Дейности по организация и управление на проекта: В структурата за организация и управление на проекта са включени: Ръководител проект, Експерт административни дейностиq Финансов експерт и Счетоводител. Ръководителят проект ще отговаря за цялостната организация и управление на проекта. Експертът административни дейности ще води цялостната кореспонденция, както с управляващия орган, така и с партньорите по проекта и с всички организации, имащи отношение към реализацията на проекта, ще подготвя техническите отчети, справки, писма. Ще отговаря за подготовката на всички административни документи, техническите условия за тръжните процедури, провеждане на конкурси и други. Финансовият експерт ще отговаря за финансовото обезпечаване на дейностите по проекта, ще следи за законосъобразното и целесъобразно разходване на бюджета, за комуникация с управляващия орган по всички финансови въпроси, ще подготвя и подписва финансови справки и отчети, ще води счетоводната документация по проекта. Счетоводителя в екипа ще изготвя всички трудови договори на участниците в проекта, ежемесечно ще съставя ведомости за работни заплати и ще оформя документите за НОИ и НАП.
Основните отговорности на екипа за организация и управление на проекта ще са свързани със спазване на клаузите на подписания договор, спазване на процедурите и изискванията на Възложителя, упражняване на мониторинг и контрол по време на изпълнение на проектните дейности, както по отношение графика и бюджета, така и по отношение на точното и коректно изпълнение на предвидените дейности. Ще бъдат разработени специални отчетни форми за документиране индикатирите по проекта - декларации от родителите за включване в конкретната дейност по проеекта, присъствени списъци на занятията,
Задачите на екипа ще бъдат разделени на:
1. Изработване на детайлен график за изпълнение на планираните дейности и събития с конкретни отговорници и срокове за изпълнение;
2. Изработване и приемане на методология и процедури за осъществяване на контрол и мониторинг;
3. Изготвяне на тръжна документация и провеждане на тръжни и други процедури по избор на изпълнители.
4. Подбор и назначаване на персонал за работа с целевите групи.
5. Организиране на срещи на екипа.
6. Периодично отчитане на резултатите и вътрешен мониторинг на работата на екипа и постигнатите резултати
|
54 042.24
|
47 608.17
|
Допълнително обучение по български език за учениците (вкл. за учениците, търсещи или получили международна закрила), за които българският език не е майчин: Целите на допълнителното обучение по български език са осигуряване на равен достъп до образование и повишаване качеството на образованието на децата от етническите малцинства и интегрирането им в общообразователната система. Допълнителното обучение по български език и литература ще се провежда в 6 основни, които са партньори по проекта - ОУ "В. Левски" кв. Горно Езерово, ОУ "Христо Ботев"кв. Долно Езерово, ОУ "Иван Вазов" кв. Банево, ОУ "Христо Ботев" с. Маринка, ОУ "В. Левски" гр. Българово, ОУ "Кв. Климент Охридски" кв. Рудник. Във всяко училище ще се сформират сборни групи - Клуб "Говоря и пиша на български език" в 6 училища. Всяка група ще е с пълняемост най- малко 12 ученика, съгласно чл. 26 от Наредба №7. В Клуб "Говоря и пиша на български език" ще се обучават ученици от първи, втори, трети и четвърти клас, а в клуб "Приятели на книгата" за ученици от пети до осми клас, чийто майчин език не е български и имат затруднение в усвояването на книжовния български език. Работата на всички клубове ще се ръководи от Експерт образователни дейности.. Той ще разработи и ще предостави на учителите специална методика, която да идентифицира проблемите при усвояването на книжовен български език при учениците от етническите малцинства. Учителите прилагат методиката и идентифицират учениците, които ще бъдат включени в клубовете . Съвместно с учителите, ръководители на клубове ще се разработят програми за работа във всеки клуб, утвърдени от ръководителя на проекта. Минимум 144 ученици за една учебна година ще получат допълнителна подготовка по български език и литература. Учителите разработват програма за работа в клубовете, която се утвърждава от Експерта образователни дейности и от ръководителя на проекта. . Основен акцент в работата на клубовете . Клуб "Говоря и пиша на български език" . усвояване на говорима и писмена българска реч, а на Клуб "Приятели на книгата" - четене и преразказване на художествен текст, тестове по български език. Ограмотяване и акцентиране върху неусвоения материал по Български език и Литература чрез провеждане на допълнителни часове по предмета, Създаване на училищна читалня и обновяване на библиотечния фонд на училището, Провеждане на инициатива „Четем и учим заедно“ в читалнята на училището съвместно с родителите на учениците от целевата група.
Всеки учител от начален курс и учител по български език в среден курс от шестте училища партньори ще направи оценка на образователните потребности на деца от етническите малцинства и степента на познания по български език и ще предложи тези от тях, които имат затруднения с усвояване на българския език за включване в групата за допълнителна работа. . Плановете за работа се разработват от педагозите, които ще водят допълнителните часове от училищата-партньори по проекта, и служат като отправна точка при последваща педагогическа работа с децата през целият период на проекта. Ще се работи и за повишаване мотивацията за участие в учебния процес и осъзнаване значимостта на образованието в най-ранна детска възраст, чрез включване на децата в ролеви игри и интерактивни обучения.
Всяка година в навечерието на 24 май Денят на славянската писменост, на българската просвета и култура ще се провежда състезание между отбори от 6- те клуба от училищата по проекта със заглавие "Говоря и пиша на български език", а за 11 май- Деня на библиотекаря ще се провежда състезание между отбори от учениците от среден курс "Приятели на книгата"; първите две състезания за 2016 г. ще се проведат на 6-ти декември - празника на Бургас. За работата по български език и литература ще бъдат закупени за всеки клуб дидактически пособия, помагала и материали.
|
88 522.00
|
75 074.57
|
Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства и учениците, търсещи или получили международна закрила;: В тази дейност ще се включат 8 училища партньори по проекта. Работата ще бъде организирана в сборни групи като клубове по интереси. Дейността ще е съсредоточена основно през ваканците. Дейността ще се ръководи и координира от Експерт педагог. Ще бъдат създадени 8 клубове "Краезнание" и 8 клубове "Спорт" в ОУ "В. Левски" кв. Горно Езерово, ОУ "Христо Ботев"кв. Долно Езерово, ОУ "Иван Вазов" кв. Банево, , ОУ "В. Левски" гр. Българово, ОУ "Кв. Климент Охридски" кв. Рудник, ОУ "Христо Ботев" с. Маринка, Професионална гимназия по транспорт, Професионална гимназия по механоелектротехника и електроника. Във всеки клуб ще бъдат включени най- малко 12 , застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства и учениците, търсещи или получили международна закрила. В основните училища учениците ще са от четвърти до осми клас, а в професионалните от девети до единадесети клас. Клубовете ще работят както в учебно, така и по време на ваканции.
Клуб „Краезнание“ цели да провокира специфичните потребности на учениците от историческо познание.Възпитанието в любов към родината, към обкръжаващата ни природа и обществото ще мотивира учениците да изучават миналото и природата на родния край. Чрез системна и задълбочена изследователска работа на учениците ще се запознаят с миналото на родния край, проучване на краеведческа литература, посещение на музеи, екскурзии до паметни места и природни забележителности, срещи с краеведи. Своите знания учениците ще демонстрират чрез участия в чествания, конкурси, издаване на албуми „Моят роден край“ . Всяка година за Деня на народните будители 1 ноември ще се провежда състезание между отбори от училищата партньори на тема "Моят роден край". Всички участници ще получат тениски "Аз обичам Бургас".
Клуб "Спорт" ще даде възможност за изява на учениците от етническите малцинства, застрашени от отпадане. Съвсем не всяко дете е родено, за да бъде шампион, не е и нужно. Важно е детето да се движи, да чувства, че е част от един отбор, да се забавлява и движи. Това ще му създаде здравословни навици, ще го научи да губи и побеждава с достойнство, да бъде спортсмен, да уважава другите. Ще бъдат закупени и монтирани тенис маси на открито, спортни пособия за хандбал, бадминтон, народна топка, футбол. В рамките на проекта ще бъдат организирани общо два спортни турнира под наслов "Толерантни в спорта, толерантни в живота", в които ще се включат отбори от училищата партньори. За победителите ще бъдат осигурени награди. |
101 872.00
|
90 787.85
|
Подобряване на образователната среда в училища извън ромските махали в градовете, в които се обучават интегрирано ученици от етническите малцинства и ученици, търсещи или получили международна закрила;: Подобряването на образователната среда в училищата, в които се обучават ученици от етническите малцинствае от важно значение е подобряване на привлекателността и повишаване на мотивацията за учене. .Дейността предвижда закупуване на обзавеждане и оборудване, канцеларски материали и учебни пособия, с цел повишаване мотивацията за редовно посещение на училище. Настоящата дейност има за цел да осигури качествено образование на учениците от етнически произход, чрез създаване на учебна и възпитателна среда, чрез улесняване на достъпа и засилване на мотивацията им за включване в образователния процес. Във всяко едно от училищата, партньори по проекта ще се обзаведат и оборудват кабинети, в които ще работят клубовете.
Всеки кабинет ще бъде оборудван с интерактивна дъска 1100 лв, проектор - 950 лв, 2 броя преносими компютър 499 лв за всеки от учителите, мултифункционално лазерно устройство 750 лв , тонер касети за всекиклуба по 4 бр. по 80 лв.-320 лв.флипчарт -180 лв, маси 10 бр по 100 лв - 1000, столове 20 бр по 50 лв - 1000 лв. Бюро с чекмеджета 250 лв , Библиотечни секции 3 броя по 500 лв- 1500 лв, Закачалка - 100 лв. Музикална уредба с микрофони и две тонколони 500 лв. табло корк 90/120 - 50 лв Оборудване за един кабинет на обща стойност 8698 лв по 9 кабинета 78282 лв
|
78 282.00
|
40 620.09
|
Дейности, насочени към съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда: В тази дейност ще се включат три училища - ОУ "Иван Вазов" кв. Банево, ОУ "Хр. Ботев" с.Маринка и ОУ "Кв. Климент Охридски" кв. РудникЩе бъдат създадени клубове "Традиции, занаяти и фолклор на етносите"
Цели:.Съхраняване идентичността на етносите, Стимулиране интереса към опознаване на други етноси, Запознаване с празници , фолклорно творчество, обичаи, занаяти, кухня на различните етноси, Постигане на толерантност между етносите.
Дейности: Запознаване със символите на различните етноси; Четене и разказване на приказки от различни етноси; Драматизиране на приказки от различни етноси; Състезание- „Надпяване и надиграване“; Кулинарна изложба; Включване на родители в разучаването на танци , кулинарна изложба, представяне на празници и обичаи Проучване и запознаване с общите и различни мотиви в текстила от миналото и днес; Посещение на етнографски музей; Изработване на индивидуални проекти за пътека /килим/. Във всяко училище ще се сформира по една сборна група от най- малко 12 ученика, включваща ученици от етническите малцинства от първи до осми клас. Учебните занятия ще се водят един път седмично през учебната година като извънкласна, клубна дейност и през дните от ваканциите. Графикът на занятията ще бъде разработен от учителите, съгласуван с директора на училищата и утвърден от ръководителя на проекта. Клубовете ще подготвят и представят Празник на етносите, на който ще бъдат поканени всички ученици и техните родители. Ще бъдат закупени костюми за участниците в клубовете, необходими за представлението. |
27 000.00
|
20 900.10
|
Осигуряване, при необходимост, на психологическа подкрепа за учениците от етническите малцинства и за учениците, търсещи или получили международна закрила;: За осигуряване на подходяща физическа, психологическа и социална среда за развиване на способностите и уменията на децата и учениците е необходима обща и допълнителна подкрепа за личностно развитие. Допълнителната подкрепа ограничава преждевременното напускане на училище и предотвратява социалното изключване. Конкретните мерки в тази насока включват:
По проекта да бъдат назначени двама психолози. Те ще работят на трудово правоотношение и ще бъде избран с конкурентен подбор - конкурс по документи и събеседване. Те ще работи с учениците от училищата партньори по проекта, в които няма психолог или педагогически съветник 8 училища. Единият психолог ще работи с учениците от 4 училища, другият също с учениците от останалите 4 училища. Ще консултира както учениците от етническите малцинства, така и техните родители. Ще осъществява диагностика и корективна работа с учениците, които срещат затруднения при адаптирането си в средата на своите връстници, ще провежда групова работа с ученици и родители за трениране на уменията за работа в мултикултурна среда, за подобряване общуването, за решаване на конфликти. Ще работи и с учителите, като важна е задачата на психолога за създаване на екипи за подкрепа на личностно развитие, които да работят съвместно с родителите. |
67 153.00
|
34 329.20
|
Подкрепа на ученици от етническите малцинства за продължаване на образованието в гимназиалния етап и за успешно завършване на средно образование: Цели на дейността - създаване на условия за успешна социализация и професионална реализация на учениците от етническите малцинства и увеличаване броя на тези, които продължават образованието си в гимназиалния етап; Ще се работи в две направления - мотивация на учениците от основните училища за продължаване на обучението в професионално училище и работа с учениците, продължили в професионално училище да завършат средно образование. Демотивацията на учениците за продължаване на образованието си в повечето случаи е и поради липсата на добри примери за това, както от самите родители, така и от други членове на тяхната етническа група. Чрез партньорство между основните и професионалните училища, партньори по проекта може да се повлияе в положителна насока за решаването на този проблем. Като основни дейности ще са срещи с наши бивши и настоящи възпитаници от техните малцинствени групи, които вече са или са на път да придобият средното си образование и да получат свидетелство за своята професионална квалификация. Срещи с вече реализирали се успешно лица в различни професионални области ще допринесе за повишаване на мотивацията на учениците от етническите малцинства. Във всяко основно училище ще бъде създаден клуб „Бъдеща професия“, в който занятия ще имат учениците от етническите малцинства от последния клас на прогимназиалния етап на основната степен на образование. Експерт образователни дейности ще организира, ръководи и координира дейностите на всички клубове в основните и професионалните училища, ще изработва учебните програми и ще координира учебните графици. Занятията с учениците от последния клас на прогимназиалния етап на основната степен на образование от етническите малцинства от шестте основни училища ще се водят от учителите от съответните училища. Заетост 20 часа месечно. Минималният брой ученици, обхванати в клуб "Бъдеща професия" - 72 ученика за една учебна година. Целта е най. малко 30 ученика от етническите малцинства всяка учебна година да продължат образованието си в професионална гимназия. За занятията ще се изработи единна програма, в която ще се предвиди всяко едно от професионалните училища да се представят пред учениците от основните училища. Предвижда се учениците от етническите малцинства от осми клас да посетят професионалните училища, да се запознаят с условията, учителите, учениците, за да могат да направят своя професионален избор. За учениците от етническите малцинства, продължили образованието си във всяка една от професионалните гимназии, партньори по проекта ще се организира Занималня за самоподготовка. В занималнята учениците от девети, десети и единадесети клас ще осъществяват своята учебна самоподготовка, под ръковоството на учител. За занималнята ще бъдат осигурени по 10 комплекта учебници за девети, десети и единадесети клас. Ще се организира конференция на тема "Професионалното образование- шанс за по- добра социализация и реализация за учениците от етническите малцинства" В нея ще вземат участие учители от професионалните училища, бивши ученици, вече реализирали се в професията, университетски преподаватели, ученици от етническите малцинства и техните родители, представители на партниращата неправителствена организация Областен ромски съюз" Конференцията ще бъде излъчена 2 пъти на запис по регионална телевизия, за да стигне до повече представители на целевата група. |
87 004.00
|
80 743.23
|
Работа с родителите от етническите малцинства и/или с родители, търсещи или получили международна закрила, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на учебни занятия;: Цели Реализиране на политика за превенция и интервенция на преждевременното напускане на училище чрез повишаване на ангажираността на родителите
Задачи: 1. популяризиране на добри практики и възможности за участие в мрежи за включване на родителите и местната общност в мерки за предотвратяване на преждевременното напускане на училище; 2. повишаване на отговорността на родителите и тяхната активност за сътрудничество с учителите и училищното ръководство, с цел развитието на децата им за насърчаване на редовното посещаване на учебни занятия.
Дейности - Клуб „Активен родител” е дейност, която е апробирана в предходни образователни проекти на Община Бургас, финансирани от ОП и др. донори.
Работата в Клуба се състои в мобилизиране на родителската общност и овластяването й при взимане на активно участие в образователния процес. Работеше се с родители на ученици , като продължава и до днес, дори и след приключване на финансирането по проектите. Фактът, че няма отпаднали ученици е показателен за важността на работата с родители и за устойчивостта й във времето.
Проектът залага на работа с учители, ученици и родители като трите основни звена в образователния процес.
Община Бургас отново залага на този метод на работа с твърдата убеденост, че е ефективен и необходим в работата с родители.
Организирането на родителската общност и вменяването им на „активност” и „отговорност” за повишаване на интереса и мотивацията им за образованието на децата им е една от важните страни в процеса на работа.
„Активното родителстване” се постига с дългосрочна работа по посока затвърждаване на образованието като ценност и превръщането му в култура за затворени маргинализирани общности, каквато е ромската общност в населените места, където се намират училищата-партньори
Друг важен момент е отварянето на пространство за родителите да споделят своите чувства и емоции, проблеми и да бъдат насърчени от обучени за целта образователни медиатори да търсят сами решение на проблемите, свързани с образователния процес.
Досегашната практика показва, че много често родители, преминали през Клуб „Активен родител”, сами започват да търсят възможности за връщане обратно в образователната система и продължаване на образованието. Това идва да покаже, че то се превръща в ценност за тях и те имат желанието да бъдат модел за подражание.
Привличайки ги и давайки им възможност за изява, те ще подпомогнат и за по-пълноценното реализиране на останалите дейности по проекта, като оказват съдействие и не възпрепятстват децата си от участие в различни мероприятия, които ще се организират по проекта.
Дейността ще се провежда в 6 основни училища, които са партньори по проекта - ОУ "В. Левски" кв. Горно Езерово, ОУ "Христо Ботев"кв. Долно Езерово, ОУ "Иван Вазов" кв. Банево,ОУ "Христо Ботев" с. Маринка, ОУ "В. Левски" гр. Българово, ОУ "Кв. Климент Охридски" кв. Рудник. В клубовете ще участват 144 родители на децата от целевата група от етническите малцинства. Сбирките на Клуб „Активен родител” ще бъдат ежемесечни, по предварително установен график. Сбирките ще се провеждат в оборудваната по проекта класна стая в съответното училище. Ще бъдат наети 6 Образователни медиатори от общността, назначени на договори. При стартиране на дейността, след запознаване с конкретната целева група и конкретните нужди на групата, те ще изработят план – график за провеждане на срещите на клуба, като в него са залегнали основни ключови теми за обсъждане, цели и индикатори, по които ще се следи напредък и бланка, която ще служи за проследяване на дейността като: форма за провеждане на среща, с дата, тема, списък на присъстващи и описание на срещата. Образователният медиатор провежда с родителите на учениците от етническите малцинства и индивидуални консултации, като търси подкрепата при решаване на конкретни проблем, както и взаимодействие с педагогическите екипи при възникнали индивидуални проблеми с учениците от етническите малцинства.
|
51 462.00
|
37 579.43
|
Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието;: 21 март е обявен от Организацията на обединените нации за Международен ден на етническата толерантност. Дейностите, които ще се проведат ще бъдат ориентирани към отбелязване на тази дата Целите на активностите, които сме предвидили по тази дейност са родителите да покажат на своите деца, че хората от различните етноси имат еднакви професии, еднакви умения, интереси, способности. Организирането на дейности, в които родители и деца да участват съвместно ще спомогне за опознаването и сближаването им. В дейността ще се включат родителите от всички училища партньори. Във всяко училище ще се организира седмица на етническата толерантност, която ще включва следните прояви:: Кулинарно състезание за родители "Различно вкусно". Родители на деца от различен етнически произход ще приготвят традиционни за съответната кухня сладкиши, печива, деликатеси. Ще бъде излъчено ученическо жури, което ще присъди награди за най- вкусни кулинарни произведения. Учениците ще поздравят участниците в изложбата с музикална програма, показваща традиционни за различните етноси изпълнения.В училищата партньори ще се организират изложби "Сръчни ръце". В изложбите ще участват със свои ръкоделия родители на деца от различен етнически произход. По време на изложбата ще бъдат организирани и демонстрации, в които родителите ще покажат на децата как се изработват тези произведения. По време на провеждане на изложбите ще се организира във всяко училище публична лекция от гост лектор от катедра "Хуманитарни науки" от Бургаски свободен университет на тема ""Образователна интеграция чрез приемане на различието - въздействие за изграждане на личността" и "Различни ли са различните" Всяка година, в седмицата на толерантността в залата на Общинско кино "Аб" ще се прожектират тематични филми като двадесетминутната компилация, която е част от пет половинчасови документални филма, финансирани от ООН и Британското посолство в България.
Автор на филмите е Елена Йончева, която представя футболния отбор “Ромители” от Лом и проследява живота на българските и ромските деца, играещи в него. На прожекциите ще бъдат поканени родителите на всички ученици, без разлика от етническа принадлежност. Капацитетът на киносалона е 400 места. Много е важно дейностите, свързани с отбелязване на Международния ден на толерантността да бъде популяризиран сред всички родители, без значение от техния етнос. Затова се предвижда и провеждане на Електронна кръгла маса на тема "Ползите от образователната интеграция и приемането на различието" Чрез 3 регионални електронни медии ще бъде организирана публична дискусия, популярезерящя принципите на етническата толерантност.. Този комуникационен канал става все по популарен и е един от основните източници за информираност сред младите хора. Чрез електронната кръгла маса в дискусията могат да се включат много родители и посланията за етническа толерантност да стигнат до много хора. Тя ще се проведе през месец март.
|
26 912.00
|
19 934.00
|
Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност (включително чрез провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход: Резолюция 51/95 от 12 декември 1996 г. Общото събрание на ООН обяви 16 ноември за Международен ден на толерантността като следствие от приетата от ЮНЕСКО Декларация за принципите на толерантността. „Толерантността е уважение, приемане и оценяване на богатото многообразие на културите на нашия свят, на нашите форми на изразяване и начини на човешкото битие. Тя е синоним на знания, отвореност, общуване и свобода на мисълта, съвестта и убежденията.”, се казва в член първи на декларацията Целите на тази дейност са възпитаването на бургаските ученици в дух на толерантност чрез включването им в съвместни дейности на ученици от различни етноси; преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход. Дейността ще се ръководи и координира от Социолог статистик по информация. В рамките на проекта ще бъдат проведени 3 обществени дискусии, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса и етническа принадлежност. Дискусиите че бъдат организирани и проведени през 10, 20 и 30 месец от изпълнението на проекта. Първата ще бъде ".Кръгла маса на тема "Интеграция и етническа толерантност". В нея ще бъдат поканени да участват народни представители, общински съветници, общественици, представители на неправителствани организации, учители, родители ученици. Втората ще е под формата на Ученически конкурс за есе и конференция на тема "Училището - територия на етническа толерантност" За участие в конкурса ще бъдат поканени всички ученици от Бургас на възраст 10 - 18 години. И третата ще е историческа лектория с обществена дискусия "Етносите в Бургас от древността до наши дни"
В рамките на проекта ще се обяви и конкурс за детска рисунка на тема "Моите приятели от друг етнос". Най - добрите детски рисунки ще бъдат отпечатани като плакати и картички. Доброволци от училищата, партньори по проекта ще раздават картичките на минувачите по улиците на Бургас за деня на толерантността. С Всяка година в деня на толерантността ще бъде организиран градски хепанинг, в който ще се включат ученици от училищата по проекта, ще бъдат поканени и популярни сред младежката публика изпълнител. Той ще бъде организиран в градското публичнто пространство, за да стигнат посланията му до повече хора. За дейностите по преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход и за популяризиране на посланията за толерантност ще бъде заснет късометражен документален филм. Той ще бъде популяризиран като бъде предоставен на диск във всички бургаски училища. |
45 755.00
|
24 212.87
|
Разработване и приемане на общински годишни планове за действие, в съответствие с областната стратегия за интегриране на ромите или общински програми за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства : Община Бургас ще приеме на сесия на Общински съвет Общинската програма за изпълнение на Актуализираната национална стратегия за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства на МОМН от 04.03.2010 г. за периода 2010-2015 г. В момента на етап на разработване е нова програма и план за действие на общината за образователна и културна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства. Създадена е работна група, в която участват представители на всички заинтересовани страни - Общински съвет - Бургас, Експерти в общинската администрация, Експерти в областна администрация, Експерти в РИО – Бургас, Дирекция “Социално подпомагане”, отдел “Закрила на детето”, Дирекции “Бюра по труда”, МКБППМН, Дирекция “Полиция” – Бургас, Център за квалификация на педагогическите кадри, Общински детски комплекс, Директори на училища, Училищни настоятелства, Ученици, учители, родители, Медии, НПО и други структури на гражданското общество. След приключване на обсъжданията, програмата ще бъде внесена на сесия на общинския съвет за гласуване. В духа на приетата общинска програма ще бъдат разработвани, приемани и изпълнявани общински годишни планове. При предаването на първи междинен отчет ще бъде приложена новоприетата програма на Община Бургас за образователна и културна интеграция на етническите малцинства, както и годишния план за 2016 година. |
0.00
|
0.00
|
Дейности по информиране и публичност: Дейностите по информация и публичност ще бъдат организирани при спазване правилата за информация и комуникация. В рамките на проекта ще бъдат организирани пресконференции при стартирането и при приключването на проекта. Пресконференциите ще се проведат в сградата на Община Бургас, като представителите на местните медии ще бъдат запознати с предстоящите и/или приключени дейности. Във всяко едно от училищата по проекта ще се проведат информационни дни, които ще имат за цел да представят пред учениците и родителите дейностите по проекта и възможностите учениците от етническите малцинства да се включат в тях. Ще бъдат разпространени информационни дипляни с информация по проекта.
Ще бъдат отпечатани и 4 ролбанери, които ще се ползват както от водещата организация, така и от всички партньори, при провеждане на мероприятия по проекта.
По проекта ще бъдат отпечатани и 2000 броя стикери, 5000 бр флаери, 3000 бр. диплянки, 2 транспаранта, 11 броя информационни табели, 200 плаката. |
4 990.00
|
2 880.00
|
Кариерно консултиране и професионално ориентиране на учениците от етническите малцинства и/или на учениците, търсещи или получили международна закрила;: Цели на дейността - подпомогане учениците от етническите малцинства по-лесно да направят връзката между професията, особеностите на населеното място и спецификата на труда на хората в региона, в който живеят. Професионалното ориентиране от 5. до 7. клас е фокусирано върху изследване на професиите с цел търсене на съответствие между изискванията на професията и индивидуалните особености на ученика. В 6- те основни училища, партньори по проекта ще се проведат по 5 занякия, които ще се водят от Центръра за кариерно ориентиране в училищното образование, създадени по проект № BG051PO001-4.3.02-0001 „Система за кариерно ориентиране в училищното образование“, изпълняван по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2007 – 2013 г
.1. Мечтая да стана...
2. Основн и понятия: работа, професия, бизнес, длъжност, кариера
3. Етапи в професионалното развитие Защо ходим на училище? Ролята на учителя днес
4. Умения за живот. Умения за заетост
5. Комуникативни умения, необходими за практикуване на професии
ПОСЕЩЕНИЯ НА РАБОТНИ МЕСТА
1. На гости на Пристанището. Какво работят хората край морето.
2. При диспечера на автобуса. Какво е да си шофьор. Посещение на гимназията по транспорт, партньор по проекта.
3. Какво се изисква от хората, които бдят за нашата сигурност – посещение в полицията; в служба „Пожарна безопасност” и отряд „Спасителни дейности“ на „Гражданска защита”
4. Посещение на гимназията по дървообработване "Г. Кондолов" партньор по проекта. Ако призванието ти е да си горски работник. Какво работят хората, които се грижат за гората.
5. Посещение на гимназията по механоелектротехника и електроника. Как се произвежда един продукт – посещение в завод и фирма
Резултат на работата по тях те разбират основната идея – кариерата е съвкупност от избори, учене през целия живот, баланс между ролите и взаимоотношенията.
Специфика на кариерното ориентиране в гимназиалния етап
Работата с учениците, застрашени от отпадане, има две основни цели:
1. Превенция на проблема за преждевременното напускане на училище и минимизиране на риска от отпадане.
2. Подкрепа на кариерния избор на ученика чрез: – проучване и осмисляне на различни алтернативи за професионално и образователно развитие; – осигуряване на информация за професии, за които входящото минимално образователно равнище не изисква завършена образователна степен или пред- полага по-ниска такава – запознаване със спецификата на професиите и с не обходимите умения и образователни възможности за тяхното практикуване.
|
17 880.00
|
9 891.66
|