Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост: Целта на дейността е психологическа подкрепа на хората в неравностойно положение за справяне със стреса от промяната, свързана с предстоящата заетост в СП, подобряване на самооценката, увереността и мотивацията за обучение, за развитие на трудови умения и постоянност на работното място .
Участници в дейността са 32-та селектирани представители на целевата група по проекта - лица в неравностойно положение на пазара на труда.
Това са най-неконкурентноспособните групи безработни в община Златоград, сред тях и лица с физически и леки психически увреждания, вече демотивирани и обезкуражени.
За да може да се работи безпроблемно в по-нататъшните дейности с целевата група по проекта, и за да може лицата бързо да се адаптират на работното си място и да са постоянни в участието си в проекта, е необходимо да преминат през работа с психолог и специално насочени към техните потребности сесии за мотивиране.
Дейностите ще бъдат извършени от психолог.
Етапите на изпълнение на дейността са:
1.1. Извършване на подбор на целевата група съгласно описанието и критериите в т.11.4 от формуляра (месец 1 - месец 6).
1.2. Провеждане на психологическо подпомагане
То ще включва основно техники за справяне със стреса и повишаване самооценката на включените в проекта 32 представители на целевите групи, както и придобиване на умения за успешно справяне на работното място и адаптиране към работните условия. То се състои от :
А) Провеждане на психологическо изследване за индивидуалните психологически характеристики на участниците и изготвяне на Индивидуални планове за развитие и работа на лицата (месец 5-7)
Индивидуалните планове за развитие и работа на лицата от целевата група ще се разработят въз основа на индивидуалната оценка на възможностите, потребностите и личния избор. Те ще се изготвят от психолога с активното участие на лицата и са необходими, за да дадат насоките за по-нататъшната работа по психологическо подпомагане и мотивиране на лицата, отчитайки техните специфични, индивидуални проблеми и потребности, предвид че включените лица са с различен профил и потребности.
Б) Провеждане на психологическо подпомагане (месец 5 - месец 9)
Психологическото подпомагане ще се проведе под формата на индивидуални и групови консултации.
Индивидуалното психологическо подпомагане ще включва използване на специфични психологически техники за снижаване на напрежението и преодоляване на първоначалните трудности, идентифицирани в разработените индивидуални планове, изслушване на лицата, идентифициране на причините за проблемите и работа върху личностни бариери за тяхното преодоляване, подпомагане на лицата при вземане на решения, оценяване на постигнатите резултати от набелязаните действия по време на предишни консултации, приемане на решения за нови действия, водещи до постигане на конкретни резултати и разрешаване на съществуващи проблеми и др.
Груповото психологическо подпомагане има за цел формиране на социални умения за справяне със стреса и повишаване на самооценката на лицата от целевите групи, повишаване на възможностите за справяне при реализацията на определена роля – професията и длъжността, която лицата ще заемат в социалното предприятие, повишаване на личната ефективност – разкриване на вътрешния потенциал и техники за успешно взаимодействие с останалите.
1.3. Мотивиране на целевата група (месец 8 - месец 9)
Мотивирането ще стимулира лицата за придобиване на професионална квалификация и ключови компетенции, за заетост и постоянност на работното място. В резултат от мотивирането лицата ще придобият знания и умения за адаптиране към условията на работните си места, осигурени от проекта.
Психологът ще подпомогне лицата да придобият адекватни нагласи и умения за изпълнение на трудовите задължения.
Продължителността на поддейността по мотивиране е 5 дни (20 часа), като участниците ще бъдат разпределени в 2 групи по 16 човека. |
0.00
|
6 198.14
|
Предоставяне на професионално обучение за лица, за които е осигурена заетост на длъжност "Работник, озеленяване" по част от професия "Работник в озеленяването“, професионално направление: Градинарство (паркове и градини), специалност „Озеленяване и цветарство“ по първа квалификационна степен, в съответствие с изискванията на ЗПОО: Дейността има за цел професионална квалификация на 14 представители от целевата група на проекта, за които е осигурена заетост в бюджетен ред 1 в СП на длъжността „Работник, озеленяване“, код 92140015 с оглед на изграждане на професионални умения, пряко свързани с работното място .
Две от общо 16-те новоназначени лица на тази длъжност ще бъдат лица с опит и квалификация в същата дейност, затова няма да се включат.
Професионалното обучение ще се проведе от външен изпълнител в съответствие с изискванията на ЗПОО.
То ще бъде по част от професия "Работник в озеленяването“ код: 622030, професионално направление: код 622 Градинарство (паркове и градини), специалност код 6220301 „Озеленяване и цветарство“ по първа квалификационна степен.
Хорариумът на обучението е 200 уч.ч., от които 50 уч.ч. теория и 150 уч.ч. практика.
Броят на обучаваните лица е 14.
Документът, доказващ завършеното обучение е Удостоверения за преминато професионално обучение.
Участници са лица от целевата група на проекта, които имат завършен поне начален етап на основно образование съгласно изискванията на ЗПОО и нямат придобита професионална квалификация по същата професия. Професионалното образование е необходимо с оглед да се изградят професионални компетенции за качествено и ефективно изпълнение на работните задължения на длъжността, на която са назначени - „Работник, озеленяване“ в социалното предприятие, код 92140015 по НКПД 2011.
Етапите на реализация на дейността са:
2.1. Подбор и сключване на договор с външен изпълнител за провеждане на професионално обучение по част от професия "Работник в озеленяването“ код 622030, професионално направление: код 622 Градинарство (паркове и градини), специалност код 6220301 „Озеленяване и цветарство“ по първа квалификационна степен, с продължителност 200 уч.ч.. (месец 5)
Изборът на изпълнител ще се проведе съгласно разпоредбите на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/01.07.2014 г. Изискването е професионалното обучение да се проведе в съответствие с изискванията на ЗПОО и от организация, която е лицензирана да предоставя обучение по тази професия и специалност от НАПОО.
2.2. Подготовка на програма и график на обучението (месец 5- 6)
Програмата и графика на обучението ще бъдат изготвени от избрания външен изпълнител и предварително съгласувани и одобрени от кандидатстващата организация.
Занятията по производствена практика ще се проведат в реална работна среда, като мястото на провеждане, дейностите и графика трябва да бъдат предварително съгласувани с Възложителя .
2.3. Подготовка на обучителни материали за участниците (месец 5- 6)
Обучителните материали ще бъдат изготвени от обучаващата организация в съответствие с предложената и утвърдена обучителна програма по теми.
2.4. Провеждане на обучението (месец 8-месец11)
Обучението по теория ще се проведе в учебна зала, а по производствена практика - на територията на общински зелени площи, предварително съгласувани с кандидатстващата организация и партньора Община Златоград.
В резултат от завършеното професионално обучение обучаваните лица ще придобият следните умения:
• Да извършва агротехническа подготовка на площите за озеленяване
• Да подготвя посадъчния и озеленителен материал
• Да засажда и се грижи за засадената декоративно-дървесна и храстова растителност
• Да затревява и поддържа тревните площи
• Да избира и използва подходящи инструменти и инвентарни пособия
• Да поддържа и ремонтира съоръженията и конструкциите в парковата среда
• Да спазва правилата и техниката за охрана на труда и противопожарната безопасност
Обучаваните следва да усвоят и следните професионални качества:
• Трудова дисциплина
• Прецизност и отговорност
• Способност за работа в екип.
2.5. Провеждане на изпит по теория и практика (месец 11)
2.6. Издаване на Удостоверения за преминато професионално обучение (месец 11)
Обучаващата организация ще издаде на всички участници, успешно преминали обучението Удостоверения за преминато професионално обучение.
|
0.00
|
0.00
|
Предоставяне на обучение по ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“ съгласно Европейската квалификационна рамка за лица, за които е осигурена заетост в дейност "Обществена пералня с химическо чистене" на социалното предприятие: Целта на обучението е придобиване на познания от страна на целевата група по ключова компетентност 6 "Обществени и граждански компетентности" чрез преминаване на обучение на тема "Комуникативни умения и работа в екип". Обучението е пряко свързано с новосъздадените работни места в дейност „обществена пералня с химическо чистене“ на социалното предприятие и условията на работното място, в които процесът изисква служителите да работят в екип за изпълнение на възложените работни задачи, да умеят да разрешават конфликтни ситуации, да управляват времето си ефективно, изпълнявайки поръчките в кратки срокове, а също и да притежават умения за общуване с клиентите.
В обучението ще се включат 13 представители от целевата група, които са назначени на работа в звеното "обществена пералня с химическо чистене" на социалното предприятие, а именно: машинни оператори – пералня (4 човека), гладене в пералня (4 човека) и химическо чистене (3 човека), касиер (1 лице) и организатор-работа с клиенти (1 лице).
Тези лица освен, че имат пряка връзка с клиентите , взаимодействат интензивно и помежду си за изпълнение на задачите, тъй като технологичният процес го изисква. За тези работни места успешната работа в екип и разбирането на ролята на всеки за технологичния цикъл и получаването на крайния резултат, е от ключово значение, защото процесите в пералното стопанство - приемане, сортиране, пране, гладене, опаковане, предаване на крайния клиент са взаимно свързани и всеки конфликт в екипа, липса на толератност, поставяне на индивидуалните желания над общото могат да се отразят негативно на работата и да отблъснат клиентите.
Освен това услугите, свързани с дейността "обществена пералня" са с кратки срокове на изпълнение при висока натовареност. По тази причина е необходимо новонаетите лица да могат да управляват ефективно времето си. Не по-маловажни за тези длъжности са и уменията етично да се комуникира с клиента и да се реагира адекватно на евентуални оплаквания/рекламации от клиенти. Функциите на лицата на работните места изискват наличието на тези компетенции, тъй като машинните оператори и касиера комуникират с индивидуалните клиенти, а организатор - работа с клиенти отговаря за връзките с корпоративните клиенти.
По тази причина е необходимо лицата, съгласно техните потребности, да преминат обучение на тема "Комуникативни умения и работа в екип".
Обучението ще се проведе от сдружението-кандидат в качеството й на обучаваща организация в сферата на неформалното образование и ще завърши с издаването на сертификати на участниците. Сдружението разполага с предишен опит в организиране и провеждане на обучения по ключова компетентност 6.
Основните етапи от изпълнението на дейността са:
3.1. Сключване на трудов договор с обучител – ключови компетенции (месец 7)
3.2. Съставяне на програма и график на обучението (месец 7)
3.2. Провеждане на обучение на 13 лица по ключова компетентност 6 "Обществени и граждански компетентности" съгласно Европейската квалификационна рамка (месец 7- 9)
- Наименование на обучаващата организация: сружение "ЦРПБ"
- Хорариум: 31 учебни часа
- Броят на обучаваните лица е 13.
- Документ, доказващ завършеното обучение: Сертификат за преминато обучение по ключова компетентност 6 "Обществени и граждански компетентности" съгласно Европейската квалификационна рамка
В края се предвижда изпитен тест за удостоверяване на придобитите знания и умения.
Обучението ще се провежда в извънработно време.
Основните теми в програмата на обучението, по които целевата група има нужда да повиши своите компетенции, свързани с условията и задълженията на работното място са:
- Комуникация - 6 уч.ч.;
- Работа в екип - 6 уч.ч.;
- Решаване на проблеми - 5 уч.ч.;
- Справяне с конфликти - 6 уч.ч.;
- Управление на времето - 8 уч.ч..
3.3. Попълване на анкети от участниците за измерване на удовлетвореността от обучението и постигнатото въздействие върху целевите групи (месец 9)
3.4. Издаване на сертификати (месец 9) |
0.00
|
434.00
|
Подкрепа за осигуряване на заетост за период от 12 месеца: Целта на дейността е да се осигури заетост за период до11 месеца на 32 лица от целевата група лица в неравностойно положение на пазара на труда (дефинирани в т.11.4 на формуляра) и калкулирани в бюджетен ред 1.
Основните етапи от дейността са:
4.1. Сключване на трудови договори с 32 лица от целевата група и изготвяне на подробна длъжностна характеристика на всяко лице (месец 7)
Кандидатът ще осигури субсидирана заетост на трудови договори за период до 11 месеца на 32 лица от целевата група , както следва:
16 представители от целевата група ще бъдат назначени в СП и ангажирани в дейност „Благоустрояване, озеленяване и почистване на зелени площи“ на длъжността „Работник, озеленяване“, код 92140015 .
Основни задължения: извършване на дейности по озеленяване, почистване и поддържане на зелени площи, паркове, улици, градини, площади, почистване на обществени зони за отдих, подобряване на зелената система в община Златоград.
Останалите 16 представители от целевата група ще бъдат назначени в СП и ангажирани с дейност „Обществена пералня с химическо чистене“ на следните длъжности:
- „Машинен оператор, пералня“, код 81572002 – 4 човека
Основни задължения: обслужва перални и сушилни машини; правилно подбира и дозира препаратите; осъществява предварителна обработка на петна; сортира дрехите и ги поставя в приемни контейнери; претегля чрез платформена електронна везна сухото пране; складира мръсното пране при съблюдаване на нормативните и санитарно-хигиенните норми; осъществява контакт с индивидуални клиенти; приема и предава поръчки на индивидуални клиенти.
- „Машинен оператор, гладене в пералня“, код 81572001 – 4 човека
Основни задължения: осъществява процес на гладене чрез работа с каландър, парна преса и комбинирана гладачна машина; поставя дрехите на закачалки; извършва опаковане на спално бельо чрез работа с опаковъчна машина за термослепване; извършва опаковане на сака, палта и ризи чрез вертикална машина за опаковане; сгъва и подрежда и изгладеното пране; подготвя доставките за клиенти; маркира опаковките; осъществява контакт с индивидуални клиенти; приема и предава поръчки на индивидуални клиенти.
- „Машинен оператор, химическо чистене“, код 81572003 – 3 човека
Основни задължения: обслужва и наблюдава машините за ует клийнинг (химическо чистене); осъществява предварителна обработка на различни видове петна правилно; подбира и дозира препаратите; осъществява контакт, приема и предава поръчки на индивидуални клиенти.
- “Организатор, работа с клиенти”, код 33393020– 1 човек
Основни задължения: координира работата с корпоративни клиенти – туристически обекти, общински детски и социални заведения и др., подготвя доставките за корпоративните клиенти; осъществява контакт с корпоративните клиенти; приема и предава поръчки на корпоративни клиенти.
- „Касиер“, код 52301001 – 1 човек
Основни задължения: приема паричните средства от клиенти за извършените услуги, маркира стойностите на услугите, издава касови бележки; съхранява постъпилите парични средства до момента на отчитането им, приема и предава поръчки .
- „Шофьор“, код 83222002 – 1 човек
Основни задължения: осъществява превози на мръсното и чистото опаковано пране от и до корпоративните клиенти – хотели, ресторанти, детски ясли и градини, социални институции в рамките на населените места, където се осъществява дейността на предприятието.
- „Отговорник/Специалист, техническа поддръжка“, код 31193069 – 1 човек
Основни задължения: установява и отстранява технически, ел. или ВиК проблеми, както и проблеми с газовите инсталации в пералното стопанство, осъществява редовна профилактира и технически контрол.
- „Чистач“, код 91120004 – 1 човек
Основни задължения: хигиенизира помещението и дезинфектира работните съоръжения. |
0.00
|
231 423.19
|
Осигуряване на наставници от работодателя за новонаетите лица на длъжност "Работник, озеленяване": Дейността има за цел подпомагане на новоназначените лица на длъжност "Работник, озеленяване", код 92140015 без опит в същата дейност с цел по-бързо навлизане в работата и по-ефективно изпълнение на работните задължения. Ролята на наставника ще бъде да извършва работни инструктажи, да демонстрира начина на изпълнение на възложените задачи, трудейки се заедно с останалите работници, да дава напътствия и да следи изпълнението на задачите.
Дейността се състои в осигуряване на двама наставника, определени сред новоназначените лица на длъжност "Работник, озеленяване", код 92140015 в СП , като всеки от тях ще отговаря за 7 човека, назначени на същата позиция "Работник, озеленяване", код 92140015 в СП.
Изискването към наставниците е да притежават доказан минимум 3 месеца съответен професионален опит в същите или сходни дейности, по които се предвижда да бъдат наставници и професионална квалификация по професията, по която е предвидено да се осъществява наставническа дейност.
Етапите на реализация на дейността са:
5.1. Провеждане на наставничество на работното място (месец 7 - месец 12)
Наставничеството ще се проведе за срок от 6 месеца. |
0.00
|
0.00
|
Сключване на трудови договори с екипа на социалното предприятие: Назначаването на екип на СП има за цел да осигури ефективно, предприемаческо, отчетно и прозрачно управление на социалното предприятие съгласно целите му. В тази връзка се предвижда наемането на трудови договори на ръководители на двете дейности на СП, управител и счетоводител.
6.1. Сключване на трудови договори до 11 мес. с 2 безработни лица, които ще участват в екипа на СП като ръководители на основните му дейности на следните длъжности.
- Ръководител направление „Благоустрояване, озеленяване и почистване на зелени площи“, код 1219500;
- Ръководител направление „Обществена пералня с химическо чистене“, код 219500.
Лицата са от категорията на безработните лица, но те не попадат в характеристиките на основната целева група на проекта - лица в неравностойно положение на пазара на труда, описана в т.11.4 на формуляра.
Това са лица, които в момента са безработни и активно си търсят работа, но не са безработни лица с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда.
Лицата ще бъдат наети на 4 часов работен ден. За лицата се изисква минимум средно образование, опит на сходна позиция, свързана с ръководене/координиране на дейност на звено/отдел/проект, познания за изискванията и нормите на безопасност на труда.
Ангажирането на безработни лица има за цел постигане на оптимален социален ефект от проекта. Двете лица са добавени към индикатора неактивни или безработни участници.
Задълженията на ръководителя направление „Обществена пералня с химическо чистене“ на социалното предприятие са да организира, контролира и ръководи дейността на наетите работници в „Обществена пералня с химическо чистене“, да следи за ненанасяне на вреди на прането и дрехите на клиентите, да търси и привлича нови корпоративни клиенти за услугите (като хотели, къщи за гости, ресторанти и др.), ежедневно да възлага задачите на персонала, да следи и контролира тяхната работа и да съдейства за разрешаването на евентуални конфликти в екипа и за подобряване на екипната работа.
Задълженията на ръководителя направление „Благоустрояване, озеленяване и почистване на зелени площи“ са да организира, контролира и ръководи пряко дейността на наетите работници по озеленяване, поддържане и благоустрояване на зелени площи, ежедневно да възлага задачите на персонала, да следи и контролира тяхната работа и да съдейства за разрешаването на евентуални конфликти в екипа и за подобряване на екипната работа.
На лицата ще бъдат изготвени и връчени подробни длъжностни характеристики.
6.2. Сключване на трудови договори за 11 мес. с управител и счетоводител на социалното предприятие
Задълженията на управителя на СП са: управлява и стопанисва предоставеното имущество на социалното предприятие; планира, организира, ръководи и контролира дейността на социалното предприятие като се води от принципите да оказва измеримо и положително социално въздействие, да използва печалбата за постигане на основната си цел и да управлява съгласно правилата за отчетност и прозрачност; изготвя Правилник за вътрешния трудов ред и вътрешната организация на предприятието, процедурата за подаване и разглеждане на жалби и процедурата за вътрешен мониторинг; носи материална отговорност и представлява социалното предприятие пред контролните органи.
Задълженията на счетоводителя на СП са да води счетоводната отчетност на социалното предприятие по прозрачен начин, с отделна аналитична счетоводна отчетност.
Задълженията на ръководителят направление „Обществена пералня с химическо чистене“ на социалното предприятие са да организира, контролира и ръководи дейността наетите работници в „Обществена пералня с химическо чистене“, да следи за ненанасяне на вреди на прането и дрехите на клиентите, да търси и привлича нови корпоративни клиенти за услугите (като хотели, къщи за гости, ресторанти и др.), ежедневно да възлага задачите на персонала, да следи и контролира тяхната работа и да съдейства за разрешаването на евентуални конфликти в екипа и за подобряване на екипната работа. |
0.00
|
40 322.60
|
Оборудване на новосъздадените работни места: Целта на дейността е осигуряване на необходимото оборудване и материали за обезпечаване на новите работни места. Оборудването и материалите са необходими и пряко свързани с изпълнението на ежедневните професионалните задължения на назначените в бюджетен ред 1.1 представители на лица в неравностойно положение и дейностите на новото социално предприятие.
Предвидено е оборудване за следните нови работни места:
I. За новонаетите 11 работници на длъжности: „Машинен оператор, пералня“ – 4 човека; „Машинен оператор, гладене в пералня“ – 4 човека; „Машинен оператор, химическо чистене“ – 3 човека и за пералната дейност е необходимо следното оборудване:
-Професионални перални с капацитет 14 кг.- 2 бр.
Професионална пералня с капацитет 8 кг. - 1 бр.
Професионални сушилни машини с капацитет 16 кг. - 3 бр.
Система за Ует клийнинг (химическо чистене) - 1 комплект, включващ: 1 бр. професионална перална машина с капацитет 14 кг. с инсталирана система за Ует клийнинг (ще служи и за пералня при пълна натовареност на обекта), 1 бр. проточен бойлер за Ует клийнинг с ел.мощност 8.8 kW, 1 бр. омекотителна система за Ует клийнинг - инсталация, съдържаща 50 л. йонообменна смола, 1 бр. дозираща система за препаратите за Ует клийнинг - 1 бр.
Комбинирана гладачна машина - 1 бр.
Професионален гладачен каландър - 1 бр.
Опаковъчна машина с термослепване за пликове, дължина на слепване 1000 мм - 1 бр.
Вертикална опаковъчна машина за дрехи с мощност 50 W - 1 бр.
Платформена електронна везна - 1 бр.
Дозиращи системи за перилни препарати - 4 бр.
Количка за мокро бельо - 1 бр.
Количка за мръсно пране - 1 бр.
Количка за чисто сгънато пране - 1 бр.
Маса за сгъване и подреждане на пране - 2 бр.
Метален стелаж - 6 бр.
Избраният доставчик ще има задължение да достави и монтира оборудването и да проведе начално обучение на новонаетите лица за работа с професионалните машини.
II. За оборудване на работните места на 16 лица, наети на длъжност „Работник, озеленяване“ ще бъде доставено следното оборудване и материали:
Моторна косачка - 1 бр.
Аератор за трева – 1 бр.
Ръчна количка - 2 бр.
Метли - 10 бр.
Лопата - 10 бр.
Гребло - 10 бр.
Копач - 10 бр.
Кирка - 5 бр.
Лопата за смет – 5 бр.
При изпълнение на дейността ще се водим от правилата за избор на външен изпълнител съгласно ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/01.07.2014 г. , а също и с Ръководството за изпълнение на договори по ОПРЧР.
Етапите от изпълнение на дейността са:
7.1. Подготовка на план на процедурите за външно възлагане и представянето им за одобрение пред УО (месец 1)
7.2. Подготовка на документация за обявяване на обществена поръчка по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/01.07.2014 г. за Доставка и монтаж на оборудване и материали, предназначени за дейността на социалното предприятие по проект „Създаване на социално предприятие в град Златоград“ с обособени позиции (месец 2)
7.3. Изпращане на проекта на документация за обявяване на обществената поръчка за предварителен контрол и одобрение от Управляващия орган (месец 3)
7.4. Обявяване на обществената поръчка (месец 4)
7.5. Получаване и регистриране на офертите. Провеждане на заседание за оценка на получените оферти от кандидати по процедурата (месец 4)
7.6. Уведомяване на класирания на първо място кандидат по отделните обособени позиции и на неспечелилите и отправяне на покана за сключване на договор до класирания на първо място участник по отделните обособени позиции с изискване за представяне на документи за удостоверяване липсата на обстоятелствата по чл. 53, ал. 2 от ЗУСЕСИФ (месец 4)
7.7. Сключване на договори с избраните изпълнители по обособени позиции (месец 4)
За всяка от позициите ще бъдат изготвени отделни договори за доставка с подробно описание на условията по договора, сроковете за доставка и гаранция, цена, количества и технически характеристики.
7.8. Доставка и монтаж на оборудването и материалите, подписване на приемо-предавателни протоколи по позиции (месец 7) |
0.00
|
0.00
|
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Целта на дейността е да се популяризира социалното предприемачество и социалната икономика като цяло и да се популяризира социалния ефект от дейността на новото Социално предприятие и предоставяните от него услуги .
Основните етапи от дейността са:
8.1. Социален маркетинг (месец 7-месец 16)
В рамките на проекта се предвиждат следните дейности:
- създаване и непрекъснато поддържане на Фейсбук страница на социалното предприятие с описание на услугите, които предлага и социалния ефект от неговата дейност, снимки от работната атмосфера, споделени впечатления и отзиви на бенефициентите.
- подготовка на флаери за рекламиране на дейността на социалното предприятие;
- реклама чрез специализирани сайтове в Интернет;
- методи за директен маркетинг ("door to door") чрез обхождане и провеждане на срещи с ръководителите на обектите - потенциални потребители на услугите не само в Златоград, но и в близките селища - Неделино, Мадан, Рудозем, Кирово и др. Целта е да се популяризира дейността на новото социално предприятие, заинтересованите страни да са запознати с неговите цели и за това, че то преследва изцяло социален ефект .
- провеждане на маркетингови презентации пред представители на туристическите обекти – хотели, къщи за гости и ресторанти, тъй като те са значим потребител на услугите на социалното предприятие. Чрез привличане на туристическите обекти като клиенти ще се гарантират по-устойчиви приходи и съответно финансова устойчивост на самото социално предприятие, покриване на работните заплати, режийните разходи и запазване на работните места.
Главната цел на срещите с потребителите на услугите на социалното предприятие е да ги привлечем за клиенти, като те да са наясно и разбират социалното измерение на дейността ни, целите, които преследваме и добавената стойност за общността от съществуването на това предприятие.
8.2. Организиране и провеждане на "Дни на отворените врати" в социалното предприятие (месец 17)
В рамките на дейността ще бъдат организирани Дни на отворените врати в социалното предприятие (в рамките на 3 дни), на които ще бъдат поканени представители на областната управа, учителите и учениците от училищата на територията на община Златоград, местните и регионалните медии, НПО, представители на Дирекциите "Бюра по труда" в региона и представители на заинтересованите страни - клиентите от детски и социални институции (Център за социална рехабилитация и интеграция- гр. Златоград, ЦОП-Златоград и Дневния център за деца и лица с увреждания ”Зора”, директори на детски градини и ясли от региона), представители на туристическия бизнес - собственици и управители на хотели, къщи за гости и ресторанти, цялата общественост на град Златоград.
Целта е заинтересованите страни от дейността на социалното предприятие да се запознаят „отблизо“ с неговата дейност, ползите, които осигурява за хората в неравностойно положение, наемайки ги на работа, услугите, които предлага.
Ще се акцентира на социалното измерение и социалния ефект от предоставяните услуги. Дейността на социалното предприятие ще бъде представена от управителя на СП под формата на групови обиколки на работните места, като наетите безработни лица също ще могат да споделят своите впечатления от работата и въздействието, което проектът има за тях.
Събитието ще бъде анонсирано чрез изпращане на покани до заинтересованите страни и до местните и регионални медии.
Предварителна информация за събитието ще бъде публикувана на Интернет страницата на Сдружение "ЦРПБ".
|
0.00
|
0.00
|