Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 603 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

В резултат от дългогодишната експлоатация, приемните сгради на жп гарите в България са в много лошо състояние. Това налага тяхната модернизация, преустройство и ремонт, включително и на инсталационните системи в тях. Тези действия имат за цел да се приведе състоянието на гаровите комплекси да бъдат в съответствие с Европейските стандарти в областта, което да гарантира сигурността на пътниците и предлагането на качествени услуги за тях. Успоредно с това, гарата ще бъде приведена в съответствие с изискванията на нормативната уредба за изграждане на достъпна среда в урбанизираните територии. Ще се изпълнят мерки за повишаване енергийната ефективност на обществените пространства, въвеждане на интелигентни, модерни системи за управление на системи за отопление, климатизация, осветление, информация и др.
Външният вид на гарите е от голямо значение за имиджа на железопътния транспорт. Те в много случаи са лицето на железницата. Не случайно в Европа големите гари са превърнати в търговски центрове с магазини, ресторанти и паркинги. Ето защо, за обновяването и реконструкцията на старите и за строителството на нови гари е необходимо разработването на различни концепции, съобразени с местоположението на всяка една от тях. От особена важност е организацията на обслужването в гарите, за да бъдат създадени необходимите удобства и комфорт за пътниците.
В обхвата на настоящото проектно предложени, се предвижда изпълнението на строително монтажни работи по следните подобекти: Кантарна кабина; Административна сграда „Омнибусна рампа“; Пост 1; Пост 2; Пост 3; Пост 4; Пост 5; Пост 6; Приемното здание; Магазия "Омнибусна рампа" товарна гара Карнобат; Външен водопровод; Перони 1, 2 и 3; Пешеходният подлез; Обслужващите рампи и Помпената станция.
Проектът и управлението му е предвидено да се осъществи в периода 01.02.2016 г. до 31.03.2023 г. - 86 месеца.
Подробна информация е посочена в т. Б.3.1 на ФК и Приложение № 2 към ФК.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на работно проектиране и строителство на обект "Реконструкцията на гаров комплекс Карнобат": В обхвата на дейността ще се изпълнят следните видове работа: 1. Изготвяне на работни чертежи. 2. Изготвяне на екзекутиви в съответствие с изискванията на ЗУТ. 3. Изпълнение на СМР и доставка на необходимото оборудване за Кантарна кабина; Административна сграда „Омнибусна рампа“; Пост 1; Пост 2; Пост 3; Пост 4; Пост 5; Пост 6; Приемното здание; Магазия "Омнибусна рампа" товарна гара Карнобат; Външен водопровод; Перони 1, 2 и 3; Пешеходният подлез; Обслужващите рампи и Помпената станция. 4. При необходимост извършване на проектиране и изпълнение на конструктивно усилване и саниране на конструктивните елементи, в резултат на което да бъдат изпълнени изискванията на чл.169, ал.1 от ЗУТ. 5. Осигуряване на Сервизно и техническо обслужване на петте асансьора за пътници в Срока на съобщаване на дефекти. 6. Доставка и монтаж на невключено в проектите обзавеждане и оборудване на всички помещения, предоставени за обществено ползване, като помещението за майки с деца, оборудване и аксесоари за тоалетните за пътници и персонал. 7. Изработване и монтаж на обемни светещи надписи с наименованието на гара Карнобат по индивидуални работни чертежи в съответствие със Заповед № 1402/04.08.2014 г. на генералния директор на НКЖИ. 8. Изработване и монтаж на най-малко три информационни табели с наименованието на гарата, съгласно Заповед № 1107/20.09.2011 г. на генералния директор на НКЖИ. 9. Доставка и монтаж на постоянно информационно табло с разписанието на влаковете, най-малко с параметрите на съществуващото. 10. Доставка и монтаж на електронно информационно табло в чакалнята на Приемното здание с разписание на връзките с градския транспорт, обща информация за общината и др. 11. Проектиране и изпълнение на система за ограничаване на достъпа до служебните помещения. 12. Доставка и монтаж на контролни електромери за всеки от отделните консуматори. 13. Привеждане на проектните решения за всички елементи на обществено-обслужващата и транспортната инфраструктура /сгради и околни пространства/ в съответствие с изискванията за достъпна среда съгласно Наредба № 4 от 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания и Регламент (ЕС) № 1300/2014 на ЕК от 18 ноември 2014 г. относно ТСОС ЛНП. 14. Изготвяне на Доклад за безопасност, който да отговаря на изискванията на чл. 44 б ал. 8 от Наредба № 57 във връзка с прилагането на Регламент (ЕС) № 1300/2014 на ЕК от 18.11.2014 г. относно ТСОС, свързани с достъпността на железопътната система на ЕС за лица с увреждания и лица с намалена подвижност. 15. Осигуряване на лаборатория/и за провеждане на измервания и тестове. 16. Изпълнение на мерките по информация и публичност. 17. Доставка на резервни части, материали и консумативи, необходими за поддръжката по време на Срока за съобщаване на дефекти, както и доставка на специални инструменти и оборудване, необходими за профилактична и ремонтна поддръжката на всички модули и единици. Доставката на споменатите специални инструменти и оборудване е задължение на Изпълнителя, които той трябва да предостави 6 (шест) седмици преди въвеждането на строежа в експлоатация. Тези специални инструменти ще са необходими за профилактична поддръжка, ремонт и обслужване на доставените съоръжения (асансьори и т.н.) и инсталации. Списъкът с необходимите инструменти и оборудване ще бъде представен за одобрение от Консултанта и Възложителя в процеса на изпълнението на строително-монтажните работи и той ще бъде съобразен с инсталираните съоръжения и мощности. В дейността са включени разходи от категории "Строителство и изграждане", "Съоръжения и машини или оборудване" и "Публичност" на стойност 4 142 125,00 лв. от таблица В1 на ФК за голям проект. В срока за изпълнение на дейността са включени периодите за подготовка на документация и провеждане на процедура за обществената поръка, изпълнението на договора, но без срока за съобщаване на дефекти. 4 142 125.00 4 908 284.82
Упражняване на строителен надзор и управление на договора за строителство за "Реконструкцията на гаров комплекс Карнобат": В обхвата на дейността са включени: - Извършване на строителен надзор по време на строителството в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и подзаконовите нормативни актове; - Изпълняване функциите на координатор по безопасност и здраве, съгласно минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи; - Съставяне на Окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация; - Отчитане хода на изпълнение на извършените СМР; - Координация на строителния процес до въвеждането на обекта в експлоатация; - Изпълняване на всички останали задължения на Консултанта, предвидени в договора за обществена поръчка, договора с Изпълнителя на строителството и законовите разпоредби. В дейността са включени разходи от категория "Упражняване на надзор по време на строителните работи" на стойност 157 000 лв. от таблица В1 на ФК за голям проект. В срока за изпълнение на дейността са включени периодите за подготовка на документацията и провеждане на открита процедура по ЗОП за избор на изпълнител, изпълнението на договора, без срока за съобщаване на дефекти. 157 000.00 172 080.00
Техническа помощ / Организация и управление: Дейност "Техническата помощ"/"Организация и управление"подпомага изпълнението на целите на проекта и се отнася до подкрепа на организацията и управлението на проекта от страна на ЗПУИП ГКТ. Началото на дейността съвпада с началото на проекта - февруари 2016 г., а нейният край, краят на проекта - март 2023 г. Основните задължения на е-тите са управление на времето на проекта; у-ние на качеството; контрол на р-дите; контрол по изпълнението на отделните договори в обхвата на п-та; контрол на извършване на плащанията; у-ние на риска; управление на промяната; управление и контрол на системата за комуникация. В дейността са включени разходи от категория ТП/ОУ на стойност 540 000 лв. от таблица В1 на ФК за голям проект, съгласно Анекс 1 АДОПТТИ-1/16.02.2022 г. към ДБФП стойността на тази дейност е редуцирана на 528 170,00 лв. индикативно разпределени както следва: - разходи за възнагрaждения на експертите от ЗПУИП ГКТ - 447 960 лв. (служителите от ЗПУИП ГКТ не получават възнаграждения по основните им трудови/служебни правоотношения, включително и СЗО вноски по КТ, по проект за повишаване на административен капацитет ДОПТТИ-7/03.06.2016 г. "„Техническа помощ за укрепване капацитета на НКЖИ, като бенефициент по ОПТТИ 2014-2020 год. чрез продължаване на.... “, Дейност 1 "Осигуряване на финансовия ресурс при спазване на разпоредбите на националното законодателство в сферата на заплащането на труда за служителите на дирекция СРИП, в т.ч. месечно възнаграждение....", а техните възнаграждения се изплащат от перо ТП/ОУ на проектите, управлявани от Звеното). В допълнение прилагаме Декларация от Бенефициента - Прил. № 8; - разходи за командировки на екипа, във връзка с управлението, верифицирането и одити при изпълнението на проекта - 20 210,00 лв. Разходите за командировки на екипа на ЗПУИП ГКТ са съгласно одобрен бюджет, финансират се от перо ТП/ОУ на конкретния проект и са за командировки (пътни, дневни и нощувки), изрично направени във връзка с управлението и изпълнението на настоящия проект. Те не се финансират от проект ДОПТТИ-7/03.06.2016 г.; - разходи за доставка на канцеларски материали, консумативи и оборудване - 14 000,00 лв. Това са разходи за канцеларски материали, консумативи и оборудване, които са съгласно одобрен бюджет на ЗПУИП ГКТ, финансират се от перо ТП/ОУ на съответните проекти и се използват от Звеното за управление и изпълнението им. Тези разходи нямат общо с разходите, извършвани по проект ДОПТТИ-7/03.06.2016 г., които са предназначени за дирекция СРИП. Предвидените канцеларски материали, консумативи и оборудване са необходими на ЗПУИП ГКТ за функционирането му и изпълнението на задълженията по управление и изпълнение на проекта и включват: настолни и преносими компютри, софтуер, принтери, сървърни елементи (ако е необходимо), мобилни апарати, офис обзавеждане, хартия, тонер касети, папки, джобове, пликове и т.н. Към момента не е изготвена детайлна техническа спецификация. Тя ще се изготви след като се определят нуждите на ЗПУИП за управлението на проекта; - р-ди за административни такси - 20 000 лв.; - р-ди за външни услуги - 26 000 лв. Това са разходи за специализирани консултантски услуги от специалисти и експерти, външни на ЗПУИП ГКТ, които може да се наложи да подпомогнат Звеното в хода на управление и изпълнение на проекта и за които членовете на ЗПУИП ГКТ нямат необходимите компетенции (специализирани доклади и становища, инженерни и лабораторни изследвания, правна и юридическа помощ, финансови консултации). Тези разходи са съгласно одобрен бюджет на Звеното. По проекта няма да се покриват/изплащат възнаграждения на служители от дирекция СРИП, чиито възнаграждения по основното им трудово/служебно правоотношение се изплащат по проект за повишаване на административния капацитет ДОПТТИ-7/03.06.2016 г., финансиран по ОПТТИ - Декларация Приложение №8 към ФК. Върху разходите за консумативи, материали и оборудване за ЗПУИП, както и за външни услуги се начислява ДДС. За всички останали не се начислява ДДС. 528 170.00 435 536.67
Непредвидени разходи: Целта на дейността е при необходимост да има инструмент за финансиране на допълнителни и непредвидени строителни работи, които не е било възможно да бъдат предвиден в идейните проекти и са възникнали при изпълнението на строителството. В дейността са включени разходи от категория "Непредвидени разходи" на стойност 389 986,83 лв. от таблица В1 на ФК за голям проект. 389 986.83 484 008.58
Дейности по подготовка и приключване на проекта: В обхвата на тази дейност се включват следните под дейности: - Изготвяне на Анализ "Разходи - Ползи". Анализът е изготвен в съответствие с Насоките за кандидатстване по ОПТТИ, съгласно който за проекти, които не са квалифицирани като "големи проекти" по смисъла на Регламент (ЕС) 1303/2013 г. са задължителни изготвянето на финансов анализ, анализ на чувствителността и на риска. Тази поддейност е изпълнена, като за консултантски услуги е сключен и изпълнен Договор № 5491/19.08.2016 г. с "Институт по транспорт и комуникации" ООД. - Изготвяне на Формуляр за кандидатстване за настоящето проектно предложение. За подпомагане изпълнението на тази поддейност беше изпълнен договор за оказване на консултантски услуги № 5824/20.07.2017 г. с "Проджект планинг енд мениджмънт" ООД. - Изготвяне на актуализиран Финансов анализ във връзка с приключване и изследване на проекта. Предвид потенциала на проекта да генерира приходи и възможността за промени в политиката на предприятието по определяне на наемите на търговските обекти в гара Карнобат, както и други приходи от начисления, се предвижда да бъде извършена актуализация на Финансовия анализ. С актуализацията ще се потвърдят заложените финансови параметри на проекта, а в случай на установяване на нетни приходи по смисъла на чл.61 на Регламент (ЕС) 1303/2013 г., генерирани при изпълнение на операцията, които не са били отчетени при първоначалното определяне на потенциалните нетни приходи, същите ще бъдат приспаднати от допустимите разходи за операцията и размерът на предоставената безвъзмездна финансова помощ ще бъде коригиран. В дейността са включени разходи от категория "Разходи за планиране и проектиране" на стойност 63 500 лв. от таблица В1 на ФК за голям проект. 63 500.00 54 600.00
Упражняване на авторски надзор по време на строителството: В съответствие с изискванията на ЗУТ по време на строителството ще бъде извършван авторски надзор. В дейността са включени разходи от категория "Упражняване на надзор по време на строителните работи" на стойност 38 421,25 лв. от таблица В1 на ФК за голям проект. В срока за изпълнение на дейността са включени периодите за подготовка на документация и провеждане на процедура за избор на изпълнител, както и самото изпълнение на договора. 38 421.25 29 724.00
Оценка на съответствието с ТСОС и независима оценка на риска по Регламент (ЕС) 402/2013: Оценка на съответствието с техническите спецификации за оперативна съвместимост (ТСОС) - процедура за проверка и оценка на съответствието с техническите спецификации за оперативна съвместимост, оценка по националните правила за безопасност или техническите правила ТСОС. В съответствие с изискванията на НАРЕДБА № 57 ОТ 9 ЮНИ 2004 Г. ЗА ПОСТИГАНЕ НА ОПЕРАТИВНА СЪВМЕСТИМОСТ НА НАЦИОНАЛНАТА ЖЕЛЕЗОПЪТНА СИСТЕМА С ЖЕЛЕЗОПЪТНАТА СИСТЕМА В РАМКИТЕ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ ще бъде извършена ЕО проверка. Ще бъде извършена, също така, независима оценка на пригодността на прилагането на процедурата за управление на риска от Нотифициран орган, съгласно Регламент (ЕС) № 402/2013. Необходимостта от извършване на такава оценка беше направена при определяне на промяната като значителна в съответствие с чл. 4 на Регламент (ЕС) 402/2013. В дейността са включени разходи от категория "Упражняване на надзор по време на строителните работи" на стойност 69 909,00 лв. от таблица В1 на ФК за голям проект, разпределени, както следва: - разходи за оценка на съответствието с ТСОС - 49 909,00 лв. ; - разходи за независима оценка на процедурата за управление на риска - 20 000 лв., съгласно Анекс 1 АДОПТТИ-1/16.02.2022 г. към ДБФП стойността на тази дейност е променена на 31 830 лв. В срока за изпълнение на дейността са включени периодите за подготовка на документацията и провеждане на открита процедура по ЗОП за избор на изпълнител/и, както и изпълнението на самите договори. Към момента е избран изпълнител за частта за оценка на съвместимостта с ТСОС на проекта, като посочения разход съответна на неговата ценова оферта. 81 739.00 98 086.80

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.