Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

Cluster «Inter Moda Trading» Ltd. is a legal entity registered under the Commercial Law in 2011 and is organized on an industrial-geographic basis.
The cluster includes leading manufacturers from textile and clothing industry, operating on the territory of the Southwest Planning Region /SPR/. Cluster’s members have common economic interests and are united in order to work towards enhancing competitiveness, productivity, efficiency and smart specialization of the regional industry according to the requirements, trends and pressures of the European and world markets.
The current project is aimed at developing capacity and internationalization of the Cluster as a factors for enhancing competitiveness and business development. In order to effectively achieve the objective and in view of the fact that Cluster «Inter Moda Trading» Ltd. is classified as a cluster at an early stage of development, within the project there is a set of eligible, interrelated and upgrading activities under Component 1 and Component 2 of this procedure, namely:
Element A:
Activity 1: Creating and providing resources for the activity of the administrative body of the cluster
Element B:
Activity 2: Supporting the development of cluster and attracting new members
Activity 3: Promoting cluster marketing
Activity 4: Publicity and visualization of the project.
This project falls within the priorities of the procedure, relating to regional concentration of cluster in the Southwest Planning Region (SPR) and thematically prioritization in view of the project's compliance with priority for the Southwestern Planning region Specialization "New technologies in creative and recreational industries" of Innovation strategy for smart specialization.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване и ресурсно обезпечаване на дейността на административното тяло на клъстера (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на работни помещения за административното тяло на клъстера, ресурсно обезпечаване, закупуване на компютърно оборудване за нуждите на административното тяло на клъстера): Настоящата проектна дейност е необходима и допринася пряко за постигане на общата проектна цел и на СЦ 1 на проекта. Клъстер "Интер Мода Трейдинг" ООД има създадено административно клъстерно тяло, което на този етап обхваща 3 лица на длъжностите Изпълнителен директор, Главен експерт бизнес развитие и административен секретар. С оглед постигането на организационно-административно укрепване и създаване на предпоставки за постигане на устойчивост по отношение на институционализацията, в рамките на настоящата дейност е планирано осигуряването на компютърно оборудване, необходимо за нуждите на административното клъстерно тяло и ресурсното му обезпечаване, в т.ч.: 1. Планирано е наемане на работни помещения за административното клъстерно тяло за период от 17 месеца в рамките на периода на изпълнение на проекта - налице е необходимост от офис, състоящ се от не по-малко от 2 работни помещения с оглед на броя на членовете на административното клъстерно тяло и създаването на необходимите предпоставки за осъществяване на присъщите за техните длъжности задължения, в т.ч. с цел създаване на необходимите условия за провеждане на срещи с представители на клъстерните членове, потенциални и настоящи клиенти, партньори, инвеститори и нови членове. Освен наемането на работните помещения е предвидено и ресурсно обезпечаване с оглед осигуряването на режийните разходи за периода на наем на помещенията - 17 месеца. 2. Планирано е осигуряването на следното компютърно оборудване:: - стационарна работна станция - 1 брой и мобилни работни станции - 2 броя - активите са необходими с оглед на обстоятелството, че наличното към момента оборудване на административното клъстерно тяло е амортизирано и морално остаряло, в т.ч. административното тяло не разполага с мобилни работни станции, които са необходими при провеждане на срещи извън работното място, в т.ч. по време на провеждането и участието в различни мероприятия (обучения, събития за представяне на клъстера, срещи с потенциални клиенти, членове и др.) - Мултифункционално цветно печатащо устройство - 1 брой - към настоящия момент административното клъстерно тяло не разполага с подобно печатащо устройство. Активът е абсолютно необходим с оглед осигряване на необходимите технологични предпоставки за ефективно изпълнение на организационно-административните функции на представителите на административното клъстерно тяло, създаване на предпоставки за ефективен и ресурсно ефикасен обмен на документи, в т.ч. за сканиране на документи и създаване на електронни архиви и съхраняване на документи, принтиране на цветни презентации/представяния на клъстера, обучителни материали и др. 3. Планирано е осигуряването на офис консумативи за периода на изпълнение на проекта - в т.ч. хартия, цветен и черно бял тонер, папки, класьори и др. Офис консумативите ще бъдат използвани за целите на административното клъстерно тяло и осъществяване на неговите присъщи функции и отговорности. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Сформиране на екип и съгласуване на график за избор на изпълнители (1ви м.) 2. Наем на работни помещения за административното тяло на клъстера (1ви -2ри м.) за период от 17 месеца; 3. Избор на доставчик на ДМА и избор на доставчик на офис консумативи (2еи м.) 4. Доставка на ДМА и офис консумативи и подписване на приемо-предавателни протоколи с избраните изпълнители (3ти м.) С оглед на обстоятелството, че е планирано осугряването на работни помещения за период от 17 месеца, в т.ч. ресурсното обезпечаване на дейността на административното клъстерно тяло за периода на изпълнение на проекта, настоящата дейност е с продължителност на изпълнение през целия период на проектната реализация. През целия период на изпълнение екипът по проекта ще съблюдава стриктно за изпълнение на задълженията, произтичащи от Регламент 1303/2013. 31 919.00 29 362.93
Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове (Дейността ще бъде изпълнена чрез: – организиране и провеждане на 2 броя събития за представяне на клъстера и – организиране и провеждане на 4 бр. специализирани обучения в страната) : Настоящата дейност от Компонент 2 на процедурата обхваща реализацията на следните допустими под-дейности: 1.Организиране и провеждане на събития за представяне на клъстера и на неговите продукти/услуги, разширяване и развитие на дейността на клъстера, привличане на нови клиенти и нови членове на клъстера и създаване на мрежи между членовете на клъстера - планирано е организирането на 2 броя събития в страната - 1 еднодневно събитие в град София и 1 еднодневно събитие в град Благоевград с оглед на регионалната концентрация и значение на Клъстера за развитието на бранша в ЮЗРП. Планира се броят на участниците на всяко едно от събитията да бъде около 50 човека - в т.ч. представители и на административното клъстерно тяло и на организациите членове, както и потенциални клиенти и членове на клъстера и други заинтересовани страни (потенциални инвеститори, партньори, научни и обучителни организации и др.). За целите на организирането и провеждането на събитията в бюджета на проекта са планирани разходи за наем на зала и техника. 2. Организиране и провеждане на специализирани обучения в страната за повишаване на капацитета на клъстера за създаване на сътрудничества и интернационализация - в рамките на проектната дейност се планира организирането и провеждането на 4 броя специализирани обучения в страната в градове на територията на ЮЗРП, насочени и имащи за основана цел повишаването на капацитета на Клъстера за създаване на сътрудничества и интернационализация. На обученията е планирано да присъстват представители на административното клъстерно тяло и организациите членове на клъстера, като се цели обхващането на оптимален брой представители на клъстерните членове. Именно с оглед на това и на обстоятелството, че голям дял от клъстерните членове имат над 50 души персонал, а 1/3 от тях са с персонал над 120 души, планирано е организирането на 4 броя обучения със средно по 25 човека участници на всяко едно от тях. С оглед на изложеното в бюджета на проекта са планирани разходи за наем на зала и техника и за командировки (пътни, дневни и квартирни) на представители на административното тяло на Клъстера и организациите-членове - общо 100 човека за 4-те обучения. При формиране на бюджета и изложения разход за командировки Клъстерът се е придържал към Наредбата за командировките в страната,; Изпълнението на настоящата проектна дейност и планираните в нейните рамки инвестиции допринася пряко за постигане на общата проектна цел и СЦ 2 на проекта. Комплексът от взаимосвързани мерки/под-дейности, планирани в рамките на реализацията на дейността, ще резултира пряко в ефективното представяне на клъстера и на неговите продукти/услуги сред оптимален брой потенциални клиенти, нови членове и други заинтересовани страни, в т.ч. ще се допринесе за разширяване и развитие на дейността на клъстера, привличане на нови клиенти и нови членове и създаване на мрежи между членовете на клъстера, както и в повишаване на капацитета на Клъстера за създаване на сътрудничества и интернационализация. Необходими стъпки за изпълнение на дейността: 1.Сформиране на екип, съгласуване на график за избор на изпълнители (1ви м.) 2.Провеждане на процедура за избор на изпълнител от страна на Бенефициента (2ри до 3ти м.) 3.Сключване на договор (4ти м.) 4.Организиране и провеждане на събития за представяне на клъстера и специализирани обучения (5ти до 17 ти м.) 5.Подписване на финален приемо-предавателен протокол (18 ти м.) 40 000.00 39 790.00
Насърчаване на клъстерния маркетинг (Дейността ще бъде изпълнена посредством: разработване на стратегия за интернационализация; консултантски услуги за стъпването на друг пазар; популяризиране на името (марката) на клъстера и на неговите продукти/услуги; участия в национални и международни изложения и панаири и осигуряване на експерт създаване на сътрудничества и интернационализация): Дейността обхваща реализацията на следните допустими под-дейности 1.Разработване на стратегия за интернационализация на Клъстера - Клъстерът няма изготвена стратегия за интернационализация.Тя е свързана с процеса на разширяване на досегашните национално организирани бизнес дейности на интернационални пазари и в този смисъл-се разглежда като ключова предпоставка за постигане на целите,свързани с повишаване степента на интернационализация на Клъстера, неговата разпознаеаемост и значение на международните пазари, както и за повишаване на експортната активност и дейността на интернационалните пазари на Клъстера, неговите членове, в т.ч. и за благоприятстване развитието на експортния профил на региона и привличането на чуждестранни инвестиции в него.Стратегията следва да съдържа като минимум анализ на възможностите за интернационализация, въз основа на който да бъдат формулирани конкретни обща и специфични стратегически цели и идентифицирани мерки и дейности за тяхната реализация,в т.ч. да бъдат предложени мерки/план за мониторинг на ефективността от изпълнението им с цел подобряване на резултатността в това направление. 2.Консултатнски услуги за стъпването на друг пазар, вкл. изследвания и информация за таргетираните пазари - под-дейността има за цел да обхване предоставянето на експертни консултантски услуги, свръзани със стъпването на други пазари и повишаването на експортната активност. Услугите следва да обхващат изследвания и ключова информация за таргетираните пазари, въз основа на анализ на които да бъдат препоръчани конкретни мерки и дейности, които да допринесат за успешно достигане до други целеви пазари. 3.Популяризиране на името на клъстера и на неговите услуги–планирано е изготвяне и отпечатване на брошури-600бр.и информационни материали-каталози 500 бр.за дейността на Клъстера,необходими за целите на активното популяризиране на целевите пазари и сред целевите групи, в т.ч. по време на реализация на планираните участия в национални и международни мероприятия. 4.Участие в международни изложения и панаири-участията на утвърдени международни изложения се разглеждат като ключов фактор за развитие на Клъстера, повишаване степента на неговата разпознаваемост, в т.ч. създава ефективни възможности за развитие посредством привличане на нови членове, партньори,инвеститори, както и за обмен на опит и информация във връзка с актуалните тенденции в бранша. С оглед на това планирани са следните участия: -изложение International Fashion Weeks, Амстердам и Made in France, Paris-на изложенията се планира да присъстват по 5 лица на всяко и да бъдат заплатени необходимите такси за участието им -Премиер вижън Париж,Франция - общо за 2 броя участия - всяко с по 5 човека за 5 дни и с включени 4 нощувки в Париж, като ще бъде наета площ от 24 кв.м.; - Мюнхен Фабрик Старт, Мюнхен - общо 1 участие, 8 човека; -Участие в изложение Baltic Fashionamp;Textile Riga Fashion Fairs 2019-1 брой участие на 5 човека за 5 дни с наета площ от 20 кв.м. Във връзка с изложените участия са планирани и разходи за командировки. 5.Осигуряване на експерт създаване на сътрудничества и интернационализация, който да бъде пряко ангажиран с дейности, свързани със създаването на сътрудничества и интернационализация и по този начин да подпомогне постигане на проектните цели и резултати в унисон и с визията и стратегията за развитие на Клъстера. По-детайлно описание е изложено в т. 9 от настоящия документ.Планиран е период на заетост 17м. при пълен работен ден с оглед на обстоятелството, че създаването на сътрудничества и повишаването степента на интернационализация са комплексни процеси,свързани с активна дейност и необходимост от осъществяването на постоянни и целенасочени действия в тази посока. Стъпки за реализация: 1.Сформиране на екип,съгласуване на график за избор на изпълнител(1ви м) 2.Избор на изпълнители (2ри-4ти м) 3.Сключване на договори с изпълнители (3-4м.) 5.Извършване на планираните услуги,реализация на планираните участия (5-17ти м.) 6.Подписване на ППП. 273 250.88 271 319.84
Публичност и визуализация на проекта (Дейността ще бъде изпълнена чрез реализация на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация) в съответствие с правилата за информация и комуникация, в т.ч. посредством изготвяне на плакати - 2 броя, информационни стикери - 8 броя; Флаш-памет (USB) - 100 броя, Дипляни - 200 броя).: В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информиране и публичност в съответстие с Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата и в последствие - на Бенефициента да осигури изпълнението на дейности,свързани с информация и комуникация, съгласно Регламент (ЕС) 1303/2013. С оглед на това, в дейността се предвижда: - при всички мерки за информация и комуникация ще се указва съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие(ЕФРР) на Европейския съюз(ЕС) чрез Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 (ОПИК) на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики,посочени в акта за изпълнение,приет от ЕК,с упоменаване на ЕС;общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта Клъстерът ще информира обществеността за получената подкрепа като: -включи на своя уеб сайт подробно описание на проекта, неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС-публикацията ще бъде направена в рамките на 2дни от сключването на административния ДБФП и ще съдържа минимум: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз",наименованието на ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020г. с наименованието на ОПИК 2014-2020,наименование на проекта и общата му стойност,в т.ч. размер на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева; -постави 2бр.плакати с минимален размер А3 с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС,на видно за обществеността място.Плакатът ще съдържа следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на ЕФРР;общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието финансиращата ОПИК; наименование на проекта и главната му цел;обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;начална и крайна дата на изпълнение. - ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на всеки актив, закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “ЕС”, наименование на ЕФРР, общото лого за програмния период с наименованието на ОПИК и номер на ДБФП. -Флаш-памет (USB)-100бр., съдържащи емблемата на ЕС,изписване на "Европейски съюз",общото лого на програмния период с наименованието на ОПИК (при технологична възможност)-предназначени за активно разпространение на информация за проекта сред широката общественост и заинтересованите страни. -ще се изготвят дипляни-200 бр.,съдържащи емблемата на ЕС, Упоменаването "Европейски съюз",наименованието на ЕФРР,общото лого на програмния период и наименованието на ОПИК,наименованието на проекта и адреса на единния информационен портал-предназначени за активно популяризиране на проекта сред широката общественост, в т.ч. за разпространение сред потенциални клиенти, нови клъстерни членове, партньори, различни институции и др. Стъпки за изпълнение: 1.Сформиране на екип,съгласуване на График за провеждане на процедури,Избор на изпълнител (1ви месец) 2.Изработка на материали, доставка и подписване на приемо-предавателен протокол(2ри месец) 3. Разпространение на материалите сред широката общественост, поставяне на плакати и стикери при доставката на ДМА по проекта 4.През целия период на изпълнение на дейността-спазване на мерките на информация и комуникация във връзка с всички документи, свързани с изпълнение на проекта. С оглед на обстоятелството, че мерките, свързани с информация и комуникация, са задължителни и съпътстват изпълнението на проекта през целия период на неговата реализация,тяхното изпълнение е предвидено да стартира веднага след подписване на ДБФП и да продължи през целия период на изпълнение. 1 996.00 1 990.40

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).