Организация и управление: Целта е управление на проекта, координиране на работата на екипа, както и постоянно отчитане реализацията на дейността. Всички предвидени длъжности по проекта, са резултат от преценката на Бенефициента за нуждите му спрямо характера и мащабите на дейността. Предвидените длъжности не се дублират по никакъв начин, като за всеки член на екипа са планирани различни и специфични задължения и отговорности. Работата на всеки представител на екипа ще допринесе за постигане на общите и специфични цели по проекта, както и за достигане на предвидените индикатори. Бенефициентът ще сключи договори с лицата, като за всяка отделна позиция е предвидено да има длъжностна характеристика/задание за изпълнение на длъжността. През цялото времетраене на проекта екипът по проекта ще провежда екипни срещи, на които ще се обсъжда текущото изпълнение, евентуални трудности и проблеми при реализация на дейността. Ще подготвя доклади по проекта /съгласно изискванията на Управляващия орган/, като следи за постигане на заложените индикатори. Екипът ще изготвя междинни технически и финансови отчети, а в края на проекта ще бъдат изготвени окончателен технически и финансов отчет. Екипът следи за прецизното оформяне на всички приложими документи, съгласно указанията в Ръководството за бенефициенти по Схемата. Управлението и администрирането на проекта ще допринесе за успешно стартиране и функциониране на Центъра. Екипът ще се ангажира и с всички действия, свързани с осигуряване дейността на Центъра и след приключване на финансирането по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014 -2020“. В тази връзка успешното управление на проекта допринася за устойчивостта във времето на дейността и постигнатите резултати. |
35 500.00
|
36 317.04
|
Информиране и публичност: Всички дейности, които община Якимово ще предприеме за да популяризира проекта, са съобразени с документа „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020”. Целта на дейността е информиране на заинтересованите страни и местната общност, създаване на публичност и прозрачност на заложените дейности. |
4 200.00
|
3 500.00
|
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги: Етапите на създаването на Центъра са следните: 1.оценка на потребностите на кандидатите-въз основа на направената оценка в плана за предоставяне на услугата се разписват конкретни дейности,които са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребности на потребителя 2.разработване на методология за дейността на Центъра–включва описание на концепцията на услугата, методите и инструментариума, технологията на осъществяване на дейността в Центъра 3.подбор и назначаване на физически лица наети в Центъра–Ръководител,Соц. работник,Шофьор и две лица Сътрудник соц. дейности.Задълженията на петте лица са следните:Ръководител-организира цялостната дейност така,че да се осигури качество на живот,което гарантира пълноценното физическо,емоционално и познавателно развитие и социално включване на всеки потребител,чрез осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа.Соц. работник-изготвя и поддържа цялостно потребителско досие,регистър,отговаря за организиране,съхранение,администриране и архивиране на документацията по предоставяне на услугите,осъществява услугата „административни услуги в общността”,извършва ежемесечен мониторинг на соц. услуги,като посещава потребителите на соц. услуги в домашна среда. Шофьор - Управлява закупеното специализираното превозно средство по проекта,осигурява транспорт с цел посещаване на интегрираните услуги в Центъра,мобилна работа,оказва помощ на потребителите при осъществяването на пътуванията им и др. Сътр.Соц. д-сти-осъществява услугата Пране. Сътр.Соц. д-сти-изготвя съвместно с лицата раб. графици на ЛА и ДП по дни от работната седмица,приема и проверява документите на наетите лица,отразяващи и доказващи дейността им през предходния месец.4.подбор и назначаване на най-малко 40 лица,назначени като ЛА или ДП 5.Стартиране предоставянето на следните интегрирани соц.услуги за потребителите по настоящия проект:.ЛА–полагане на постоянни грижи за дете или възрастен с трайно увреждане или за тежко болен,за задоволяване на ежедневните му потребности.; ДП–предоставяне на услуги в домашни условия,насочени към поддържане на хигиената на обитаваното жилище,пазаруване и приготвяне на храна,пране и други комунално-битови дейности.; административни и информационни услуги в общността-услугата включва предоставяне на информация по различни въпроси,съдействие при попълване и оформяне на необходимите формуляри и документи при кандидатстване за социално подпомагане,както и други институции;окомплектоване на документи и представянето им пред съответната институция; пералня-осигуряване на чисто постелочно бельо и дрехи за потребителите; специализиран превоз–осигуряване на достъпен и удобен транспорт за хора с увреждания,вкл. и за инвалидни колички 6.за изготвяне на досиета и предоставяне на услугата „административни услуги в общността” ще се закупят канцеларски материали и консумативи, които са пряко свързани с осигуряване на качество на соц. услуги в съответствие със стандартите за документиране и отразяване хода на предоставяните соц.услуги.7.за осигуряване на стандартите за хигиена при личен допир ще се закупят ръкавици за еднократна употреба, които ще се използват по време на работа в домашна среда.8. за осъществяването на услугата пране ще се закупят перилни препарати,които ще се използват при предоставяне на услугата и ще осигурят изпълнението и за потребителите по настоящия проект 9.за услугата „специализиран превоз” са предвидени средства за гориво и застраховка на специализираното превозно средство. Разходът на горивото ще се следи ежедневно чрез попълване на пътни книжки,което ще гарантира проследимост на разходите и ефективно използване на превозното средство само за нуждите на потребителите по проекта 10. с цел осигуряване на ЗБУТ за наетите лица,ще се закупи работно облекло. Това е съобразно Наредба за безплатно работно облекло,където е указано че „Работодателят осигурява на работниците подходящо работно облекло в съответствие със спецификата на извършваната дейност и на раб.място”. |
368 660.00
|
358 847.77
|
Закупуване на оборудване за помещенията на Центъра: Решението за закупуване на оборудване за новоразкрития Център е внимателно обмислено от Бенефициента и изцяло продиктувано от специфичните потребности на потенциалните потребители на социалните услуги. Необходимостта от домашна грижа за целевите групи е безпорна. Но при обстоен анализ на индивидуалните потребности на хората с увреждания самотноживеещите лица от община Якимово се очертават следните проблеми :
- Хората не знаят към кого да се обърнат за подкрепа при нужда, а много пъти те имат необходимост от незабавно оказване на подкрепа / например след злополука, внезапно влошаване на здравословното състояние – инсулт, онкологични заболявания и др./
- В Дирекция „Социално подпомагане” основната подкрепа, която социално уязвимите лица получават е материално социално подпомагане.
- Множество лица посочват, че са затруднени при попълване на молби, както и да си набавят придружаващите ги документи до Дирекция „СП”, общинска администрация и други институции. Основна причина за това е, че са болни, трудноподвижни и живеят в отдалечени краища на общината.
- До крайните населени места достига оскъдна информация за предлагани социални услуги и за възможности за социална подкрепа. А и често пъти хората нямат кураж сами да инициират някакви дейности за подобряване на собствения им статус.
- Често пъти между институциите няма координация при разрешаване на определен социален случай.
Затова за потребителите на домашни грижи ще се предлага и новата иновативна услуга по настоящия проект – „административни и информационни услуги в общността”. Услугата включва предоставяне на информация по различни въпроси, съдействие при попълване и оформяне на необходимите формуляри и документи при кандидатстване за социално подпомагане, както и други институции; окомплектоване на документи и представянето им пред съответната институция.
Потребителите, ще имат възможност да посещават на място Центъра за социално включване. Там ще им се осигури достъп до административни и информационни услуги, като за това е необходимо да се осигури подходяща среда за пряката работа с представителите на целевите групи. Помещението, предвидено за разкриване на Центъра за социално включване напълно отговаря на стандартите и критериите за местоположение, регламентирани в Правилника за прилагане на Закона за социалното подпомагане. Единственото, от което има нужда е от оборудване, което ще се обезпечи със средства по настоящия проект.
Друг идентифициран проблем на целевите групи е следният - при реализация на редица проекти и програми в социалната сфера се открои нуждата на целевите групи от пране. Тъй като голяма част от потребителите нямат автоматични перални, досегашния опит в домашната грижа показва, че съществена част от работното време на асистента/помощника преминава в пране на ръка. Значителен дял от ползвателите на социални услуги нямат и вода в обитаваните от тях помещения и прането се извършва на открито – в двора. Това е изключително затормозяващо асистента/помощника, особено през зимния сезон. От една страна осигуряването на чисто бельо и дрехи и задължителен стандарт за социални услуги, но от друга страна прането на ръка поставя в риск здравето на самия асистент/помощник. |
8 520.00
|
8 377.72
|
Закупуване на специализирано транспортно средство: Целта на дейността е осигуряване на транспортна, социална и пространствена интеграция, както и гарантиране в по-голяма степен бъдещото устойчиво развитие на достъпното транспортно обслужване. Правото на свобода на придвижване в Европейския съюз е гарантирано със законодателството на страните, със спазването на задължителните стандарти и с общественото мнение, което не допуска никоя група от хора да бъде дискриминирана и изключена от обществения живот. Значителнен брой от хората с увреждания, особено тези с физически и двигателни страдания, имат затруднения от различен характер да пътуват свободно. Ако се отчетат и потребностите на възрастното население, броят на хората, които се нуждаят от услугите на достъпно транспортно обслужване, нараства чувствително. Достъпният за всички хора транспорт предполага осигуряването на равни възможности за всеки индивид в едно общество свободно да се придвижва.
Причините, възпрепятстващи хората с увреждания да пътуват свободно, са следните:
- няма възможности за свободен избор при пътуване с вида транспорт. Масовият градски транспорт е с ограничена ползваемост за хора с различни видове увреждания;
- не се осигурява необходимият обем от превозна възможност за задоволяване на транспортните потребности;
- транспортните работници не са заинтересовани да оказват помощ на пътниците при осъществяване на пътуванията им;
- сериозно е влиянието на архитектурните бариери пред лицата с ограничена подвижност. Те често пъти са с ограничена достъпност, големи са трудностите при качването и слизането от превозните средства; |
75 600.00
|
77 962.01
|
Обучение на персонала за предоставяне на услугите: От съществено значение за професионалното развитие на наетите в Центъра лица и осигуряване на качествени интегрирани услуги е участието във въвеждащо специализирано обучение за особеностите на професията, както и уменията на лицето да се учи от своя и на колегите опит.
Планира се наетите по проекта лица за работа в Центъра да преминат през двудневно въвеждащо обучение по следните теми:
представяне на интегрираните социални услуги по настоящия проект;
документиране на социалните услуги по настоящия проект;
общи познания за домашните грижи и услугите в общността;
основни задължения и права на личния асистент/домашен помощник;
основни задължения и права на потребителя;
етични стандарти в работата(принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.);
права на детето и методи за тяхната закрила;
специфика на грижите за стари хора, за деца и възрастни с увреждания, за терминално болни;
разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното и емоционалното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности;
умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт;
умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.);
здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги; |
300.00
|
300.00
|
Предоставяне на супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Дейностите по осъществяване на лична помощ, оказване на подкрепа и съдействие за социално включване и извършване на комунално-битовите дейности на потребителите в домашна среда са в групата на помагащите професии и носят висок риск от емоционално прегаряне. Дори и в начална фаза това крие рискове за качеството на предоставяните услуги – риск от поемане на чужди роли, синдром на зависимост, неудовлетвореност от работата. Това налага включването на супервизията като средство за професионална подкрепа с оглед предоставяне на услуги с високо качество.
Супервизията може да бъде провеждана индивидуално или групово, като се основава на принципа на равнопоставеност и отсъствие на отношения на власт между участниците.
Предвижда се провеждане на индивидуална супервизия за даване на възможност на всеки от персонала да прегледа своята работа, да провери усещания и чувства, да изясни ролята и очакванията си във връзката с потребителите.
Груповата супервизия ще се провежда на място в Центъра с цел повишаване професионалната компетентност, снемане на напрежението в трудни работни моменти за гарантиране на по-голяма удовлетвореност от работата.
|
1 200.00
|
999.90
|
Предоставяне на здравна и психо-социална подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Съгласно Националната стратегия за равните възможности на хората с увреждания, която е съобразена както с националния опит в тази област, така и с препоръките и практиките на Европейския съюз, Стандартните правила на Организацията на обединените нации за равнопоставеност и равни възможности за хората с увреждания и други основополагащи международни документи осигуряването на комплексна медицинска грИжа за възрастните хора и на лицата с увреждания е задължително условие за пълноценното им включване в живота на обществото.
Освен това в хода на реализираните проекти и програми от община Якимово ясно се открои необходимостта от извършване на здравни услуги в домашна среда за потребителите. Често пъти лични асистенти и домашни помощници са принудени да извършват манипулации, които изискват медицински познания и неправилното им провеждане може да застраши здравето на потребителя. С цел удовлетворяване на специфичните потребности ще се назначи лице на длъжността „здравен консултант”, който ще следи за здравните потребности на потребителите в Центъра.
Основните дейности, които той ще извършва са дейности като измерване на кръвно налягане, осигуряване помощ в процеса на закупуване, съхранение, разпределение и прием на лекарствата в домашна обстановка, съдействие при настаняване в болница, помощ при изготвяне и спазване на хранителен и диетичен режим, смяна на превръзки и др.
Целта на дейността, свързана с психо – социална подкрепа е осъществяване на дейности насочени към преодоляване на изолацията, насърчаване на общуването, съдействие за развитие, посрещане на личните интереси, развиване на нови умения за грижи за себе си с цел съхраняване на самооценката и чувството за собствено достойнство. И тук акцентът е поставен върху индивидуалната потребност на всяко лице.
Социалният работник в Центъра ще съдейства за решаването на възникнали проблеми в процеса на предоставяне на услугите, ще координира работата по случай, оказва морална подкрепа на потребителите, осъществява връзката със семействата им, подпомага работата по включване на потребителите. |
6 000.00
|
5 896.13
|