Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

Entrepreneurship is an initiative, an independent activity of the citizens and their associations, which are characterized by such features as: business orientation, risk, property responsibility, decision-making autonomy, purposefulness, ability to start and to realize its own business.
The most important feature of entrepreneurship is its focus on gaining value - both personal and public. Without it, entrepreneurship can not exist.
SME-s employ over 50% of the total labor force and produce between 1/2 and 2/3 of total annual turnover in different European countries. The fact is that small businesses are the rule in Europe, not an exception. Their significance is immense and its underestimating leads to catastrophic consequences for the economy and society.
Almost 99% of all businesses in Europe are small and medium-sized enterprises. The typical European enterprise of the entrepreneur is a micro-business with 3 employees. The average size of the enterprise is 5 employees (including owners).
They are an important source of job creation, economic efficiency and competitiveness, a generator of innovations and well-being, a foundation of civil society, freedom and democracy, a basis for Europe's social and local integration. Precondition for a successful economic policy and for sound economic and political decisions about small businesses is the knowledge of the history and essence of entrepreneurship, entrepreneurial practice and culture.
Recognizing the importance of entrepreneurship for the modern economy, the project proposal will train 100 people in the Sliven District, who will receive entrepreneurial, management and business knowledge and skills. At least 25 of them will be assisted in the development of business ideas and business plans for self-management.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Предвидените мерки за информираност и мотивираност по проекта ще бъдат изпълнявани по време на целия предвиден осемнадесет месечен срок за изпълнение и ще допринесат за информираност на широк кръг заинтересовани лица и популяризиране на дейностите по проекта. Дейността за информиране на населението за предстоящите дейности по проектното предложение е от първостепенна важност за достигането до максимален брой лица от целевата група, което гарантира успешността на провеждането на предвидените дейности и успеха на самия проект. С успешното провеждане на информационната кампания, се поставят основите на акцентирането върху предприемачеството като двигател на съвременната икономика и предизвикване на обществен интерес както към проекта, така и към предприемачеството като цяло. Акцента, който ще се постави в случая е във възможностите за развитие на младите като предприемачи и стимулиране на самостоятелната заетост. В България много хора искат собствен бизнес, но делът на самонаетите към момента е около 8% от общия брой заети в страната. Делът на желаещите да стартират самостоятелна стопанска дейност в Европа е 37%, а в САЩ и Канада този процент е 51. Популяризирането на дейностите по проекта ще се осъществи чрез подготовка и провеждане на PR-кампания за осъществяването на Проекта и неговите цели. Кампанията ще включва публикация в web-сайтовете на участващите водеща и партньорски организации, както и на сайтовете на общините в Сливенска област. При изпълнението на дейностите по информираност ще бъдат спазени изискванията съгласно Общите условия към финансираните по ОП „Развитие на човешките ресурси“ договори за безвъзмездна помощ и изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ 29 750.00 15 126.77
Предоставяне на обучения свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност. : Дейността ще се изпълни на два етапа, както следва: Етап 1 Подготвителен В обхвата на този етап се включва избор на обучител/и, избор на помещения за провеждане на обученията, доставка на материали и други. Тази дейност ще се извършва съвместно от екипа за управление на проекта. След като бъдат избрани обучителите по проекта, същите трябва да изготвят необходимите обучителни материали, ролеви игри, примери, които ще бъдат използвани по време на самото обучение. Екипът ще организира окомплектоването на необходимите обучителни материали. Етап 2 Провеждане на обучения По проекта се планира да бъдат организирани и проведени обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност. Планира се да бъдат обучени 98 лица, организирани в 14 групи на обучение, всяка от които ще включва средно 7 души. Минималният брой участници в група ще бъде 5, максималният брой ще бъде 10 души. Предвижда се обучения да бъдат проведени в Областите Сливен, Стара Загора, Велико Търново и Хасково, в населени места, където могат да бъдат сформирани групи в следствие на рекламната кампания по Дейност 1. Всички обучения ще бъдат с продължителност 96 учебни часа. Същите ще бъдат провеждани изцяло съобразно приложената програма за обучение и ще са в продължителност 12 дни. Всеки обучаван ще получи материали за обучение и Сертификат за преминато обучение "Стартиране на собствен бизнес". Планира се да се организира и провежда средно по едно две обучения месечно. Дейностите по текущо определяне на дата за провеждане на обучението, включване на обучаеми лица в група, окомплектоване на документи, организация на залата за провеждане на обучението, организиране командировките на обучителите и технически лица ще се извършва изцяло от екипа за управление на проекта. Обученията ще се извършат по следната програма: 1. Вие като предприемач 2. Историческа ретроспекция на понятието предприемачество. 3. Психологически и социологически портрет на предприемача. 4. Култура на общността и предприемачество. 5. Предприемачество и корпоративна култура. 6. Мотивация и предприемачество. 7. Предприемачески процес. Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план 8. Генериране, оценка и конкретизиране на предприемаческата идея. Първи етап - Формиране на бизнес идеи. Втори етап - Оценка и подбор на рационалните идеи. Трети етап - Формиране на стратегия за стартиране на собствен бизнес. Четвърти етап - Разработване на бизнес план. 9. Основни стъпки в предприемачеството. I-вa стъпка: Подгответе се за бизнес II –pa cтъпкa: Разберете кaквo е пазарна икoномикa и фирмено развитие в пазарни усло-вия III-та стъпкa: Определете Вашата бизнес идея IV-тa стъпкa: Конкретизирайте Вашите намерения за бизнес V-тa cтъпкa: Определете начините, пo коитo ще осъществявате предприемаческия си бизнес VI-тa cтъпкa: Напишете организационния си план за стартиране на бизнеса и бизнес плана за неговото осъществяване 10. Предприемачески познания, умения, нагласи. 12. Организационни форми на предприемачеството. 13. Характеристика на организационните форми на предприемачество 14. Форми на търговска дейност 15. Персонал, правни отговорности, застраховки и осигуровки. 16. Финансово планиране. 17. Капитал и видове източници. 18. Стартиране на бизнеса - Регистриране на собствен бизнес – стъпка по стъпка. 70 660.00 75 738.20
Предоставяне на индивидуални консултации по предприемачество: Тази дейност ще се извършва съвместно от екипа за управление на проекта. След като бъдат избрани консултант(и) по проекта, същите трябва да изготвят необходимите помощни материали, които ще бъдат използвани по време на консултациите. Консултантските услуги ще се предоставят индивидуално на всеки предприемач. В обхвата на тази дейност ще се окаже съдействие за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа, в т.ч.: консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат предприемачите; консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. и подготовка на бизнес планове от лицата; консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР; Консултиране при подготвянето на документи за регистрация на стопанска дейност. От консултантските услуги ще имат възможност да се възползват 25 лица, които притежават необходимите базисни познания. Лицата включени в тази дейност трябва да са преминали успешно обучение по Дейност 2. Консултациите ще се извършват индивидуално и ще са с продължителност 40 уч. часа за всеки включен в дейността. Консултации ще се извършват в населени места от Областите Сливен, Стара Загора, Велико Търново и Хасково, където има желаещи бенефициенти, преминали обучения по Дейност 2 47 500.00 33 878.13

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).