Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project envisages the creation of an innovative cultural-tourism product - a guide covering the regions of the two local initiative groups, in video format and printed format. The innovative travel guide product will include photos of historical, cultural, geographical, religious and other landmarks. The promotion of this product will be carried out by holding 5 events (festivals) (one event each in the cities of Ardino, Dzhebel, Banite, Laki and Chepelare) to present and popularize the innovative cultural-tourist product (guide) combined with a local ethno-folk festival , aimed at traditions in the past, present and future.The events at the LAG "Prespa"  will include folklore, dances and music, improvised ensembles, etc. in their programs. Events at the LAG "Ardino-Dzhebel" will include an exhibition and tasting of local products and a farmer's market, as well as an information campaign to improve awareness of cultural heritage and its preservation and conservation. In order to ensure the sustainability of the product, training of the local administration will be conducted to aquire knowledge and skills in management and presentation of the local cultural-tourist heritage and acquisition of skills for attracting new audiences (tourists).
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Координация на изпълнението на дейностите по проекта: Координация на изпълнението на дейностите по проекта е свързано с осигуряването на организационен и административен ресурс. Процесът на реализация на проекта преминава през няколко етапа: Етапи в провеждането : ЕТАП 1: ПЛАНИРАНЕ - Включва следното: 1) Концепция - • визия,• цели, •целеви групи и програма 2) Екип- •роли и отговорности, •умения, •срещи на екипа 3) Бюджет - •приходи, •разходи, •финансов контрол 4) Логистика- •място, •оборудване, •водещи фотограф, •храна и напитки, •награди, •друго 5) Маркетинг- •печатни материали, •аудио и видео, •социални медии ЕТАП 2: ИЗПЪЛНЕНИЕ- Включва следното: 1) Екип: Екипът се ръководи от ръководителя на проекта и/или от координатора. Той /тя разпределя ролите и задачите, правомощията и задълженията на всеки член на екипа. 2) Създаване на план- програма: Включва времеви план-график и времевата рамка по изпълнението (план-график) за деня на самото събитие, като се набелязват всички важни дейности и стъпки, свързани с организацията и изпълнението. 3) Обявяване на събитието: Датата на фестивала трябва да бъде обявена най-малко един месец предварително. Това ще помогне на екип по изпълнението, създаване на организация, възможност за набиране идеи и предложения 4) Публичност: След обявяването на събитието ще започне комуникационна кампания през социалните медии, които ще дават повече информация и да стимулират ранна ангажираност и интерес 5) Маркетинг и промоция на фестивала. Дейностите, свързани с комуникирането и промотирнето на фестивала включват: Изготвяне, отпечатване и разпространение на маркетингови и промоционални материали като: • Печатни материали Разпространението на печатни материали е препоръчително да започне най-малко две седмици предварително. Печатни материали биха могли да се разпространят и в по-големите градове ; Определени бройки е желателно да се оставят и в туристическите информационни центрове, в хотелите и ресторантите. 3) ЕТАП 3: ОЦЕНКА НА ИЗПЪЛНЕНИЕТО Оценката на изпълнението ще помогне да бъдат анализирани силните и слаби страни при провеждането на фестивала. Внимателният анализ ще разкрие възможностите за оптимизация при планирането и изпълнението на дейностите и усъвършенстване. Организаторите обикновено се стремят да получат обратна връзка за събитието, в което са инвестирали време и финансов ресурс. Добре проведената оценка на изпълнението е ключов фактор за успеха на последващата маркетингова кампания за бъдещи издания на фестивала. 16 492.00 0.00
Създаване на иновативен културно-туристически продукт, като част от „Мост на културното наследс тво на МИГ Преспа и МИГ Ардино- Джебел“. Пътеводител на културното наследство, представляващ разнообразна мозайка от културно и творческо изразяване, наследство от предходните поколения на региона за идните поколения.: Ще се създаде и нов продукт- пътеводител на културното наследство. Той ще включва природни и археологически обекти, музеи, паметници, произведения на изкуството и други туристически ресурси. Целта на тази дейност е повишаване и утвърждаване на културното наследство в региона, което от своя страна обогатява живота на гражданите, представлява движеща сила за секторите на културата и творчеството и играе роля за създаването и укрепването на социалния капитал на региона. То е също така важен ресурс за икономически растеж, заетост и социално сближаване с потенциал за обновяване на градските и селските райони и за насърчаване на устойчивия туризъм. Основни цели: 1) Да се запази и разпространи културно-историческото наследство на региона 2) Да се привлече интереса на повече млади хора и туристи към региона 3) Да се предадат знание и традиции на следващото поколение и да остане траен продукт с културно-историческа значимост Подцели: 1) Повишаване на интереса и знанията на хората от региона и на туристи за богатствата на региона, включващи както обекти (природни, археологически или с историческо значение). 2) Привличане на нови хора и засилване на интереса на туристите със своите културно-исторически богатства и развиване на потенциала на региона и неговата привлекателност с възможности за създаване и на туристически атракции и събития, фестивали, и др. 3) Създаването на този т.нар. продукт да бъде само първата крачка към развитието на региона с разнообразяване на вече съществуващите практики за популяризиране на културното наследство. 17 250.00 0.00
Организиране и провеждане на събитие местен етно – фолк фестивал, насочен към традициите в ми налото, настоящето и бъдещето „Мост на културното наследство на МИГ Преспа и МИГ Ардино- Джебел“: Провеждане на 5 събития (фестивали в Ардино, Джебел, Баните, Лъки и Чепеларе) за представяне и популяризиране на иновативния културно-туристически продукт - пътеводител и фестивал, насочени към традициите в миналото, настоящето и бъдещето. Фестивалите са изключително разнообразна и динамично развиваща се форма на туризъм. Те представляват най-достъпната възможност гостите да се докоснат до богатото минало, обичаите и настоящето на местната общност. Фестивалният туризъм би могъл да бъде двигател за развитие на целогодишен – организиран или индивидуален туризъм по интереси. Целите на фестивала са в синхрон с визията на проекта, а именно: Мост на културното наследство: чрез популяризиране и съхраняване традициите на местната общност Цел: 1) Популяризиране на региона и подпомагане за привличане на интереса на местното население, маладите хора и туристи с дейностите на местни самодейни групи и състави 2) Запазване на културното наследство и традиции от миналото, настоящето и бъдещето в областта на музиката, фолклора, народните обичаи и занаяти, както и местни производители на продукти от различно естество; 3) Предаване на знания за местни обичаи и традиции към бъдещото поколение с цел запазване на културно-историческото наследство на региона. 4) Увеличаване на приходите за местната общност и бизнеса от туризъм и повишаване имиджа на региона Подцели: 1) Популяризира българския народен фолклор, като събира на едно място певчески и танцови ансамбли от целия регион; 2) Предоставяне на поле за изява и популяризиране на дейността на различни фолклорни състави (вкл. танцъори, инструменталисти, хористи, аниматори); 3) Популяризира на местните хранителни продукти и напитки; 4) Засилване на туристическото търсене и интерес за туристите, даващи предпоставка за разработване на нестандартни туристически пакети с богат асортимент от допълнителни услуги и атракции 5) Възможност за превръщане на региона в емблематичен за страната ни културен маршрут, което да привлече много туристи с познавателни интереси, търсещи емоции, автентичност и уникални преживявания при културния, историческия, селски, екологичен туризъм, като реклама за българския фолклор, обичаи, кухня и други 6) Запазване на културното наследство и засилване на интереса на младото поколение към местното фолклорно творчество с културна цел за укрепване на връзката между поколенията и създаване на памет у младите хора за техните корени и любов и привързаност към родината. Повишаване самочувствието на местните жители благодарение на този нов интерес към тяхната култура и традиции. 7) Ангажиране на местната общност; социално сближаване и общуване; съхраняване на нематериалното наследство. 83 227.80 0.00
Организиране и провеждане на семинар/обучение с представители на местната администрация и заинтересовани страни за управление и представяне на местното културно-туристическо наследство и придобиване на умения за привличане на нови публики (туристи).: Целта на обучението е да повиши знанията и уменията на местната администрация и заинтересовани страни за управление и представяне на местното културно-туристическо наследство и придобиване на умения за привличане на нови публики (туристи). Обучението засяга въпроси от обществена, икономическа и културна и гледна точка и може да се използва едновременно в рамките на предвидената програма. Вземайки в предвид същността на материала, той ще се опита в максимална степен да отговори на специфичните образователни нужди за привличане на туристи в региона. Практикуващите ще могат да го прилагат като го адаптират към техните реалности, могат да използват части от материала, да го обогатят, да променят някои теми, добавят или опростят работните програми. В крайна сметка, това ще допринесе за разработване на по-информирани, дисциплинирани и активни практикуващи. Обучението ще бъде насочено към следните теми: Създаване на туристически продукт; Иновации в туризма; Добри туристически практики; Маркетинг и реклама в туризма и Мултиплициране на туристическия поток. Предвиждат се 3 обучения . - Обучение в МИГ "Преспа" ще се изпълни и изчисли по следния начин: 3 бр. обучение (Чепеларе, Лъки, Баните) х 1 ден х 20 участника - Обучението в МИГ "Ардино-Джебел" ще се изпълни и изчисли по следния начин: 4 бр. обучение (Ардино и Джебел) х 2 дни х 20 участника 11 506.00 0.00
Провеждане на информационна кампании за подобряване на осведомеността относно културното наследство и неговото опазване и съхранение: Описание Целите на Дейност 5 са: 1) Да се подобри информираността на обществеността за проекта Мост на културното наследство на МИГ "Преспа" и МИГ "Ардино- Джебел" 2) Да се привлекат повече туристи 3) Да се информират заинтересованите страни за целите и дейностите на проекта 19 202.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).