Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

Company "SMK-Vidin" Ltd. was established in 2013 and is located in the town. Vidin. Axial activity of the company is the construction of buildings, roads and sites of linear infrastructure business and all kinds of services with construction and other equipment at home and abroad.
The company does not have its own production machinery and equipment. In 2015 through subcontracting agreements were made following activities:
- Shaping the trees;
- Hand-shaped single holes and deformations of the roadway with different thickness;
- Clearing of bushes and young trees.
 The project will be purchased a number of crushing screening equipment (Measure 1), a number of ventilation system in the production facility for recovery of residual heat (Measure 2) and ventilation grids and systems for monitoring energy consumption (Measure 3), which will help reducing energy consumption and expanding production activity in the company.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Трошачно пресевно оборудване (Мярка 1)- 1 брой: Старото трошачно пресевно оборудване е собственост на фирма „ПСТ Видин” ЕООД и работи на кариера „Гранитово”, област Видин. Инсталацията е старо технологично поколение с висока енергоемкост и сравнително ниска производителност. Поради което се предвижда мярка 1 за закупуване, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ново, модерно трошачно пресевно оборудване за претрошаване на взривен скален материал. В технологично отношение производственият процес ще се запази в общи линии същия, само че при техническото изпълнение ще има много съществени разлики по отношение на отделните модули и компоненти, както и някои иновации и високотехнологични решения. Новото оборудване ще бъде съставено от няколко модула: - Вибрационен питател: мощност 11 kW, капацитет до 400t/h; - Роторна трошачка: мощност на мотора 200 kW, размер на входящия материал до 700 мм, капацитет до 400 t/h; - Конвейер: мощност 15kW; - Електрическа система- честотно регулиране на подаването към машината. Новото ТПО ще извършва дейност по рециклиране на продукцията. Фракциите с големина над 22 мм не са подходящи за бетон-помпите и асфалтосмесителите и затова ще бъдат отвеждани по нарочна лента обратно към трошачния отсек за повторно претрошаване. По този начин се използва рециклирана суровина в производството на инертни материали. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец) 532 000.00 531 000.00
Вентилационна инсталация в производствената сграда за оползотворяване на остатъчна топлинна енергия (Мярка 2)- 1 брой, състоящо се от: - приточно смукателен блок с рекуператор, ел.нагревател, комплект с два броя вентилатори и филтри; - въздуховоди и вентилационни решетки.: Закупен и въведен в експлоатация един брой вентилационна инсталация в производствената сграда за оползотворяване на остатъчна топлинна енергия (Мярка 2), състоящо се от: - приточно смукателен блок с рекуператор, ел.нагревател, комплект с два броя вентилатори и филтри: дебит Vmin/mid/max=210/260/360 m³/h, ел. мощност на вентилатори N=0,165 kW, ел. нагревател с мощност N=2,4 kW; - въздуховоди и вентилационни решетки: въздуховоди правоъгълни прави от поцинкована ламарина на фалц с дебелина на ламарината до 1 мм. и периметър до 750 мм, въздуховоди правоъгълни фасонни от поцинкована ламарина на фалц с дебелина на ламарината до 1 мм. и периметър до 750 мм,вентилационна решетка с регулираща секция, жалузийна решетка. Рекуперацията е процес, при който отработеният въздух се използва за затопляне на пресния въздух. Затопленият въздух преминава през топлообменник и затопля свежия въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния, но студен външен въздух през зимата. Проветряването на производствените помещения чрез отваряне на прозорци води до огромни енергийни загуби. Интегрирането на управляеми рекуперативни вентилационни системи ще доведе до намаляване на тези загуби и значителни икономии на електроенергия. Мярката предвижда изграждане на система за вентилация, включваща 1 брой приточно смукателен блок с рекуператор, комплект с ел.нагревател, вентилатори, вентилационни решетки, въздуховоди и управление за осигуряване на пресен въздух в производствената сграда на компанията. Инсталацията трябва да осигури средно около 220 m3/h. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец) 6 049.59 6 049.59
Система за мониторинг на енергопотреблението (Мярка 3), състояща се от: - софтуер за енергиен мениджмънт; - електромерно табло - табло с елктромер за измерване консумация на ток.: За целите на проекта, фирмата предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 1, която да записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основния технологичен процес (конкретно мярка 1 – консумация на ел.енергия), като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, същевременно да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена по отношение на Мярка 1 – Трошачно пресевно оборудване (ТПО) представлява: - Софтуер за енергиен мениджмънт – за измеране анализ и репортинг на измерени количества енергия - 1 бр.: - разработен на език HTML5; - с възможност за анализ на разходите по различни активи. - с възможност да задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им - с възможност да се конфигурират собствени клиентски екрани и ключови параметри. - с възможност да се достъпва от различни мобилни устройства. - Електромерно табло - Табло с елктромер за измерване консумация на ток – 1 бр: - измерване на параметрите на електрическата енергия (напрежение, ток, мощност, както и всички други параметри на електрическата енергия, които се използват и следят от индустрията. - директно свързване до 400V L-L и разширение на токовите обхвати, чрез токови трансформатори с изход 5А, 1А. - предназначен за монтаж върху ДИН-Шина. - създава и пази таблици с данни, като могат да се настройват условия при, които да създава запис. - широк диапазон на комуникационни възможностти: RS 485, IR порт, и опционални: RS-232/422/485, 10/100Base T порт, PROFIBUS порт, GPRS модем. - поддържа различни комуникационни протоколи: Modbus RTU, Modbus ASCII, DNP 3.0, IEC 60870-5-101/-104. На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена енергия и съответно плануване на бъдещото и потребление, чрез дневни графици на работа на технологичното оборудване (ТПО), съобразени с плануваните количества на производството. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец) 16 000.00 15 850.00
Енергиен одит по образец- 1 брой: Дейността по изготвяне на енергийния одит в СМК - ВИДИН ЕООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предпирятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността. Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. 19 900.00 19 900.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой: Дейността включва: - Одит и анализ за съответствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за стратификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец). 1 000.00 990.00
Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001-1 брой: Процесът на сертификация се осъществява в съотвествие с изискванията на международния стандарт ISO/IEC 17021:2011, като целта е да се оцени внедряването и ефикасността на Системата за управление на бенефициента, например: - информацията и доказателствата за съответствие с всички изисквания на приложимия стандарт за системата за управление или друг основен документ; - наблюдението, измерването, отчитането и прегледа на постигнатото спрямо целите за най-важните характеристики и резултатите (за съответствие с приложимия стандарт за система за управление или друг основен документ); - постигнатото по отношение на съответствието с нормативните актове; - оперативния контрол на процесите и др. Сертифицирането на Система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните задължителни етапи при извършване на процедурата по сертифициране: - провеждане на първоначален одит (одит I фаза) за документационно съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на заключителна среща с ръководството на фирмата. Чрез сертифицирането на система за енергиен мениджмънт Бенефициентът ще постигне следните резултати: • намаляване на разходите за енергийни ресурси; • ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; • измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец). 14 000.00 13 800.00
Визуализация: Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидатстващото предприятие задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец). 3 000.00 2 900.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).