Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project will be realized on the territory of the city of Laki, municipality of Laki. The current project aims to improve the quality of life and the access to services for social inclusion in response to the complex necesseties , including health care, of people with disabilities and people over 65 years old, incapable of overcoming the consequences of social exclusion and poverty by self – service. It will offer hourly, time-scheduled services for meeting the complex necesseties of 54 people with disabilities or over 65 y.o. It will also limit the incapability of self-servicing. The social services will be contracted and delivered depending on the personal needs and desires of the recipients, including approved time table and assistants. The personnel of the Center will include hired and trained personal, social or house assistants, assigned depending on the specific needs and individual social assessment of the recipient.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: От дейността зависи успешното реализиране на проекта. Целта й е чрез сформиране на екип от специалисти в различни области, да се създадат предпоставки за постигане на добро управление, навременното и ползотворно разрешаване на възникнали казуси в процеса на изпълнение и в крайна сметка успешната реализация на проекта. Предвижда се: 1 . Създаване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани услуги; 2. Обучение на персонала за предоставяне на услугите; 3. Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги; 4. Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. Със Заповед на Кмета на Община Лъки се сформира екип, който ще отговаря за организацията, управлението и изпълнението на проекта. Ще се подготвят длъжностни характеристики за всеки член. За цялостната организация и изпълнение отговаря ръководителят. Той ръководи изпълнението на дейностите и подготвя междинните и окончателния отчети по проекта. Координаторът организира приемането на документите от кандидат-потребителите и от кандидатите за ЛА, СА и ДП, подготвя провеждането на обучението, визуализацията на дейностите, изготвя досиета на потребителите и обслужващия персонал, осъществява текущия мониторинг на дейностите. Счетоводителят изпълнява финансовата част от управлението на проекта. Екип за организация и управление на проекта на общинско ниво ЕОУУПОН, изисквания: 1. Ръководител проект - висше образование, с трудов стаж и професионален опит в административната сфера. Организационни умения. За предимство се взема предвид опита му в социалната сфера. 2. Счетоводител - висше образование, с 3 години трудов стаж и професионален опит в счетоводната сфера. Готовност и мотивация за работа в екип. Опит в изпълнението на проекти по оперативни програми. 3. Координатор - висше образование, с трудов стаж и професионален опит в административната сфера. Организационни умения. За предимство се взема предвид опита му в реализация на проекти в социалната сфера. Предвидените разходи за организация и управление на проекта е в размер на 32 051, 28лв за възнаграждения на членовете на ЕОУПОН, в т.ч. за социално осигуряване. Членовете на екипа ще работят по проекта 26 мес. 32 051.28 37 887.66
Информиране и публичност: Целта на дейността е да се информира местната общност за проекта - цели, дейности, резултати и да се популяризират проектните дейности и приноса на Европейския съюз и Европейския социален фонд за реализацията на проекта. Дейността е планирана, съобразно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Печатните материали, разработените в рамките на проекта, ще съдържат данни за името на проекта, приоритетната ос, логото на ЕС и логото на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. През периода на изпълнение на проекта ще се осъществяват дейности, които да информират обществеността за напредъка на проекта и постигнатите резултати по проекта. Ще бъде поставен акцент на големия социален и обществен ефект от реализацията му. За по-широко информиране на обществеността и популяризиране на услугата се предвиждат регулярни публикации в сайта на Общината. При приключването на дейностите по проекта ще се организира заключителна конференция. 0.00 0.00
Създаване и функциониране на екип към Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Разработване на Методология за дейността на Центъра.: С цел да се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите е предвидено създаване на екип към Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, който ще включва експерти с различен профил на компетентност – експертна, медицинска и психологическа. Екипът на Центъра ще се състои от методик, медицински специалист и психолог. - Методикът ще разработи Методика за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги в домашна среда. - Психологът ще има задължения да оказва психологическа помощ на потребителите и да провежда супервизия на персонала, - Медицинският специалист ще има основната задача да осигури достъп на потребителите до здравни услуги - ще ги придружава до болнични заведения, ще осъществява връзка с личните лекари, манипулации, които могат да бъдат извършени извън лечебно заведение (поставяне на катетър, поставяне на инжекция, смяна на превръзки, измерване на кръвно налягане, предоставяне на съвети за хигиена и хранене; консултиране за хигиена и предпазване от развитието на декубитуси при рискови за това пациенти; разпознаване индикациите на застрашаващи живота състояния и предприемане на своевременни действия и други). Освен тези задължения, той ще участва в комисията по оценка на потребностите на кандидат-потребителите. Методикът, психологът и медицинският специалист ще участват в комисията по оценка на кандидат-потребителите. Водещи принципи при изпълнението на дейностите на екипа на Центъра задоволяване нуждите и потребностите на „отделния човек” и осигуряването на интегриран достъп до здравни, социални и други услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение се основава на индивидуалната му оценка Методикът ще разработи Методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, която ще включва детайлни правила и изисквания за комплекса от предоставяните услуги, с цел гарантиране на тяхното качество и при прилагане на мултидисциплинарен подход. Предвидена часова квота за работата на методика в рамките на проекта е за 2 месеца по 4 ч./дневно. Предвидено е възнаграждение по трудов договор в размер на 792,00 лв в т.ч. и осигуровки. 792.00 0.00
Кандидатстване и подбор на потребители на услугите. Кандидатстване, подбор и назначаване на лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници. : Целта на дейността е да се проведе прозрачна и ясна процедура за подбор на лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници и подбор на потребители, при прилагане на индивидуален подход. В рамките на тази дейност ще се извършат две поддейности: 1. След дейности по информиране и публичност, организиране приема на заявления и осъществяване на процедура по оценка и класиране на кандидат - потребителите. За ползване на социални услуги „личен асистент”, „социален асистент“ и „домашен помощник“ могат да кандидатстват: - Лица с увреждания, които поради причини от здравословен характер са поставени в социална изолация, живущи на територията на община Лъки, включително и техните семейства - Възрастни хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване, поради причини от различен характер, живущи на територията на община Лъки. ЕОУПОН организира процедурата по класиране на кандидатите за потребители въз основа на оценка на индивидуалните потребности на кандидатите и предварително разработена процедура за подбор с критерии (по схема на точкуване). Процедурата ще съдържа: - подготовка на стандартен пакет от документи за кандидатстване от страна на потенциалните потребители на услугата; - извършване на оценка на индивидуалните нужди на кандидат-потребителите; - класиране и подбор на потребителите на услугите, - уведомяване на класираните кандидати. Процедурата ще включва и заявяването на личния избор на кандидатите за потребители на конкретен личен или социален асистент или домашен помощник. 2. Разпределяне на индивидуална часова квота съобразно с одобрената обща часова квота по проекта. 3. Подбор и наемане на лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници на трудов договор за предоставянето на социални услуги. Провеждане на ясна и ефективна процедура по кандидатстване, подбор и наемане с кандидатите за персонал, извършващ услуги по домовете,. отговарящ на нуждите на потребителите. Кандидатстването, подбора и оценката ще се осъществява на два етапа, първият със стартиране на проекта, а вторият - след 4 месеца, при наличие на свободни места. Следващ етап може да се обяви 6 месеца след последния. За осъществяването на подбора на подходящите кандидати за работа ще бъде изготвена обява за работа и пакет документи от Екипа за организация и управление на проекта, които ще се публикуват на електронната страница на община Лъки. Избраните кандидати ще бъдат уведомени лично и ще бъдат поканени за сключване на срочни трудови договори за период до 23 месеца. Предвижда се след процедурите по кандидатстване и подбор, да бъде назначен персонал. 0.00 0.00
Обучение на персонала за предоставяне на услугите: С тази дейност се цели персоналът, който ще се привлече да работи, да придобие основни теоретични познания, необходими за работа с хора с увреждания и с хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване, както и да повишат уменията си за качествено и ефективно справяне с работата на индивидуално ниво, а също така и надграждане на знанията и уменията на персонала, включително на личните асистенти, назначени в рамките на операция “Нови алтернативи“. Обучението ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения на персонала за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с увреждани и на хора над 65 г. с ограничения. Обучителният процес се основава на нормативната уредба в областта на социалните услуги и добрите практики от българския опит. Предвижда се въвеждащо обучение с продължителност 3 дни, в което ще се включат 24 лица. Въвеждащото обучение ще се проведе преди сключване на трудовите договори с персонала и преди да започнат да предоставят услуги на потребителите. В обученията няма да бъдат включени лица, които са преминали през идентично обучение по ОПРЧР. Обучението включва следните теми: • Общи познания и основни задължения за домашните грижи; • Специфика на грижите за стари хора и лица с увреждания; • Работа с потребителите и техните семейства; • Осигуряване на качество на услугата. • Нормативни стандарти за качество. • Здравословни и безопасни условия на труд. Поддържащо обучение. Всички назначени лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници ще се включат и в две двудневни поддържащи обучения с обща продължителност 2 дни. В тях ще участват всички назначени лични и социални асистенти, домашни помощници – 48 лица. Конкретните теми на поддържащото обучение ще се определят от обратната връзка, както и от актуалните потребности на потребителите на услугите. Ще се обсъдят добри практики и проблеми, както и начини за тяхното решаване. Обучението ще има интерактивен характер и ще включва теоретични и практически подходи. В бюджета на проекта са заложени разходи за провеждане на обученията, изчислени на база 10 лева на лице на ден, сума която включва всички разходи за обучението и е на обща стойност 1680,00лв. 1 680.00 1 483.94
Предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда, прилагайки интегриран подход, съобразно индивидуалните потребности на потребителите: С предоставянето на услуги за социално включване в домашна среда ще се подобри качеството на живот и ще се насърчи социалното включване. По проекта ще се предоставят интегрирани услуги от социално-здравен характер. Предвидено е предоставянето и на психологически, социални и здравни услуги, с цел постигане на независимост и социална интеграция за възрастните и хора с увреждания, които заедно с услугите ЛА/СА и ДП ще оформят един комплекс от интегрирани услуги. Всичките услуги, ще се предоставят почасово, съобразно конкретните потребностите и желанието на всеки потребител. Услугите ще са ежедневни и периодични. Контролът на качеството ще се осъществява от ЕОУПОН, който ще извършва посещения в домовете на потребителите, констатациите ще се отразяват в Дневника на потребителя. На потребителите ще се гарантирана възможност за избор на услуги и ще бъдат подпомагани при вземане на решение коя е услугата, която в максимална степен отговаря на потребности им. Подкрепата ще бъде насочена към улесняване достъпа до здравни и социални услуги, в подкрепа на социалното включване. След идентифициране на нуждите и съобразно заложената в проекта часова квота, се предвижда предоставянето на социални услуги ЛА, СА и ДП в рамките на 23 месеца и да обхване минимум 54 потребители от община Лъки. Конкретните задължения и отговорности на ЛА, СА и ДП ще бъдат подробно заложени в длъжностните им характеристики, като основните от тях са: ЛА: - Удовлетворяване на индивидуалните потребности и подобряване качеството на живот на съответния потребител. - Предприема необходимите мерки за осигуряване безопасността на потребителя, вкл. да не предприема действия, които биха изложили на опасност живота и здравето му. - Осъществява физическа подкрепа на потребителя. и др. СА: - Стимулиране на социалните контакти, дейности по социалното включване на потребителя и мотивационната подкрепа, насочени към самоизолирали се лица - Мотивационната подкрепа за подобряване на връзките в семейството, активиране желанието за социални контакти, посещения на здравно заведение и личен лекар, явяване на ТЕЛК и др. - Подкрепа за социално включване, като: посещение на културни мероприятия - Подкрепа за осигуряване достъп до административни услуги; консултиране, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги и др. необходими, като комунално-битови услуги, социални помощи , с местните данъци и такси, техн. помощни средства, мед. изделия и др. ДП: - от хигиенно-битов характер, като почистване, дезинфекция и др. - помощ при приготвяне на храна, при пазаруване и др. - помощ при поддържане на лична хигиена и др. ЛА, СА и ДП при извънредни ситуации ще се свързват с психолога и мед.специалист, назначени в Центъра, както и незабавно ще уведомяват ЕОУПОН. В бюджета на проекта са предвидени разходи за трудови възнаграждения, вкл. осигурителните вноски за сметка на работодателя на: - 30 ЛА средно на 4ч./дневно при часова ставка 3,50лв/ч. и социални осигуровки 17,9% - 52,60лв - На обща сума за ЛА 218358,00лв. - 12 СА средно на 4ч./дневно при часова ставка 3,25лв/ч. и социални осигуровки 17,9% - 48,90лв - На обща сума за СА 81118,80лв. - 12 ДП на 4ч./дневно при часова ставка 3,00лв/ч. и социални осигуровки 17,9% - 90,20лв - На обща сума за ДП 74869,20лв. Общо за възнаграждения на ЛА, СА и ДП - 374 346,00лв Медицинският специалист ще бъде назначен с цел осигуряване на интегрирана социално-здравна услуга на одобрените потребители. Предвидена часова квота за работата на медицинския специалист в рамките на проекта е 8ч/дневно в продължение на 23 месеца. Предвидено е възнаграждение по трудов договор в размер на 18 648,00 лв в т.ч. и осигуровки. За материали и консумативи (престилки, ръкавици, маски и др.) са заложени 1150,00 лв. без ДДС, тъй като ще бъдат закупени от фирма, която не е регистрирана по ДДС. 395 944.00 395 206.28
Оказване на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социалните услуги: Оказване на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социалните услуги Описание Целта на дейността е повишаване на възможностите на персонала за предоставяне на качествени услуги на потребителите, чрез оказване на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия. Персоналът, който предоставя социални услуги в домашна среда, ще получава професионална подкрепа. Предоставянето на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги е, както следва: 1. Консултиране по време на функционирането на социалната услуга. Консултациите са индивидуални и групови, като акцентът се поставя върху методологията на работа. Консултациите ще се отнасят до: - Затруднения в работата с потребителите; - Затруднения в работата с институции; - Необходимост от допълнителни знания и умения за работа. За проведените консултации ще се изготвя отчет. 2. Предоставяне на супервизия на наетия персонал: В рамките на предоставяне на социалната услуга ще се проведе супервизия на личните асистенти, на социалните асистенти и на домашните помощници. Супервизията ще е насочена към подобряване на директната работа и осигуряване на професионална подкрепа. Продължителността на груповата супервизия ще бъде два часа. След всяка супервизия, се представя отчет, като в него се обобщават споделените предизвикателства при предоставяне на услугата и проблемите, които са идентифицирани 3. Предоставяне на психологическа подкрепа: Предвижда се предоставяне на психологическа подкрепа на потребителите и на наетия персонал при необходимост в различни кризисни ситуации. Психологическа подкрепа ще се предоставя на потребителите на социалните услуги в домашна среда при загуба на близък човек, при влошаване на здравословното състояние, при конфликти с лицето, което се грижи за тях - ЛА, СА или ДП при конфликти с роднини и други. Ще се разработва ежемесечен план-график за провеждане на супервизиите, консултациите и психологическата подкрепа. Предвидено е назначаване на психолог за 23 месеца с договор за услуга 80 часа/месечно, като са заложени средства по проекта в общ размер: 7 149,28 лв. за възнаграждение и социални осигуровки 7 149.28 8 484.94

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).