Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 603 дървета
English

Програма: Транспорт и транспортна инфраструктура

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът обхваща модернизацията на три ТПС, разположени по главната жп линия Русе-Варна, част от разширената трансевропейска транспортна мрежа.
Проектът включва изпълнението на следните дейности:
1. Планиране и проектиране
- конструктивно заснемане, обследване и изготвяне на конструктивна експертиза на съществуващите сгради за ТПС Варна и Разград, и изготвяне на технически и работен проект при съответното оборудване и вертикална планировка и огради, в зависимост от конкретния проект за трите ТПС;
2. СМР
- Ремонт на сгради на ТПС Варна и Разград;
- Изграждане на системите за СОТ, видеонаблюдение и пожароизвестяване; фундаменти и кабелни канали; въздушни обратни и захранващи фидери; масивна ограда около терена на ТПС Варна и Разград;
- Инсталиране и пускане на първи тягов трансформатор; монтаж на оборудване 25 kV; монтаж на динамична компенсация на реактивна енергия на ТПС Варна;
- Подмяна разединители и кабели за управление и сигнализация на гари Варна пътническа, Варна товарен парк, Тополи, Езерово, Белослав, Повеляново, Разделна, Девня, Варна фериботна;
- Модернизация на СП Кривня и СП Самуил;
- Разчистване на строителна площадка на ТПС Русе.
3. Доставка и монтаж на съоръжения и оборудване за ТПС
- Първи тягов трансформатор и оборудване 25 kV за ТПС Варна;
- Оборудване 110 kV и 25 kV за ТПС Русе.
4. Организация и управление;
5. Оценка на съответствието със съществените изисквания и строителен надзор по ЗУТ;
6. Оценка на съответствието с изискванията за оперативна съвместимост;
7. Публичност.

За начална дата на проекта е приета датата на стартиране изготвянето на тръжни документации за избор на изпълнители - 21 май 2019 г. Крайната дата на проекта е прогнозната дата за завършване на СМР за Фаза 1 - м. декември 2023 г. Общият срок за изпълнение е 55 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление: Дейността подпомага изпълнението на проекта и се отнася до създаването на Звено за подготовка, управление и изпълнение на проекта (ЗПУИП). ЗПУИП е създаден в съответствие с вътрешните процедури и Правилата на НКЖИ – практически указания за управление и изпълнение на проекти по ЕСИФ, одобрени на 29.01.16 г. от УС с Протокол 03-01/16. Настоящият проект не спада към категорията «голям проект» и за него не е създадена отделна структура, а подготовката, управлението и изпълнението му са възложени на ЗПУИП "София-Драгоман“ със заповед 2055/25.11.20 г. Преди възлагането на дейностите по проекта на ЗПУИП "София-Драгоман", подготовката на тръжните процедури, вкл. изготвянето на тръжни документи, е възлагано на експерти от същото звено и такива с необходимата експертиза със заповеди на ген.директор на НКЖИ, като първата заповед № 991 за организация, подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител за ТПС Варна е от 21.05.19 г. Предвижда се тази дейност да продължи през целия срок на изпълнение на проекта, до въвеждането в експлоатация на всички обекти през 2023 г. Списък с всички проекти, по които към момента работят членовете на ЗПУИП "София-Драгоман", е описан в Приложение 3 към ФК за "голям проект". Обхватът на дейността включва: - подготовка и планиране, вкл. всички тръжни документи - подготовка на документите (изготвяне и подаване) на Уведомления по Наредбата за ОВОС към компетентния орган-МОСВ - управление на времето и качеството - контрол и верификация на разходите - управление и контрол на договорите и плащанията - управление на риска и контрол на системата за комуникация. В дейността са включени непреките разходи за организация и управление (без ДДС) на обща стойност 431 757,99 лв., разпределена, както следва: - Разходи за възнаграждения, вкл. осигурителни вноски: 381 750,80 лв. Финансират се от разходна категория „Организация и управление“ (ОУ). За да се избегне двойното им финансиране, на членовете на ЗПУИП се заплаща почасово за проекта, за което се изготвят отчети, при спазване на нормативната уредба. Върху тези разходи не се начислява ДДС. - Разходи за командировки: 18 776,29 лв. Свързани са с управлението, верифицирането и одита при изпълнението на проекта. Включат разходи за транспорт, дневни и нощувки на екипа, финансирани съгласно одобрен бюджет, като се отнасят само за разходи, изрично направени във връзка с настоящия проект. Върху разходите за квартирни, дневни и командировка в чужбина не се начислява ДДС. - Разходи за консумативи и офис оборудване: 25 670,00 лв. Финансират се от разходна категория ОУ. Предназначени са за изпълнението на задълженията по управлението и изпълнението на проекта и включват хардуер, мобилни апарати, офис обзавеждане, консумативи и др. Изчислени са на база индикативна спецификация, като същата ще бъде изготвена в детайли след определяне на нуждите на ЗПУИП във връзка с управлението на настоящия проект. - Разходи за контролни лабораторни изследвания –0,00 лв. - Разходи за доп. Специализирани услуги:1 060,90 лв. без ДДС Представляват средства за външни специализирани консултантски услуги, извършвани от специалисти, които не са част от ЗПУИП, чиято помощ може да се окаже необходима в хода на управление и изпълнение на проекта и за която членовете на ЗПУИП нямат необходимите компетенции – икономически и правни услуги, съгласно одобрен бюджет на ЗПУИП. Върху разходите за командировки (транспорт), консумативи, материали и оборудване, и върху разходите за външни специализирани услуги, се начислява ДДС. 431 757.99 294 162.15
Подготовка и проектиране: Тази дейност включва Етап І от договорите за изпълнение на трите подобекта, на обща стойност 780 744,90 лв. без ДДС. В обхвата й са включени следните задачи: - Изготвяне и предаване на Технически и Работен проект за съответната ТПС, като проектът за ТПС Варна обхваща и съответните гарови разединители, а проектът за ТПС Разград обхваща и прилежащите СП Кривня и Самуил; - Предаване на проекта за одобрение на Консултанта по чл. 166 от ЗУТ; - Изготвяне и предаване на работен проект за трите ТПС и където е необходимо за прилежащите СП и гарови разединители, като същите се съгласуват с външни за НКЖИ институции до получаване на Разрешително за строеж. Разходите за тази дейност се покриват от разходна категория "Планиране и проектиране". В периода м. ноември 2020 г. до м. май 2021 г. е изготвен финансов анализ и формуляр за кандидатстване за финансиране по ОПТТИ 2014-2020 на проект "Възстановяване, ремонт и модернизация на Тягови подстанции - Варна и Разград, и изграждане на Тягова подстанция Русе и въвеждане на система за телеуправление и телесигнализация - SCADA". Дейността не е в обхвата на настоящото проектно предложение. 780 744.90 403 262.78
Оценка на съответствието с основните изисквания към строежите съгласно ЗУТ и надзор по време на строителството: Дейността обхваща координацията и контрола на изпълнението на договорите за проектиране и строителство за всяка от трите подстанции, както следва: За ТПС Варна: 1. Подготвителни дейности - 30 календарни дни от датата на започване на изпълнение на договора; 2. Координиране и контрол по изпълнението на договорите за проектиране и строителство - през целия срок на договора за надзор на ТПС Варна; 3. Оценка на съответствието на инвестиционните проекти с основните изисквания към строежите - през целия срок на проектирането на ТПС Варна; 4. Надзор по време на строителството - през целия срок на договора за надзор на ТПС Варна; 5. Проверка и контрол на доставените и влаганите в строежа строителни продукти - през целия срок на строителството на ТПС Варна; 6. Изпълнение на дейности като Координатор по безопасност и здраве - през целия срок на строителството на ТПС Варна; 7. Координиране на договорите за проектиране и строителство с взаимодействащи си договори и други проекти - през целия срок на договора; 8. Актуализация на Технически паспорти - през целия срок на строителството на ТПС Варна; За ТПС Разград: 1. Подготвителни дейности - 30 календарни дни от датата на започване на изпълнение на договора; 2. Координиране и контрол по изпълнението на договорите за проектиране и строителство - през целия срок на договора за надзор на ТПС Разград; 3. Оценка на съответствието на инвестиционните проекти с основните изисквания към строежите - през целия срок на проектирането на ТПС Разград; 4. Надзор по време на строителството - през целия срок на договора за надзор на ТПС Разград; 5. Проверка и контрол на доставените и влаганите в строежа строителни продукти - през целия срок на строителството на ТПС Разград; 6. Изпълнение на дейности като Координатор по безопасност и здраве - през целия срок на строителството на ТПС Разград; 7. Координиране на договорите за проектиране и строителство с взаимодействащи си договори и други проекти - през целия срок на договора за надзор на ТПС Разград; 8. Актуализация на Технически паспорти - през целия срок на строителството на ТПС Разград; За ТПС Русе: 1. Подготвителни дейности - 30 календарни дни от датата на започване на изпълнение на договора; 2. Координиране и контрол по изпълнението на договорите за проектиране и строителство - през целия срок на договора за надзор на ТПС Русе; 3. Оценка на съответствието на инвестиционните проекти с основните изисквания към строежите - през целия срок на проектирането на ТПС Русе; 4. Проверка и контрол на доставените и влаганите в строежа строителни продукти - през целия срок на строителството на ТПС Русе; 5. Координиране на договорите за проектиране и строителство с взаимодействащи си договори и други проекти - през целия срок на договора за надзор на ТПС Русе; 382 577.11 379 501.72
Доставка на съоръжения и строително-монтажни работи: Дейността включва Етап ІІ от договорите за изпълнение - СМР, доставка и монтаж на съоръжения. Разпределението на стойността по договори е: 1.ТПС Варна – 6 812 914,61 лв. без ДДС: -СМР: 1 057 440,00 лв; -Машини и съоръжения: 5 755 474,61 лв. (без автовишка). Доставката на автовишка за ТПС Варна не е в обхвата на проектното предложение и е недопустим разход за проекта. Основните видове работи са: -Демонтаж на съществуващите съоръжения и извозване на демонтираните части и елементи -Изграждане на фундаменти и кабелни канали, преди монтажа на съоръженията -Изграждане на нова ОРУ 110kV със съвременно оборудване и на нова ЗРУ 25kV, изпълнена с КРУ 25kV -Увеличаване броя на захранващите изводи към контактна мрежа -Подмяна гарови разединители на спирки към ТПС Варна -Изграждане и внедряване на SCADA система за ТПС и прилежащите разединители в гарите на посочения участък -Доставка на оборудване за ОРУ 110kV; КРУ и оборудване 25kV; тягови трансформатори; динамична компенсация, захранващи и обратни фидери; табла за управление, сигнализация, захранване и защити; първична и вторична комутация, ПНР, осветление, СОТ, видеонаблюдение, пожароизвестяване, климатизация и др. -Съгласуване с външни институции, издаване разрешение за строителство (РС), подписване акт обр.2а-откриване на строителна площадка. 2.ТПС Разград – 3 364 778,46 лв. без ДДС: -СМР: 935 112,20 лв. -Машини и съоръжения: 2 429 666,26 лв. Основните видове работи са: -Демонтаж на съществуващите съоръжения и извозване на демонтираните части и елементи -Изграждане на фундаменти и кабелни канали, преди монтажа на съоръженията -Изграждане на нова ОРУ 110 kV със съвременно оборудване и на нова ЗРУ 25 kV, изпълнена с КРУ 25 kV -Увеличаване броя на захранващите изводи към контактна мрежа -Модернизация на СП Кривня и СП Самуил -Изграждане и внедряване на SCADA система за ТПС и прилежащите СП -Доставка на оборудване за ОРУ 110kV; КРУ и оборудване 25kV; тягови трансформатори; динамична компенсация, захранващи и обратни фидери; табла за управление, сигнализация, захранване и защити. -Съгласуване с външни институции, издаване РС, подписване акт обр. 2а-откриване на строителна площадка. 3. ТПС Русе - 5 471 205,42 лв. без ДДС: -СМР: 0,00 лв; -Машини и съоръжения: 5 471 205,42 лв. ТПС Русе е в центъра на градската зона, далече от гарата, фидерите с голяма дължина, преминават през публични обекти, което прави поддръжката трудна и е причината за изграждането й на нова площадка. Основните видове работи са: -Разчистване на строителната площадка -Доставка на оборудване за ОРУ 110 kV; КРУ и оборудване 25 kV; -Съгласуване с външни институции. В дейността са включени разходи за „Индексации по ПМС 290 от 27.09.2022 г.“, Разходите по Дейност 4 се покриват от разходни категории "Строително-монтажни работи" и "Съоръжения, машини и оборудване" на обща стойност 18 318 936,15, включващи 2 670 037,66 индексация и 15 648 898,49 лв. СМР и машини без ДДС. 18 318 936.15 9 654 089.47
Публичност: Дейността е свързана със задълженията на НКЖИ, като бенефициент, в съответствие с изискванията на Приложение XII на Регламент 1303/ 2013 на ЕК, да изпълнява минималните изисквания по отношение всички мерки за информация и комуникация на проекта, съфинансиран от Структурните инструменти, като популяризира подкрепата от фондовете за операцията, като стартира от началото на проекта и приключва с приключването на проекта. По отношение на договорите за изпълнение, е предвидено реализирането на следните мерки за публичност по проекта: - Изработка и поставяне на информационен билборд за периода на проекта на всеки обект; - Организиране и провеждане на церемония „Първа копка“ за всеки обект; - Публикуване на банер в заглавната страница на Изпълнителя общо за проекта; За фаза 1 на проекта се предвиждат 8 100 лв. за дейността. 8 100.00 0.00
Оценка на съответствието с изискванията за оперативна съвместимост: По фаза 1 няма да бъдат изпълнени дейности по Оценка на съответствието с изискванията за оперативна съвместимост. 0.00 0.00
Непредвидени разходи: Тази дейност е свързана с непредвидените разходи, които се дължат на изпълнителите на договорите за строителство в обхвата на проекта при обоснована необходимост от извършването им. Непредвидените работи са такива, които не е било възможно да бъдат предвидени в етапа на подготовка на документацията (Техническата спецификация) от страна на Възложителя и съответно не е било възможно да бъдат конкретно разписани в офертата на участниците в процедурите за изпълнение на строителните договори в обхвата на проекта – напр. тестове или изследвания, или строително-монтажни работи, възникнали поради непредвидени обстоятелства, които са доказано необходими. Непредвидени разходи се отнасят към отделните дейности и са разпределени и включени в стойностите на процедурата за възлагане на строителството или в стойностите на вече сключените договори, попадащи в обхвата на проекта. Същите се покриват от разходна категория "Непредвидени разходи" на обща стойност 74 471,68 лв. без ДДС. 74 471.68 89 366.02

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.