Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project is carried out in partnership by 4 schools from Sofia, Veliko Tarnovo and Debren, Muzeiko Children's Science Centre  and the Museum of Science and Technology in Oslo. Drawing on the experience of Norway, 6 programmes for primary and secondary education will be created and piloted in at least 9 schools in Bulgaria, integrating modules related to waste management and circular economy in compulsory national curriculum. Developed as e-courses with supplementary digital resources and videos -  to be implemented in real and virtual setting, they will be uploaded in a bilingual website and included in a Moodle platform with free access. No less than 45 campaigns are envisaged for educational organisations and the general public, including: school green teams training, workshops at schools, seminar for teachers, community events, national digital science competition for applied solutions to current environmental problems, creating a travelling interactive exhibition on the route of waste. Initially, it will be located in Muzeiko, where it will reach approximately 17,000 students in grades 1-4, 300 teachers, 80,000 individual visitors via guided visits, science workshops for study groups and family audiences, a "Science Night” event, dedicated to science disciplines underlying waste management and circular economy. The development of a framework school environmental policy and a collection of good practices from campaigns will provide a mechanism for disseminating experience and achieving coherence of all activities at school in accordance with the key principles of fostering a zero waste culture. The initiative will engage no less than 500 teachers from 50 schools across the country, 5 business organisations, 3 universities, 3 NGOs, 500 representatives of local communities in the areas where the activities take place.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация, управление и гарантиране на качеството на проекта/ Project organisation, management and quality assurance: Качественото и коректно изпълнение на проекта ще се подпомогне от следните дейности. 1.1. Сформиране на звена за координация и осигуряване на качество: а) Управленски екип (УЕ), включващ ръководителя, координатора и счетоводителя на проекта, ще отговаря за надлежното изпълнение на дейностите по отношение на бюджет, процедури и времеви график; б) Координационна експертна група (КЕГ) - с представители на кандидата и партньорските организации, чиито функции включват: предоставяне/ търсене на специфична експертиза, свързана с управлението на отпадъците и кръговата икономика, планиране и мониторинг на изпълнението на дейностите по проекта, въвличане на външни заинтересовани страни (други училища, бизнес, НПО, академични среди). 1.2. Регулярни срещи на УЕ и КЕГ - ще се провеждат не по-малко от веднъж месечно за планиране на изпълнението и дейностите в проекта, определяне на отговорности, срокове, необходими ресурси и др. Участниците може да се различават според темата и дневния ред на всяка среща. В някои случаи могат да бъдат канени външни експерти, които да консултират съдържанието на дейностите. 1.3. Редовна комуникация с външни (за проекта) заинтересовани страни - други училища, представители на Регионални управления на образованието, РИОСВ, МОН, МОСВ, бизнес организации, НПО, музеи, университети и др. Тези аудитории ще бъдат ангажирани чрез пряка комуникация (по имейл, телефон, срещи ), участие в събития в мрежа (като напр. Инициативата за градско градинарство, конференции), организиране на уебинари и конференции (вж. Дейност „Комуникация и разпространение” и Дейност „Отворено училище”). 1.4. Мониторинг и оценка - оценката ще бъде вътрешна - чрез редовни прегледи по време на срещите на УЕ и КЕГ на напредъка и постиженията на проекта спрямо предварително зададените индикатори, и външна - чрез текущ и окончателен одит на дейностите и разходите по проекта, извършен от сертифицирана, независима, външна компания, избрана по прозрачен начин. Smooth implementation of project will be pursued by the following activities. 1.1. Establishing coordination and quality assurance bodies: a) Management Team (MT), comprising the Project Manager, Project Coordinator, Accountant – responsible for the due implementation of project activities as regards finance and timeline; b) Steering Expert Group (SEG) – with representatives of the candidate and partner organisations, whose functions include: providing/ seeking specific expertise related to waste management and circular economy, planning and overseeing the implementation of the project activities, engaging and communicating with external stakeholders (other schools, businesses, NGOs, academia). 1.2. Ongoing MT and SEG meetings – they will take place no less than once a month to elaborate implementation plans with detailed responsibilities, deadlines, resources needed, etc. The participants might differ according to the topic and the agenda of each meeting. On some occasions, external experts might be invited to consult the content of the activities. 1.3. Regular communication with external (for the project) stakeholders – other schools, representatives of regional administration bodies of the Education and Environment Ministries, businesses, NGOs, museums, universities, etc. These audiences will be engaged through direct communication (by email, phone, meetings), participation in networking events (such as the Initiative for Urban Gardening, conferences), organising webinars and conferences (see Activity “Communication and Dissemination” and Activity “Open School”). 1.4. Monitoring and evaluation – evaluation will be internal - carried out by regular reviews of the project progress and achievements against the predefined indicators during the MT and SEG meetings, and external – executed by a contracted experienced external evaluator – an independent company selected in a transparent way. 23 094.00 54 824.68
Споделяне на знания, трансфер на добри практики за образователни програми и кампании за рециклиране и кръгова икономика от Норвегия/ Knowledge sharing, transfer of good practices for educational programmes and campaigns on recycling and circular economy from Norway: С повече от 25 тематични изложби и 100 механични инсталации с артефакти от историята на транспорта, авиацията, норвежката индустрия, енергията, музикалните машини, производството на нефт и газ, пластмаси, часовниците, медицината, компютрите и историята на телекомуникациите, Норвежкият музей за наука и технологии има богат опит в разработването на образователни програми и кампании за училища и индивидуални посетители. В средата на 90-те години в Норвегия са въведени нови национални учебни програми, в които интердисциплинарното образование в областта на околната среда получава по-централна роля. Във връзка с това музеят е създал много материали за учители, подпомагащи образованието за устойчиво развитие в училище. Последното допълнение към тяхното портфолио е изложба за изменението на климата, предлагаща интерактивни експонати и много дейности за деца, млади хора и семейна публика. Норвежкият партньор ще предложи: 2.1. своята експертиза в разработване на програми, свързани със задължително учебно съдържание в училище, интегриращи теми от областта на кръговата икономика, управлението на отпадъците и опазването на околната среда, както и добри практики за реализирането на практически уроци, включително работилници, използващи игрови методи за учене (виж Дейност 3 Разработване на образователни програми за училища и Дейност 4 Кампании за повишаване на осведомеността в образователните институции); 2.2. консултации и полезен опит при проектирането и производството на интерактивни експозиции и организиране на интерактивни образователни формати за деца, младежи и възрастни (виж Дейност 5 Отворено училище). With more than 25 themed exhibitions and 100 hands-on installations with historical artifacts from transportation, aviation, Norwegian industrial history, energy, music machines, oil and gas production, plastics, clocks and watches, medicine, computers, and the history of telecommunications, the Norwegian Museum of Science and Technology has a wealthy experience of developing education programmes and campaigns for schools and society at large. In the mid-1990s, a new core curriculum was formulated in Norway where interdisciplinary environmental education received a more central role. To this end, the Museum has designed a lot of materials for teachers supporting education for sustainable development at school. The latest addition to their portfolio is an exhibition on climate change offering interactive exhibits and a lot of activities for children, young people and family audiences. The Norwegian partner will offer the project: 2.1. curricular aid to facilitate the teaching of environmental science, and the realisation of practical lessons, including workshops based on play and learn approaches (see Activity 3 Development of education programmes for schools and Activity 4 Design and implementation of education and awareness-raising campaigns at school); 2.2. consultation and good practices in design and production of an interactive travelling exhibitions and organising interactive educational formats for children, young people and adults (see Activity 5 Open School). 11 734.98 7 138.78
Разработване и пилотиране на образователни програми/ Developing and piloting education programmes: Изграждането на умения за подкрепа на устойчивото развитие е ключова компетентност, залегнала в учебните програми за всички класове и предмети в българското училище, като реализирането на тази цел в голяма степен разчита на знанията, креативността и добрата воля на учителя. В учебниците и методическите ръководства липсва актуална и свързана с живота информация, практики и ресурси, които да се използват в обучението. В рамките на различни проекти на граждански организации са създадени наръчници, провеждани са обучения и др. дейности с деца, младежи и педагогически специалисти, но в повечето случаи липсва пряка връзка със задължителното учебно съдържание с конкретни препоръки в кои предмети и дейности положителните примери да бъдат „институционализирани“. Наредба 13 определя целите, начините, формите, тематичните области и политики за подкрепа на екологичното образование, но по същество остава "мека" - т.е. препоръчителна. Потреблението и отпадъците са в нейния обхват, като в голяма степен проблематиката се засяга повърхностно и теоретично, а практическите дейности се свеждат до кампании за разделно събиране на отпадъците и за почистване. Това не е достатъчно за формиране на устойчива екологична култура. Понятието "кръгова икономика" се засяга едва в гимназиален етап, въпреки че има възможности да бъде представено по достъпен начин и сред по-малките възрастови групи. Затова в рамките на тази дейност предвиждаме разработване на 6 образователни програми, свързани с управлението на отпадъците и кръговата икономика, които могат да се интегрират в конкретни теми от задължителното учебно съдържание за 1-12.клас по предмети и в рамките на интердисциплинарни проекти. Освен в учебните часове, могат да се разгърнат и като неурочни/извънкласни дейности. По-голямата част от тези програми ще се разработят като електронни курсове, за да се прилагат в присъствена и виртуална среда. Същите ще бъдат качени в Мудъл платформа с безплатен достъп и ще бъдат пилотирани в 9 български училища. Building skills to support sustainable development is a key competence embedded in Bulgarian national curriculum, but the realisation of this goal relies heavily on awareness, creativity and goodwill of teachers. Textbooks and methodological guidelines lack modern and life-related information, activities and resources that can be applied in education. Within various projects of civil society organisations, manuals have been created, trainings and other initiatives have been conducted with children, young people and pedagogical specialists, but in most cases there is no direct connection with the compulsory curriculum, neither specific recommendations in which subjects and school activities the positive examples could be "institutionalised". Regulation 13 defines the objectives, methods, forms, thematic areas and policies supporting environment education, but essentially it remains "soft" - i.e. not obligatory. Sustainable consumption and waste are within its scope, but issues are addressed superficially and theoretically, practical activities are reduced to campaigns for separate waste collection and cleaning. This is not sufficient to foster a culture for sustainable development. The concept of "circular economy" is only addressed in high school, although there are opportunities to present it in an accessible way among lower age groups. Thereby, within this activity, a total of 6 educational programmes will be created. They would enrich and explore curricula of specific subjects for grades 1-12 from the perspective of circular economy and waste management, and will also be suitable for project-based instruction. There will be an option to implement them in non-school settings or outside mandatory classes. Most of these programmes will be developed as e-courses so that they can be realised without problems in a face-to-face and virtual environment. They will be uploaded in a Moodle platform with free access and will be piloted in 9 Bulgarian schools. 93 193.45 143 130.03
Кампании за повишаване на осведомеността сред образователните институции/ Educational campaigns for awareness-raising among educational institutions: Проектът предвижда следните мерки за насърчаване ефективността на ресурсите в съответствие с Националния план за управление на отпадъците 2014-20 г. 4.1. Вътрешноучилищни кампании за повишаване на осведомеността, дейности за намаляване на отпадъците и рециклиране-ще се лидерстват от СУ В.Благоева и ще се осъществяват с подкрепата на ОбУ в Дебрен по отношение област Благоевград. Училища от цялата страна ще бъдат мобилизирани чрез публикации в сайтовете на 28-те РУО. Ще бъдат проведени минимум 10 кампании/дейности, обхващащи не по-малко от 10 училища от цялата страна (извън партньорските), сред които: 1) ежедневно зумба междучасие „3R” (Reduce, Reuse, Recycle), като видеоклипове ще бъдат публикувани в соц. мрежи, за да насърчат повече училища да последват примера; 2) Зелен GPS – маркиране на контейнери за разделно събиране в местната общност и отбелязване в Google maps; 3) създаване на е-плакати, за да не се използва хартия, и показване на екрани в училище, плакатите се споделят в соц. мрежи, уебсайтовете на проекта и партньорите; 4) училищен екопатрул-поставяне на кошчета за разделно събиране на отпадъци в класните стаи, ежедневен анализ и отчитане на обема боклук, поощрения за класове и училища, генерирали най-малко отпадъци; 5) дизайн на предмет/инсталация от отпадъци; 6) провеждане на 3 тренинга за пътя на отпадъците от СУ В.Благоева с ученици и родители – записите ще бъдат разпространени чрез уебсайтовете на проекта и РУО, соц.мрежи; 7) лекции на място в училища/ уебинари по управление на отпадъците от експерти от РИОСВ, Софийска вода, Екобулпак, НПО Горичка, За земята; 8) екожурналист - проучване и интервюта на ученици с най-големите производители на отпадъци в местния квартал – магазини, ресторанти и др. 4.2.Зелени екипи - ОКИ НОДЦМ ще осъществи 10 еднодневни посещения в 10 училища, където ще проведе обучения за учители и обществени съвети в добри училищни екопрактики, ефективни методи за преподаване на теми от областта на екологията и устойчивото развитие. The project envisages the following measures to promote resource efficiency in accordance with the National Waste Management Plan 2014-20. 4.1. School awareness-raising campaigns, waste reduction amp; recycling activities will be organised by V. B.School and implemented with the support of the School in Debren in relation to Blagoevgrad district. Schools across the country will be mobilised through publications on the websites of the 28 Regional Education Bodies (REB). No less than 10 campaigns and activities will be carried out in at least 10 schools nationwide (besides the partner ones), among them: 1) daily Zumba Break 3Rs (Reduce, Reuse, Recycle)-videos will be posted on social networks to encourage more schools to follow suit; 2) Green GPS - mapping out containers for separate waste collection in local communities and tagging them on Google maps; 3) creating e-posters to avoid the use of paper, and displaying them through school TV screens, the posters will be shared on social networks, project and partners' websites; 4) School Ecopatrol - placing separate waste collection bins in classrooms, daily analysis of the amount of garbage, incentives for classes and schools that generated the least waste; 5) art installations from waste; 6) conducting 3 trainings on waste cycle by V.B. School for students and parents - recorded and publicised through the project and REB websites, social networks; 7) lectures at schools or webinars by experts from regional environment inspectorates, Sofia Water utility company, Ecobulpack, CSOs Gorichka and Friends of the Earth; 8) eco-journalist - research and interviews of students with the largest local producers of waste - shops, restaurants, etc. 4.2.Green teams - MCI SECC “Muzeiko" will make 10 one-day visits to 10 schools, where they will conduct trainings for teachers and public councils in good school eco-practices, effective methods for teaching topics from the field of ecology and sustainable development. 42 558.50 58 004.07
Отворено училище и учене през целия живот/ Open school and lifelong learning: Дейностите в този работен пакет са насочени към външни за училището страни и кампании за широката общественост. 5.1. Създаване на пътуваща изложба за отпадъците и кръговата икономика през месец 1-6 от детски научен център Музейко; Предназначена за деца от 3 до 12 години, родители, учители и учебни групи, експозицията ще бъде интерактивна, преживелищна, ангажираща различни сетива/интелигентности. Експонатите ще поднасят по разбираем и интересен начин научна информация и ще дават идеи за промени в индивидуалното поведение с цел минимизиране на количеството отпадъци според принципите: откажи, намали, използвай отново или поправи/рециклирай. Модулите на изложбата ще се разглобяват с цел по-лесно транспортиране до различни места в страната и разполагане в музеи, читалища, младежки домове и други обществени центрове. Т.е. експозицията ще "живее" поне 10 години след своето създаване. Първоначално ще бъде разположена в Музейко, който годишно привлича над 100,000 посетители от страната и чужбина. 5.2.Създаване и провеждане в Музейко на: 1) програма за учебни групи от 1 – 4 клас, посветена на отговорната консумация и намаляването на отпадъците в домакинствата и икономиката, включваща работа с модулите от изложбата и работилница за повторно използване на непотребни предмети – реализирани от Музейко ЕООД; 2) ателиета за оползотворяване на стари вещи за индивидуални посетители – реализирани от ОКИ НОДЦМ ; 5.3. Нощ на науката - за възрастнa аудитория, посветена на науките, свързани с управлението на отпадъци и кръговата икономика, която ще се проведе в Музейко; 5.4. Обучителен семинар/уебинар за учители за дейности, свързани с екологията и кръговата икономика, които могат да правят с децата в клас - ще се осъществи от Музейко; 5.5. Кампании в местната общност, свързани с общинската политика за управление на отпадъците, с фокус върху предприемане на действия по проблемите около отпадъците от използването на химикали в земеделието и др. актуални проблеми - ОбУ- Дебрен. The activities in this work package are aimed at stakeholders outside the school system and campaigns for the general public. 5.1. A travelling exhibition on waste and the circular economy in m 1-6 by Muzeiko Children's Science Centre-Designed for children 3-12 y, parents, teachers and study groups, it will be interactive, experiential, engaging different senses/intelligences. The exhibits will present scientific information in an understandable and interesting way and will give ideas of what one can change specifically in their behaviour to minimise the amount of waste based on the principles: refuse, reduce, reuse or repair, recycle. The modules of the exhibition will be dismantable to facilitate transportation to various places in the country and placement in museums, community and youth centres and other public venues. Thereby, the exhibition will "live" for at least 10 y after its creation, and will initially be located in Muzeiko, which annually attracts over 100k visitors from the country and abroad.; 5.2. Creation and implementation in Muzeiko of: 1) a program for study groups 1-4 g, dedicated to responsible consumption and waste reduction in households and the economy, including work with the modules from the exhibition and a workshop for the reuse of unnecessary objects - Muzeiko Ltd.; 2) workshops for the utilization of old things for individual visitors - MCI SECC “Muzeiko”; 5.3. Science Night - designed for adults, dedicated to the sciences related to waste management and circular economy, which will be held in Muzeiko; 5.4. Training seminar/webinar for teachers on activities related to environment and circular economy that they can carry out with the children in the classroom - Muzeiko; 5.5. Awareness-raising campaigns in the local community aligned to the municipal waste management policy, with a focus on taking action on the problems related to disposing of the used containers of chemicals in agriculture, and other pressing issues - school in Debren. 97 158.00 88 115.63
Първи национален дигитален конкурс по екология, рециклиране и кръгова икономика/ First national digital contest in environment, recycling and circular economy: Конкурсите по природни науки в България често са тясно теоретични, дейностите са формулирани като учебни задачи и не преполагат решаване на реални научни проблеми от живота. Продуктите от подобни академични състезания (ако има такива) обикновено са постери, в които се представя проблема, методиката и решението на казуса. В рамките на проекта ще бъде разработен и реализиран модел на съвремен конкурс с иновативен и приложен характер. Идеята е този конкурс да стане устойчиво годишно събитие. Националният дигитален конкурс по екология, рециклиране и кръгова икономика ще има два етапа на кандидатстване. Ще участват училищни екипи до максимум 5 ученика от прогимназиален и гимназиален курс. В първата фаза те ще изпратят своите идейни проекти на екологична тематика, които трябва да бъдат с приложение в практиката, като ще бъде направено и състезание с въпроси в електронна платформа и среда. Във втората част ще бъдат допуснати конкретни проекти по отбори, за да представят своите предложения пред експерти в областта и представители на бизнеса (по модела на бърлогата на лъва - Lion's Den). Така проектите могат да намерят и реално приложение в икономиката. Ще бъде съзададен и ученически съвет, които ще отговаря за конкурса. Жури и гости ще бъдат специалисти в областта на екологията и рециклирането от гражданския и корпоративен сектор. Наградите за победителите ще включват 1) стимулиране на училището (средства за закупуване на кошчета за разделно събиране на отпадъци и за дидактически материали в помощ на преподаването на теми от областта на екологията - учебни комплекти, уреди за измерване състава на почвата и др.); 2) стимулиране на учениците - победители (приключенски лагер). Science contests in Bulgaria are often strictly theoretical, the activities are formulated as textbook problem and do not entail solving real-life science problems. The products of such academic competitions (if any) are usually posters presenting the task, methodology and solution. Within the project, a good model of a modern competition with an innovative and applied character will be developed and implemented. The idea is to make this competition a sustainable annual event. The national digital contest in environment, recycling and circular economy will unfold in two stages. School teams of up to 5 students from grades 5-12 will participate. In the first phase, they will send their conceptual projects on environmental issues, which must have practical application, and there will also be a competition with questions in an electronic platform and virtual environment. At the second stage, specific projects will be shortlisted and the teams will be invited to present their proposals to experts in the field and business representatives (Lion's Den approach). Thereby, the projects will have the chance to find real application in the economy. A student council will be set up to help for running the competition. The jury and guests will be specialists in the field of ecology and recycling from the civil and corporate sector. The prizes for the winners will include 1) stimulation of the school (funds for the purchase of bins for separate waste collection and for didactic materials to help in teaching topics in the field of ecology - training kits, devices for measuring soil composition, etc.); 2) stimulating the winning students (adventure camp). 49 261.29 72 475.50
Създаване на училищна екологична политика с фокус върху рециклиране и кръгова икономика/ Creating a model for school environmental policy : Екологичният светоглед не може да бъде формиран единствено чрез преподаване в класната стая, а трябва да се преживее. Затова предвиждаме разработване на цялостна училищна политика с препоръки за промени в средата, включване на дейности в годишния календар, взаимодействия с общността. Това е механизъм за съгласуваност на всички дейности в училището съобразно основните принципи за изграждане на т.нар. Zero Waste култура (за нулеви отпадъци): Refuse – отказ от закупуване на стоки с еднократни опаковки; Reduce – намаляване на потреблението; Reuse – повторна употреба на остарели стоки и материали (създаване на нещо ново).; Compost – до 80% от отпадъците са органични; Recycle (рециклиране). Във връзка с това предвиждаме следните поддейности. 7.1. Промяна на средата - разделно събиране на отпадъците в училищата, създаване на кътове за рециклиране на хартия, пункт за събиране на батерии, капачки, електроника 7.2. Учебна дейност - включване на създадените програми (Дейност 3); 7.3. Училищен календар: планиране на периодични кампании за събиране на хартия, събиране на листа през есента и пролетта и компостиране, посещения на пречиствателни/рециклиращи предприятия, арт произведения от пластмаса и отпадъци, благотворителни базари, акции за почистване, дни на отворени врати и др. 7.4. Пълноценно партньорство и ангажиране на всички участници в образователния процес (учители, ученици, родители, непедагогически персонал) и външни заинтересовани страни (бизнес, НПО, др.). В рамките на дейността ще бъдат проведени мин. 6 училищни кампании: 3 в ЧПГ Оразователни технологии и 3 в ОбУ в Дебрен.Въз основа на тях и на останалите инициативи в проекта, вкл. образователните програми и кампании, реализирани в Дейност 3 и 4, опитът ще бъде събран и систематизиран в: рамкова училищна екологична политика - за осигуряване на устойчивост на постигнатите резултати. Тя ще бъде популяризира чрез сайтовете на проекта, РУО, публикации в каналите на партньорите и на финалното събитие. Environment awareness cannot be taught in the classroom, but must be experienced. Thereby, we envisage developing an overall school policy with recommendations for changes in the environment, inclusion of activities in the annual calendar, interactions with the community. This is a mechanism for ensuring coherence of all activities in the school in accordance with the basic principles for building the so-called Zero Waste culture: Refuse - to purchase goods with disposable packaging; Reduce - consumption; Reuse - obsolete goods and materials by changing their purpose; Compost - up to 80% of waste is organic; Recycle. In this regard, we envisage the following activities: 7.1. Changing school environment - separate collection of waste, setting up paper recycling areas, collection points for batteries, caps, electronics; 7.2. Curriculum - integrate the created programmes (Act. 3); 7.3. School calendar: planning periodic campaigns for paper collection, leaf collection in autumn and spring and composting, visits to recycling plants, art installations made of plastic and waste, charity bazaars, cleaning the school and community, open days, etc. 7.4. Full partnership and engagement of all participants in the educational process (teachers, students, parents, non-teaching staff) and external stakeholders (business, NGOs, etc.). Within the activity, at least 6 school campaigns will be carried out: 3 in Educational Technologies High School and 3 in the school in Debren. Based on them and the other initiatives in the project, incl. educational programmes and campaigns implemented in Activities 3 and 4, a framework school environmental policy with a focus on recycling and the circular economy will be developed to conceptualise and methodologise the experience and outcomes of the project. It will be uploaded on the project website and promoted through the pages of Regional Education Bodies, publications in the channels of the project partners and at the final event. 13 031.25 11 123.53
Комуникация и разпространение/ Communication and dissemination: 8.1. Проектът предвижда 3 информационни дейности за оповестяване на стартирането, напредъка и резултатите в проекта с участието на всички партньори, които ще се проведат в 3 населени места, както следва: - откриващо събитие в с. Дебрен през месец 1-3 - ще събере мин. 30 присъстващи лица - представители на кметството, на община Гърмен, на местен бизнес, родители; - по време на церемонията за награждаване на победителите от конкурса по природни науки (дейност 6), която ще се проведе в рамките на учебната 2022/2023 г. в гр. София, ще се направи преглед на напредъка на проекта, представяне на добри практики и промоция на създадените учебни програми (дейност 3) - ще вземат участие представители на мин. 20 училища от страната, ученици, родители, хора от бизнеса и гражданския сектор, както и университетските среди; - заключителното събитие ще се организира във Велико Търново от СУ "В.Благоева" през месец 23-24 и ще бъде под формата на празник за цялата общност с образователни игри за публиката и учениците, с общ танц 3R – Reduce, Reuse, Recycle. Ще присъстват не по-малко от 50 души: представители на общината, на местни медии, читалища, университет, на бизнеса и НПО. Ако епидемичната обстановка не позволява, събитията ще бъдат уебинари. 8.2. Ще се създаде двуезична интернет страница на проекта (месец 1-6), която ще се поддържа редовно (месец 7-24). Ще съдържа новини от дейностите и всички интелектуални продукти (образователни програми, училищна екологична политика, сборник практики от кампании). 8.3. Мин. 3 прессъобщения, свързани с проекта, ще бъдат разпространени сред национални и регионални медии. Ще се опитаме да достигнем до телевизионен ефир със забавно съдържание (напр. предизвикателство за Zero Waste - избягване покупка на стоки в еднократни опаковки в кулинарно предаване). 8.4. През мес. 1-2 ще бъдат изработени информационни табели за сградите и помещенията, където ще се осъществява проектът, според изискванията за визуализация на конкурса. 8.1. The project envisages 3 information activities for announcing the launch, progress and results of the project with the participation of all partners, which will be held in 3 regions, as follows: - opening event in the village of Debren in month 1-3 - gathering at least 30 people - representatives of the mayor's office, the municipality of Garmen, local business, parents; - during the ceremony for awarding the winners of the science contest (activity 6), which will be held during the 2022/2023 school year in Sofia, the progress of the project will be reviewed, good practices will be presented, as well as the created curricular programmes (activity 3) - representatives of at least 20 schools from the country, students, parents, people from corporate and civil sectors, as well as academia will attend the event; ; - the final event will be organised in Veliko Tarnovo by V. Blagoeva school in month 23-24 and will be in the form of a celebration for the whole community with educational games for the audience and students, a shared dance 3R - Reduce, Reuse, Recycle. No less than 50 people will be reached: representatives of the municipality, local media, community centres, university, business and NGOs. If the epidemic situation does not allow, the events will be webinars. 8.2. A bilingual website will be created for the project (month 1-6), which will be maintained regularly (month 7-24) and will contain news from the activities, as well as all intellectual products (educational programmes, school environmental policy, manual for campaigns). 8.3. Min. 3 press releases related to the project will be circulated among national and regional media. Engaging content will be offered to TV programmes (e.g. Zero Waste challenge in a culinary show to avoid buying goods in disposable packaging). 8.4. In month 1-2, notice boards will be made for the buildings and premises where the project will be implemented, according to the visibility requirements of the Call. 27 335.73 25 199.75

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).