Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project proposal "New Horizons in "Euroqualification center" Jsc” is aimed at increasing the opportunities and sustainable integration in the labour market of 8 unemployed and/or inactive persons by providing 12 months of employment and newly equipped workplaces for the position of "Trainings organiser”. At least four of the employees are expected to be representatives of specific vulnerable groups, including long-term unemployed and inactive under the age of 29 or above 54. They will be situated in the central office of the company in the city of Sofia as well as in the network of offices in 4 cities in the country: Plovdiv, Burgas, Varna and Rousse. The implementation of the project objectives will be achieved by conducting a selection procedure and recruitment of 8 unemployed or inactive persons that meet the requirements of the scheme under the HRD OP and the company's needs; providing vocational training for the profession "Office Manager” and training in "Digital competence"; providing the necessary equipment for the workplace and creating a good working environment. Through the means of the project, the unemployed will be encouraged and motivated to work by providing them with the necessary conditions to access an active working life. They will acquire vocational skills and competences, develop their potential and receive adequate income for their positions. At the same time, with the financial support of the ESF under the HRD OP, the company will increase its capacity by opening new jobs in several regions of the country and ensuring their technical and material supplies, which will contribute to the territorial expansion of its activity. The intentions of the company are to achieve sustainability of the results by retaining at least 50% of the newly opened jobs for at least another 12 months. Employees with proven professional and working potential will have the opportunity to continue working in the company after their participation in the project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Дейността е насочена към осигуряването на необходимите условия за изпълнение на целите и постигането на резултатите по проекта. Изпълнението на дейността ще създаде условия за постигане на главната и трите конкретни цели в настоящото проектно предложение. Потребността от изпълнението на тази дейност се определя от необходимостта дейностите, участниците и отговорният екип да бъдат организирани и координирани по начин, който да гарантира достигане на планираните цели и резултати в рамките на определените времеви и финансови ресурси. С дефинирането на отговорности, разпределение на ресурсите и конкретизиране на план-графика за изпълнение ще се реши проблема по създаване на организирано и координирано протичащ процес на изпълнение. Проблем, който също следва да бъде решен с настоящата дейност е организирането и провеждането на дейностите по документиране и отчитане на осъществените действия и направени разходи, както и подготовката на изискваната по Договора за финансиране документация, необходима за възстановяване на извършените разходи. Тя ще се изпълнява в няколко поддейности: Поддейност 1: Изграждане на организационен мениджмънт: Основна цел е изграждането на мениджмънта на проекта, който ще ръководи неговото изпълнение и отчитане. С дейността се цели още осигуряване на необходимите условия за изпълнение на дейностите по проекта; Поддейност 2: Управление на проекта: Осигуряване на ефективно управление и координация на дейностите за гарантиране качеството на изпълнение на проектните дейности и постигане на очакваните резултати; Поддейност 3: Анализ и оценяване на резултатите по време на изпълнението на дейностите по проекта: Целта е навременно да се следи за резултата от изпълнението на дейностите и ефекта върху целевата група; Поддейност 4: Наблюдение и вътрешен мониторинг за изпълнението на дейностите и резултатите от тях: Ще се направят сравнения между постигнатите и очакваните резултати от проекта. Ще се оценяват критерии, основаващи се на времето за провеждане на дейностите, успеваемостта на лицата в обученията, прилагането на знанията и уменията на заетите от придобитите квалификации, изпълнение на служебните им задължения, оборудването на работните места и осигуряването на добра работна среда; Поддейност 5: Междинно и финално отчитане на изпълнението на дейностите по проекта: Тази поддейност включва представяне на Договоращия орган на информация за периодичното и крайното изпълнение на проекта. Това ще бъде организирано от екипа за управление и ще включва цялостно техническо и финансово отчитане на проектните дейности. Дейността ще се осъществява от ръководителя по проекта и от външен изпълнител избран чрез провеждане на процедура по реда ПМС 160 на МС/01.07.2016г. Отговорностите и задълженията на ръководителя на екипа са посочени по-долу в раздел 9 от настоящия проект. Конкретните права и задължения на членовете на екипа и възложителя ще се регламентират в двустранно подписани възлагателни договори. Етапите на изпълнение най-общо се свеждат до следното: - сключване на договори между фирма „Евроквалификационен център“ АД и ръководителя и членовете на екипа за възлагане на управлението и организацията на проекта; - периодично отчитане на предоставената услуга; - провеждане на организационни срещи на фирменото ръководство, ръководителя и екипа - регулярни (по определена в договора периодика) и извънредни (при необходимост). 14 000.00 2 000.00
Идентифициране, подбор и наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца: Дейността цели интегриране и създаване на възможност за реализация на безработни и икономически неактивни лица на пазара на труда, което ще допринесе както за постигане на целите на проектното предложение, така и за постигане на стратегическите цели на ОП „РЧР“ при изпълнение на стратегията „Европа 2020“ в областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване. Тази дейност съдейства за постигането и на националните цели в изпълнение на стратегията „Европа 2020“ за повишаване на заетостта и намаляване на бедността сред населението между 20 и 64-годишна възраст в България и ще помогне за преодоляване на негативните тенденции на пазара на труда чрез повишаване предлагането на работни места. Изпълнението на дейността предвижда след идентифициране и подбор на бенефициентите от целевата група, осигуряване на заетост на 8 безработни и неактивни лица за период до 12 месеца в „ЕКЦ“ АД, специализирано в сферата на професионалното образование и обучение, обучение по ключови компетентности, кариерно ориентиране. Работните места, които ще бъдат разкрити по проекта са пряко свързани и необходими за развитие на дейността на фирмата. Длъжността, на която ще бъдат назначени представителите на целевата група е „Организатор обучение“ с код по НКПД 2424 6004. Предвижда се дейността да се осъществи в следните етапи: разкриване и обявяване на 8 нови работни места - първи месец; сформиране на целева група от безработни и неактивни лица, желаещи да придобият квалификация и заетост; осъществяване на подбор сред представителите на целевата група, отговарящи на изискванията на кандидата - първи-втори месец; сключване на трудови договори с избраните кандидати за период до 12 месеца – втори-трети месец; изпълнение на задълженията по сключените трудовите правоотношения - трети-четиринадесети месец; удължаване или прекратяване на заетостта след изтичане срока на участието на наетите по проекта лица - тринадесети - четиринадесети месец. При изпълнение на дейността ще се спазват принципите за равен достъп на всички кандидати от целевата група, за недопускане на дискримация, за коректно и лоялно изпълнение на задълженията на фирмата-работодател и отговорно зачитане на правата на включените в проекта участници. Ще бъдат спазени и изискванията на схема "Ново работно място 2015" за допустимост на представителите на целевата група и няма да се допусне наемане на лица, които са работили във фирмата през 12-те месеца, предхождащи включването им в проекта. Приоритет ще се даде на представителите на т.нар. специфични категории безработни и неактивни лица, като поне 4 от тях ще отговарят на някой от следните критерии: безработни до 29 или над 54 г., продължително безработни или неактивни. При равни други показатели ще се дава предимство на безработните младежи до 29 г. Фирмата - кандидат ще изпълни всички задължения към новонаетия персонал за осигуряване на среда и условия за бърза адаптация, професионална изява и развитие. Целта е да се окаже реална подкрепа на хора, които са били без работа да придобият не само трудов стаж, но и да докажат и развият потенциала си за ефективен труд, да се увеличат техните шансове за реализация на пазара на труда и трайна заетост. С представителите на целевата група ще бъдат сключени трудови договори при спазване на трудово-правното законодателство и ще им бъдат предоставени длъжностни характеристики. На всяко от лицата, включени в заетост ще бъде осигурено възнаграждение и всички дължими вноски за сметка на работодателя, съгласно изискванията на КТ и КСО за съответната длъжност за период до 12 месеца. За работещите на новооткритите работни места ще бъде осигурено обслужване от Служба по трудова медицина, включващо всички дейности, съгласно изискванията на чл. 25 а от ЗЗБУТ. Дейността ще бъде изпълнена в рамките на 14 месеца, от които през първите 2 месеца ще бъде проведена процедура за подбор на бенефициенти, през следващите 12 месеца ще бъде осигурена заетост на представителите на целевата група. 68 478.00 45 353.14
Закупуване на оборудване, обзавеждане и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места: Целта на дейността е:Създаването на съвременно обзаведени нови работни места оборудвани с иновативни техники и технологии, позволяващо по-бързото навлизане на новоназначените в дейността на „Евроквалификационен център“АД и по-ефективното изпълнение на възложените работни задачи. Дейността е насочена към постигане на Конкретна цел 2 и ще допринесе за пълното изпълнение на Главната цел на проекта. С изпълнението на дейността ще се реши проблемът по липсата на възможности фирмата-кандидат напълно да обезпечи техническо и офис оборудване и инвентар, които са необходимо присъщи за осъществяване на трудовата дейност на новите работни места в 5-те офиса на фирмата. В рамките на дейността ще се закупят и доставят само необходимите за допълване към наличните във фирмата видове и брой оборудване, офис-обзавеждане и инвентар. За изпълнение на функциите и задълженията при изпълняване на длъжността „Организатор обучения“ работните места ще бъдат обзаведени и оборудвани с работно бюро /8 бр./, ергономичен стол /8 бр./, преносим компютър (лаптоп) с лицензиран софтуер /5 бр./и стационарен компютър с лицензиран софтуер/3бр./, чанта за лаптоп /5 бр./, мишка (външна) /8 бр./, разклонител /8 бр./, външна памет /8 бр./, сървър/1бр./ принадлежности за бюро /8 бр./. 8-те нови работни места в централния офис на фирмата в София се предвижда да бъдат оборудвани с преносим екран на стойка/2бр./,стойка за мултимедиен проектор/4бр/ и презентер с вградено дистанционно и показалка/4бр./, флипчарти /5 бр./, мултимедийни проектори /4 бр./, интерактивна електронна дъска /1 бр./. Това оборудване е необходимо както за пълноценно изпълняване на задълженията на новоназначените лица във всеки от офисите, така и за успешното им интегриране в работния процес на фирмата. В София, поради по-големия брой участници и водещата роля на офиса, е подходящо закупуването на интерактивна електронна дъска за оптимизиране на комуникацията между регионалните офиси. Необходимостта се обуславя от редовните телеконферентни съвещания, които ще се провеждат поради географската разпределеност на екипите от целевата група. Електронната дъска ще позволи на работещите с нея да прехвърлят информация от физически формат на електронен носител и различни файлови формати, запазващ информацията и удобен за комуникация по електронна поща и обмен на информацията в реално време. На интерактивната дъска могат да се комбинират различни материали – снимки, графики, видео, като визуализацията дава по-добра възможност и за участие в дискусии. Интерактивните бели дъски до момента са най-революционните системи, създадени за организиране и провеждане на обучителни процеси, което се предвижда да е основното задължение на наетите лица. Спецификата на дейността на организацията обуславя нуждата от мобилна и интерактивна техника спомагаща за по-резултатната работа в екип. Дейността ще се осъществи при следната последователност: актуална преценка на фирмените наличности и фактическите потребности от оборудване и обзавеждане за нормалната работа на новите работни места; пазарно проучване и анализ на възможностите за настоящо и последващо текущо допълване на осигурената с настоящия проект екипировка; избор на оборудване и обзавеждане, избор на доставчик/ци на услуги по закупуване и доставка при спазване на реда на ПМС 118/2014 г.; доставка и въвеждане в експлоатация на закупеното оборудване и обзавеждане. В резултат от изпълнение на дейността фирмата ще създаде цялостно оборудвани работни места с иновативна техника, които ще предоставят възможността за правилно изпълнение на възложените функции и задачи и ефективна работа на целевата група в специфичните условия на работа във фирма „Евроквалификационен център“ АД. 42 007.00 0.00
Предоставяне на обучение за придобиване на професионална квалификация на наетите по проекта лица: Целта на дейността е повишаване конкурентоспособността и възможностите за пълноценна и трайна реализация на пазара на труда на безработни и неактивни лица, посредством обучение за придобиване на професионална квалификация, което ще допринесе за постигането на стратегическите цели на ОП „РЧР“ при изпълнение на стратегията „Европа 2020“ в областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване. Тази дейност от проектното предложение съдейства за постигането и на националните цели в изпълнение на стратегията „Европа 2020“ за повишаване на заетостта и намаляване на бедността сред населението между 20 и 64-годишна възраст в България. Задълбочаването на икономическата криза в страната праз последните години се отрази негативно на пазара на труда, което намери най-голям израз в увеличаване на безработицата и понижаване на икономическата активност сред хората в трудоспособна възраст, както и невъзможността им да се реализират на пазара на труда. Голяма част от безработните и икономически неактивни лица са с ниско образование и квалификация, които не съответстват на реалното търсене на пазара на труда. Във връзка с това е необходимо да се създадат възможности за тях да придобият квалификация, отговаряща на нуждите на пазара и подобряваща тяхната пригодност за заетост. С повишаване на тяхната пригодност за заетост и предоставянето им на професионално обучение и подходяща работа ще се увеличат шансовете им за професионално развитие. Срещането на търсенето и предлагането на работна сила ще доведе до преодоляването на негативните тенденции на пазара на труда и подобряване на икономическата обстановка в страната. Професионалното обучение ще бъде проведено от центърът за професионално обучение на кандидата „Евроквалификационен център“ АД, притежаващ лицензия за професионално обучение и квалификация № 200812558 от 19.03.2008 г., издадена от НАПОО. Ще бъде проведено обучение за придобиване на професионална квалификация на 8 безработни и икономически неактивни лица, съобразено с изискванията на ЗПОО и нуждите от квалифицирани кадри на кандидата по част от професията „Офис-мениджър“ с код по СППОО 346010, специалност „Бизнес-администрация“ с код 3460101 - трета квалификационна степен в професионално направление 346: „Секретарски и административни офис дейности“. Курсът за професионално обучение е с продължителност 600 учебни часа. Кандидатите за включване в обучението е необходимо да имат завършено основно образование като входящото минимално образователно равнище, съгласно Държавните образователни изисквания. Учебният процес ще се осъществява под формата на web – базирано дистанционно обучение, което се налага поради съществуващата голяма териториална дислокация на работните места. Мястото на провеждане е на работните места на наетите по проекта лица. Разпределението на учебните часове по учебния план е в теоретични модули от 240 учебни часа и практическо обучение от 360 учебни часа. В рамките на курса е предвидено провеждането на консултации с преподавател и финални изпити по теория и практика. Оценяването на резултатите от обучението включва текущи и периодични проверки, както и изпити по теория и практика. Успешно завършилите участници получават Удостоверения за професионално обучение по част от професия - образец на МОН № 3-37. В резултат на обучението по професията и специалността курсистите ще придобият професионални знания, умения и квалификация в областта на бизнес-администрацията, съобразени с държавните образователни изисквания за професията, а именно да обработват информационните потоци, координират и осигуряват безпроблемно протичане на деловата дейност на офиса, да отговорят за офис организацията, координацията, кореспонденцията и информационното обслужване на дейността на фирмата, за качественото и в срок изпълнение на поставените задачи, за опазване на поверителна фирмена информация и за спазване на технологичната дисциплина и вътрешния ред. 9 000.00 0.00
Предоставяне на обучение по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" на наетите по проекта лица.: Целта на дейността е повишаване конкурентоспособността и възможностите за пълноценна и трайна реализация на пазара на труда на безработни и неактивни лица, посредством обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“, което ще допринесе за постигането на стратегическите цели на ОП „РЧР“ при изпълнение на стратегията „Европа 2020“ в областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване и на националните цели в изпълнение на стратегията „Европа 2020“ за повишаване на заетостта и намаляване на бедността сред населението между 20 и 64-годишна възраст в България. Задълбочаването на икономическата криза в страната праз последните години се отрази негативно на пазара на труда, което намери най-голям израз в увеличаване на безработицата и понижаване на икономическата активност сред хората в трудоспособна възраст, както и невъзможността им да се реализират на пазара на труда. Голяма част от безработните и икономически неактивни лица не притежават необходимите знания и умения, които да съответстват на реалното търсене на пазара на труда. Във връзка с това е необходимо да се създадат възможности да повишат своите компетентности, отговарящи на нуждите на пазара и подобряващи тяхната пригодност за заетост. С повишаване на тяхната пригодност за заетост и предоставянето им на обучение по ключова компетентност ще се увеличат шансовете им за трудова реализация при съвременните условия на труд. Срещането на търсенето и предлагането на работна сила ще доведе до преодоляването на негативните тенденции на пазара на труда и подобряване на икономическата обстановка в страната. Обучението по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“ ще бъде проведено от обучителна организация, която притежава необходимия опит и квалификация и ще бъде избрана след провеждането на процедура за избор на външен изпълнител, съгласно правилата на ПМС 118 от 2014 година. След анализ на нуждите на фирма „Евроквалификационен център” АД се установи потребност от обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“ на безработните и неактивни лица, назначени на длъжност „Организатор обучение“, на които при изпълнение на преките им трудови задължения ще е необходимо да притежават знания и умения за работа с компютърна техника и с основни и специфични програмни продукти. Обучението по „Дигитална компетентност ще се извърши след провеждане на входящ тест от обучаващата организация за определяне на входящото ниво на обучаемите. Курсът за обучение ще бъде с продължителност 45 учебни часа, от които 20 учебни часа теория и 25 учебни часа практика. Обучение по КК 4 ще преминат всичките 8 наети по проекта лица. По време на обучението на всеки от обучаемите ще бъдат предоставени персонални компютри, учебни помагала, материали и консумативи. След завършване на курса на обучение ще бъдат проведени изпити и издържали изпитите ще получат сертификат за преминато обучение по „Дигитална компетентност“. Учебният процес ще се осъществи в рамките на една седмица, в една учебна група, в град София. В резултат на обучението по ключови компетентности курсистите ще придобият знания и умения за работа с операционна система (Windows), Текстообработка (Word), Електронна таблица (Excel), Интернет и Електронна поща (e-mail), както и със специфични програмни продукти, използвани при осъществяване на дейността на фирмата. 5 150.00 0.00
Дейности по информиране и публичност: Дейност „Информиране и публичност за популяризиране на проекта и на ОП „Развитие на човешките ресурси” цели популяризирането на осигурения чрез ОП „РЧР“ финансов принос от Европейския социален фонд. Основната задача, която следва да се изпълни в процеса на осъществяване на дейността е повишаване на информираността на обществото за значимостта и важността на помощта и солидарността на Европейския социален фонд като основeн инструмент за подпомагане на областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване. Освен това изпълнението на дейността за информиране на обществото и постигане на публичност на ОП ”РЧР” и на проектното предложение има и следните специфични цели: • популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване; • популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Ново работно място”; • развиване в работодателите на съзнанието за необходимостта от увеличено инвестиране в човешкия капитал и утвърждаването му като практика в бъдеще; • популяризиране на мерките за гарантиране на всеки пълноценно участие в обществото и право на достоен труд. В процеса на изпълнение на дейността ще се извърши информационна кампания за запознаване на широката общественост с целите на проекта, реализацията на дейностите, включени в неговия обхват и постигнатите резултати. Предвижда се постигането на целените от дейността резултати да се осъществи, преминавайки през следните етапи. • Избор и сключване на договор с външен изпълнител на услуга: „Осъществяване на дейност информиране и публичност за популяризиране на проекта и ОП „Развитие на човешките ресурси”. • Изработка и доставка на информационни материали /информационна табела, плакати, дипляни, информационни стикери/. • Поставяне на видно място и разпространение на информационни материали сред широк кръг бенефициенти, потенциални бенефициенти и сред широката общественост. Предвижда се във всички документи, изготвени от Бенефициента и външните изпълнители по проекта да се поставя емблемата на ЕС, упоменава се ЕСФ, общото лого за програмен период 2014-2020 и ОП РЧР, в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност, заложени в Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. За осигуряване на качеството се предвижда изготвяне на коректни по отношение съдържанието и атрактивно оформени рекламни материали – дипляни, плакати, стикери и табла, при спазване на правилата, стандартите и техническите характеристики за изпълнение на дейностите за информиране и публичност при визуализацията на подкрепата от ЕСФ и ОП „РЧР”, съгласно правилата на Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на съвета от 17 декември 2013 г. и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Всички действия за информиране и публичност са предназначени за бенефициентите, потенциалните бенефициенти и широката общественост. Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта като във всеки документ, свързан с изпълнението на дейностите по проекта, който се използва за информиране на обществеността или на участниците, включително всеки присъствен списък, договор или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020” се осъществява с подкрепа на ЕСФ. Финансовият ресурс необходим за изпълнението на дейността включва и предвижда разходи свързани единствено с обезпечаване на задължителните изисквания за популяризиране на финансовия принос на ЕСФ и ОП „РЧР“ и залагането му е от изключителна важност, за да може проектното предложение да отговори в максимална степен на изискванията за кандидатстване по настоящата схема. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, избран съгласно правилата на ПМС 118 от 2014 година. 2 816.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).