Осъществяване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал – 8 бр. експерти и Консултантска услуга по разработване на графичен интерфейс на системата - 1 бр.)
: В рамките на дейността се предвижда наемането на 8 бр. квалифицирани експерти (6 броя експерти, назначени по проекта на 8-часов работен ден от страна на кандидата и 2 бр. експерти, назначени на 4-часов работен ден по проекта от страна на партньора), описани в т.9 от настоящото проектно предложение, които ще бъдат отговорни за осъществяването на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация.
Научно-изследователската работа, свързана с дейността, по която ще работи екипа, може да бъде разделена на три основни задачи:
1) Изследвания, изпитвания и измервания за установяване на:
- Методи и възможности за осъществяване на контрол в реално време, на база множество източници на данни
- Анализ на различни технологии за осъществява и реализация на продуктовата иновация
- Анализ на приложимите компютърни езици за успешната реализация на продуктовата иновация
- Съставяне и одобряване на списък с основни функционалности - възможни подходи за реализация
- Анализ на решенията за обработка на големи масиви от информация
- Анализ на технологии за еднопосочна и двупосочна безжична комуникация
- Детайлен анализ на ползваните в затворени помещения -отоплителни, климатични и вентилационни системи. Конкретно - начина им на управление и възможности за индиректен контрол
2) Анализ на информацията:
- Дефиниране на технологията от разгледаните алтернативи
- Разработване на абстрактен модел по избраната технология
- Валидиране на метод за изграждане на двупосочна безжична комуникация
- Избор на технология за обработка на големи масиви от информация
- Изследване на възможностите за конструиране на универсален контролер и/или серия от устройства, покриваща широк спектър от продукти
3) Изследвания, изпитвания и измервания, свързани с разработката на концепцията за приложен модел за софтуерно обезпечаване на иновативния продукт:
- Изследване и определяне на йерархичността и взаимовръзките при софтуерното обезпечаване на продукта
- Дефиниране на базата данни - взаимовръзките между отделните елементи в системата и тяхната структура
- Анализ на възможните концепции за софтуерно обезпечаване
- Анализ на възможностите за софтуерно обезпечаване на хардуерните компоненти, част от иновативния продукт
- Графичен интерфейс - оценка на предложената концепция
Разработката на графичния интерфейс е част от научните изследвания, която ще бъде осъществена с помощта на външен консултант, специализиран в сферата на графичния дизайн и дизайна за приложен софтуер. От изключително значение е да бъде разработена подходяща визуализационна среда за визуализация и управление, която да бъде съсобразена с нуждите на крайните потребители за интуитивно възприемане. За целта следва да бъдат разработени сложни връзки и алгоритми като визуализационната среда следва да бъде интегрирана и адаптирана към разработеното от партньорите. Визуализационната среда следва да бъде разработена по начин, позволяващ лесно възприемане от страна на потребителя на комплексни резултати, комбиниране на различни типове графики в една графика, динамична промяна на визуалните елементи в реално време, както и визуализационни функционалности, позволяващи на потребителя да прави различни съпоставки и да получава многостранен поглед върху анализираната информация. Разработването на такава сложна визуализационна архитектура е предмет на специфична експертиза, с която партньорите по проекта не разполагат, поради което е необходимо тази важна част от научно- изследователската дейност по проекта, свързана с разработване на иновативният продукт, да бъде изградена с помоща на външни консултанти. |
410 074.96
|
247 503.31
|
Разработване и тестване на прототип, свързан със създаването на продуктовата иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квал. персонал – 8 бр., конс. услуга по структуриране на хардуера - 1 бр., консултантска услуга по изграждане на софтуерни компоненти за управление - 1 бр., тестване на прототип спрямо директивите за LVD и закупуване на материали и консумативи)
: В рамките на дейността се предвижда продължаването на работата на наетите по проекта 8 бр. квалифицирани експерти (6 броя експерти, назначени по проекта на 8-часов работен ден от страна на кандидата и 2 бр. експерти, назначени на 4-часов работен ден по проекта от страна на партньора).
Целта на тази дейност е да се реализира прототип на иновативния продукт, който да демонстрира възможностите за анализ на получаваната в реално време информация и осъществяваната връзка с хардуерните компоненти (контролери), както и с графичния потребителски интерфейс. Задачите в тази дейност са от научно-изследователски тип, защото се фокусират върху създаване на компоненти от сложни системи, необходими за индустриалните научни изследвания.
В рамките на дейността ще бъдат създадени компоненти и системи от хардуерни и софтуерни решения и приложения за обработка, анализиране и последващ контрол на база събраната информация, необходими за индустриалните научни изследвания, а именно:
1) Разработване на софтуерни компоненти, които извършват дата анализ и извличат информация в реално време от сензорната еко система;
2) Разработване на хардуерни компоненти (контролери) за управление на процеси в реално време;
3) Разработване на софтуерни компоненти за управление на ниско ниво от типа Firmware за управление на контролерите и извличането на максимална производителност;
4) Разработване на софтуерни компоненти на приложен софтуер за визуализация на интуитивно съдържание на крайни потребители
5) Разработване на Cloud услуга от типа Big Data, която да бъде свободна за ползване от различен тип организации.
Разработката на гореизброените компоненти включва и интеграция, надграждане и взаимодействие с всички научни постижения, предмет на дейност 1.
В резултат от научно-изследователската работа в рамките на дейността, както и благодарение на успешното изпълняване на дейност 1, свързана с проведените изследвания, изпитвания и измервания, ще се създаде прототип на системата, който демонстрира как взаимодействието между сензори, контролери и софтуерно обезпечаване изгражда интегрирана система за контрол и могновенно въздействие на факторите определящи замърсеността в затворени пространства.
Разработеният прототип ще бъде демонстриран от партньорите в операционна среда като за целта ще се изпълнят следните задачи:
1) Проверка на методите за количествен и качествен анализ
2) Тестване на изградените алгоритми за съхранение и извличане на информацията в условия близки до реалните
3) Тестване на изградените контрелери и тяхната връзка със системата
4) Тестване на алгоритмите за управление на контролерите
5) Тестване на изградените софтуерни компоненти за визуализация на ниво потребител
Дейността ще протече паралено с дейност 1 като един от екпертите на партньора ще проведе финалните тестове в операционна среда, поради което е предвидено този експерт да работи и през м. 19.
За успешното изпълнение на дейността ще е необходимо да се наемат консултанти в областта на изгражденото на хардуерни компоненти - тип платки за управление, тъй като нито кандидатът, нито партньора разполагат с подобна експертиза. Поради спецификата на материята и стремежа на партньорите за постигане на максимална ефективност от страна на ползваните компоненти, която след това да се отрази в намаляване на цената на крайния продукт, по време на тази дейност ще бъде нает и външен консултант с богат опит в областта на изграждане на софтуерни компоненти за работа на ниско ниво от типа Firmware. За разработването на самите хардуерни компоненти са предвидени материали и консумативи - основно електронни компоненти, които ще бъдат влагани в различните ревизии на прототипа (предвиждат се около 20 ревизии на прототипа, на база досегашния опит на кандидата).
За да бъде тестван в операционна среда, е необходимо преди това прототипът да бъде тестван спрямо директивата за LVD. Това се налага с цел осигуряване на безопасна среда за поребителите при тестване в операционна среда. |
89 539.00
|
249 577.82
|
Дейност по защита на индустриална собственост на национално и международно равнище и ползване на необходимата за това експертна помощ (дейността ще бъде извършена чрез подаване на документи и заяваване на регистрация на "Полезен модел" на продуктовата иновация): В рамките на дейността се предвижда подаването на документи за издаване на "Полезен модел" за осъществената иновация. По време на тази дейност не се предвижда работа от страна на експертите на кандидата и партньора, поради спецификата на самата дейност.
Целта на дейността е регистрация и защитаване на правата по разработената иновация, предвидени като част от настоящото проектно предложение.
Разходите по дейността са свързани с изготвянето на необходимата документация за заявяване на полезен модел от лицензиран представител по индустриална собственост, както и с покриване на таксите, изисквани от Патентно ведомство на Република България за заявяване и регистрация на полезен модел.
Дейността ще стартира от месец 12, като върви успоредно с дейност 2, свързана с прототипирането на продуктовата иновация. Предвидени са 6 месеца за успешното изпълнение на дейността.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Подготовка и провеждане на процедура за избор на лицензиран представител по индустриална собственост и сключване на договор: през 12 месец
2. Процедура по подаване на заявление за регистрация на полезен модел: 12-19 месец |
19 000.00
|
18 910.00
|
Придобиване на дълготрайни материални активи, необходими за разработването на продуктова иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването на 1 бр. сървър): В рамките на дейността се предвижда закуването на сървър, необходим за разработването на продуктовата иновация. Оборудването ще се ползва по време на изследванията по разработването на продуктовата иновация за тестове, свързани с големи обеми от информация и нейната обработка. Параметрите на машината ще са съобразени с натоварванията, които се очакват от записваните в реално време данни от множеството инсталирани сензори и контролери.
Предвижда се, всяко устройство, закачено в системата, да рапортува своя статус по няколко пъти в минута, като по този начин ще се гарантира достоверността на събраната информация в затворените пространства и точността при управлението на всеки един от контролерите, регулиращи вентилационното, отоплително и климатично оборудване. За да се направи анализ на очакваното натоварване и създадените алгоритми, се предвижда системата да се тества с много данни, които да пресъздат натоварване в операционна такава.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Подготовка и провеждане на процедура за доставка на сървър: от 1 до 2 месец вкл.
2. Сключване на договор за доставка на сървър: през 3 месец
3. Доставка на сървър - от 3 до 4 месец вкл.
|
25 000.00
|
24 950.00
|
Придобиване на специализиран софтуер, представляващ дълготраен нематериален актив (ДНА), необходим за разработването на иновативен продукт (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването и внедряване на 1 бр. софтуер за акумулиране на Big data масиви от информация).: Огромният обем от информация, регистрирана по време на провежданата научноизследователска дейност, свързана с контрола в реално време, поражда необходимостта от ползването на специализиран софтуер за анализ и обработка на записваните данни. За да се гарантира максималната производителност на системата, специализираният софтуер трябва да отговаря на следните параметри:
- Гъвкава и бърза СУБД (система за управление на бази данни), позволяваща високоскоростно обработване на данни
- Вградената платформа за работа с данните директно върху системата осигуряваща 100х по-добра производителност.
- Интуитивен WEB интерфейс с индивидуални нива на достъп.
- Гарантирана сигурност на данните и достъпа до системата.
- Бърз и лесен трансфер на данни.
Закупуването на специализиран софтуер с описаните по-горе параметри, ще позволи на кандидата и партньора да се фокусират върху разработването на иновативния продукт и да ползват този актив като допълнение към разработваните от тях софтуерни модули, което следва да доведе до по-качествена иновация.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Подготовка и провеждане на процедура за доставка и внедряване на софтуер: от 1 до 2 месец вкл.
2. Сключване на договор за доставка и внедряване на софтуер: през 3 месец
3. Доставка и внедряване на софтуер - от 3 до 5 месец вкл. |
17 000.00
|
16 900.00
|