изпълнение на строежа, съгласно минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи; 7) Отчитане хода на изпълнение на договора и на извършените СМР; 8) Координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация; 9) Управление на изпълнението на строежа (Управление на проекта); 10) Заверка на екзекутивната документация; 11) Съставяне и подписване на Констативен акт, съгласно чл. 176, ал. 1 от ЗУТ, с който се удостоверява, че строежът е изпълнен съобразно одобрения инвестиционен проект, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите по чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ и условията на договора и др. 4 019 321.33 5 365 680.50
Техническа помощ: Предвижда се дейността да продължи през срока на изпълнение на проекта до въвеждането в експлоатация на обекта. Обхватът на дейността включва: пуправление на времето на проекта; управление на качеството; контрол на разходите; управление и контрол на договорите за изпълнението на проекта и извършване на плащанията; управление на риска и др. За тази цел се създава Екип за управление на проекта (Описан в т. 9). Експертите в рамките на ЕУП са назначени със заповед на Управителния съвет на АПИ. Тази дейност включва следните поддейности и разходи свързани с тях: 1. Екип за управление на проекта – 92 400 лв. за възнаграждения на екипа за управление на проекта 2. Закупуване на лизинг на 1 бр. високо проходим автомобил – 200 000 лв. 3. Такси и разрешителни – 50 000 лв. Разходите за поддейности 1 и 2 са включени в перо VII. НЕПРЕКИ РАЗХОДИ от Бюджета, позиции 14.1 и 14.2. Разходите за поддейност 3 са включени в перо V. РАЗХОДИ ЗА ТАКСИ от Бюджета, позиции 10.1. Разходите за поддейност 1 са включени в категория "Техническа помощ", съответстваща на т. C1.9 от ФК за "голям проект" на английски език. Разходите за поддейност 2 са включени в категория "Съоръжения и машини или оборудване", съответстваща на т. C1.4 от ФК за "голям проект" на английски език. Разходите по лизинга са включени в Дейност Техническа помощ, защото автомобилът ще бъде използван от ЕУП за изпълнение на задълженията му. Поради различни амортизационни норми на активите от категория "Съоръжения и машини или оборудване" (т. C1.4 от ФК за "голям проект" на английски език) спрямо този за Теническа помощ (т. C1.9 от ФК за "голям проект" на английски език), разходите за закупуването на автомобила са включени в категория "Съоръжения и машини или оборудване" (т. C1.4 от ФК). Разходите за поддейност 3 са включени в категория "Разходи за планиране и проектиране", съответстваща на т. C1.1 от ФК за "голям проект" на английски език. Поради по-високото ниво на детайлизация на разходните пера в "Бюджета" в ИСУН, спрямо ФК за "голям проект" на английски език, разходите за такси са представени в позиция 10.1 Разходи за административни такси за издаване на разрешения от раздел V. РАЗХОДИ ЗА ТАКСИ от "Бюджета" в ИСУН. 75 000.00 118 339.55
Непредвидени разходи: Целта на дейността е при необходимост да има инструмент за финансиране на допълнителни и непредвидени строителни работи, които е било невъзможно да бъдат заложени в идейните/техническите проекти и са възникнали при изпълнението на строителството. Дейността "Непредвидени разходи" е включена в категория разходи "Непредвидени разходи", съответстваща на т. C1.5 от ФК за "голям проект" на английски език. За тази дейност са заложени 9 204 832,11 лв. без ДДС, които представляват 2,8% от разходите за СМР (позиция 9. Непредвидени разходи от Бюджета). 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.