Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 226 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

Bulgaria's readiness to act in case of disasters and accidents at sea in its role as coastal and port state is obligation under international conventions ratified and entered into force for the state and also a necessity in order to protect human life and health and the environment in marine areas and coastline, most of which fall into the Natura-2000 network. The cases of maritime incidents in the Bulgarian Search and Rescue Responsible Region (BMORTS) raises a number of questions about the effectiveness of the state's actions as a coastal or port state, and as a country under the relevant international instruments. The National Emergency Plan for Combating Oil Spills in the Black Sea (part of the National Disaster Protection Plan (NAPP)) has not been updated since 2011. Despite the requirement of Article 65 para. (3) of the LMPVPP A National Search and Rescue Plan in BMORTS was developed and proposed to the Council of Ministers. There is the so-called Plan of the search and rescue operation from 2004, but it is not part of the NDPP. The commercial and legal complications and difficulties in reimbursing the costs of the state, made to reduce the harmful effects (on the environment, shipping, etc.), as well as to secure property, require areview of regulations. To improve the above situation, an audit will be conducted to assess the implementation of the International Code for the Implementation of the Instruments of the International Maritime Organization (IMO), as well as the relevance and implementation of the National Strategy for Implementing the Commitments of Bulgaria as a flag state, coastal state and port state. As a result an analysis will be implemented and needs and specifications of resources for search and rescue, oil spill response response and salvage of property at sea shall be identified.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Проучване на степента на съответствие на Р България с ангажиментите по международни конвенции на стратегическо / национално ниво: В рамките на тази дейност, стратегическият консултант ще извърши одит и анализ на изпълнениетона изискванията на Международния кодекс за прилагане на инструментите на Международнатаморска организация (ИМО) по безопасност на корабоплаването и опазване на околната среда отзамърсяване от кораби - одит на актуалния статус, идентифициране на пропуските и нуждите. Щебъде направено проучване на текущото състояние и степен на съответствие (анализ на пропуските инуждите) с международните конвенции и добрите практики, с фокус върху областите на отговорностна бреговата държава – безопасност на корабоплаването, търсене и спасяване на човешки живот,борба с разливи и предотвратяване замърсяването на морската околна среда, спасяване наимущество на море и др., като минимум по отношение на: -националната нормативна рамка за прилагане и изпълнение -планиране и организация на дейностите на институционално ниво (МС, МТС, ИАМА и др.) -планиране, организация и взаимодействие между институциите на национално, регионално имеждународно ниво. Ще бъде приложена методиката за одит на държава-членка на ИМО (Res.A.1067(28) и C/L No.3425),като международно приет метод за оценка на съответствието и идентифициране на пропуски инужди. Особено внимание следва да се отдели на включването на възможно най-широк кръг отадминистративни и други структури, имащи отговорности и правомощия по прилагането насъответните международни инструменти, касаещи ангажиментите на държавата за превенция,подготовка и действие при бедствия и аварии на море. В този смисъл, обхватът на одита следва да серазшири с приложимите международни инструменти, касаещи отговорностите на бреговата държава. 250 000.00 371 160.00
Проучване и анализ на текущото състояние на оперативно ниво, по отношение на организацията и ресурсното обезпечение на дейностите при бедствия и аварии в БМОРТС: Предоставяне на стратегически съвети и консултантска помощ за извършване от името на ИАМА на проучване и анализ на текущото състояние на оперативно ниво по отношение на организационна структура, вътрешни процедури, планове, споразумения, ресурсно обезпечение (хора, оборудване, ИТК системи) и др. на дейностите по търсене и спасяване на море, борба с разливи на море, спасяване на имущество на море. Проучването и анализа следва да обхванат и резултатите /ефективността от предприети мерки, произтичащи от предишни проекти в областта и евентуални предложения за актуализация. Ще бъде приложена методология и организация на проучването, които да осигурят сравнение на текущото състояние на дейностите при бедствия и аварии в БМОРТС с добрите практики на международно и европейско ниво. При проучването и анализа следва да се оценят и предприетите мерки по прилагане на направените констатации, изводи и препоръки от успешно завършените предишни проекти в областта и резултатността от предприетите в тази връзка действия. Следва да се има предвид, че по проект № BG16M1OP001-4.001-0010 „Извършване на предпроектно проучване и изготвяне на пакет документи по проект „Разработване и внедряване на интегрирана информационна система за координиране и управление в реално време на операции при бедствия и аварии в българския морски отговорен район за търсене и спасяване (БМОРТС)“, в рамките на дейност 1 „Анализ и оценка на съществуващото положение“ е извършен преглед, описание и анализ на наличните информационни системи за координиране и управление на операциите по търсене и спасяване при бедствия и аварии, в т.ч. архитектурен модел, функционален модел, мрежова инфраструктура, комуникационна инфраструктура и техническата нфраструктура – софтуерна и хардуерна архитектура. Доколкото горепосочения проект е насочен към информационните потоци и възможностите за създаване на интегрирана информационна система, при извършване на настоящата дейност следва да се надградят резулатите, касаещи информационните ресурси, но следва да се разграничи проучването, което за целта на настоящия проект следва да позволи идентифициране на недостатъци, тестни места и възможности за подобрение в планирането, организацията и ресурсното обезпечение (вкл. хора, средства и оборудване) на дейностите по борба с бедствия и аварии на море. 273 000.00 247 440.00
Подготовка на проекти за въвеждане/актуализация на нормативната уредба, стратегически документи, организационно осигуряване, оперативни планове, процедури и инструкции: В рамките на тази дейност, стратегическия консултант ще подготви и предложи на ИАМА за междуинституционално и обществено обсъждане проекти за въвеждане на нови или актуализиране на съществуващи нормативни документи, стратегически документи, оперативни планове и процедури, организационни мерки и други, на базата на извършените по предходните дейности проучвания, анализи и оценки. Като минимум ще бъде актуализиран Националният авариен план за борба с нефтени разливи в Черно море и ще бъде разработен Национален план за търсене и спасяване в БМОРТС, които след междуинституционално и обществено обсъждане (съгласно описаното в Дейност 4), да се предложат на МС за одобрение, като част (приложения) към Националния план за защита при бедствия. Ще бъде направена оценка и обосновано предложение за нуждите от инвестиции в средства за търсене и спасяване на човешки живот на море, борба с разливи на море и спасяване на имущество на море, чието финансиране може да се реализира по програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 или с бюджетни средства. Подготвените предложения ще обхващат различни области на превенцията и подготовката за борбата с бедствия и аварии на море, като например: търсене и спасяване на човешки живот, борба с разливи и предотвратяване на замърсяване на морската околна среда, спасяване на имущество на море, навигационна безопасност, наблюдение и контрол на трафика и др. Подготовката на предложения за актуализация на нормативна уредба, стратегически документи,организационно осигуряване, оперативни планове, процедури и инструкции, ще се базира наизвършените проучвания, анализи на нуждите и обсъждания, извършените по предходнитедейности. Освен съобразяване с изискванията на действащите международни инструменти, странапо които е Р България, предложенията и проектите за актуализация ще отчитат добрите европейскии международни практики, спецификата на националната рамка и националните традиции вдейностите по борба с бедствия и аварии на море. След като изготвените предложения бъдатобсъдени на междуинституционално ниво и със заинтересованите страни, както е предвидено подейност 4, същите ще бъдат финализирани съвместно с ИАМА, за постигане на готовност за въвеждане и иницииране на официално междуведомствено съгласуване и одобрение (национланипланове, промени в законодателни актовве и др.) или за вътрешно въвеждане в ИАМА/МТС(наредби, процедури и др.) . 270 000.00 247 440.00
Провеждане на междуинституционално и обществено обсъждане със заинтересованите страни на резултатите от проучванията и предложенията за актуализация/подобрения на стратегическо и оперативно ниво.: В изпълнение на тази дейност, избраният консултант ще организира и проведе съвместно и от името на ИАМА междуинституционално и обществено обсъждане със заинтересованите страни на анализите и предложенията по дейности 1 и 2, както и на предложенията и проектите, изготвени в изпълнение на дейност 3. Целта е да се отчетат различните гледни точки, евентуални пропуски и специфични ограничения, които не са отчетени при изпълнение на другите дейности и същите да се отчетат при финализиране на предложенията по дейност 3. Съгласуването на проектите на планове и други междуведомствени документи. Още на началния етап на проекта, консултанта ще съгласува с ИАМА видовете и броя на срещите, които се предвижда да са две основни групи: -срещи с административни структури, имащи ангажименти, отговорности и правомощия при осъществяване на дейностите по борба с бедствия и аварии на море (като минимум: Министерство на транспорта (Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“, ДП „Пристанищна инфраструктура“), Министерство на вътрешните работи (Главна дирекция “Гранична полиция” (ГДГП) и Главна дирекция “Пожарна безопасност и защита на населението”), Министерство на отбраната (Военноморски сили (ВМС) и Военновъздушни сили (ВВС), Министерство на околната среда и водите (Басейнова дирекция „Черноморски район”, РИОСВ, НИМХ), Министерство на здравеопазването (Центрове за спешна медицинска помощ, РЗИ), Областни и Общински администрации (Варна, Бургас, Добрич) и др. -срещи със заинтересовани страни от обществото – неправителствени организации, професионални организации, частни оператори и др. Организацията, техническото и логистично осигуряване на срещите, както и документирането и комуникацията по същите, ще бъде извършено от стратегическия консултант. На срещите ще бъдат представяни и обсъждани извършените проучвания, анализи и подготвените предложения, за да се получи обратна връзка от двата типа заинтересовани стани. Предложенията по време на обсъжданията ще бъдат анализирани от консултанта, съвместно с ИАМА, за отчитане при финализиране на предложенията и резултатите по различните дейности. Доколкото, тази дейност ще се изпълнява паралелно с останалите дейности, графика за изпълнение на проекта трябва ясно да обвързва приключването на съответните обсъждания, с необходимото време за финализиране на резултатите от другите дейности. При организирането и провеждането на събитията по междуинституционално и обществено обсъждане в обхвата на тази дейност ще се спазват мерките за информация и публичност. Срещите и обсъжданията ще осигурят привличане и съпричастност на трети страни (от администрацията, неправителствени сдружения, професионални организации и др.), за широко комуникиране и възприемане на бъдещите мерки по прилагане на предложенията за подобряване. Резултатът от срещите ще бъде документиран в протоколи и отчетен при финализирането на резултатите по останалите три дейности. 306 667.00 371 160.00
Управление на проекта: В рамките на дейността ще бъде създаден екип за управление на проекта - ЕУП , състоящ се от ръководител и 6 експерта. В проекта ще бъдат включени експерти от различни дирекции в ИАМА. Експертите ще бъдат подбирани на база експертизата им, свързана с конкретните дейности по проекта. Експертите ще бъдат назначени със заповед на изпълнителния директор, в която ще бъдат разписани отговорностите на ЕУП, включително: • Проследяване изпълнението на проектните дейности, провеждане проверки на място, съставяне на протоколи за проведените проверки, участия в комисии, водене на документация, класиране и съхраняване на архива на проекта, изпълнение на други възложени дейности, съгласно длъжностните характеристики на членовете на ЕУП; • Подготовка на технически отчети/доклади за напредъка по проекта и изпращане до УО на ОПТТИ; • Подготовка на искания за плащания по проекта и изпращане до УО на ОПТТИ; • Проверка и съгласуване на предоставените от изпълнителя доклади за отчитане изпълнението на проектните дейности и конкретни резултати по същество от изпълнението на отделните дейности; 73 878.41 39 228.76

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).