Предоставяне на грижа в дома в община Балчик: За добрата организация по реализирането на Проекта за предоставяне на почасови интегрирани здравно-социални услуги „Грижа в дома“ в Община Балчик ще се определи екип за неговото управление, който ще подготви план за действие и разработи документацията, свързана с изпълнението и контрола на Проекта.
Общата продължителност на дейността е 22 месеца.През първите 2 месеца в община Балчик ще се направи подбор на лицата, изявили желание да получават здравно-социални услуги в домашна среда; ще се направи подбор и осигури обучение и супервизия на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда; ще бъдат осигурени материали и консумативи за администрирането на проекта.
Продължителността на предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги е 20 месеца. Комплексът от услуги в Община Балчик включва: Предоставяне в домовете на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги и психологическа подкрепа на нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора в невъзможност за самообслужване;Ще се осигури и транспорт на персонала, предоставящ услугата от/до домовете на лицата;Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите);Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации със специалисти при необходимост;Осигуряване на обучение и супервизия на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда.
Изпълнението на проекта „Грижа в дома в Община Балчик“ ще бъде възложена на звено „Домашен патронаж“ към дирекция "МДТХСД и БФС" на общинска администрация
Дейността ще обхваща 62 потребители от всички населени места в общината.
В зависимост от направената оценка на потребностите ще се изготви график за предоставяне на услугите от социалните асистенти, за посещенията от медицинските специалисти и психолога при включените в Проекта потребители.Предвидено е броят на предоставящите услугата социални асистенти да бъде 14 (на 8 часов работен ден); 2 медицински специалисти ( 4 ч/ден) и 1 психолог (60 ч./месец).
Социалните асистенти ще почистват помещенията, ползвани от потребителите, ще помагат при приготвянето на храна и др.
Медицинските специалисти ще работят по график, одобрен от ръководителя на проекта.По време на посещенията си те ще съветват потребителите на услугата относно тяхното здравословно състояние, за хигиена и хранене, ще измерват витални показатели (кръвно налягане, пулс, телесна температура), ще предоставят информация и материали по основни здравни проблеми.При разпознаване индикациите на застрашаващи живота състояния ще предприемат своевременни действия, съобразно тяхната компетентност и незабавно ще сигнализират при възникване на инцидент, сигнали за злоупотреба или насилие, рязко влошаване на здравословното състояние на потребителя.
Психологът ще предоставя консултации при домашни посещения в семейна среда.На тях ще се обсъждат проблемни случаи и ще се оказва подкрепа за изясняване на сложните ситуации, и стъпки за тяхното решаване, като се акцентира върху правилата за толерантност.Психологът ще води дневник на срещите.
Екипът за управление на дейностите по предоставяне на услугата ще се състои от 1 координатор и 1 сътрудник „Социални дейности“(на 4 ч/ден).
Координаторът и сътрудника „Социални дейности“ ще бъдат назначени от 2-я месец от стартиране на Проекта – т.е. за 21 месеца, а 14-те социални асистенти, психологът и медицинските специалисти – за срока на изпълнение на услугата „Грижа в дома“ – 20 месеца.
Екипът на проекта ще следи за спазване на графика и за стриктното изпълнение на задълженията на лицата, предоставящи услуги по Проекта.Ще бъдат изпълнени дейности за видимост, прозрачност и комуникация, свързани с изпълнението на проекта. |
552 157.49
|
232 484.24
|