Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The following project proposal’s main goal is to unify two investment priorities -“Human resources development” program’s „Marginal communities’ (such as romas) social and economic integration“ and “Science and education for intellectual growth” program’s № 9ii „Marginal communities’ (such as romas) social and economic integration“ through intelligent, stable and uniting growth achievement in a few key areas: job market (including youth employment, training and development, unemployment decrease measures), securing qualitative education equal access and creating for ethnic minorities children integration (roma children, envolved in school education increase, tolerance training and steady cultural integration results achievement – roma culture and traditions preservation opportunities, informal education and culture access), social involvement (including integration, deinstitutionalization, modern social services development and social economy) and local communities modernization. 
Cherven Bryag municipality consists of 14 populated places, from which 12 villages and 2 towns with mixed ethnic structure. There are separated roma communities in most of the municipality places. There are some social and economic issues in the predominantly minority-populated zones, such as: working habits conditions and job opportunity constrains, steady unemployment, bad living conditions, low education level and low work force qualification level, early children and youngsters school fall out. The following marginalization communities risks emerge during a social and economic municipality analyses: Nonequivalent job market position; Isolated community everyday life; Large birth rates; Steady lack of ownership and earnings etc., therefore the project is solely directed to significant and steady results achievement in Cherven bryag municipality’s social and economic integration sphere.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Идентифициране и психологическо подпомагане на лица от уязвими групи и мотивацията им за включване в заетост - Направление 1 "Подобряване достъпа до заетост": Изпълнението на дейността е необходима от произтичащите конкретни характеристики на целевите групи, описани в раздел 16, т. 16.6 на настоящето проектно предложение. Дейността е разделена на три поддейности и стартира в 1 проектен месец. Целта на дейността е идентифициране на икономически неактивни лица и/или трайно безработни лица от маргинализирани групи,вкл. роми, които да бъдат привлечени и мотивирани да се регистрират в ДБТ,да се включат в обучение, а в последствие част от тях и в заетост.Община Червен бряг се ангажира да направи подбор на лицата отговарящи на критериите за допустимост в целевите групи,включени в тази дейност: 20 младежи от 18 до 29 г. и 39 лица над 29 г.,трайно безработни,ниско-образовани и неквалифицирани.В тази дейност ще се включат и асоциираните партньори от АЗ чрез ДБТ-гр. Ч. бряг и АСП чрез ДСП-гр. Ч. бряг. Поддейност 1. Идентифициране на лицата, имащи потребност и необходимост от психологическо подпомагане. Подборът ще бъде извършен от 5 ключови екперти /КЕ/, за идентифициране на терен и индивидуалнa/групова работа с лицата от целевите групи. За целта Община Червен бряг ще сключи гр. договори с 5 КЕ, които ще разработят необходимите материали за провеждане на теренно проучване сред 200 лица представители на двете целеви групи, от които ще бъдат идентифицирани 59 лица, които ще бъдат включени в последващата поддейност – психологическо подпомагане и подкрепа, групова и/или индивидуална работа за включване в обучение за придобиване на квалификация и преквалификация.Екипът ще изработи индивидуален профил на всяко едно от лицата, съдържащ административна и специфична личностна информация–мотивация за участие, умения за комуникация, проблеми с адаптация, кризи в развитието, преживян стрес, неблагополучия в намирането на работа, негативни практики в отношения с бивши работодатели, дискриминация, семейни проблеми, родителски проблеми и други. Поддейност 2. Предоставяне на психологическо подпомагане и подкрепа на лица от маргинализирани групи, вкл. роми за включване в заетост. Община Червен бряг ще сключи договори по реда на ЗЗД с 2 психолози, притежаващи необходимия опит в тази област. За целта ще бъдат проведени групови и/или индивидуални срещи мужду психолозите и идентифицираните в поддейност 1 - 59 лица от двете ЦГ. Целта на срещите е да се придобие информация за настъпилите психологически проблеми при част от участниците от ЦГ в следствие на продължителното отсъствие от пазара на труда, загубата на трудови навици, трудния начин на живот и др. Психологическото подпомагане и консултиране ще се проведе през 3 проектен месец, като в началото ще бъде изготвен индикативен план–график за провеждането му, включващ групови или индивидуални срещи, в зависимост от проблемите и психологическото състояние на лицата. По време на психологическото консултиране и подпомагане ще бъдат дискутирани теми и техники за справяне със стреса,повишаване на мотивацията и подобряване на самооценката на безработните лица,изграждане на основни умения за общуване, реализиране на пълния си потенциал за постигане на цели в личен и професионален план,преодоляване на съмненията и подобряване на личностното представяне.Психолозите ще изработят индивидуални планове за работа с лицата в които ще отбележат различни насоки за развитие на тези хораТази дейност ще се отчете с присъствени списъци спрямо графика за работа с лицата, техните подписи и доклад за проведената дейност в края на третия месецПоради новият регламент за защита на личните данни в ЕС (GDPR) психолозите нямат право да предоставят тези индивидуални планове за работа с лицата от целевите групи на трети лица, а единствено присъствени списъци и графиците за посещение и присъствие на лицата и психолозите.В тези планове ще се вписват проблемите, които споделят лицата, идеи за разрешаването им, заявени намерения, проследяване на изпълнението на тези намерения, периодически наблюдения на психолозите, насочване на лицата към различни други специалисти или служби и други. 29 692.00 20 612.68
Предоставяне на кариерно консултиране и професионално ориентиране на завършващите ученици от етническите малцинства, вкл. маргинализирани групи - Направление 1 "Подобряване достъпа до заетост": Целта на дейността е подпомагане при избор на подходяща професия, съобразно психофизическите особености и личностни интереси на завършващите ученици от етническите малцинства, вкл. маргинализирани групи, избор на кариерен път, избор на подходящо обучение, вкл. обучаващи институции. Дейността ще се изпълнява от Община Червен бряг с прякото участие на Дирекция "Бюро по труда" - Червен бряг, която е асоцииран партньор по проекта. Дейността включва организиране на две кръгли маси на тема "Професионално ориентиране, професионално ли е наистина?", по време на които експерти от Дирекция "Бюро по труда" - Червен бряг, съвместно с дирекция "Хуманитарни дейности" към Община Червен бряг, директори и учители от 4-те професионални гимназии и 2 средни училища, представители на местния бизнес на територията на общината ще предоставят възможност на завършващите ученици за професионално ориентиране, професионално консултиране и информиране. Предвидено е и организирането на две кръгли маси (м. март 2019 г. и м. март 2020 г.) на тема "Професионалното ориентиране, професионално ли е наистина?", на които ще бъдат обсъдени проблемите на местния бизнес, както и възможностите за включване в заетост и стажуване на успешно завършилите ученици от етническите малцинства. Преди провеждането на кръглите маси в 6-те училища ще бъдат разпространени брушури със специфична информация на тема "Професионалното ориентиране, професионално ли е наистина?". 4 800.00 4 800.00
Предоставяне на обучение за придобиване и повишаване на професионална квалификация - Направление 1 "Подобряване достъпа до заетост": Основната цел на дейността е придобиване или повишаване на професионалната квалификация на лица от ромската общност с цел адаптиране и конкурентоспособност на пазара на труда. Професионална гимназия по хранителни технологии "Юрий Гагарин"- гр.Червен бряг обучава ученици от направление 541 Хранителни технологии, 811 Хотелиерство, ресторантьорство и кегьринг. През последните три години гимназията регистрира устойчив интерес и търсене на професиите „Техник-технолог в хранително-вкусовата промишленост", „Ресторантьор", "Готвач" и "Работник в заведенията за хранене и развлечения". Завършващите кадри се реализират успешно на пазара на труда на територията на община Червен бряг, страната и чужбина. Училището разполага с модерна за теоретично и практическо обучение материално -техническа база, която задоволява потребността на обучаващите се от реални условия за овладяване на знания, умения и компетенции,което от своя страна обезпечава качеството на професионалното образование. Професионална гимназия по хранителни технологии "Юрий Гагарин" е единствената професионална гимназия на територията на община Червен бряг, която предлага обучение в сферата на хранителните технологии, ресторантьорството, хотелиерството и кетъринга. Училището има опит в дейност квалификация за придобиване на професия съвместно с Дирекция Бюро по труда - Червен бряг. Предвид развитието на туризма и хранителните технологии в България, като приоритетен и перспективен отрасъл на икономиката, както и с оглед непрекъснатото търсене на квалифицирани кадри за пазара на труда, професионална гимназия по хранителни технологии "Юрий Гагарин" ще организира и проведе обучителни курсове за придобиване и повишаване квалификацията на безработни лица от ромски произход, регистрирани на територията на Община Червен бряг в следните професии и специалности, съгласно утвърден от министъра на образованието и науката списък: - професия "Работник в заведения за хранене и развлечения", код 811 0901, специалност "Работник в производство на кулинарни изделия в заведенията за хранене и развлечения - I СПК - продължителност 300 часа - 13 лица; - професия "Готвач" , код 811 0701, специалност "Производство на кулинарни изделия и напитки" - II СПК - продължителност 660 часа - 13 лица; - професия "Хлебар - сладкар", код 5410 301, специалност "Производство на хляб и хлебни изделия" - II СПК - продължителност 660 часа - 13 лица; Обученията ще включват теория и практика и ще се проведат от квалифицирани преподаватели от ПГХТ "Юрий Гагарин" - гр. Червен бряг по предварително уточнен график при спазване на изискванията за провеждане на професионални обучения и в съответствие със ЗПОО. Обучаемите ще получат учебни материали и литература по съответните професии. Ще се изготвят присъствени списъци, материални книги, протоколи, анкети и лични картони на обучаемите. В края на обучението ще се проведе изпит по теория и практика и успешно завършилите ще получат документ Свидетелство, удостоверяващ съответната квалификация. Младежите ще бъдат разпределени в три групи, съобразени с конкретните им нужди и професионалнообразователни потребности. Ще се изготви и утвърди учебен план за всяка професия от съответното направление в едно с учебна програма. Часовете по теория и практика ще се провеждат в ПГХТ 5 пъти седмично с времетраене 45 мин. за часове по теория и 60 мин. за часове учебна практика. Графикът за провежданите часове ще бъде съобразен с учебния план и натовареността на младежите. След края на обученията, успешно завършилите обучените лица ще получат Свидетелство за професионална квалификация. Общ брой обучени лица от маргинализирани групи, вкл. роми - 39 лица, отразени в бюджетен ред 8.1 39 000.00 31 200.00
Обучения за придобиване на професионална квалификация и включване в заетост - Направление 1 "Подобряване достъпа до заетост": "Лора 2007" ЕООД извършва дейност на територията на Община Червен бряг от 2014 г. През последните години е специализирана в производството на хляб и хлебни изделия, и строително-ремонтни и строително-монтажни работи. През 2015 г. открива цех за производство на хляб и хлебни продукти в гр. Койнаре. Цехът разполага със съвременна материално-техническа база. Предвид увеличаване на търсенето на произведените от "Лора 2007" ЕООД хлебни продукти, фирмата разшири производството си, което от своя страна създаде необходимост от увеличаване на броя на работни места и назначаване на професионално обучени кадри. Дейността е пряко обвързана със Приоритетна ос 2, Инвестиционен приоритет 1, Специфична цел 1на ОПРЧР 2014 - 2020 г. и пряко допринася за постигане на очакваните резултати в следствие на проектната реализация. Дейността ще бъде реализирана на два етапа: Етап I - След приключване изпълнението на дейност 1, 20 представители на идентифицираните лица: неактивни участници на възраст до 29 г. вкл., извън обучение или образование и лица над 29 г., трайно безработни с ниско образование ще имат възможност да преминат курс по професионално обучение. Дейността е пряко свързана с общата проектна цел, така и със специфичните цели, като резултат от нейното изпълнение е придобиване на първа степен за професионална квалификация по: - Професия "Помощник в строителството", код 582080, Специалност "Основни и довършителни работи" 5820801 – първа степен на професионална квалификация - продължителност 300 ч. - 10 човека; - Професия “Строител”, код 582030, Специалност "Мазилки и шпакловки", код 5820305, втора степен на професионална квалификация - 600 часа - 10 човека., Обучителни методи в рамките на проекта ще бъдат определени и следвани от страна на избрания изпълнител на обучителните дейности ЦПО, притежаващ необходимия лиценз за извършване на предвиденото обучение. Методите и подходите използвани при предоставяне на обучения за професионална квалификация ще бъдат използвани и в бъдеще от"Лора 2007" ЕООД при нужда от допълнителна квалификация и обучение на персонала. Участието в предвидените обучения ще стимулира представителите на двете целеви групи, включени в Дейност 1 за бъдещи участия в обучителни дейности, които водят до повишаване техните компетенции и възможности за професионална реализация. Натрупаните по време на обученията знания и умения и натрупаният в рамките на заетостта по проекта професионален опит в сферата на строителството ще доведат до повишаване конкурентоспособността на целевите групи и ще имат трайно въздействие върху професионалната им реализация. Повишената професионална квалификация ще допринесе за личностното развитие на представителите на двете целеви групи и тяхното трайно интегриране в реална работна среда. Посредством изпълнение на тази дейност по обучението за придобиване на професионална квалификация и преквалификация, настоящата дейност допринася за изпълнение на Специфична цел 1: Увеличаване броя на лицата от уязвимите етнически общности, включени в заетост, образование, обучение, социални и здравни услуги с фокус върху ромите, мигранти, участници с произход от други държави на ОПРЧР. Това от друга страна е важно условие за справяне с безработицата, насърчаване на социалното включване и развитие на човешките ресурси Етап II - Осигуряване на заетост След преминаване на обучение за квалификация и преквалификация по Етап I, "Лора 2007" ЕООД ще осигури заетост на 5 лица от целевите групи за срок от 12 месеца. Ще осигури заетост и на 5 лица, специалност "Производство на хляб и хлебни изделия" от успешно завършилите курс по квалификация и преквалификация по Дейност 3 за срок от 12 месеца. 98 615.60 18 000.00
Осигуряване на заетост на лица от маргинализирани общностни, вкл. роми на възраст над 29 г. - Направление 1: Община Червен бряг ежегодно изпълнява проекти, свързани със заетост, като за последните три години в качеството си на работодател по програма „Обучение и заетост за младите хора“ – I-ви, II-ри и III-ти етап - са назначени 117 младежи до 29 годишна възраст, на длъжност чистач/хигиенист за период от 6 месеца. Тази дейност пряко кореспондира със заложените специфични цели на ОПРЧР - подобряване достъпа до заетост на маргинализираните групи. Общината съвместно с Дирекция "Бюро по труда" гр. Червен бряг ще идентифицира 20 икономически неактивни и ниско квалифицирани лица от маргинализирани общности, вкл. роми на възраст над 29 години, които ще бъдат назначени на длъжност чистач- хигиенист - НКПД 91120004. Средствата за дейността са за възнаграждения на наетите лица, в размер на минималният осигурителен доход за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професия за съответната година, както и дължимите от работодателя осигурителни плащания, към които се отнася разкритото работно място за период от 12 месеца. 173 607.20 163 226.40
Обучение на здравни медиатори : Безспорна е ролята на здравните медиатори в решаването на редица проблеми на общностите, като е доказано, че те са основната точка за контакт и разпространители на информация. Те са най-успешният модел за работа с уязвими групи и общности, като това е основен елемент от процеса по интеграция и социално включване на уязвимите групи. Дейността включва обучение на 2 лица от ромската общност за здравни медиатори Целта на обучението е да се подобри достъпа на уязвимите групи до системата на здравеопазване, както и способностите на системата да решава здравните проблеми на тези общности. Обучените здравни медиатори ще улеснят процеса на посредничество между уязвимите групи и отговорните здравни институции и по този начин ще се постигне равен достъп до здравни услуги за всички жители на територията на общината. Дейността включва специализирано обучение на 2 лица за здравни медиатори. Лицата ще бъдат от ромски произход, запознати с проблемите на местната общност и с определено влияние и контакти сред тях. Здравните медиатори преминават през специализирано обучение, провеждано съвместно от Факултета по обществено здраве на Медицински университет-София и Сдружение „Национална мрежа на здравните медиатори“. Успешно завършилите го и издържали изпита получават сертификат за професионална квалификация „здравен медиатор“. Те ще придобият опит и знания в следните направления: След обучението медиаторите ще работят в изградения по проекта Център за социални, здравни и правни услуги" за ограничаване на инфекциозните и полово предаваните болести, намаляване на детската смъртност, основен фокус са уязвимите групи от ромски произход. 3 640.00 2 000.00
Създаване и оборудване на "Център за социални, здравни и правни услуги" - Направление 3: В следствие на изготвения анализ на ситуацията, изведените проблеми и отчетените негативни фактори при разработване на Концепцията за мерки за приобщаване на уязвими групи по интегрираната процедура с цел увеличаване на здравната култура на ромското население, повишаване на чувствителността и желанието за грижа за собственото здраве за лицата от целевата група; улесняване работа на институциите при работа при осигуряване на здравни, социални и правни услуги на ромите, подобряване на психологическия статус на лица, преживели насилие или дискриминирани по полов признак, община Червен бряг ще изгради „Център за социални,здравни и правни услуги“ /ЦСЗПУ/. Центърът ще бъде с площ от 75 кв.м, ситуиран в непосредствена близост до Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, помещаващ се в сградата на общинска болница и с осигурен достъп за лица с увреждания.В него ще работят 2 здравни, 2 общностни работници,1 правен медиатори, и 1 психолог. Здравните медиатори и общностните работници ще бъдат лица от ромски произход, които предимно ще работят на терен. Работата на здравните медиатори ще бъде насочена към ограничаване и профилактика на инфекциозните и полово предаваните болести, сексуална култура, намаляване нивата на детската смъртност, с основен фокус – уязвимите групи от ромски произход. Целите и дейностите, които се залагат за изпълнение от ЦСЗПУ са в пълно съответствие с целите на общинския план за интеграция на лица от етнически малцинства, а именно:Подпомагането на достъпа до здравни, социални и правни услуги за всички, които са в неравностойно положение, което може да бъде изпълнено чрез утвърждаване длъжността на здравния медиатор като координираща фигура между здравните институции и лицата от малцинствените групи и общности. Основната дейност на ЦСЗПУ е насочена към:Повишаването на здравната култура на уязвимите групи в неравностойно положение, принадлежащи към етнически малцинства относно правата и задълженията на пациентите и за видовете медицински услуги, повишаване здравните знания за предпазване от най-честите заболявания и за подобряване на репродуктивното здраве чрез използване на разнообразни начини за предоставяне на здравна информация: излъчване на видео и аудио клипове на здравна тематика, здравни предавания по радиото и телевизията и/или индивидуални срещи и групови беседи; Насърчаване на семейното планиране, Получаване на социална и психологическа подкрепа на жертви на насилие от уязвимите групи; съдействие при контакт с институции и организации; запазване на културни особености, език, традиции при отглеждане на децата, включително и на деца с увреждания;Предоставяне на правна помощ, насочена към жените от уязвимите групи на теми, свързани с придобиване на правна култура, консултации по Закона за домашното насилие, Закона за закрила на детето и превенция и борба с насилието по полов признак, на жени жертви на трафик и насилие. Центърът ще подобри достъпа и предоставянето на качествени социални и здравни услуги в община Червен бряг в т.ч. интегрирани междусекторни услуги, съгласно специфичните потребности на целевата група, ще предоставя индивидуални консултации и социално - здравна медиация. Лицата, който ползват услугите на центъра ще получат информация относно социалните и здравните им права. Насърчаването на семейното планиране, както и повишаване на здравната култура чрез използване на разнообразни начини за предоставяне на здравна информация: излъчване на видео и аудио клипове на здравна тематика, здравни предавания по радиото и телевизията, беседи от медицински специалисти и здравни медиатори, организиране на здравно-информационни събития по време на празници, здравно образование в училищата, както и използване на извънкласни форми в клубове. 141 772.92 104 669.12
Разработване на методология и супервизия за персонала на Център за социални, здравни и правни услуги - Направление 3: Изпълнението на дейността ще се реализира на два етапа: 1. Подготовка – сключване на договор/договори с външен/ни изпълнител/ли за изработване на методолигия и супервизия и 2. Реализация. По време на реализацията избраният изпълнител ще следва да изработи подробна методология, включваща и всички необходими образци и приложения за дейността на Центъра за социални, здравни и правни услуги - детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. След получаването на резултата от тази първа стъпка ще се премине и към същинското планиране на работата на новонаетите служители за предоставяне на услуги, съобразно нуждите и потребностите на лицата, представители на целевите групи. Общината ще наеме професионален психолог - супервайзор, който ще провежда супервизия на екипа от медиатори – здравни медиатори, социални, правен медиатор и психолог, които ще работят към Центъра за социални, здравни и правни услуги. Супервизията ще бъде групова и индивидуална и ще бъде предоставяна веднъж на всеки три месеца. Груповата супервизия ще се реализира с целия екип на Центъра, като по време на сесията ще се разглеждат нерешени казуси, предстоящи срещи с „предизвикателни лица“ или такива ситуации, които са затруднили екипа в неговата работа. При необходимост и в унисон с професионалната практика, ако се наложи част от времето за групова среща може да бъде използвано за теренни обучения (на място) в зависимост конкретните заявки на екипа (например управление на стреса и професионалното прегаряне - бурнаута, комуникативни умения, работа в екип и други). Индвивидуалните срещи ще се осъществяват между супервайзора и членовете на екипа, спазвайки всички етични правила за конфиденциалност и професионална етика. Членовете на екипа на Центъра ще могат да споделят своите проблеми, преживявания и ще получат подходяща обратна връзка за начина на справяне с работата им. Супервайзорът с помощта на насочващи въпроси и активно слушане ще помогне на специалистите да вземат подходящи решения и да постигнат необходимия личностен емоционален баланс с цел предотвратяване на професионалното прегаряне. В помагащите професии професионалното прегаряне е често явление, което се дължи както на проблематиката, с която се работи, така и на липсата на устойчиви модели за справяне с последствията от стреса на личностно, професионално и организационно ниво. В резултат на професионално прегаряне се влошава здравословното състояние на професионалистите (медиатори, психолог), снижава се ефективността на работата им и качеството на предлаганата услуга. Супервизията дава възможност за вентилиране и контрол на емоциите, получаване на различна гледна точка за начина на работа, постигане на по-голяма увереност при работата с клиентите. Тъй като лицата, които ще ползват услугите на Центъра са в нелеки за тях ситуации, те в голяма степен са уязвими и податливи на външни влияния. Супервизията гарантира сигурността на клиентите (целевите групи) като ги предпазва от неволна грешка/злоупотреба от страна на професионалистите. Чрез нея работещите медиатори и психолог ще повишават квалификацията и компетентността си, чрез учене в процеса на работа. 7 300.00 7 300.00
Създаване на Консултативен съвет за наблюдение на изпълнението на дейностите по всички направления - Направление 4: За решаване на горецитираните проблеми е необходимо да бъде изграден интегриран механизъм за преодоляване на неравноправното третиране на ромите в българското общество,повишаване на статуса на ромите до нивата на статуса на мнозинството от българските граждани и включване на ромите във всички форми на обществения,икономическия,културния и политическия живот чрез сериозни инвестиции в процеса на ромска интеграция.Интеграцията на ромите е съвместна задача на органите на централната и местната власт,неправителствените организации,гражданското общество и бизнес сектора.Интеграцията на ромите не би могла да се случи “от само себе си”,без целенасочени действия за постигането й. Създаване на консултативен съвет /КС/ към общината,който ще включва представители на общината, ДСП, ДБТ, РЗИ, РИО на МОН, здравни,образователни,трудови и правни медиатори, представители на неправителствения сектор, родители, както и изявени лидери от ромската общност е един от механизмите за участие на общността в изпълнението и мониториг на дейностите по проекта.Изпълнението на общностни дейности за промяна на практики,имащи негативно влияние върху социалното включване на маргинализираните общности в община Червен бряг.Осъществяването на подкрепата за провеждане на целенасочени превантивни дейности за недопускане и предотвратяване на противообществени прояви и правонарушения са от съществено значение за подобряването на обществения ред. Организирането на публични събития, срещи и дискусии с представители на маргинализираните общности, местната общност,заинтересованите страни и медиите ще доведат за постигане на положителна промяна на обществените нагласи.КС ще планира,управлява,наблюдава и оценява инициативите за социално-икономическа интеграция на социално изключените хора, отделните групи и маргинализирани общности.КС ще изиграе и важна роля при успешното изпълнение на превантивни мерки за ранното отпадане от училище, ниска степен на предоставяне на допълнителните занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства,както и при задълбочаване на социалния и граждански диалог,привличане за партньори лидерите сред общността в областта, ромските НПО и бизнес субекти.В заседанията на КС ще бъдат представяни отчетите на лицата, които са ангажирани с изпълнението на дейностите от различните направления–здравни медиатори,образователни медиатори, както и хората ангажирани с дейността по привличане на неактивни икономически лица.КС регулярно ще проследява и анализира изпълнението на индивидуалните планове за трайна интеграция за представители на целевите групи,съдържащи конкретни мерки за осигуряване на достъп до пазара на труда,образование,социални и здравни услуги и десегрегация.КС ще осигури прозрачност на изпълняваните дейности,както и възможност за споделяне на успешни практики за справяне с появили се трудности и предизвикателства. Ще планира, управлява,наблюдава и оценява инициативи за преодоляване на негативните стереотипи, както и инициативи свързани с популяризирането на културната идентичност на етническите общности.КС е механизъм за активно включване на общността в изпълнението дейностите, които са заложени в това направление. Цялостното включване на темата за ромската интеграция в концепцията, чрез комбинация от целенасочен и общ подход,определяне на ромите като специфична целева група, включване на индикатори и специфични цели за постигане във всичките 4-ри направления на интегрираната процедура е насочването в изграждането на децентрализиран подход за подпомагане на многосекторни интервенции, в изпълнение на общинския план за интеграция на ромите,както и създаване на предпоставки за активно включване на гражданското общество и ромската общност.Дейността на КС пряко кореспондира с целите, приоритетите и мерките, заложени в национални, областни и местни програмни документи свързани с приобщаване на уязвимите групи,които са унисон с подхода в Националната стратегия, Областната стратегия и Плана на Община Червен бряг. 800.00 800.00
Създаване и оборудване на Център за щадяща комуникация за деца и младежи в рискова ситуация или с рисково поведение - Направление 4: Нарастването броя на децата, отглеждани и възпитавани в рискова семейна среда; нарастването броя на деца и младежи с експериментална употреба на наркотици или проблемна употреба на алкохол, увеличават риска от поява на дезадаптивно поведение у децата. Това налага ранна превантивна работа в специален център с децата и техните семейства, с цел въздействие върху фамилната система за предотвратяване появата на дезадаптивното поведение на децата в училище, на улицата с връстници, в дома, в интернет-пространството; в социалното им функциониране като цяло. През 2017 г. от помощни институции към Общината, каквито са обществените възпитатели са проведени индивидуални беседи и са консултирани 86 деца и 70 родители, на които е предоставена педагогическа помощ и част от тях са насочени към други институции или социални услуги. Необходимостта от създаването на Център за щадяща комуникация за деца и младежи в рискова ситуация или с рисково поведение е свързана преди всичко с това да се чувстват спокойни и сигурни, да бъдат предразположени за максимална откровеност. Центърът ще бъде място, в което ще се предоставя на децата, родителите и младежите безвъзмездна помощ и подкрепа при решаването на проблеми, свързани с детското развитие и преодоляването на рискови периоди, както при децата, така и при младежите. В него ще работят Инспектор „Детска педагогическа стая“, социални работници от ОЗД към ДСП-Червен бряг, обществени възпитатели, специалисти привлечени за работа по отделните случаи. След създаването и оборудването на Центъра в него ще дават дежурства назначените към общинска администрация обществени възпитатели. Не са предвидени разходи за осигуряване на възнаграждения. Центърът ще се използва и за превантивна работа с деца и младежи с девиантно поведение, както и с родителите им. Осигуряванета на място, в което няколко институции ще работят съвместно е предпоставка всички те, пряко ангажирани с проблемите на децата и младежите на територията на община Червен бряг, да заработят в в още по-голям синхрон. Оборудването и обзавеждането на двете помещения в центъра ще бъде съобразено с изискванията за такъв вид комуникация. Осигурените технически възможности за запис, при констатиране на престъпления срещу детето, биха могли след това да бъдат използвани за целите на евентуално производство. За своята работа, на всеки три месеца ще бъдат изготвени аналитични справки за постигнати резултати и доклади на ангажираните в дейността на центъра специалисти. 9 900.00 11 157.76
Модулни обучения за развитие на местните общности и преодоляване на негативните стереотипи - Направление 4: Дейността включва провеждане на две модулни обучения за две групи – 1. „Подход за работа в и с ромски общности“ и 2. „Междукултурна комуникация, емоционална компетентност и деконструкция на утвърдени стереотипи“. Съвременните предизвикателства за общуване с хора от различни етноси налагат все по-високи изисквания към адаптивността на специалисти от различни институции в дадена община (социални работници, здравни специалисти, специалисти по етнически и интеграционни въпроси, полицейски служители, специалисти от Бюрата по труда, общински служители, полицаи, учители, представители на държавни структури, НПО-та и др.) които участват пряко в изпълнението на общинските планове за социално приобщаване на маргинализираните роми на местно ниво. Тези обучения ще покрият добрите стандарти за развитие на умения за междукултурно общуване. Подобряването на техните комуникативни умения ще бъде предпоставка за по-продуктивни и пълноценни социални взаимоотношения както с ромската общност, така и с други общности, живеещи на територията на дадена община. Развитие на уменията на тези специалисти за общуване с хора от ромската общност ще повиши осведомеността и разбирането им за културната и социална организация на ромските общности. С тези обучения специалистите ще увеличат своята съпричастност към ромите като малцинство и ще подобрят уменията си за по-ефективна подкрепа на социално изолираните роми, семейства и обществени групи. Нужно е осъзнаване на човешкото присъствие при общуване с общността, не просто като поведение, а като пълноценно преживяване и човешки контакт. Това налага специалистите да могат да влияят както на своите емоции и настроения, така и да взаимодействат адекватно с емоциите на хората от ромската общност. Спонтанните, бързи емоционални реакции крият много опасности, особено ако специалистите не познават достатъчно добре своите стереотипи. Настоящото обучение ще помогне на експертите от общините и другите институции да посрещнат днешните предизвикателства подготвени за усложнената комуникация, породена от много външни фактори. Знанията и уменията, представени в модулните обучения, могат да подпомогнат усилията на специалистите при общуване с ромите за създаване на високопродуктивна среда за добри взаимоотношения. Групите за обучение ще бъдат смесени – от една страна ще участват специалисти от гореизброените институции, а от друга страна ще има и ромски представители – от местната общност и такива роми, които вече са доказани ролеви модели (хора с високо образование и добра професионална реализация от други общности) Цели на модул 1: „Подход за работа в и с ромски общности“ - Участниците да повишат своята осведоменост и разбиране относно културната и социална организация на ромската общност и да развият съпричастност към ромите като малцинство; - Да подобрят уменията си за по-ефективна подкрепа на социално изключените индивиди, семейства и групи от ромската общност. Цели на модул 2: „Междукултурна комуникация, емоционална компетентност и деконструкция на утвърдени стереотипи“ 1. Участниците да развият комуникативни умения с което да улеснят общуването си с представители от други общности 2. Участниците да повишат нивото на емоционална интелигентност като условие за подобряване разбирането на хората от ромската общност 3. Обучаемите да се научат да комуникират с представители от ромската общност чрез използване езика на ненасилствената комуникация 4. Обучаемите да научат повече за видовете стереотипи и да се научат да регулират използването им, когато общуват с представители от ромската общност, за да намалят нивото на маргинализация на тази общност. Да се научат как декконструират тези стереотипи с повишаване на своята емпатия към общуване с „различните“. 25 152.00 19 853.62
Център за общностно развитие и преодоляване на негативните стереотипи - Направление 4: Предвидените дейности са с цел формиране на трайни нагласи във всички заинтересовани страни за по-нататъшно ангажиране с процесите на социално включване на уязвимите групи и общности. Основния подход, който ще се прилага цели формиране на хора, заинтересовани и съпричастни към това, което се случва в тяхната общност; хора със собствена визия, но и споделено виждане за бъдещето на общността им, с чувство за отговорност, самоуверени и с вяра в другите, което им дава нагласа да се обединяват и сътрудничат в името на общи цели. Наличието на такива хора в ромската общност е най-добрата основа както за формирането на активна общност, така и за разрушаването на съществуващите за общността стереотипи и предразсъдъци. Чрез овластяване на местната общност, тя ще придобие способност за предприемане на действия за решаване на проблеми от местно значение; насърчаване на широко участие на хората; отговор на практически нужди, идентифицирани от самата общност и признаване, разбиране и уважаване на различията. Центърът ще бъде изграден в помещение - общинска собственост. Центърът ще осигурява широко участие на общността и предоставя възможност за самоорганизирани дейности на различни групи - лидери, мени, младежи, деца. В него ще се провеждат заседанията на Местната Активна Група (МАГ) - 8 бр., създадена в рамките на програмата на ЕК и СЕ РОМАКТ като отворена гражданска група, обединяваща всички заинтересовани общностни членове. МАГ ще провежда срещи за да идентифицира общите предизвикателства и интереси на общността, както и да обсъжда възможните решения. МАГ ще участва в консултативния процес с местните власти и ще оперира при спазване на демократичните принципи и процедури. Центърът е местна подкрепяща структура, която ще осигури лесен достъп на социално изключените хора и ще създаде неформална среда, насърчаваща обществената ангажираност и самоорганизацията на маргинализираните групи на територията на общината. В него ще се организират: общностни инициативи и празници, характерни за етническата общност - Международния ден на ромите, Гергьовден, Патраги, Банго Васили; сесии по обществена ориентация с цел повишаване на осведомеността на най-уязвимите общностни членове - напр. жени от маргинализирана ромска общност.По този начин ще се засили тяхната увереност и ще се формира у тях проактивно повечения за справяне с предизвикателствата. В него ще се създаде етнографска битова сбирка от експонати, дарени от местната ромска общност с цел промотиране на местното културно многообразие. Ще се организират съвместни дейности с представителите на другите етнически общности от общината, което ще насърчи сътрудничеството между всички граждани на общината. В центъра ще бъде назначен 1 общностен работник, който ще получи въвеждащо обучение и поддържащ коучинг от експерт по общностна работа и местно самоуправление. Експертът ще осигури текущо консултиране и насочване и на всички самоорганизирани групи и на местните власти по върпроси, свързани с планирането и провеждане на включващи политики за уязвими малцинства. Предвиждаме и изграждане на капацитет за интеркултурна комуникация на служители и специалисти, обслужващи и ромско население. Това ще подобри тяхното разбиране за пряка и непряка дискриминация и ще повиши сензитивността им към прояви на расизъм във всичките му форми. Той ще направи картографиране на общността, ще идентифицира лидери и активисти, ще ги привлича в Общностния център, ще подкрепя МАГ и самоорганизираните групи. Той ще организира дейността на Общностния център, като ще се стреми да запази неформалния характер. Ще привлича хората в определянето на правилата в центъра. Ще подкрепя създадения по проекта Консултативен съвет по дейност 8. 49 920.80 20 286.24
Оценка на постигнатите резултати: Оценката на постигнатите резултати ще проследи логическата връзка между заложеното във Формуляра за кандидатстване и неговото реално изпълнение. Оценката ще проследи на практика следните параметри: • Проследяване постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удовлетворяване потребностите на целевата група; • Особености при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта; • Ефективност и ефикасност на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати. Тази дейност ще бъде изпълнена задължително след проведена процедура за избор на изпълнител при спазване на приложимото българско законодателство и Закона за обществени поръчки. Дейността ще послужи и за оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на заложените в проектното предложение дейности, а именно: - Повишаване качеството на живот, социалното включване и намаляване на бедността, трайна интеграция на най-маргинализираните общности, вкл. ромите чрез реализацията на комплексни мерки и прилагането на интегриран подход; - Предоставянето на нови и качествени социални услуги, здравни и правни услуги в Община Червен бряг в т.ч. интегрирани междусекторни услуги, съгласно специфичните потребности на целевата група; Проверка и оценката на постигнатите резултати са предназначени за измерване на реализирането на целите на проекта. Те осигуряват мониторинга по проекта (изпълнение на дейностите) и оценка на резултатите (цел и предназначение). Съответно дейността за оценка на постигнатите резултати ще даде възможност на ръководителя на проекта да управлява разумно рисковете при изпълнението на заложените дейности и да съблюдава стриктното и ефикасно разходване на предвидените средства. Основните дейности по оценката са: оценка и наблюдение на всички етапи от изпълнението на проекта, участието на кандидата и партньорите, наблюдението, оценката и контрола на вътрешното управление, оценката на риска и ефективността от предвидените мероприятия. По време на дейността за оценка ще се извършват работни срещи на екипа по проекта (ще се анализират използваните инструменти, възникналите предизвикателства, решения, предложения и др.) с външния изпълнител, избран за изпълнение на дейността. Провеждането на тази дейност е насочена към определяне на корективни действия, необходими за успешно завършване на проекта и реалистична оценка на крайния резултат от приложените комплексни мерки и прилагането на интегриран подход. Дейността ще е от полза, както за кандидата, така и за партньорите, и за всички заинтересовани страни, които ще бъдат въвлечени в процеса на прилагане на интегрирания подход. Независимата оценка на постигнатите резултати, независимо положителна или негативна, ще е необходим подход за реализацията на общата цел на процедурата и специфичните цели по ОПРЧР насочени към подкрепа за социално включване чрез: 1. Подпомагане интеграцията на пазара на труда на маргинализираните групи, вкл. роми (Направление 1); 2. Осигуряване на достъп до образование и обучение (Направление 2); 3. Подобряване достъпа до социални и здравни услуги (Направление 3); 4. Развитие на местните общности и преодоляване на негативните стереотипи (Направление 4) както и специфичната цел по ОПНОИР - насочена към подкрепа на социалното включване чрез осигуряване на достъп до образование и обучение. 6 000.00 6 000.00
Информационна кампания "Борба срещу ромските стереотипи, насърчаващи интеграцията и взаимното разбирателство" - Направление 4: След проведените модулни обучения за развитие на местните общности и преодоляване на негативните стереотипи, на които ще могат да бъдат обучени едва 40 заинтересовани лица, Община Червен бряг предвижда организирането на информационна кампания на тема "Борба срещу ромските стереотипи, насърчаващи интеграцията и взаимното разбирателство". Основната цел на тази дейност е повишаване на обществената осведоменост сред заинтересованите страни в проектното предложение и жителите на община Червен бряг за разпознаване на предразсъдъците, стереотипи и борбата с тях за да се създаде положителна и толерантна мултикултурна среда. Дейността ще стартира с кръгла маса на тема "Борба срещу ромските стереотипи, насърчаващи интеграцията и взаимното разбирателство", в която ще вземат участие членове на създадения по проекта Консултативен съвет за наблюдение на изпълнението на дейностите по всички направления, членове на работната група към Програма РОМАКТ и представители на заинтересованите страни. Кръглата маса ще бъде заснета и излъчена по Кабелна телевизия "ЕТА РАВА". В края на проекта отново се предвижда организиране на кръгла маса по същата тема. Кръглите маси ще бъдат заснета и излъчени по Кабелна телевизия "ЕТА РАВА". Изготвените информационни материали ще бъдат предоставени за разпространение в Център за общностно развитие и преодоляване на негативните стереотипи; Център за щадяща комуникация за деца и младежи в рискова ситуация или с рисково поведението време на модулните обучения за развитие на местните общности и преодоляван на негативните стереотипи, при работата на терен на служителите от така и по време на останалите публични събития по проекта. Създадения по проекта доклад за оценка на постигнатите резултати на проекта от гледна точка на приложимостта на неговите иновативни елементи ще бъде предоставен на всички заинтересовани страни. Ще бъдат отпечатани и разпространени брошури на същата тема. 13 430.00 13 030.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).