Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 210 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The main goal of the project is, through a complex of activities, to support the reformation of social services in the municipality of Elin Pelin, by facilitating the transition to the new mechanisms at the local level, through the development and strengthening of municipal capacity. The expected result is an improved capacity of the municipality to apply and fulfill its powers and obligations under the Social Services Act (SSA), the Persons with Disabilities Act (PAA) and the Personal Assistance Act (PAA). The project activities will support reforms in the field of social services and personal assistance and accelerate the provision of more effective, efficient and quality care to the most vulnerable groups of our population. The new obligations and rights of the municipalities as a result of the changes in the regulatory framework make it possible for each municipality to be a local body directly responsible for planning, directing and approving e.g. social service providers. of users, the possibilities for municipalities to plan more flexible services tailored to the specifics of local users are expanded under the 3 laws. However, in order to be able to take advantage of them, municipalities need equipment, training of specialized personnel in the new changes, supervision in the transition period, as well as support for the development of studies, analyzes and programs for the provision of services for the target groups / users the order of the 3 laws/. The provision of integrated support to municipalities in the implementation of powers them under the three laws will allow the smooth and trouble-free introduction of the reforms in the field of social inclusion and will speed up the provision of more effective, efficient and quality care to the persons from the most vulnerable groups of our population.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. : По разработена процедура за подбор ще наемем 3 координатори обща и специализирана социална услуга / 4 часа/ на тр. договори, с конкретен ангажимент да подпомагат звеното за социални дейности /ЗСД/ на допълнителен или основен тр. договор. В община Ел. Пелин - ЗСД и ЕППП са 2те звена отговорни за предоставяне на различни социални услуги / в т.ч. такива финансирани по проекти, делегирани/, където имат задачи по насочване, контрол, мониторинг и информационно -консултативни, съобразно задълженията на общината във връзка с ЗЛП, ЗХУ, ЗСУ. Техните задачи ще се увеличат по повод новите промени в ЗСУ/ЗХУ и в тази връзка ще наемем 3 координатори соц. услуги / на допълнителен трудов договор от други звена или външни специалисти, които ще подпомагат ЗСУ и ЕПП. Задълженията на 3те координатора включват: 1.Насочваща подкрепа / в тч. Информиране и консултиране/ на уязвими лица, в нужда / от 19 те населени места. Тя може да бъде оказана чрез социални - общи и специализирани услуги/. Общите/общодостъпни услуги могат да бъдат нужни на всеки, независимо дали е налице някакъв риск. Това са услуги за информиране, консултиране и обучение за реализиране на социални права и за развиване на умения, които се предоставят за срок до два месеца. В групата на общодостъпните услуги се включва и мобилната превантивна общностна работа 2.Насочваща подкрепа, за специализирани социални услуги - асистентска подкрепа и други, подходящи за лица в нужда.Ще консултират лица в нужда от 19 те населени места в общината, / информация, консултиране и насочване за услугата асистентска подкрепа/ и др. соц. услуги, единствено за услуги, чието насочване ще става чрез общината. 3/ Посещения за мониторинг и контрол по 19 те населени места, върху качеството на социалната услуга /ежемесечно по 4 посещения/ , за съдействие по оценка на ефективността и качеството на услугата при потребителите. Ще могат да предлагат промени в плановете на услугата или др. предложения до отговорните отдели по планиране на социални услуги. В длъжностните характеристики/ или заповеди за работа по проекта на тези 3 лица ще имат функции единствено свързани с изпълнение на задълженията и отговорностите на общината по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги, по чл. 73 от ЗСУ. Експерт супервизия и обучение ще проведе: 1. Въвеждащо обучение на 3 те нови експерта / по промените в ЗСУ, процедури и документация за предоставяне на соц. услуги - интегрирани -здравно информационни, консултативни и процедури за прием/ насочване на уязвими лица в нужда в социалните услуги, предлагани от общината. /5 дни*4 часа/. 2/ Специализирано обучение / за 15 лица от ЗСД и 2 от ЕППП/ - повишаване компетенциите за мониторинг, контрол и насочване за СУ на лица в нужда. В тези 15 лица, влизат и кадри и експерти от ЦОП, ДМУТС/ услуга, управлявана и предоставяна от община Елин Пелин, които също част от звено за соц. дейности. /2 дни *4 часа/. 3/ Супервизия на 3 те координатора, които ще обслужват фронт -офиса - 10 дни*2 часа/. Разходи за дейността са в бюджетен ред „1. Разходи за възнаграждения./1.1. Разходи за трудови възнаграждения. Р-д за 3 бр. координатори / 4 часа/ - 6 м.*580 лв. -10440 лв. Допълнителното възнаграждение се изплаща на база на конкретно вменените допълнителни задължения, с издаване на заповед/и /или актуализация на длъжностните характеристики и се отчита съгласно Методологията за определяне на възнагражденията по ОПРЧР. Р-д за експерт супервизия / гр. договор./ -1130 лв./ за 2 те обучения, и супервизията. Тази дейност ще стартира 2 ри проектен месец. През 1 ви месец ще има подготовка/процедура и подбор. Всяка от 2 те пр. дейности ще върви паралелно с информираност и публичност, съгласно Раководството за Бенефициенти / за популяризиране на проекта, финансирането, очаквани резултати и тн./. Разходите за информираност и публичност са планирани в единната ставка. 11 570.00 11 570.00
Подготовка за обезпечаване правомощията на община Елин Пелин ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП (създаване на фронт-офис) и разяснително-информационни кампании за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания.: 1/ Закупуване на оборудване и обзавеждане за 1 фронт офис в сградата на общинска администрация. Фронт офисът е необходимо да бъде оборуван във връзка с новите задължения на 3те координатора, ангажирани с прилагането на новостите в ЗСУ, ЗЛП, прием, работа по консултации, насочваща подкрепа, както и във връзка с новите задължения, произтичащи от ЗСУ, ЗЛП /които налагат допълнително място за съхранение и обработка на документи на потребителите на услуги - специализирани и общи/. Оборудването за тях ще включи: 3 броя компютърни конфигурации / 3 работни места/, мултифункционално устройство, ергономичен стол - 3 броя, както и конферента маса - 1 брой, 4 посетителски стола.Помещенията ще позволяват индивидуална и работа в група, както с целевите групи ползватели на услуги, така и на самия персонал /супервизия на експерти социални услуги от ЗСД и ЕППП/ в Д1. За собствена сметка общината ще освежи помещенията. 2/Провеждане на разяснително-информационни кампании за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания. 4 групови инфо дни" Социални услуги за лица в нужда" / 15 участника/ от 6 - 12 ти месец, от 3 те соц. координатора и ЕУП. Инидвидуални и /или групови за лица в нужда/ с увреждания, от уязвимите групи - за насочване към интегрирани и /или здр. социални услути - 15 лица в нужда минимум. Тук влизат и потребители на общи услуги / до 2 часа, лица в нужда, съгл. ЗСУ/. Мобилни информационни кампании - в 4 населени места / най-големите села, ще се проведат по график, съгласуван с кметските наместници от 6-12 ти месец, с разяснително-информационен характер за реда за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги / планиран брой участници - 15 /. 3/ Информираност и публичност: ЕУП- ще подготви стартова/закриваща пресконференция с планирани дейности, резултати, ще бъдат поканени представители на институциите - РДСП, АСП, местни доставчици на услуги, за да се дискутират новите правомощия на общината във връзка с промените в нормативната уредба, перспективите и предивзикателствата. Ще се представи проекта, дейности, целеви групи, ефект и резултати. Кампанията ще включи и публикация на интернет страницата на общината / секция новини/ проекти, във фейсбук групата по кметствата и населените места, както и чрез дипляни, брошури / 400 броя/ за цели проект в началото и в края на проектното предложение. 1 форум - Новите възможности и предизвикателства за достъпна среда и социални услуги за гражданите ще се проведе през 10ти проектен месец - с представители на доставчици на социални услуги - от общината, , НПО сектора, работещ с лица с увреждания, както и персоналът на ЗСД в общината, кметски наместници /25 участника/. Ще поканим и медии. Ще се деботират промените в ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ. Изпълнението на дейността ще се съобрази с изискванията и условията, определени в Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2021/1060 от 24 юни 2021 година за установяване на общоприложимите разпоредби. Разходите за тази дейност се включват в бюджетно перо 2,1 - единна ставка и включват: Разход обзавеждане/оборудване фронт офис / Единна ставка/ - 2993,34 лв. Разход за разяснително-информ. кампания / дипл, брошури, кетеринг/ - 297,21 лв. Разход за ЕУП, информ и публичност / Непреки р-ди/- 1337,45 лв." 4 628.00 4 628.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).